Zwemmen

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 27 okt 2006, 13:23

dan moet ik toch eens op zoek ernaar.
En hoelang zouden jullie met je baby in het water gaan? Ik ga wel een handdoek en badjasje mee binnen nemen, zodat ik haar erin kan wikkelen als ze koud moest krijgen.

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 27 okt 2006, 13:38

Saartje,

er bestaan er zeker van Nijntje. Dat is zo'n bandje met een zitje in precies. Kun je rustige mee rond'varen' en dan zien ze veel hé. Heel schattig zenne.
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 27 okt 2006, 17:36

muppet schreef:Spotje,

Wij gaan, indien Pascal niet de late heeft, elke vrijdag zwemmen met de kindjes naar Ravelingen. We zijn begonnen aan 3 maanden (net na hun eerste prikje). 't Is daar wel zalig maar je moet er een rustig moment weten te pakken want 't is een klein zwembadje en het zit dus rap vol.
tof! Ik moet daar dringend eens geraken, mss volgende vrijdag?
Afbeelding
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 27 okt 2006, 21:41

Saartje schreef:dan moet ik toch eens op zoek ernaar.
En hoelang zouden jullie met je baby in het water gaan? Ik ga wel een handdoek en badjasje mee binnen nemen, zodat ik haar erin kan wikkelen als ze koud moest krijgen.
wij hebben ook zo'n band met soort hangstoeltje maar in sommige zwembden kan je die ook huren (en eens uittesten = bespaart adem want al die opblaasspullen zijn plezant maar ook letterlijk adembenemend, pfffffffffff)

voor een baby is een haf uur zeker lag genoeg en de eerste keer misschien zelfs korter: haar reacties in 't oog houden en als ze kou krijgt eruit gaan en ls ze het maar niks vindt dan niet aanrekken en doorgaan met de gedachte volgende keer beter ... wat je thuis ook kan doen ter voorbereiding is et haar in het grote bad gaan en / of haar badt° stilaan minderen (tussen 31 en 37° is OK) want als ze 31° gewoon zijn dan is de overgang naat het "koude" zwembad minder groot.
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 29 okt 2006, 16:41

Onze eerste zwempartij zit erop. En het was echt super! Eerst leek ze het maar niets te vinden, maar we hebben haar dan een beetje afgeleid en toen vond ze het echt leuk. Lachen dat ze gedaan heeft... En ze wou voortdurend rechtstaan in 't water. We hebben er alledrie van genoten :D
Ik had schrik dat het water wat te koud zou zijn, maar ze heeft geen kou gehad, hoewel ikzelf het niet al te warm vond voor een babyzwembad. Volgende keer mss toch ergens anders gaan.
Het enige vervelende was dat er een groepje jongens (15 jaar of zo) in da babyzwembad aan 't onozel doen waren en met de speelgoedjes gooiden. Ik heb gezegd dat ze ni moesten proberen mijn dochter te raken, want dat er dan wa zou schelen. Iets daarna zijn ze er uit gegaan.
We zijn een uurtje in 't zwembad gebleven en toen gaf ze zelf aan dat het genoeg geweest was. We zijn dan nog even onder de warme douches gaan staan en dat vond ze heerlijk, zelfs het water dat over haar gezichtje liep vond ze niet erg. Ik ben blij dat het zo goed gegaan is! Voor herhaling vatbaar :D

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 29 okt 2006, 20:10

Leuk hé Sarah?
Ze kan er maar baat bij hebben om af en toe eens naar het zwembad te gaan. Kan zeker geen kwaad.
Wij gaan morgen of overmorgen, weet het nog niet.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 29 okt 2006, 23:20

En of dat het leuk was :D
Toen we haar in de auto in haar maxicos zetten, viel ze als een blok in slaap. 2u daarna werd ze wakker van de honger. Ze heeft een grote kom fruitpap gegeten en dan wilde ze voortdurend flesjes. Ik denk dat ze wel een 300ml heeft gegeten op 2,5u tijd :shock: precies of haar honger niet gestild raakte. Ze had er duidelijk honger van gekregen...

Kim.D.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 30 okt 2006, 08:56

leuk om te horen dat het zo goed is meegevallen.

wij hebben dat met onze lander ook gedaan toen hij zo klein was (2,5maand) in een subtropisch zwembad en hij heeft er toen ook echt van genoten.

we zouden eigenlijk eens meer moeten gaan zwemmen. :oops: lander kan daar zo van genieten ook.

