juni-babietjes
Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators
hey! Das fijn om te horen dat ze zo goed eet!
Die groentepap is hier na 2 weken nog steeds een grote ramp, ze weigert resoluut! Ik heb er zelfs appel en beetje melk bij moeten van de KA om het wat zoeter te maken, maar tevergeefs
Ik hoop echt dat het op een dag eens zal lukken.
Haar fruitpap is in een mum van tijd op, ze krijgt nu ook volledige stukken fruit. Allez, kbedoel, niet meer de helft van alles.
Die groentepap is hier na 2 weken nog steeds een grote ramp, ze weigert resoluut! Ik heb er zelfs appel en beetje melk bij moeten van de KA om het wat zoeter te maken, maar tevergeefs

Ik hoop echt dat het op een dag eens zal lukken.
Haar fruitpap is in een mum van tijd op, ze krijgt nu ook volledige stukken fruit. Allez, kbedoel, niet meer de helft van alles.
nee, idd ze heeft er niet veel last van gehad
Niels had daar meer last van (maar dat viel ook nog mee hoor)
uiteraard is het nog maar het eerste. Kan goed zijn dat ze bij de volgende wel meer last heeft!!... hoop alleen van niet!!
ja, dat doorslapen is wel fijn,
zeker als je weet dat grote broer ook al de ganse week doorgeslapen heeft!!
die heeft dat sinds 1 september ook niet veel meer gedaan. Dat kan je op 1 hand tellen
Dus wij genieten er van
's avonds liggen ze er allebei tussen 19 en 20u erin en dan heb je nog een mooie avond hé
Niels had daar meer last van (maar dat viel ook nog mee hoor)
uiteraard is het nog maar het eerste. Kan goed zijn dat ze bij de volgende wel meer last heeft!!... hoop alleen van niet!!
ja, dat doorslapen is wel fijn,
zeker als je weet dat grote broer ook al de ganse week doorgeslapen heeft!!
die heeft dat sinds 1 september ook niet veel meer gedaan. Dat kan je op 1 hand tellen
Dus wij genieten er van
's avonds liggen ze er allebei tussen 19 en 20u erin en dan heb je nog een mooie avond hé
Proficiat met je eerste tandje, Brittje!! En met het doorslapen, ik kan geloven dat het deugd doet. De laatste tijd moet ik ook meer opstaan voor Renate dan voor Marithje. Sedert de school is da toch ook geregeld dat we eens uit ons bed horen komen. En vorige nacht had ze sinterklaas gehoord op het dak
Marithje is ook niet in haar gewone doen, ze heeft haar eerste portie bacterieën al te pakken na een weekje onthaalmoeder. Ze heeft een heel grote snotneus en is nogal druilerig. En bij Renate is het eten weer miserie alom. Er stond in het schriftje dat ze van heel de week praktisch niks heeft gegeten op school (ook al waren het dingen die ze anders graag eet). We hebben besloten te proberen tot aan de kerstvakantie met gekookt eten, als het dan nog altijd miserie is krijgt ze boterhammen mee. Ik hoop echt dat het betert, want mijn hartje breekt er van
Kzit daar echt mee in.

Marithje is ook niet in haar gewone doen, ze heeft haar eerste portie bacterieën al te pakken na een weekje onthaalmoeder. Ze heeft een heel grote snotneus en is nogal druilerig. En bij Renate is het eten weer miserie alom. Er stond in het schriftje dat ze van heel de week praktisch niks heeft gegeten op school (ook al waren het dingen die ze anders graag eet). We hebben besloten te proberen tot aan de kerstvakantie met gekookt eten, als het dan nog altijd miserie is krijgt ze boterhammen mee. Ik hoop echt dat het betert, want mijn hartje breekt er van

da geloof ik falderie, dat je daar mee inzit! Da is niet plezant he als die klein mannen niets eten
Goed zo Brittje, een tandje
Nu zullen de anderen wel snel volgen, en als ze daar ook zo weinig van afziet
Vraagje: kunnen jullie kindjes al zitten? Met steun? zonder steun?
Nielsje begint hier beter en beter te zitten met steun, maar ik moet hem wel nog ondersteunen, hij heeft zijn evenwicht nog niet gevonden.
Maar ik zie op enkele dagen wel al serieuze verbetering. Van het dubbel geplooid liggen
tot het wankele zitten...
Iedere dag een beetje oefenen he 

Goed zo Brittje, een tandje

Vraagje: kunnen jullie kindjes al zitten? Met steun? zonder steun?
Nielsje begint hier beter en beter te zitten met steun, maar ik moet hem wel nog ondersteunen, hij heeft zijn evenwicht nog niet gevonden.
Maar ik zie op enkele dagen wel al serieuze verbetering. Van het dubbel geplooid liggen

amai, da's nog redelijk vlug gegaan, hé
het eerste tandje is erdoor
zo zie je maar hoe vlug ze groot worden, hé
Torben kan nog niet zitten, zonder steun, hoor. hij zakt zo in elkaar als een pudding, dat "dubbel geplooid" liggen
ken ik
vanaf wanneer beginnen ze te kruipen eigenlijk?
de kogel is door de kerk ! volgende week beginnen we met vast voedsel
hij heeft al een paar schepjes wortel achter de rug en hij heeft al wat zitten sabbelen op een wortel, maar volgende week is het voor "echt"

zo zie je maar hoe vlug ze groot worden, hé

Torben kan nog niet zitten, zonder steun, hoor. hij zakt zo in elkaar als een pudding, dat "dubbel geplooid" liggen

vanaf wanneer beginnen ze te kruipen eigenlijk?
de kogel is door de kerk ! volgende week beginnen we met vast voedsel

Ik denk dat ik Marithje qua zitten een beetje kan vergelijken met jouw uitleg, Lena. We beginnen hier af en toe al een beetje te trainen. Deze middag wilde ze nog wat drinken, en ze zat echt zo te wriemelen aan mijn borst, tot ze uiteindelijk recht zat, en zo heeft ze dan verder gedronken. Ze wilde niet meer liggend drinken, tja, zo verdwijnt het baby-zijn rap zunne
We hebben besloten om Renate boterhammen mee te geven naar school. Thuis eet ze wel redelijk, en ik heb echt geen zin om van eten een gevecht te maken. We wilden ze in school laten eten, omdat we dachten dat we pas na dat ze in bed zit, zelf aan het eten gingen beginnen. Maar deze week heeft ze telkens nog met ons meegegeten. Toen ik haar deze middag zei dat ze boterhammen mag meedoen naar school, klaarde haar gezicht helemaal op. Het deed mij ook deugd
En Major, wordt het rapley-methode of groentenpap of een mengeling?
Veel succes, en smakelijk eten, Torben!

We hebben besloten om Renate boterhammen mee te geven naar school. Thuis eet ze wel redelijk, en ik heb echt geen zin om van eten een gevecht te maken. We wilden ze in school laten eten, omdat we dachten dat we pas na dat ze in bed zit, zelf aan het eten gingen beginnen. Maar deze week heeft ze telkens nog met ons meegegeten. Toen ik haar deze middag zei dat ze boterhammen mag meedoen naar school, klaarde haar gezicht helemaal op. Het deed mij ook deugd

En Major, wordt het rapley-methode of groentenpap of een mengeling?
Veel succes, en smakelijk eten, Torben!
Major veel succes gewenst met Torben!!
Falderie, ook fijn van Renate hé, ben eens benieuwd morgen. Laat je ons iets weten?
Lena, Marie zit hier ook zogoed als dubbelgeplooid.
Heel eventjes maar kan ze echt rechtop zitten. En als ze zo dubbelgeplooid zit, kan ik haar enkele seconden alleen laten zitten.
Maar mag ik hier ook met enige fierheid vermelden dat Marie haar groentenpap voor de allereerste keer flink opgegeten heeft? Twas bloemkool en mjam majm, tging niet snel genoeg! Ik was zoooo gelukkig
Falderie, ook fijn van Renate hé, ben eens benieuwd morgen. Laat je ons iets weten?
Lena, Marie zit hier ook zogoed als dubbelgeplooid.

Maar mag ik hier ook met enige fierheid vermelden dat Marie haar groentenpap voor de allereerste keer flink opgegeten heeft? Twas bloemkool en mjam majm, tging niet snel genoeg! Ik was zoooo gelukkig

