Vandaag mn 3de bezoekje aan de gynae gebracht .
Ik geloof nog steeds niet dat het alweer bijna 5 weekjes was geleden sinds mn vorige echo , de tijd gaat gewoon verschrikkelijk snel voorbij!!
Met mn prutske is alles inorde ik had niet verwacht dat het zo duidelijk te zien ging zijn maar blijkbaar was dat wel het geval
Vorige keer zag ik enkel een kloppend hartje en een zwarte vlek, nu zag ik een hoofdje,neusje,armpjes,beentjes,buikje alles erop en eraan
Het is 10 weekjes en 5 a 6 dagen hoewel op de echo 11 weken en 6 dagen stond en 8,2 cm groot
Ook het nekplooitje is inorde dus ik ben alweer een pak geruster(ik was ontzettend bang voor een miskraam ofzo aangezien ik er in het verleden al een heb gehad)
Op een gegeven moment liet de gynae het hartje horen en na een paar seconden maakte dat ineens een ontzettend raar geluid en zag je mn kleintje een sprongetje maken
Ik dacht dat ik niet meer bijkwam van het lachen
Zei de gynae zo droogweg: kijk het beweegt

maar hij kon zelf zn lach niet houden
Ook kreeg ik de vraag of ik het geslacht wou weten:
Daar ik in de verondersteling was dat het nog wel te vroeg zou zijn om dat te kunnen zien dacht ik dat hij dat vroeg voor de volgende keer ofzo
Dus antwoorde ik daar niet echt
Maar toen vroeg ie het nog eens dus antwoorde ik maar dat ik dat wel wou ja
en toen zei hij: Awel kijk, zie je dat uitsteekseltje? Alle babytjes hebben dat in het begin bij een meisje verdwijnt het gewoon na verloop van tijd
maar aangezien het hier wel heel prominent aanwezig is mag je er bijna zeker van zijn dat het een jongetje is. Het kan nog veranderen maar ik twijfel er heel hard aan
Die verpleegster was trouwens ontzettend vriendelijk vandaag ze vroeg hoe het met me ging, of ik niet teveel last had gehad en ze bekeek me ook niet meer zo raar...
Verder vind ik het een beetje spijtig dat ik nog maar 500g ben bijgekomen op bijna 3maand tijd:sinds ongev. 5 weken geleden is er nog maar 100g bij (gewoon omdat ik hoop op zon mooi zwanger buikje hoor maar bij mn moeder zag je er tijdens haar eerste zwangerschap ook zo goed als niks van dus hoop ik maar dat dat iets is dat ik niet van haar heb)
Ze moeten nu in elk geval niet meer zeggen dat ik 2kg teveel weeg
Liefs
Y.