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 30 okt 2006, 12:33

En dan dat schattige badpakje dat ik gevonden had voor haar, ze vond het zelf precies grappig om te dragen :D
[img][img]http://img182.imageshack.us/img182/7605/1mw6.th.jpg[/img][/img]

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 30 okt 2006, 13:34

:D Zóóó schattig!!!
Afbeelding

Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 30 okt 2006, 13:48

:) heerlijk hè ... wij zijn zaterdag ook nog eens geweest, maar jammer genoeg was het nogal kort (ons gemeentebad blijkt op de middag ene uur te sluiten :roll: seg) en ons kleinste mannejte had er echt geen zin in om er al uit te gaan. Hij was aan de kant maar terug naar 't water aan 't wijzen en aan 't zeggen "zwem zwem zweeem" maar de redders hadden gefloten dat we eruit moesten en leg dat maar eens aan zo'n kind uit hè. Daarbij kwam dan nog dat ik 'm daar op de kant heb afgedroogd en aangekleed, enerzijds om te vermijden dat ik weer in een gewone cabine moest staan knoeien (omdat de enige babyroom wel eens makkelijk bezet is) en anderzijds ook omdat ik zwemlessen moest boeken voor de grote broer die een brevet wil halen tegen Kerst zodat hij daarna in 'n andere groep van zijn klas kan meezwemmen (want nu is hij de beste bij het groepje brevetloze "krabbers" terwijl hij eigenlijk beter kan) en het is geweldig hoe onze jongste van zo'n dingen kan genieten ...
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 30 okt 2006, 15:28

Morgen ga ik ook nog eens zwemmen met Amelie, het is geleden van voor de geboorte van Pauline, dus het wordt echt nog eens tijd, want ze kan er zo van genieten.

Paulinetje zal zo lang vertroeteld worden door de oma :wink:, 2 pagadders alleen meenemen naar het zwembad zie ik nog net niet zitten. Ik ga ook nog even wachten met Pauline tot ze ietsje ouder is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 30 okt 2006, 15:32

Mooi badpak Saartje !!!
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 30 okt 2006, 19:44

We zijn eruit, we gaan morgenmiddag zwemmen! Joepie!
Fozke, ik heb dat nog nooit gedaan, alleen met de twee kinderen gaan zwemmen! En Milan is al zo groot! Ik zou niet weten hoe eraan te beginnen in het water.
Afbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 30 okt 2006, 21:00

wij zijn dus vandaag ook es gaan zwemmen, het was weer wennen
in Italie waren we paar keer gaan zwemmen, en sindsdien wat het er niet meer van gekomen :oops:
in het begin wat onwennig, maar dan was het wel weer leuk :P

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 31 okt 2006, 13:20

sandy schreef:We zijn eruit, we gaan morgenmiddag zwemmen! Joepie!
Fozke, ik heb dat nog nooit gedaan, alleen met de twee kinderen gaan zwemmen! En Milan is al zo groot! Ik zou niet weten hoe eraan te beginnen in het water.
Dat zie ik ook nog niet meteen zitten hoor. Ik ben alleen met Amelie gegaan (en ze vond het weer superleuk). Ik denk dat met 2 van die kids je best toch altijd met 2 begeleiders mee gaat, anders kom je echt handen en ogen te kort.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 31 okt 2006, 21:40

Fozke, het aan en uitkleden zou geen probleem zijn. Maar eenmaal in het water heb je toch best 1 persoon/per kind, puur voor de veiligheid.
We zijn dus gaan zwemmen. Het was keileuk, we hebben 1u30min in het water gezeten, maar toen kregen ze koud en zijn we eruit gegaan. Ze hebben erg veel gespeeld en we hebben ons keigoed geamuseerd!!
Afbeelding
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 01 nov 2006, 19:24

fozke schreef:
sandy schreef:We zijn eruit, we gaan morgenmiddag zwemmen! Joepie!
Dat zie ik ook nog niet meteen zitten hoor. Ik ben alleen met Amelie gegaan (en ze vond het weer superleuk). Ik denk dat met 2 van die kids je best toch altijd met 2 begeleiders mee gaat, anders kom je echt handen en ogen te kort.
ja idd ... ik kan dat nu soms we al eens doen omdat J al 7 is en zelf kan zwemmen maar dan nog heb ik vaak 't gevoel dat ik niet genoeg ogen heb ...
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 01 nov 2006, 19:26

Het scheelt natuurlijk dat je al iemand hebt die kan zwemmen, Biomam.
Zitten jullie nog altijd in het plonsbad?
Afbeelding
Afbeelding

mell
Moderator

Bericht door mell » 18 dec 2006, 19:54

Als alles gaat gelijk het nu gaat zullen we eindelijk eens met Maaike gaan zwemmen morgen.