wilde juist zeggen... precies voor een kerstkaartje!!!
leuk hoor!!!
brittje zit ook alleen recht, met steun
maar echt alleen zitten, zal nog wel even duren
grote broer kon nu al alleen zitten. Maar dat was wel in alles een hele snelle
@Falderie
lastig hé, als ze uit bed komen!!
hier is het sinds hij naar school gaat, maar de laatste week is hij er echt niet meer uit geweest.
zalig
@Major
heeeeeeel veel succes met de vaste voeding!!!
@Mieke
knap van Marie
Zo flink gegeten!!
leuk hoor!!!
brittje zit ook alleen recht, met steun
maar echt alleen zitten, zal nog wel even duren
grote broer kon nu al alleen zitten. Maar dat was wel in alles een hele snelle
@Falderie
lastig hé, als ze uit bed komen!!
hier is het sinds hij naar school gaat, maar de laatste week is hij er echt niet meer uit geweest.
zalig
@Major
heeeeeeel veel succes met de vaste voeding!!!
@Mieke
knap van Marie
Zo flink gegeten!!
@ Major: zo ne koddige foto!!
@ Mieke: Goed he zeg dat Marie zo goed gegeten heeft, da geeft weer moed he.
@ Goortjes: Renate komt nie uit haar bed hoor, maar ze huilt wel heel veel in haar bed, zodat wij uit ons bed mogen komen. Mijne zin was nie helemaal juist.
Ik hoop dat het wat zal beteren nu dat hele sinterklaasgedoe achter de rug is. Ik denk dat het vooral dat was, samen met alle veranderingen omdat ik nu ga werken dat haar zo onrustig maakte. Ik heb haar deze morgen laten uitslapen, en nu zit ze er weer in, ik hoop dat ze zo weer wat op haar positieven komt. Tis al een paar keer geweest dat als ze echt moe is, dat ze dan heel onrustig en moeilijk slaapt.
En het eten op school is nog altijd geen groot succes, ook al krijgt ze nu haar boterhammetjes mee. Ze eet wel iets, maar heeft nog steeds meer dan de helft mee naar huis.
Kheb deze morgen een familieconsultatie gedaan bij de huisarts. Ik met mijn eeuwige "snotneus", Renate met allerlei vage klachten (kwilde eigenlijk gewoon uitsluiten dat er lichamelijk niets aan de hand is, tis gewoon psychisch dat ze nog moet wennen aan alle veranderingen, en dat uit zich in allerlei klachtjes), en Marith met een lelijk hoestje. Tis allemaal niet zo erg dus, maar tzal weer een beetje tijd vragen... En helaas ook nachtrust...
@ Mieke: Goed he zeg dat Marie zo goed gegeten heeft, da geeft weer moed he.
@ Goortjes: Renate komt nie uit haar bed hoor, maar ze huilt wel heel veel in haar bed, zodat wij uit ons bed mogen komen. Mijne zin was nie helemaal juist.
Ik hoop dat het wat zal beteren nu dat hele sinterklaasgedoe achter de rug is. Ik denk dat het vooral dat was, samen met alle veranderingen omdat ik nu ga werken dat haar zo onrustig maakte. Ik heb haar deze morgen laten uitslapen, en nu zit ze er weer in, ik hoop dat ze zo weer wat op haar positieven komt. Tis al een paar keer geweest dat als ze echt moe is, dat ze dan heel onrustig en moeilijk slaapt.
En het eten op school is nog altijd geen groot succes, ook al krijgt ze nu haar boterhammetjes mee. Ze eet wel iets, maar heeft nog steeds meer dan de helft mee naar huis.
Kheb deze morgen een familieconsultatie gedaan bij de huisarts. Ik met mijn eeuwige "snotneus", Renate met allerlei vage klachten (kwilde eigenlijk gewoon uitsluiten dat er lichamelijk niets aan de hand is, tis gewoon psychisch dat ze nog moet wennen aan alle veranderingen, en dat uit zich in allerlei klachtjes), en Marith met een lelijk hoestje. Tis allemaal niet zo erg dus, maar tzal weer een beetje tijd vragen... En helaas ook nachtrust...
oh huilen falderie, dat is vervelend hé
zielig toch hoe die kleine mannen alles verwerken tijdens hun slaap!!
vanmiddag was mijn achterneefje blijkbaar bij oma geweest
en die krijgt er in mei ook een broertje of een zusje bij
en die was zo lief tegen ons brittje
Niels is daarentegen een bruut kieken, zoals wij dat zeggen
Die doet ook lief tegen brittje, maar mijn neefje is veel rustiger tegen haar
En dan reageert ze daar ook zo lief op
vind het jammer dat ik het gemist heb, want ik moest werken vandaag
ach ja, vrijdag thuis!!!!!
zijn er hier nog tandjes te bespeuren????
zielig toch hoe die kleine mannen alles verwerken tijdens hun slaap!!
vanmiddag was mijn achterneefje blijkbaar bij oma geweest
en die krijgt er in mei ook een broertje of een zusje bij
en die was zo lief tegen ons brittje
Niels is daarentegen een bruut kieken, zoals wij dat zeggen
Die doet ook lief tegen brittje, maar mijn neefje is veel rustiger tegen haar
En dan reageert ze daar ook zo lief op
vind het jammer dat ik het gemist heb, want ik moest werken vandaag
ach ja, vrijdag thuis!!!!!
zijn er hier nog tandjes te bespeuren????
idd, ik dacht dat het bij brittje nog lang ging duren
maar plots stond het er door!
gisteren nog iemand gehoord en die heeft een zoontje van 1,5 jaar
Die heeft nu pas van vorige week zijn eerste tandje
allez... 6 ineens!!
pijnlijk denk ik! Dat manneke ziet er serieus van af
Dan ben ik blij dat ons meisje er zo goed van af gekomen is....
maar plots stond het er door!
gisteren nog iemand gehoord en die heeft een zoontje van 1,5 jaar
Die heeft nu pas van vorige week zijn eerste tandje
allez... 6 ineens!!
pijnlijk denk ik! Dat manneke ziet er serieus van af
Dan ben ik blij dat ons meisje er zo goed van af gekomen is....