Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Aicha
Pas blauw
vanalles

Bericht door Aicha » 14 mar 2007, 19:09

Aditi,

Ik voel met je mee in veband met die moeheid :wink:

Mila zal dan ook wel een heel teer huidje hebben;
En weer ben je niet alleen <want ook hier steken de droge plekjes de kop op :cry:

Ik denk dat het normaal is hoor dat mila voortaan wat meer regelmaat zal vragen
Het is zo dat kinderen heel fel nood hebben aan veel structuur. En dat al van in het prille begin. De eerste maanden slaapt je kindje overal makkelijk in maar die luxe duurt meestal niet lang.
Vanaf nu zul je haar zoveel mogeklijk op zo vast mogelijke tijstippen in haar bedje moeten stoppen voor een dutje. De meeste kindjes doen dat 2 à 3 keer per dag. 1keer in de voormiddag en 1 of 2 keer na de middag. Niet altijd makkelijk maar o zo nodig!
Volgende week woensdag gaat da zeker niet lukken hé :wink:

Het is ook beter om haar te laten indommelen in haar bedje maar ook dat is niet altijd evident hé :wink: Tja, theorie en praktijk, groot verschil hé!

BLij te horen dat je nu een goed tuutje ghevonden heb. Mag ik eens vragen welk eentje het juist is? MIsschienn kan ik er ons mie ook eens zo eentje kopen en haar daarmee proberen te troosten.

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 14 mar 2007, 21:12

Ja Aicha,
Leuk hé om samen te gaan zwemmen. Zion was nog maar 8weken toen hij voor het eerst in het zwembad zat. We dachten dat hij ging wenen met al dat vreemd volk rond hem maar nee hoor. En ook voor het eerst onder de douche met de papa vond hij plezant!!!
En wat voor nieuws van de voedingsconsulente? Ga je proberen aan je gewicht te werken mss?

Aditi,
Onze Zion moeten we in slaap wiegen als hij helemaal over zijn thee water kookt anders stoppen we hem wakker in bed met zijn fopspeen en valt hij uit zijn eigen in slaap. Meestal hoor ik het aan zijn schreeuwtje dat het tijd is voor zijn bedje ... 'k ben welk aangeraden geweest dat zijn park om te relaxen is en zijn bedje om te slapen zodat ze goed het verschil beginnen kennen. 'k ben daar aan 10weken mee begonnen.

Ja, 'k weet 't is niet altijd evident om er regelmaat in te steken maar hier probeer ik dat ook want anders kan ik 's avonds de ballen keren :roll:

Moet je terug beginnen met dat zalfke metcortizone? Of moet je daarvoor eerst terug op dokterbezoek?
Allée hopelijk is het niet nodig, 't beste grtj
nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

vanalles

Bericht door Aicha » 15 mar 2007, 09:03

Oef, Vanacht werden we egetracteerd op een gelukzalig nachtje!!!!! :lol: Om 20u30 hebi k ons prutske in bed gestopt en ze is pas terug wakker geworden om 3u45. Daarna terug in slaap gevallen terwijl ze dronk en weer haar bedje in om 4u10 tot 7u50. Ik ben wel opgestaan om 6u45 met ons andere kindjes. Maar kvoel mij weer eens beter dan de laatste dagen. :)

Nana,

DIe afspraak bij die welzijnsconsulent was eigenlijk via de meter van ons mie. Dat is zo een soort van cadeau dat je kunt doorspelen aan anderen als je zelf gaat. Het was trouwens volledig gratis (anders 40 euro) en je mag het 5 mensen cadeau doen. Suur jou sebiet nog een pm'ke daaromtrent!
Ik zou idd graag wat mijn gewicht weer wat op peil krijgen maar de bv komt op de eerste plaats hé!
Langs de ene kant voel ik mij soms zo leeg en langs de andere kant voel ik mij precies nen olifant :? rare combinatie, maar 't is zo...

Ja, het is idd beter om ons prutskes , zelfs overdag vroeg aan hun bedje te laten wennen maar ons mie slaapt nog graag in haar parkske en heb dan ook nog niet veel zin om haar dan naar boven te doen!

Vo de moment zit ze hier naast mij in hare relax met haar speelkes maar ons madam heeft daar rap haren buik van vol se. Ze vraagt zich verzekers af waarom ze daar in moet als ik toch vlak naast haar zit. :lol: :lol:
Jaja, ze zoet wel eirn hjèln dag ip mine skwoit :lol: :lol:

Vanmiddag dus naar de vroedvrouw en dan een wandeling . We moeten profiteren van het lentezonnetje hé want kheb al gehoord dat het bijna weer gedaan is :cry: :cry:

Hoe is het hier met de andere mama's en kindjes?

Aditi, al een beetje zicht op de route voor volgende week. Waar kom je van de autosnelweg?

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 15 mar 2007, 11:33

hoi hoi,

ook hier gaat het heel goed, de reflux is gemindert, ze heeft nu nog wat last van haar maagje soms maar het gaat beter,

haar nacht begint ze om 21u te nemen tot half 5 dus das ook goed, alleen door de dag wilt ze maar niet in het park slapen, op de arm wel maar in park niet, maja, we hebben snachts al veel geluk,

en ivm een tutje, die van avent vind ik heel goed, die zijn niet voorgevormd en lijken meer op de borst en fles.

oei ik hoor haar weer, ik had haar in het park gelegd, ik zal maar eens eventjes afwachten, mss dat ze zichzelf in slaap moet weten, ik weet het niet.

tot straksjes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 15 mar 2007, 22:57

Hey,

Aîcha, het stond erbij eh, welk tutje het is --> MAM (van DODIE) of zoiets. Die zijn redelijk plat zoals die van Avent en er zit geen ringske aan zodat het geen kwaad kan als ze op hun buik liggen.

De weg heb ik nog niet uitgezocht, dat is een bezigheid voor dit weekend. Gisteren ben ik op bezoek gegaan bij een collega (een half uurtje rijden) en dat heeft ze toch al goed gedaan. Het was alleen wat warm in de auto, denk ik. Heb geen airco.
http://blogimages.bloggen.be/littleone/ ... 8db9f5.JPG

Fijn dat je nog eens goed geslapen hebt en dat je weer wat extra energie hebt!!!

Chanti, hier is het overdag wel rustig, maar 's nachts niet. Wees dus maar blij dat het bij u omgekeerd is.

Nana, nu ons mie een tutje neemt, kan ze daar ook mee in slaap vallen. Hoera!!! Ze hoeft niet langer gewiegeld te worden tot ze in slaap ligt. ik kon daar soms een uur zoet mee zijn. Soms heeft ze dat wel nog nodig, maar niet meer elke keer.
Hoe ist met de rare streken van uw venteke? Schreeuwt hij nog zo?

Flupke,
Is het van het smaakje van de vitamines dat je prutske moet overgeven of van het lepeltje of wat dan ook waarmee je het geeft? Ons mie moest hier ook eerst ni weten van die lepel, maar ondertussen is ze het gewoon. Wij geven de druppelkes na het bad en voor het eten... Dus dat risico nemen we toch ook maar niet. Mila geeft alleen over als ze te lang heeft moeten wachten op eten volgens haar goesting. Dan drinkt ze veel te gulzig, met als gevolg dat alles er ook weer uitkomt. En dan kunnen we alletwee ander kleren aandoen...
Allee, hopelijk gaat het daar verder goed bij u!

Hopelijk heeft iedereen goed genoten van het schone weer de laatste dagen. Wij wel in elk geval. Want het is schijnt weer gedaan. Het is dit jaar zeker geen probleem om met de winterkindjes buiten te komen!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Aicha
Pas blauw

goeiemorgen

Bericht door Aicha » 16 mar 2007, 08:53

Goeiemorgen iedereen!

Aditi,

Mooie foto weer van uw meisje en haar vriendje :lol: Zo'n donker haar ook. Dat valt mij op dat al de kindjes hier donker (en veel) haar hebben. Behalve ons mie dan :roll: .

Oei , ik had dat niet gezien dat ge er al bijgezet had welk tutje dat was. kga vandaag eens zien of ik dat ook vind. Hélena probeert de laatste tijd nogal vaak haart volledige vuistje in haar mondje te steken, lijkt mij ook niet evident, vandaar dus... :lol:

Wij hebben vannacht dus weer goed geslapen! Prutsemie van 20u30 tot 2u20 en van 2u50 tot 7u30. Mama is tevreden :lol: :lol: Ze heeft dan in haar relaxje zitten genieten van grote zus en om 8u terug gedronken.
Ik heb de indruk dat we op goeie weg zijn om er min of meer een vast ritme in te vinden. Laat ons duimen dat dit blijft duren!

Gisteren dus naar de vroedvrouw geweest en opoppemie weegt nu 5870 op 61,5 cm. Dat is dus ok en wil ook zeggen dat mama's melk nog altijd ok is. Het fiet dat ze 'snachts wat meer voeding vroeg is misschien omdat ze behoefte had aan zwaardere melk lmaar de vv zegt dat het nu waarschijnlijk wel weer op peil zal zijn daar ze nu weer beter slaapt! Ik hoop het hoor want heb echt nog geen zin om flessen of patatjes te geven.

Zou trouwens jammer zijn want we zien nu al dat hélena een heel teer velleke zal hebben. LIgt een beetje open in haar nekje en op armpjes en beentjes droge plekjes. een opstoot van eczeem die waarschijnlijk ook het gevolg is van de inentingen. We ondervinden dat na elke inenting.

nana,

Wat heeft uw klein ventje nu al allemaal geproefd? En wat vond hij het lekkerste?

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 16 mar 2007, 13:43

Aaaaaaaaaaah! Wat een ***week...
Zucht, wat een stomme, stomme week... Ben blij dat het weekend is.

- Ons Mie heeft haar bubbelkes in volle kracht terug.
- Mijn badkamer en keuken zijn overstroomd één van de vorige nachten door een defect aan de slang van mijn wasmachine.
- En nu vandaag is het helemaal fout gelopen. Mijn auto is stuk!!! Ik moest naar de kine en ik had voor de allereerste keer aan mijn schoonmoeder gevraagd om een uurke te komen oppassen. Ik wist dat het nipt ging zijn met het eten van ons Mie ook. Dus ikke gestresseerd omdat ik ze voor de allereerste keer bij iemand anders achterliet en omdat ik wist dat ze erg honger ging hebben tegen dat ik thuiskwam.
Bij de kine ging alles goed, maar toen ik daar wou vertrekken deed mijn auto vroemvroemboink en dan niks meer. Er is iets geknapt ofzo en er liep wat olie uit. Ik vrees voor de "join de culasse" en de toekomst van mijn autootje. Bah! En ik had nog maar net mijn uitlaat laten vervangen (360 euro!!!) Ons mama is mij dan komen redden en heeft mij naar huis gebracht en vanavond gaan we de auto ophalen.
Door alle miserie was ik natuurlijk een halfuur later thuis dan gepland en ons Mie heeft mij nogal aangevallen.
Het babysitten is natuurlijk goed gegaan, maar ik voelde mij toch vreemd. Schoonmoeder was nog maar binnen en ze had haar al vast. Ikke dan maar snel doorgegaan, want ik wist dat ik het anders te moeilijk ging hebben. Ons Mie heeft wel wat geweend, maar ze was gelukkig nog troostbaar.
Enfin, ik hou jullie op de hoogte van de toestand van mijn auto, maar ik vrees voor woensdag. En ik keek zo uit naar ons uitstapje!!! Ik haat het dat ik door die kapotte auto nu weer meer aan mijn huisje gebonden ga zijn.

Enfin, goed weekend voor iedereen (en ik hoop voor mij ook een beetje...)

Aditi
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 16 mar 2007, 14:10

Oei das nie goe van den otto. Wij hebben 2 maanden geleden ook serieuze problemen gehad en waren 700 euro kwijt :shock: :shock: Maar ge kunt natuurlijk niet zonder auto hé. Allez ikke toch nie.

Hier verder alles ok. Ons pruts weergeslapen van 20u tot 2u (zoals elke dag). Daar zit dus al een goeie regelmaat in. Maar het tweede deel van de nacht slaapt ze elke keer maar twee uurkes na elkaar :roll:

Ben eens met pruts op de weegschaal gaan staan deze morgen. Het verschil van ons gewicht was 5.5 kg, maar ik moet er 200 gr aftrekken om hetzelfde te wegen als die van Kind en Gezin. Da zou dus 5.3 kg zijn :shock: :shock: :shock: En da voor een pruts van 6 weken. Op 6 maart woog ze 4.9 kg. Ik denk dat ze weer een serieuze scheut gekregen heeft. Al haar kleertjes van 1 maand zijn zijn te klein en ze draagt nu kleerkes van 2-4 maand. Haar pyamakes zijn drie maand. Veel plaats heeft ze toch niet meer over en ik moet geen mouwkes oprollen. Ik ben eens benieuwd voor de 29e als we terug naar K&G moeten.

Ik probeer elke dag afgekolvde melk te geven in een fleske, maar ze moet er dus niet van weten hé. Ze walgt en maakt serieus van hare tak :roll: Ik heb het al voor haar voeding geprobeerd, ook al na haar voeding of tijdens de voeding (dan is ze rustiger). Ik probeer telkens drie verschillende fleskes en spenen. Zowel silicone als rubberen spenen. Maar niets helpt dus. Ze houdt de speen in haar mond maar weet precies niet hoe ze moet zuigen. Heeft er iemand tips om het toch te laten lukken ???
AfbeeldingAfbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 16 mar 2007, 21:01

Heylaba,

Hier ook niet zo een goed nieuws voor volgende week woensdag, mijn baas heeft me opgebeld dat ik moet gaan voor een vergadering om 16u. Dus wat zou je er van zeggen dat we het een weekje opschuiven naar de 28ste ??? Aisha is er reeds van op de hoogte, zij vond het okée.
Zodat u autooke hersteld is en ik paraat zal zijn!!!

Jammer dat die bubbelkes terug gekomen zijn, maar wat moet je er nu aan doen?

Enne ons Hélena, hoe is het vannacht geweest? Zeg BVmelk is die dan dikker 's nachts mms?

Anders eet ons venteke zijn potjes voeding 't liefst, 'k had verse patatjes gedaan maar hij luste het niet. Alsook lust hij minder graag spinazie maar 'k had het de tweede dag gemengd met BVmelk en toen ging het wat zoeter binnen ... anders verloopt het hier voorlopig goed?!?

Dikke knuf nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

vanalles

Bericht door Aicha » 17 mar 2007, 13:12

Hey Aditi,

Courage meiske, de week is bijna om! Ge hebt idd wel uw portie gehad deze week, amaai :roll:

Diene sortie van volgende week zul je alvast niet missen want 't is zeker al een weekske uitgesteld. Ik hoop dat je tegen dan weer mobiel bent :?

Weet je al waat uwen vierwieler mankeert? Hopelijk was uw eerste gedacht niet juist want dat is een kostelijk geval é!Pffffff...Laten we hopen

Flupke,

Als uw weegschaal u niet bedriegd is dat inderdaad al een serieus gewicht voor een boeleke van 6 weken. Ons mie is nu bijna 16 weken en weegt nog geen 6 kilo.'t is nochtans niet echt een fijneke ook hoor en margot ziet er nu ook weer zo dik niet uit :lol:
Hoe groot zou ze nu precies zijn?

Nana,

Ons poppemie heeft hier al haar punten hoor voor deze nacht! we zitten weer in de opwaartse spiraal :lol: :lol:

Zeg, Zion zal gene popeye worden zunne zonder spinazie!
grapje :lol: :lol:

En zo moogde gij woensdag alweer ne keer proeven van de werksfeer :? Hoe ist met uw enthousiasme vo dadde?

groetjes AIcha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 17 mar 2007, 18:59

Hey,

Bah, nana54, gaan werken!!! Ik moet er niet aan denken dat ik binnen een maand al weer moet herbeginnen. Dat wordt blijten!!! Als ik het goed versta moet jij maar heel eventjes gaan? Amai, ze kunnen u daar niet missen.

Enfin, den 28e is ok voor mij. Het probleem met mijn auto was gelukkig niet zo ernstig als gedacht. Wat eruit liep was geen olie, maar vloeistof van de batterij. Die was blijkbaar helemaal 'ontploft'. Batterij dus helemaal kapot en aan vervanging toe, maar dat is nog ni zo kostelijk. En mijn handige papa kan dat zelf repareren. Dus na het weekend ben ik normaal alweer mobiel. OEF! Ik ga wel eens moeten beginnen nadenken over vervanging voor mijn bakske, want hij is ook wel al oud.

Voor de bubbelkes van Mila mag ik weer dezelfde zalf gebruiken van de kinderarts. Als het dan weer zo snel terugkomt, wil ze verdergaan en nakijken vanwaar het komt.

Gelukkig is de week om, ja! Ons Mie heeft ons wel getrakteerd op een drukke avond: veel wenen en erg onrustig. En vandaag is hier het Carnaval begonnen. Er is veel lawaai, dus ik hoop dat ze daar een beetje tegen kan. Anders doen wij daar altijd aan mee, maar het zal ne keer een kalm jaarke worden, denk ik. Ik ben veel te moe om op stap te gaan. (En ik wil ons meisje ni wegdoen...)

Aïcha, goed dat uw meiske weer goed slaapt, zeg! Die van ons vraagt sinds twee dagen weer een extra voeding om 4u! Maar dat zal dan ook wel passeren, zeker?

Flupke, Margot doet het wel heel goed, eh, dat groeien! Ze gaat al ons boelekes hier binnen de kortste keren voorbijsteken en het is nochtans de jongste! Voor haar van de fles te laten drinken: het enige wat bij ons helpt is volhouden... Blijven proberen... Het lukt het best als ze redelijk rustig is en op haar gemakske kan wennen aan de speen. We laten dan wat melk in haar mondje druppelen, zodat ze het smaakske krijgt en dan is ze soms wel vetrokken.

Nana, uw venteke zal spinazie mss wel eten als hij wat beter aan het smaakske gewend is? Nieuwe dingen zijn altijd moeilijk, eh! Wij hebben hier sinds gisteren de poedermelk ingevoerd (1x per dag) omdat ik ga overschakelen tegen dat ik weer ga werken en ze moet er ook nog niet zo van weten, hoor. Ik vind het heeeeeeeeeeeeeel jammer van te moeten stoppen, maar ik zie afkolven op het werk niet goed zitten.

Allee, groetjes en goei weekend allemaal...
Aditi
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 18 mar 2007, 13:49

Aditit,
Goe e dat het maar dat was van u bakske :lol:
En wat geef je van poedermelk? Ik geef dit reeds een eindje 's avonds zo merk ik dat Zion de nacht langer trekt, wat natuurlijk handig is voor de mama. Maar anders kolf ik nog altijd af na elke voeding en 'k denk dat ik het toch ga proberen tijdens mijn werk.

Maar 'kwil er eigenlijk nog niet aan denken aan het werk :? Spijtig dat ik woensdag reeds moe gaan maar als maar vo op mijn gat te zitten is :wink:

Aischa,
maar goe dat Hélena terug haar nachten vult want anders komt het lastig hé, en vooral met u twee andere bubbelkes die nog rond lopen. En anders geen nieuws meer uit het thuisfront?

Flupke,
Weetje dat je zo een weegschaaltje kan huren bij de ziekenbond. Hier hebben we dat, da kost je 25€ waarborg en na drie mnd krijg je een overschrijving dat het je 3€ kost voor die 3mnd. 'k Denk dat jij dat beter zou aanschaffen want de manier waarop je het nu doet lijkt me niet logisch ... 't is lijk overdreven veel hé dat je poppemieke zou wegen?? En 't is net een fijntig dingske op foto ... allée ge doet ervan wat je wil hé.

Anders heeft onze Zion voor het eerst verse voeding gegeten, witloof met aard. Hij vond het lekkerder dan die potjes, hij hapte nog een beetje zunne.
Morgen terug naar de osteophaat en mms de laatste keer. Vrijdag en gisteren heeft hij terug wat gespuwd door wadde ???
We zien wel hoe het vorderd anders terug naar de kinderartse voor Zantac ipv motilium.

Allée tot later,
grtj nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

vanalles

Bericht door Aicha » 18 mar 2007, 14:06

Aditi,

Als ik nog goed kan rekenen is mila nu ongever 11 à 12 weken en dat is de moment voor een groeisputje hé. vandaar hoogstwaarschijhnlijk die extra voeding 's nachts; Maar dat zal wel vlug weer over zijn hoor. Normaal een paar dagen!

Afkolven is ook niet echt mijn ding. Amaai, ik moet daar nogel wat tijd insteken zunne om een volledige voedig te hebben voor hélena. Maar toch doe ik het af en toe om haar te laten wennen aan een flesje en ik moet wel toegeven dat het al makkelijker gaat dan in het begin om af te kolven! Oefening baart kunst é :lol: :lol:
Mila weet wat lekker is é, mamamelk! dat verandert telkens weer een beetje van smaak en blijft dus boeien :wink: Maarja, ik kan me inbeelden
groetjes Aichadat afkolven op het werk ook niet evident is.
Wat ik misschien wel zou doen in jou plaats ( en dat is geen beschuldiging hoor) Dat is eerder beginnen met groentepap in plaats van poedermelk te geven. Al je 's middag groentepap kan geven en om 16u fruitpap dan kan je toch s morgens en 's avonds borstvoeding blijven geven? Of heb je onregelmatige uurroosters?

nana,

Goed é dat u ventje graag patatjes eet! en hij weet precies goed wat het beste voor hem is, ...Lekker vers!
Allée ben benieuwd wat de osteo morgen zal weten en ofdat het de laatste keer zal zijn dat ge moet gaan!

Hier anders geen nieuws! Alleen maar dat Andrès en orphée het dees weekend ferm op mekaar gemunt hebben en dak noaste weke ne kjè na aucham moete. Vridag misschien, mo ton in de voornoene. aja goeste èt meug je mee wi :lol: :lol:

Ja, kad zo'n tuje gaan halen van MAM ma da marcheert hier ook niet hoor! Geen tutje voor ons mie dus!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 20 mar 2007, 09:56

Allez... hier hebben we het eindelijk over een andere boeg gegooid en zijn we het anders aan het aanpakken met ons pruts. Het is wel serieus op de tanden bijten maar het heeft al zeker resultaat. Het was echt niet meer te doen. Ze moest constant aan de borst getroost worden (dacht ik) en we liepen er voortdurend mee op de arm. Ik had met moeite tijd om 's avonds eten te maken en van effe naar de tv te kijken.

Ik had hier het boek 'regelmaat en inbakeren' (van Ria Blom) liggen. Ik had het voor de bevalling al gelezen, maar dan hebt ge nog geen vergelijkingspunten met uw eigen kindje. Ik heb het boek drie dagen geleden nog eens vastgenomen en in een speedtempo uitgelezen. Het was allemaal zo herkenbaar :roll: :roll: Toen ik deze passage las dacht ik.... jaja zo is ons pruts helemaal:

'Naast toenemende rust zag ik zoekgeraakte regelmaat die minder slapen tot gevolg had. Niet omdat baby's minder slaap nodig hadden, maar omdat ze ongemerkt meer en langer op de arm werden gehouden. Door de aandacht die ze kregen bleven ze ogenschijnlijk alert en wakker (dat dacht ik oog van ons pruts toe ze me met grote ogen bleef aankijken), waardoor de onderliggende vermoeidheid gecamoufleerd werd. De schijnbare alertheid nodigde uit tot het geven van nog meer aandacht. Ouders vertelden me ook dat hun kinderen niet op zichzelf konden zijn. Na hooguit 5 min in de box wilden ze weer opgepakt worden. Eenmaal terug in de armen was hun kind weer lachend en tevreden. Wanneer het bedtijd was wilde het kind niet gaan slapen. In plaats van zich tevreden weg te laten leggen, begon het huilen op het moment dat de billetjes de matras aanraakten (zo erg was het nog niet. Ze werd wel na 5 à 10 min wakker) En als ze slapend in bed werden gelegd melden ze zich te vroeg. Deze kinderen deden hazenslaapjes en vroegen vaak om voeding (klopt voor mij 100%) Door de moeheid kregen ze het namelijk niet voor elkaar een volledige voeding tot zich te nemen. Vaak vielen ze voortijdig aan de borst in slaap :? :? :roll: , werden dan slapend in bed gelegd en werden geheid binnen een half uur weer huilend wakker. Eenmaal op de arm volgde een gulle lach, die meestal werd geduid als 'de slaaptijd is om'. Het was niet alleen de toenemende onrust die ik bemerkte, maar ook de wijze van te slapen leggen die in de loop der tijd leek te zijn veranderd. Deze zelfde groep kinderen kreeg in bed veel 'vrijheid', doordat de deken niet of nauwelijks werd ingestopt en niet verder reikte dan tot halverwege de borst. De armen waren dikwijls één stroom van beweging waar ze aan overgeleverd leken te zijn. Er was geen bewegingsplezier aan te bespeuren. De ouders wisten nooit wanneer ze weer klaar moesten staan voor hun kind omdat regelmaat ver te zoeken was. Bij eerstgeborenen was er meer tijd beschikbaar en zag ik vele ouders die zich goedbedoeld voor de 100% 'wegschonken'. Deze overdaad aan welwillendheid dekte de eigen vermoeidheid lange tijd toe...'

Ik kan zo maar blijven doorgaan. Het is echt de moeite om te lezen!!! Het is dus belangrijk om een goede regelmaat in te bouwen en van je prutske onder andere zelf in slaap te leren vallen. Ook door die ongecontroleerde bewegingen van haar armen maakt Margot zichzelf wakker. Op haar rug doet ze enkel hazenslaapjes, dus leggen we haar nog steeds op de buik :? :? Met het inbakeren zijn we nog niet begonnen. We willen het eerst proberen met wat regelmaat in te bouwen.

We zijn nu drie dagen bezig om haar telkens wakker in bed te leggen bij de eerste tekenen van vermoeidheid -> geeuwen, bleek worden, in de ogen wrijven, jengelen, drukker worden, oogcontact afbreken en wegkijken.

Na de voeding laat ik haar eerst een boerke laten en dan krijgt ze een proper pamperke. Dan leg ik haar in haar park en laat de mobile 20 min boven haar hoofdje draaien (met rustgevende muziek en trage bewegingen. Het is dus niet te hectisch). Ze ligt er echt naar te lachen en allerlei geluidjes te maken. Echt schattig. Soms heeft ze er na 10 min al genoeg van (aan de frons op haar gezicht te zien of het jengelen) Dan draai ik het ding onmiddellijk uit haar gezichtsveld en blijft ze zo nog 5 min liggen (rustig op haar gemakske rond te kijken). Als ze terug ambetant begint te doen neem ik haar op en leg haar boven in bed.
Gisteren heb ik serieus op mijn tanden moeten bijten. Ze heeft geweend dat het niet normaal meer was. Niet plezant als ge alleen thuis zijt en er u niemand kan tegenhouden om naar boven te gaan :? Ze heeft in totaal zeker drie uur geweend. Ze heeft tijdens de dag niet veel geslapen, maar de nacht daarvoor was al een zaligheid. Na de BV heb ik haar klaarwakker in bed gelegd en heeft ze maar 5 min geweend (de avond ervoor 1 uur :shock: ) Dat was om 20u. Om 01.45u was ze wakker. Na de BV en het pamperke onmiddellijk terug haar bed in om 02.05 u (na 20 min :shock: :shock: ) Tot 02.15 u heeft ze geweend en is dan in slaap gevallen tot 05.45u. Om 06.10u terug haar bed in en geslapen tot 08.45u. Tijdens de dag was het dus wat lastiger want ze deed weer maar slaapkes van een half uurke. Ik had barstende hoofdpijn van al het gehuil te aanhoren.

Gisterenavond is ze met papa in het bad gegaan. Dan heeft ze nog een beteke 'gespeeld'. Na de BV heb ik haar om 19u in bed gelegd. Ze heeft (met tussenpozen) 1 uur gehuild (langer laten we het niet aanhouden). Om 20u heeft ze 5 min BV gekregen. Ze heeft nog goed gegeten en was niet aan het sabbelen. En dan zijn we een zalige nacht tegemoet gegaan. Ik ben wel enkele keren gaan zien of ze nog wel ademde. Ik vond het niet normaal. Ze heeft dus het klokse rond geslapen tot 8u deze morgen. Ze is enkel om 03.15 u wakker geworden voor de voeding en om 03.30u lag ze er terug in (zonder te wenen in slaap gevallen).

Ik ben er nu dus wel degelijk van overtuigd dat het héééééééééééééllll belangrijk is om je boeleke uit zichzelf te leren slapen. Ik wist het zo ook wel, maar ik vond het zielig om haar huilend in bed te leggen. Dan lag ze soms een uur op mijn arm te wenen voordat ze in slaap viel. Ik dacht dat ik ze moest troosten, maar ze wilde alleen maar slapen. Wat een verademing. Ik schrok me deze morgen een bult toen ze om 9u aangaf terug moe te zijn. Ik dacht dat dat niet kon na zo'n nacht te slapen en nog maar wakker te zijn van 8u. Ze was dus wat aan het wenen in haar park en ik heb ze meteen in haar bed gelegd. Ze was in haar bed niet aan het wenen, maar wel 5 min aan het 'neuten'. Het is nu nu 10u en ze slaapt nog steeds.

Ik heb de laatste dagen echt van mijn hart een steen moeten maken, maar ik ben blij dat het resultaat er al is. Na enkele dagen kunnen ze een terugval krijgen maar dan weet ik dat ik gewoon moet doordoen. Het boek is een echte aanrader!!!

Sorry voor de lange tekst. Daar zijn jullie eventjes zoet mee om te lezen :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 20 mar 2007, 10:34

je bent goed bezig doe zo voort
nog even en dat heeft ze het wel helemaal door dat je niet altijd toegeeft :lol:

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 20 mar 2007, 13:04

Cindy, ik heb mijn kinderen dat ook vlug aangeleerd om alleen in slaap te vallen!!
Het was ook op de tanden bijten even, maar je haalt er wel resultaat van!!
Je bent goed bezig met je dochter!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 20 mar 2007, 14:39

Deze morgen heb ik haar dus om 09.15 u terug in bed gelegd. Ze heeft geslapen tot 12.30u :shock: Ik geloofde mijn ogen niet. Daarna was ze heel rustig en ze heeft nog nooit zoveel gelachen :lol: Om 13.30 u gaf ze te kennen weeral moe te zijn. Ik dacht dat het niet kon na al die uren slaap. Ze begon hier beneden te huilen en toen ik haar in bed legde is ze onmiddellijk gestopt :roll: . En ze slaapt nu nog steeds. Dus voor mij is dit voorlopig de beste manier geweest. Nu nog enkele dagen afwachten of het wel allemaal zo blijft want het is precies te mooi om waar te zijn :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

Flupke

Bericht door Aicha » 20 mar 2007, 15:02

Hey Flupke,

Fijn te horen dat alles daar super gaat met jullie!

Het is inderdaad heel belangrijk om veel structuur in te bouwen met kindjes en om ze al heel vroeg zelf te leren inslapen.

Met onze Andrès had ik een beetje hetzelfde voor als jij eerst met Margot maar ondertussen weet ik ook wel beter. Ons mie gaat wakker in haar park, wakker in haar bed...en da's een groot gemak hé, eens ze dat gewoon zijn.
:wink:

Natuurlijk niet te vroeg juichen maar je bent goed vertrokken hé nu!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 20 mar 2007, 15:10

Ik probeer inderdaad niet te vroeg te juichen, want het gaat te vlot naar mijn mening. Allez hopelijk heeft ze het snel geleerd, maar dat zullen we binnen een weekje beter kunnen beoordelen.

Ondertussen ligt ze nog altijd te slapen van 13.30 u :lol: . Ik vraag me af of ze vannacht nog wel zal slapen :? :?
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

mo ja

Bericht door Aicha » 20 mar 2007, 15:27

Mo ba ja, ze zal vanacht nog slapen! Margotje is nog maar een klein prutske hé en die hebben zoveel slaap nodig

Maar als de boelekes goed slapen dan hebben de mama's weer tijd voor andere dingen ook, dat zie je hier ook :lol: :lol:

Dat voelt onwennig e in het begin. Toen Andrès op de goeie weg was liep ik er zelfs een beetje verloren bij (alhoewel het nooit ne hele grote slaper geweest is)

Kzal duimen dat rustig blijft hé met jullie meisje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 20 mar 2007, 15:55

Allez ze is net wakker van 15.30u. Nu heb ik vandaag zoveel tijd gehad om iets te doen en het is er helemaal niet van gekomen. Ik liep inderdaad wat verloren en zat constant te luisteren of ik ze niet hoorde. Ik mis haar wel een beetje als ze zo lang slaapt :? :? Maar het komt ons allemaal ten goede :wink:
AfbeeldingAfbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 20 mar 2007, 16:08

hey iedereen,

'k Zit er een beetje door, onze Zion weent terug constant en zelfs 's nacht moet ik terug 4à5 keer opstaan omdat hij zijn slaap ni kan vinden.
'k Weet echt ni wat doen,
'k zou hetzelfde willen als Margo maarja e ... 'k heb al veel op mijn tanden gebeten maar hier is er niets aan te doen.
Vandaag nog geen enkele normale voeding genomen, zelf zijn patatjes heeft hem niet gesmaakt.
Hij is dar reeds terug .... 'k zal gaan zien
tot later
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 20 mar 2007, 16:12

Cindy, wat jij vertelt over Margot, zo zijn mijn baby's altijd geweest :lol:
Ik vind dat niet meer dan normaal :D
Ik denk wel dat het over de ganse lijn vlot zal gaan, mss hier en daar eens een mindere dag, maar dat komt goed! Je gaat dat zien!
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 20 mar 2007, 16:17

Awel ... ik hoop echt dat ge gelijk hebt :wink: :wink: Ze ligt nu weer zalig te lachen en te 'praten' tegen haar mobile :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 20 mar 2007, 20:44

a flupke zie dat je toch op de goede weg bent hé
het is efkes doorbijten maar je zal er komen hoor
ik duim dat het zo blijft hoor
hier heb ik ook al 2 slechte nachten achter de rug pff rond 2a3u is madammeke hiere klaarwakker hé :(

nana 54 oei dat is niet plezant zo te lezen hé
hopelijk duurt het niet telang heeft hij mss terug krampkes?
kom hier maar op tijd steun zoeken we helpen je wel
successssssssssssssssssssss :wink:

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 20 mar 2007, 21:05

heylaba,

't is hier eindelijk stil, ons prutske om 18u30 een glycerinesuppo gestoken en om 19u heeft hij een flesje gedronken van 150cc, ni al teveel maar 't is beter dan niks :)
Hij heeft weer veel stg gemaakt en erna een lekker badje genomen en nu slaapt hij ... om 23u zal ik hem wakker maken voor nog een laatste flesje en we zien dan wel hoe de nacht zal verlopen :?

Goed dat Mila haar reflux aan de betere hand is want 't is geen lachertje dadde. Ga je nog steeds naar de osteophaat?

Bij ons was het maandag de laatste keer, hij voelde opmerkelijk veel verschil zei hij! Dus zijn we dolgelukkig dat dit ook zo goed als van de baan is ...

En Flupke 'k ben content vo u dat het zo goed verloopt want ze kunnen met onze voeten spelen e. Is het bewust, daar heb ik mijn vragen bij, nuja allée veel succes verder!

Grtj nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

rust

Bericht door Aicha » 20 mar 2007, 21:42

hey nana,

oei, dat is niet zo leuk é als je weer een stapje achteruit gaat in plaats van vooruit! Misschien dat het nu weer veel beter zal gaan na zijn suppootje! Lets hope!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat is wel ambetant hé dat Zion vaak last heeft van zijn darmpjes en om stoelgang te maken! Van wadde zou da zijn. Ik heb altijd gehoord dat bv goed is voor de stoelgang :? Niet altijd dus...Jammer!!!!

Tbeste é morgen op uw werk!

Flupke,

En...zet de trend zich verder? :lol: :lol:

Aditi,

Hoe is het met jullie en met uwen auto, is ie al gemaakt? Dat gevoel van thuis afgezonderd te zitten, awel ik kan daar ook niet tegen. 't is niet dat ik hele dagen wegben ofzo maar gewoon het gedacht dat ik niet wegkan en ik wordt al nerveus. Mijn auto, mijn vrijheid :lol: :lol:

Groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 21 mar 2007, 08:54

Ze heeft de trend inderdaad doorgezet. Ze is gisteren gaan slapen om 20u en was wakker om 01.00u (iets vroeger als anders) Om 01.15 u terug haar bed in tot 06.00u en om 06.15 u terug geslapen tot 08.00u. ZONDER WENEN!!!!!!! joehoe. Ik dacht dat ze na zo'n dag maffen als gisteren slecht ging slapen, maar dat was gelukkig niet het geval.
AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 21 mar 2007, 13:43

Je ziet het wel dat het goedkomt!
Ik heb dat ook zo gedaan en vond dat goed zo!
Even doorbijten en jullie gaan er de vruchten van plukken!
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 21 mar 2007, 15:35

Hey Flupke,
Heb al gereageerd op je berichtje dat je ergens anders ook had gepost. Mila slaapt wel goed, maar ze valt moeilijk in slaap. Ik laat haar meestal bij mij rustig worden tot ze bijna in slaap is en dan leg ik ze weg. Dan slaapt ze wel een uur of drie in haar wieg. Dus ik loop er niet de hele tijd mee rond. Gelukkig maar ;) Er haar klaarwakker inleggen lukt hier niet. Ze begint dan te huilen maar niet met tussenpozen ofzo zoals jij beschrijft, maar heeeeeeel hard en constant totdat ze ervan hijgt. En dan ligt ze zo te vechten en te zweten en daar kan ik echt niet tegen. Een beetje huilen laat ik haar wel doen. Soms wordt ze bijvoorbeeld tussendoor even wakker en dan jengelt ze een beetje en is ze weer weg. Dus dat lukt wel.
's Nachts gebeurt het wel regelmatig dat ze bij ons in bed blijft liggen omdat ik in slaap ben gevallen voor ik haar weggelegd krijg. Ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden, maar het is toch moeilijk zenne. Het is wat... dat slapen ;)
Ik merk hier ook wel dat ze beter gezind is als ze veel slaapt. En ze kan ook echt wel veel slapen zoals jij beschrijft. Dan denk je dat ze nu echt wel genoeg geslpaen zal hebben en lang wakker zal zijn, maar dat is niet zo. Ze zijn ook nog kleintjes, eh.

Aïcha en Nana, over de auto goed en slecht nieuws... Hij is gemaakt... Er zit een nieuwe batterij in, maar volgens onze pa is het niet verantwoord om er nog ver mee te rijden en ik citeer "zeker niet als ge mijn kleindochter meeneemt" :cry: :roll: :cry:
Dus zal ik niet tot bij jullie kunnen rijden. jullie kunnen wel langs hier komen, maar dan moeten jullie met twee zover rijden... En het is hier wel kleintjes. Laat maar iets weten wat jullie ervan vinden.

Aditi
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”