We wilden graag met zijn tweedjes voor de eerste keer. Maar mijn vrouw heeft elke dag andere diensten, weekenddiensten, ... Dus gemakkelijk was dat niet. Bovendien wilden we niet na 18u gaan want dan is Maaike altijd moe.
En tja dan zijn er de snottepieten, ... nog geweest.

Maar nu eindelijk kunnen we gaan. Mijn vrouw heeft vrij, ik moet maar werken tot 13 en het zwembad opent om 14. Nu maar hopen dat het niet te druk is

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 19 dec 2006, 09:01

Saartje schreef:En of dat het leuk was :D
Toen we haar in de auto in haar maxicos zetten, viel ze als een blok in slaap. 2u daarna werd ze wakker van de honger. Ze heeft een grote kom fruitpap gegeten en dan wilde ze voortdurend flesjes. Ik denk dat ze wel een 300ml heeft gegeten op 2,5u tijd :shock: precies of haar honger niet gestild raakte. Ze had er duidelijk honger van gekregen...
Grappig, als ik gezwommen heb, sterf ik ook bijna van de honger.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 19 dec 2006, 11:33

ik ben 2 weken geleden voor de eerste keer met de 2 kids gaan zwemmen, ik had de babysit meegevraagd. Wat een drukte. En Pauline is nog wat klein om al lang in het water te blijven, dus het was toch niet zo evident. Maar zoals altijd geniet Amelie er enorm van en Pauline heeft het ook even leuk gevonden, maar was nadien ook stikkapot.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 20 dec 2006, 10:10

sandy schreef:Het scheelt natuurlijk dat je al iemand hebt die kan zwemmen, Biomam.
ja idd en hij haalt vrijdag hopelijk eindelijk zijn brevet van 25m :D
sandy schreef:Zitten jullie nog altijd in het plonsbad?
:lol: met J wisselend tussen groot bad om te zwemmen en plonsbad om te spelen en met R natuurlijk wel in 't plonsbad - al zie ik die in 't groot duiken :shock: :roll: ook zenne. In Duitsland is hij trouwens al zonder vrees in 't diep meegegaan :P in ons zwemparadijs (damit meine ich ja eine "Eifel-Therme"wo wir gerne hingehen wenn wir da in der Gegend verbleiben ;) tijdens vakantietripjes)

Honger? Dat had ik vroeger ook altijd als ik was gaan zwemmen en ik nam altijd een koek of zo mee - mot ik eens terug invoeren maar dan voor de kids. Gisteren heb ik het slim aangepakt: eten in de stoomkoker opgezet voor we vertrokken en toen we terugkwamen van het zwembad konden we relatief snel aan tafel :mrgreen: en dat was laat genoeg maar 't was toch deugddoend :) en iedereen was gezond moe.

We hebben gisteren ook afgesproken om er vaste prik van te maken om 1 avond per week (indien mogelijk met ons 4) te gaan en dan kan mama haar conditie ook eens terug bijwerken door om de beurt met R bezig te zijn en hem dan weer bij papa te laten en baantjes te gaan trekken en als ik bij R ben dan kan papa "trainen" ... Als het niet uitkomt - omdat er zieke(n) zouden zijn bijvoorbeeld - dan gaan we gewoon apart terwijl de ander thuis babysit.
Afbeelding
Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 20 dec 2006, 10:18

arvid heeft zijn eerste vaccinatie gehad,dus volgende week gaan we ook zwemmen...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 21 dec 2006, 13:57

waar?

Wij gaan morgen wsl nog eens in Molenheide zwemmen (volgende week is het daar dubbel zo duur :roll: ) De papa is thuis! olé
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 21 dec 2006, 15:42

wij gaan ook in molenheide,zolang genk gesloten is!!superleuk zwembad vind ik!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 21 dec 2006, 16:11

vind ik ook!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie