juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 08 dec 2006, 19:06

goed van Torben!! zo flink gegeten!!!
doet deugd hé!! :wink:

babyswim !!!! tof ik wil dat ook
maar wij hebben er tot nog toe gewoon nog geen tijd voor gehad!!!!!
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 09 dec 2006, 11:49

Goortjes,
amai britt, al 2 tandjes :!: dat gaat vlotjes he. En nu kan je goed oefenen voor wat die tandjes dienen aan je mama :lol:
Hier zijn ook nog geen tandjes te bespeuren...

Major,
wow Torben, zo flink gegeten! dat is wel heel goed he! En binnenkort gaan zwemmen 8) tof hoor.
Ik zou dat ook wel eens willen gaan doen, maar 't is er nog nooit van gekomen, zelfs niet met Sam :oops:

Falderie,
Hoe is 't nu met Marithje en met Renate?
Dat van die 'eeuwige snotneus' dat ken ik hier ook :roll:

Mieke,
en hoe is 't met Marie?

Ik ben blij dat ik weer thuis ben. Nu kan ik weer een beetje bijlezen (terwijl de strijk hier staat te wachten :oops: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 09 dec 2006, 20:09

Renate, die is stilaan terug op zijn plooi aan het komen. Het slapen gaat weer beter en beter (ook dankzij een lampje dat ze zelf kan aansteken als ze wakker wordt s nachts)

Marith heeft een lelijke hoest, ik ben woensdag naar de dokter geweest, maar kheb de indruk dat het nog erger geworden is. Ik ga het morgen nog afwachten, maar als het nog zo "lelijk" klinkt, ga ik maandag nog eens teruggaan. we zullen wel zien, voor de rest is ze er niet ziek van, dus dat wil toch ook wel wat zeggen he.

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 10 dec 2006, 13:24

Met Marie alles prima! Nog geen tandje te bespeuren hier, maar dat hoeft ook nog niet.
Maar ze kan nog steeds niet goed "doorrollen" naar de buik. En terug naar de rug lukt al helemaal niet. Moet ik mij ongerust maken eigenlijk?
Ze wil altijd maar zitten, we hebben nu zo ne bumbo seat, maar ze duwt haar er gewoon uit. Ik de hoge stoel vind ze de max. Ze mocht er maar 5 minuutjes in van de KA, maar als je ze eruit haalt, word ze behoorlijk boos, dus laten we ze maar erin zitten tot ze zelf aangeeft dat het genoeg is.

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 10 dec 2006, 14:00

Falderie, is Renate jarig vandaag? Of loopt uwen banner achter? :lol:
Enfin, moest het zijn dat ze vandaag jarig is:
GELUKKIGE VERJAARDAG RENATE
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 10 dec 2006, 15:58

oeps ik loop een paar dagen achter, twas vrijdag haar verjaardag! Gisteren een feestje met de familie, twas gezellig en lekker. Op vraag van renate heb ik massas pannenkoeken gebakken!!

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 10 dec 2006, 16:59

Voila, we zijn weer up to date!! Man, man, wat heb ik zitten brielen! Kheb waarschijnlijk wel zes keer mijn profiel moeten aanpassen eer het juist was :?

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 10 dec 2006, 17:47

Falderie,
nog een gelukkige verjaardag voor Renate!

Die lelijke hoest ken ik hier ook maar al te goed. Daan hoest al twee maanden, de ene week al wat meer dan de andere. Nu is het weer erger aan het worden, dus ik denk dat ik morgen weer een afspraak maak met de kinderarts. Tzal waarschijnlijk wel eens hoog tijd worden om bloed af nemen en te controleren op allergie of om kine te geven om de slijmpjes te helpen loskloppen. Maar ziek is hij ook niet hoor, maar ge hoort dat niet graag é dat die kleintjes zo'n verschrikkelijke hoest hebben.
Hopelijk is je kleine meid snel beter!
Afbeelding

Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 11 dec 2006, 10:45

Ik ben ook terug naar de dokter gegaan, Marith is wel niet ziek maar ze blijft zo een lelijke hoest hebben. Ze rochelt vooral bij het uitademen zegt de dokter. Ik moet nu medicatie geven met een puffer om de slijmen op te lossen, en de overvloedige slijmproductie te stoppen. En vooral haar algemene toestand in de gaten houden, als ze koorts begint te doen, of minder begint te eten moet ik teruggaan. Dan zouden ze eerst een foto maken van haar longen, en starten met antibiotica. Duimen dus dat het hierbij blijft!!

Ik hoop dat da een beetje zal lukken met die "buis", maar ik geloof er wel in, ik ben nogal een rustige in dat soort dingen, tmoet maar lukken he.

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 dec 2006, 11:27

falderie schreef:
Ik hoop dat da een beetje zal lukken met die "buis", maar ik geloof er wel in, ik ben nogal een rustige in dat soort dingen, tmoet maar lukken he.

Bij mij lukt dat dus niet é met die buis. Bij de dokter deed hij dat heel flink, maar thuis :roll: Ik probeer het nog dagelijks, maar ik puf hem daarna ook nog eens rechtstreeks in zijn mondje, want hij heeft anders bijna niks binnen.

Veel succes met het puffen en hopelijk is ze vlug van die lelijke hoest af.
Afbeelding

Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 11 dec 2006, 15:21

En wat lukt er dan niet? Is het omdat hij teveel tegenspartelt, dat hij het wegslaat of zo? Ik zal jullie op de hoogte houden, vanavond gaan we een eerste keer proberen, kga wachten tot net voor ze mag drinken, eerst even een korte "marteling" voor haar eigen goed, en dan kan ik ze troosten aan de borst. Da zal het beste zijn denk ik.

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 dec 2006, 15:38

falderie schreef:En wat lukt er dan niet? Is het omdat hij teveel tegenspartelt, dat hij het wegslaat of zo?
Hij ademt gewoon niet diep genoeg in om voldoende binnen te krijgen. Hij moet blijkbaar zodanig ademen dat er een klepke op en neer gaat. En als ik het te lang aan zijn mond houdt, duwt hij dat effenaan weg.
Afbeelding

Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 11 dec 2006, 16:45

aha, tja, we zullen zien vanavond!

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 11 dec 2006, 17:50

gelukkige verjaardag aan je grootste meid nog hé Falderie!!!
en zijn de kleintjes al wat beter????
Hier is er eentje enorm geinteresseerd in de kerstboom
haar handjes die trillen gewoon van opwinding als ze die boom ziet
en die oogjes blinken
Al chance dat ze er nog niet aankan!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 dec 2006, 21:38

falderie schreef:aha, tja, we zullen zien vanavond!
En? Is het gelukt?
Tis hier vandaag ook nog eens redelijk goed gegaan. Ik heb hem wat zitten entertainen met een bal die nogal wat grappige geluiden maakt en meneerke lag dus weer plat van het lachen met als gevolg dat hij ondertussen flink diep aan het ademen was.
Afbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 11 dec 2006, 23:05

amai, veel beterschap aan de kleintjes gewenst
den onzen zit ook een beetje met een snotneus en hoest geregeld, maar da valt allemaal goed mee, als ik het zo lees
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 12 dec 2006, 07:47

wat Torben wel nog veel heeft, en wat ik hoop dat het nu serieus zal verminderen, is overgeven
hij zit iedere morgen constant over te geven op de schoot, misschien met de papjes dat het zal veranderen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 13 dec 2006, 09:41

dat heeft brittje nu ook meer en meer eigenlijk!!
niet dat ze gulpt dat het niet meer schoon is
maar ze boert niet zo vlot en dan geeft ze wel eens over
en dat is altijd na haar pap
nooit na de groentjes of fruitpap
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 13 dec 2006, 13:28

Het lukt hier heel goed met die buis, ze blijft er redelijk rustig onder! De eerste keren ademt ze mooi, maar ik denk dat ze wel veel moeite moeten doen om te ademen, want na een keer of drie maakt ze zich wel serieus kwaad, maar ja, de dokter zei dat als da klepje 5x op en neer gaat, dat da goed is.

Trouwens, een tip voor iedereen die zijn kindje ooit aerosol of pufjes of dergelijke moet geven, tis heel belangrijk dat ze nadien drinken! Tegen een vriendin hadden ze dat niet gezegd en haar ventje zat met zijn mond vol aftjes, kon dus niet meer eten. Blijkbaar kan die medicatie een schimmelinfectie veroorzaken in de mond!
Laatst gewijzigd door falderie op 13 dec 2006, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 13 dec 2006, 14:58

:? Dat wist ik dus ook niet é. Gelukkig nog geen schimmelinfectie hier (en ook niet toen hij de vorige keer aan de aerosol moest)
Het is weer ietsje beter met zijn hoest, maar nog verre van gedaan. Morgen naar k&g, kzal daar eens horen wat die dokter te zeggen heeft.
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 13 dec 2006, 18:21

dat van dat drinken wist ik dus ook niet
maar bij nielsje nooit last van gehad,
en die heeft al heel wat afgeaerosold!!

om eerlijk te zijn.. die drinkt niet, die zuipt water :roll:
dus dat zal er dan wel mee te maken hebben hé :wink:

Falderie ben jij nu morgen niet jarig??
dacht het wel hé
indien ja.... alvast een dikke proficiat
want ik zal hier morgen moeilijk geraken denk ik
mijne papa is morgen ook jarig!!! dus feestje!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 13 dec 2006, 18:53

jaja, morgen mijn verjaardag! Mijn verwendagje komt er vrijdag aan! Morgen moet ik werken, maar vrijdag hebben ik en mijn ventje congé.

In de voormiddag naar zo ne goedkope meubelwinkel achter opbergdozen e.a. voor speelgoed (en mezelf kennende nog vanalles en nog wat van deco...), in de nm een verrassing, en s avonds gaan eten. Dat wordt dus genieten!

Ik mezelf gisteren trouwens totaal onverwachts ook nog kunnen verwennen. De stagiaire op mijn werk ging met een groep naar Clouseau en ze hadden nog 1 kaart over, dus ik gebeld naar mijn ventje of hij het zag zitten met de kids alleen, en ik naar clouseau. Twas wel met een hele groep studenten, maar ja, zo voelde ik mij ook weer eens echt jong he 8) En kheb mij mega geamuseerd!!

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 13 dec 2006, 22:39

ah, een collega van me is gisteren ook geweest naar clouseau, die vond het mega-bangelijk-super-formidastisch goed :lol:

Gelukkige verjaardag falderie :wink: Hoeveel lentes?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 13 dec 2006, 23:07

ne gelukkige verjaardag falderie !
laat je maar eens goed verwennen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 14 dec 2006, 21:47

Ik ben vandaag 28 herfstjes jong geworden :D

En dat verwennen, tzal er niet aan mankeren. Kheb deze morgen een kader gekregen met allemaal fotootjes in van de kindjes (voor op mijn bureau op t werk) en morgen wordt het een verwendagje om u tegen te zeggen.

4u lang een beautyarrangement voor 2 met rugmassage met kruidenstempels, gelaatsverzorging met zwarte parel, gelaatsmassage, oogbolmassage (wat ik mij daar moet bij voorstellen weet ik nog niet?), hongingbad, en sauna en bubbelbad... Allemaal jaloers??? Groot gelijk, hihi :lol: Ik ga dus megagenieten morgen!!!

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 14 dec 2006, 21:58

4u lang een beautyarrangement voor 2 met rugmassage met kruidenstempels, gelaatsverzorging met zwarte parel, gelaatsmassage, oogbolmassage (wat ik mij daar moet bij voorstellen weet ik nog niet?), hongingbad, en sauna en bubbelbad...
*zwijmel*

Geniet er maar goed van! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 14 dec 2006, 22:08

Lena, heeft je ventje al een cadeautje voor jouw verjaardag? Anders kan je hem misschien heel toevallig eens dit item laten lezen???

En ja, inderdaad, het concert van clouseau was echt de max!!

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 14 dec 2006, 22:15

falderie schreef:Lena, heeft je ventje al een cadeautje voor jouw verjaardag?
Ge kent duidelijk mijne vent niet :lol: :lol: :lol: :lol: geen kado dus :roll:

falderie schreef:Anders kan je hem misschien heel toevallig eens dit item laten lezen???
:lol: :lol: wishfull thinking :lol: :lol:

:oops: 't is gene slechte zenne, alleen op kadootjes-gebied :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 15 dec 2006, 20:51

seg zo'ne verjaardag wil ik ook wel!!
28, dan zijn we even oud!
alleen ik verjaar in februari
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 16 dec 2006, 18:41

Aan alle zieke kindjes, heel veel beterschap!!! Falderie, nog een late 'gelukkige verjaardag' gewenst :oops:
Lena, nu ist aftellen voor jou!!
Zijn er al kindjes met een tandje? Hier niets....
Marie eet heel flink, groente- en fruitpap gaan haar heel goed af. Mijn gedacht ben ik er te vroeg mee begonnen. Donderdag voor de eerste keer naar de OM als test. Werner en ik gaan eens lekker naar de sauna. Tis hoog tijd dat we eens eventjes met ons tweetjes alleen zijn, de batterijen beetje opladen.
Hoogstwaarschijnlijk kan ik in maart beginnen bij een andere werkgever. De uren zijn veel mooier en Marie moet zo vroeg niet gewekt worden voor de OM.
Ik voelde me heel schuldig omdat ze er al om 5uur uit moest anders :oops:
Dus moest ik in maart aan de slag kunnen, dan zal wss de wens voor een tweede kindje even worden uitgesteld...

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”