Hoe gaat het met de mei-kindjes?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 30 dec 2006, 15:07

even laten weten dat maité haar 2 bovenste tandjes aan het uitkomen zijn we voelen al wat scherps eens benieuwd of ze nog zoveel op haar vingers zal bijten :lol:
denk van niet wat ze zal het wel voelen :D
anders gaat alles prima ermee hoe ouder ze word hoe braver en rustiger ze word :wink:
groetjes en een goed nieuwjaar toegewenst

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 03 jan 2007, 20:23

Zitten haar bovenste tandjes er al door?

Daan heeft nog altijd maar 1 tandje onderaan. Hij begint nu wel te tuten, maar die fopspeen dient alleen maar om op te bijten, hij zit soms zelfs verkeerd in zijn mond :roll: Nu ja, ik laat hem maar doen, zolang hij daarmee de pijn een beetje kan wegbijten :wink:

Hij zit nu echt al heel mooi recht en valt niet meer om. Ik kan hem zelfs al meedoen in de winkelkar wat hij heel erg leuk vindt!
Als hij in zijn park op zijn buik ligt, gaat hij al op zijn knietjes zitten. Op de speelmat probeert hij wel, maar hij kan zich daar niet vasthouden of afduwen é. Het park zal dus eerstdaags een étage lager gaan, want binnen de kortste keren trekt hij zich recht.
Afbeelding

Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 03 jan 2007, 20:59

wel haar tandjes zijn nog altijd gelijk er zit gelijk geen schuif in en ze weet er echt zeer veel van
haar poepje is rood en is weenirig
ze zullen er wel opeens helemaal doorkomen hé
allé ik hoop het toch

daan doet ook zijn best hé :lol: wat worden ze toch vlug groot
maité wil ook wel al kruipen maar ze raakt nog niet echt vooruit :(
en ze kan daar enorm kwaad van worden
wel zit ze al een ganse tijd alleen en ze vind dit nog het leukste
groetjes

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 03 jan 2007, 21:14

Naomi kan ook al alleen zitten, maar ze valt wel nog regelmatig om en dan begint ze natuurlijk te protesteren. Kruipen kan ze nog niet, wel als ze op haar rugje ligt kan ze al flink wegschuiven of zich verplaatsen.
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 03 jan 2007, 22:17

hier ook eentje die alleen zit, en hij valt ook niet zo vaak meer om, tenzij zijn speelgoed wat te veraf ligt
in de winkelkar zit hij al een tijdje, nog voor hij zonder steun volledig alleen kon zitten, en dat is superplezant zenne, zit dan te tieren van opgetogenheid, te lachen voor heel de winkel, omhoog te wippen :roll: (ja niet te vertrouwen dat manneken zenne haha), en de mensen dan maar zien en ikke :oops:
kruipen gaat ook nog meer achteruit dan vooruit :P
maar alleen staan vind hij ook heel leuk, park staat hier al effe een beetje lager, al onder de helft en hij kan met zijn handjes de rand vasthouden, maar probleem is, dan wil hij al 1 hand loslaten en ook al weer staan wippen :? :roll: , dan ligt hij om natuurlijk en alleen raakt hij nog niet recht, ook met de nodige frustraties :twisted:

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 08 jan 2007, 22:24

hallo ze doen het allemaal uitstekend hé
maité staat ook graag recht aan de salontafel zal er ook eens een foto van moeten trekken
haar 2 bovenste tandjes zitten erdoor en de andere twee van boven zijn ook aan het komen maar ze ziet er niet zozeer vanaf amai ze zal ineens 6 tandjes hebben wat volgen ze snel naéén
maité heeft een nieuw speeltje zeer goed in het oog namelijk een speelgoedspiegel
oh als ze hem vastheeft dan verteld ze gans de tijd en geeft ze er zoentjes aan
ik leg me plat van het lachen :lol:
groetjes
ps ik krijg nooit geen bericht meer wanneer ik iets geplaats heb wanneer er terug gereageerd word(is nogthans aangevinkt)weet iemand raad :?:

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 09 jan 2007, 08:49

Dat zijn hier allemaal vlugge rekels é zeg. Rechtstaan aan tafel doet Daan nog niet, allé ja, kheb het eigenlijk nog niet geprobeerd :roll: Maar als ik hem zijn handjes vasthoudt, zou hij wel al eens een stapje durven wagen.
Hij begint nu toch wel heel hard het kruipen te oefenen. Hij gaat perfect op zijn knieën zitten en dan een beetje met zijn poep schudden, maar hij heeft nog niet door dat hij die knietjes moet proberen te verzetten :P

De da-da-klanken zijn zich ook stillekes aan aan het uitbreiden tot de ma-ma-klanken, maar hij zegt het nog niet bewust. Maar het is een begin é :wink: :lol:

Och, ze worden zo vlug groot é, veel te vlug :(
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 15 jan 2007, 08:26

Onze vent heeft dè klank van zijn leven eindelijk gevonden: mwa :lol: :?:
Als ik hem uit zijn park haal, steekt hij vrolijk zijn handjes in de lucht en komt er mwa mwa uit zijn mondje!!!! En de mama supertrots natuurlijk. Ik zou hem nu een hele dag in en uit zijn park willen halen :wink:
Afbeelding

Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 17 jan 2007, 11:27

jaja vandaag heeft onze maité 6tandjes :lol:
ze had er al 4 en deze morgen poets ik haar tandjes en wat zag ik haar 3de en 4de tandje vanboven steekt al wat uit oh wat komen ze vlug achteréén
ze heeft nu 2onderaan en 4bovenaan :wink:
anders gaat alles goed met haar zal vrijdag weten hoeveel ze nu weegt
de zelfstandige vv komt langs voor mij en zal intussen vragen of ze maité eens wil wegen.
groetjes

en hoe gaat het met derest van de meikindjeS :?: :?: :?:

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 17 jan 2007, 11:46

Bij Daan nog altijd maar 1 tandje, maar bovenaan zitten er al bijna twee weken drie tanden goed te duwen.

En ons ventje begint ook weer meer te hoesten. Hij zit weer met ferm veel fluimen, maar hij hoest ze wel mooi los. Zijn ene wang zit nu ook dikker dan het andere en daar zit mijn ma constant over te zagen. Maar ik vind niet dat ik naar een KA moet gaan omdat zijn wang wat dik zit. Hij eet goed, hij heeft geen koorts, hij is supercontent; we mogen ook niet te veel trunten é. Je zou anders naar de dokter kunnen lopen voor het minste :roll: of ben ik nu hard :oops: ?

Hij wil ook kruipen maar het lukt hem niet om zijn knietjes te verzetten en dat is nogal frustrerend voor hem. Hij gaat op handen en knietjes zitten en schuift dan achteruit :roll: Maar best grappig om te zien :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 17 jan 2007, 14:09

ha Maité heeft ook 4 tandjes bovenaan en 2 onderaan, hier idem, en ik die dacht dat ze onderaan eerst doorkwamen en die van mij were averechts was hahaha :roll:
bovenaan voel ik er nog 2 zitten, dus weeeeeeeeeer vanboven :?:

tja Sofie, ik loop ook niet voor het minste naar de kinderarts, zijn eerste verkoudheid was een snotvalling, ben ik niet voor geweest, gewoon bij de apotheek suppo's gehaald en neusverstuiver, maar de 2de hoestte hij ook ferm en bleef al een paar dagen hangen, en dan maar huisarts gebeld en hij moest toch straffer medicatie dan
hangt er wat vanaf he, ik loop ook niet direct, maar als het wat blijft duren, en het beter na een paar dagen niet, dan wel

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 17 jan 2007, 14:25

Het duurt hier al van in oktober :? Nu en dan wat beter, maar nu dus weer wat meer fluimen; hij hoest vooral als hij 's avonds in zijn bedje ligt en als hij 's morgens wakker wordt. Dan moet alles precies weer loskomen. Zolang hij overdag niet constant hoest en hij niet ziek is, wacht ik nog wat om terug te gaan.
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 17 jan 2007, 14:34

Hier nog geen tandjes, ze is wel vorige week anderhalve dag wat ziekskes geweest. Een snotneus en wat lichte koorts. Ik heb wat ajuin in stukjes gesneden en naast haar bedje gelegd, dan wat tijmthee laten dampen in haar kamer en de dag erna was ze er zo goed als vanaf en 's nachts zorgde ik ervoor dat ze extra dik was aangekleed zodat ze het kon uitzweten en blijkbaar heeft dit alles toch geholpen. We zijn zowat voor de natuurlijke middelen.

Kruipen kan ze bijlange nog niet, ze zit nu heel graag op haar poep en verscheurt allerlei tijdschriften. Ze zegt al volop mama, ze vindt haar papa supergrappig. Elke keer als die passeert schiet ze in een schaterlach, ze speelt veel kiekeboe met hem :)
En knuffelen dat die kan, zo met haar voorhoofdje tegen het mijne duwen en als ik lach lacht zij ook.
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 17 jan 2007, 16:58

Marijke schreef:
Kruipen kan ze bijlange nog niet, ze zit nu heel graag op haar poep en verscheurt allerlei tijdschriften. Ze zegt al volop mama, ze vindt haar papa supergrappig. Elke keer als die passeert schiet ze in een schaterlach, ze speelt veel kiekeboe met hem :)
En knuffelen dat die kan, zo met haar voorhoofdje tegen het mijne duwen en als ik lach lacht zij ook.
Zalig é als ze zo doen. Ik heb hier ook zo'n knuffelaartje Afbeelding en nu zit hij constant kusjesgeluiden te maken. Hij geeft ze wel nog niet rechstreeks :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 18 jan 2007, 00:07

hier ook allerlei geluiden, kusgeluiden, ssss geluiden, precies een slang in huis haha, en dan de helft van zijne trui kletsnat :roll: van bellen blazen, ne kaugum heeft er niks aan :P

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 19 jan 2007, 16:30

hallo vv is langsgeweest ze keek nogal op maité die is zo verandert zei ze :lol: ze weegt nu 8.470gr en 67cm groot
ze doet het uitstekend wat ben ik blij :lol:
en met mij gaat ook alles goed ben ook blij :wink:

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 19 jan 2007, 16:32

Flink zo Maité Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 19 jan 2007, 18:50

Jaja, Naomi haar eerste tandje komt er door, rechts onderaan voel ik ietske scherp. Ik zie het wel nog niet, maar ik ben er vrij zeker van dat het een tandje is.
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 19 jan 2007, 20:25

Eens je het al voelt, zal het er wel vlug door zitten. Flink zo Naomi!!!
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 22 jan 2007, 16:53

ik voel er weer 2 zitten, en weeeeeer bovenaan
schoon zicht, de mensen zeggen allemaal, amaai hij heeft al 2 tandjes, omdat je die onderste goed ziet, maar die 4 bovenaan zien ze zo niet he, en k voel der daar nu nog 2 aankomen :roll:
en ik die dacht dat het meest onderaan begon ?

ben vandaag ook geschrokken, hij zat op zijn speelmat, leuk te spelen
ik was in de keuken iets aan het doen, en ineens hoor ik licht geween, kom uit de keuken, en meneerke was ook bijna aan de keuken ? vraag me niet hoe, want kruipen doet ie normaal nog niet, hij schuift achteruit en hij lag op zijne rug :roll: dus vraag me niet hoe hij daar geraakt is zenne :?:
ale ja, tis een feit, we gaan ze niet meer kunnen tegenhouden he, van op ontdekking te gaan

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 23 jan 2007, 11:01

Dat ventje van jou heeft blijkbaar geen geduld é. De wereld ontdekken, dat wil hij :lol: Nu, ik heb er hier ook zo ene :roll: Als hij op zijn speelmat ligt, ligt hij er niet lang op, want hij schuift ook voortdurend achteruit, tot zijn eigenste frustratie. Hij kan zich wel al op zijn knietjes zetten, maar heeft nog niet gevonden hoe hij ze moet verzetten. Hij zit alleen maar met zijn poep te wikkelen dan :lol:

Hebben jullie ook zo'n miserie om schoenen aan te krijgen. Ik krijg dat dus niet deftig aan zijn voeten é; hij krult altijd zijn tenen op, zodat ik ze maar half aan krijg :roll: nu het zo koud wordt, wil ik nu echt wel zijn voetjes warm houden, want sokken houdt hij toch ook niet aan :?
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 23 jan 2007, 14:10

Eten jullie kleintjes al brood en wat doen jullie erop?
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 23 jan 2007, 14:18

Marijke schreef:Eten jullie kleintjes al brood en wat doen jullie erop?
Ik heb al geprobeerd, maar hij lust het nog niet. Allé, het is te zeggen; alles wat in zijn handen komt, is voor de mond, behalve brood :?
Je kan het broodje in melk doppen; of gewoon stukjes geven: droog, met smeerkaas, met beetje fruitpap of geplette banaan, met confituur, boter, ... Ik denk dat je beetje moet uitproberen wat ze lust. En ik dacht dat je bruin brood moest geven.
Veel succes!
Afbeelding

Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 23 jan 2007, 16:17

jaja maité eet al 2weken brood en ze lust het zeer graag zowel met gewoon boter,geplette banaan,confituur zonder suiker en alles gaat vlottjes binnen ik doe de korstje af en geeft zo een stuk en nadat ze ze heeft opgegeten geef ik dan de korstjes.
maité is terug verkouden een snotneusje en wat hoest maar t'is terug daar haar tandjes hé non de pie.
zal toch in het kort eens gaan naar de osteo voor haar hoest naar het schijnt kunnen ze dat verhelpen ze heeft nooit geen koorts en de ka wil niks geven buiten fisiologisch serum en mucorinathiol.
groetjes

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 23 jan 2007, 19:21

nee Sofie, hij heeft idd geen geduld
en dat kruipen is hier just hetzelfde, hij duwt zich af met zijn handen, zodat hij achteruit gaat ipv vooruit, frustratie alom
ook in zijne loopstoel, duwt hij zich met zijn hielen al en gaat ook achteruit, komiek zicht, en kwaad dat hij dan is :roll:

die schoentjes lukken hier wel, hij heeft er altijd aan als we buiten gaan, maar van die zachte met bollekeszool (Ze*man heb je soorten genoeg voor heel weinig geld), en ik krijg ze ook niet altijd makkelijk aan, omdat hij gewoon nooit kan stilzitten en zijn voeten steeds zit te draaien :?

ja Marijke, hier ook al boterhammen, met gewoon boter, smeerkaas, konfituur, en alles gaat binnen hoor
maar ja gelijk wat je geeft dat mondje gaat open :oops: :P , rijstwafel lust hij ook al

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 24 jan 2007, 08:37

In zijn loopstoel doet hij wel al "wandelingen" door het huis. Al is het soms niet echt al stappend, maar al springend :roll: :lol: Ik lig soms zo plat van het lachen é; hij zit dan juist achter een hoekje, steekt zijn hoofdje achteruit. Precies of hij ook 'koekoek' wil doen; en leute dat hij dan heeft :lol:
Afbeelding

Afbeelding

voetballover
Pas blauw

Bericht door voetballover » 24 jan 2007, 23:09

xanthe haar eerste tandje was er op 26/11 ,het tweede op 3/12,nu ,tandjes krijgen staat al 2 maand stil,maar we hebben nog tijd genoeg he.

vandaag naar k&g geweest ,xanthe weegt nu 6540 g en 69 cm.
volgens haar normen goed bijgekomen,ze blijft nu haar curve volgen i.p.v af te zakken,dus das goe nieuws he.

mijlpaal ,vandaag heeft ze haar voor de eerste maal rechtgetrokken in haar park,en nog een keer ,en nog een keer,en nog een keer.de eerste maal was het verschieten hoor,ineens staat ze daar recht in haar parkje!
xanthe doet ook iets dat op kruipen lijkt,ze trekt zich altijd aan haar armen voort,precies een slang soms,raar uitgelegd,maar kom.

gewoon een droog stukje boterham heb ik xanthe al gegeven,en dat lust ze wel,maar ik heb er nog niets opgedaan.

groetjes
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 25 jan 2007, 08:17

Xanthe doet da precies ook goed é. En als ze maar vooruit geraken, zijn ze al content é :wink:

Gaat ze nu nog naar dezelfde onthaalmoeder of wil ze nu toch al eten bij de om?
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 25 jan 2007, 23:24

Sofie S. schreef:In zijn loopstoel doet hij wel al "wandelingen" door het huis. Al is het soms niet echt al stappend, maar al springend :roll: :lol: Ik lig soms zo plat van het lachen é; hij zit dan juist achter een hoekje, steekt zijn hoofdje achteruit. Precies of hij ook 'koekoek' wil doen; en leute dat hij dan heeft :lol:
haha, precies ook zo ne filou, waar heb ik dat nog gezien :roll: :oops:
ik vertrouw hem niet ver in zijne loopstoel, als hij niet aan de grond kan ist niet goe, kan hij er wel aan wipt hij ook soms omhoog, ik heb schrik dat hij er uit geraakt, maar dat zal wel niet zeker :roll:

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 26 jan 2007, 20:22

Zopas met Daan nog eens naar de kinderarts geweest. Zijn hoest was wééral verergerd en hij kreeg ook uitslag op zijn buik en zijn rugje. Over haar uitslag dacht ze onmiddellijk aan eczeem; dus waspoeder aanpassen, zeep aanpassen, ... Voor zijn hoest proberen we nu nog eerst twee weken met de puffers en moet hij ook kine krijgen. Verbetert het niet binnen de twee weken, dan zal ze toch eens bloed afnemen om te zien of hij geen allergie heeft. Ze vroeg of we beesten hadden ... ja dus :cry: en mijn ma en schoonma hebben ook hond en poes. Stel je voor dat wij allemaal onze lieve beestjes moeten buiten steken :?
Ze zei wel dat ze onder 1 jaar niet altijd een allergie terugvinden in het bloed. Dus voor hetzelfde geld is hij wel degelijk allergisch aan iets, maar kunnen ze niet onmiddellijk vinden aan wat :?

Hopelijk betert zijn hoest dus echt met puffers en met kine!

Ze heeft hem ook nog eens gewogen en gemeten: 9kg320 en 71 cm :D

Enne, ze heeft de mama ook een beetje doen glunderen. Daan vond alles weer even geestig; hij was voortdurend aan het lachen toen ze met die stethoscoop aan hem zat en maar van 'tatata' te doen. En toen zei ze : TIS TOCH ZO'N SCHATTIG VENTEKE;PRECIES EENTJE VOOR IN DE BOEKSKES *supertrotse glunderende, blozende mama* 8)
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”