Op aanvraag :lol: : hoe groot mag jouw gezin worden?
Moderators:Welcome, Moderators
Ikzelf zei altijd dat ik graag 4 kindjes wil. dus heb ik gekozen voor 3 of 4. maar zoals het er nu uitziet zal het waarschijnlijk bij twee blijven omdat mijn man niet zo voor een derde is. allé dat zegt hij toch. soms zou hij wel eens over een derde praten maar als ik er over begin moet ik zwijgen. nu ik denk dat er mss een heel klein waterkandje in zit dat er een derde komt maar dan zou ik zelf ook wel stoppen hoor.
- jong moederke
- Pas blauw
Hoeveel???
Als ik er echt zeker van zou zijn dat ik al mijn kinderen kan laten voorstuderen en dat ze niks te kort hebben zou ik gaan voor 4 kinderen.
Eerst proberen om mijn man te overtuigen van een derde. Als ik na het derde nog steeds jaloers ben op elke zwangere buik die voorbijkomt ( had dit gevoel heel snel na de komst van mijn eerste 2 kindjes) kan misschien het hart een keer winnen van het verstand.
Eerst proberen om mijn man te overtuigen van een derde. Als ik na het derde nog steeds jaloers ben op elke zwangere buik die voorbijkomt ( had dit gevoel heel snel na de komst van mijn eerste 2 kindjes) kan misschien het hart een keer winnen van het verstand.
Toen me hubbie en ik elkaar zo'n 20 jaar geleden leerden kennen, wilden we 7 kinderen, waarom 7 weet ik niet, dat was een nummertje die er zo uitvloog. Maar toen we uiteindelijk vier jaar later trouwden wilden we er gene meer.... Toen ik 25 werd wou ik er weer eentje en we kregen onze dochter en we zeiden dat genoeg was. Tot het weer kriebelde en dan nog es. We hebben nu twee dochters en een zoon en we willen dolgraag nog eentje en ik denk dat het dan zal gedaan zijn.
groot gezin
zelf met mijn ex man 5 kids (zijn al tieners 19 jaar, 18 jaar, 16 jaar, 14 jaar en 12 jaar)
mijn partner heeft er 2 (7 en 10 jaar)
en samen hebben we nu onze dochter....... (geboren op 12 september)
dus af en toe (dikwijls eigenlijk) een drukke boel hier, maar een gezellige drukte die je nog moeilijk kan missen
mijn partner heeft er 2 (7 en 10 jaar)
en samen hebben we nu onze dochter....... (geboren op 12 september)
dus af en toe (dikwijls eigenlijk) een drukke boel hier, maar een gezellige drukte die je nog moeilijk kan missen
-
- Pas blauw
wij willen 1 of 2 kinderen. Eentje hebben we al en na een jaartje gaan we zien of er een tweede gaat bijkomen.
(Meer kinderen zou een beetje te duur zijn = behandeling )
(Meer kinderen zou een beetje te duur zijn = behandeling )
-->Persoonlijk Fotoalbum<--
- Fredje & Fabke
- Pas blauw
één of twee kindjes vinden wij voor ons ideaal. Onze eerste stap is al gezet met één engeltje (bengeltje) en waarschijnlijk blijft het daar ook bij, moesten we van mening veranderen zal het binnen de drie jaar zijn voor een tweede spruitje. Maar dat is voor iedereen anders en heel persoonlijk, hangt ervan af wat je van het leven en de relatie met elkaar verwacht, want hoe meer kindjes hoe minder tijd nog voor elkaar natuurlijk, ook werk en geld spelen een rol, en leeftijd natuurlijk. Maar ieder aantal heeft zijn charme en voor- en nadelen
Hier 't zelfde hoor Mieke Jo vindt het genoeg geweest (beweert hij toch ), ik wil absoluut nog een derde...Mieke schreef:normaal gezien wel, maar tzal nu toch heel moeilijk zijn om hem te kunnen overtuigen.
Ik vroeg hem of er een discussie mogelijk was, geen sprake van zei em Maar klaat het u zeker weten moest het anders uitdraaien....
Soms verspreekt hij zich toch... dan spreekt hij van een derde (als hij zeker wist dat het een meisje zou zijn - mij maakt het niet uit, want als er ooit een derde komt wil ik het geslacht eens niet op voorhand weten)
Maar voor de eerste jaren zal 't toch niet zijn (zeker niet voordat Niels naar school gaat - tenzij een 'accidentje' )
- Anneliefje
- Pas blauw
Ik wou er vroeger 4, nu zal ik al tevreden zijn met eentje.
Degene hier naast mij, die ik nodig heb om tot eentje te komen, ziet het nog bijlange niet zitten.
Hij wou wel een kat en ik absoluut niet maar wat hebben we .... een kat (die ik trouwens al niet meer zou kunnen missen).
In het begin zei ik, ok, jij een kat en ik een baby, maar dat pakte gelijk niet
Nuja, mijn 'grote' gevoel van: ik wil een kind en nu, is er nog niet (meer).
We hebben trouwens al samen iets besproken en we komen er zeker uit
(ik wacht trouwens sinds gisteren op mijn )
Degene hier naast mij, die ik nodig heb om tot eentje te komen, ziet het nog bijlange niet zitten.
Hij wou wel een kat en ik absoluut niet maar wat hebben we .... een kat (die ik trouwens al niet meer zou kunnen missen).
In het begin zei ik, ok, jij een kat en ik een baby, maar dat pakte gelijk niet
Nuja, mijn 'grote' gevoel van: ik wil een kind en nu, is er nog niet (meer).
We hebben trouwens al samen iets besproken en we komen er zeker uit
(ik wacht trouwens sinds gisteren op mijn )
Ik heb voor 1 of 2 kindjes gestemd.
Vóór Phebe er was zei ik altijd 2 of 4. Maar nu denk ik dat 2 of misschien zelfs bij eentje blijven, al meer dan genoeg zal zijn.
Ik heb zelf 4 zussen en 1 broer, met 6 dus, en dat was en is nog altijd heel leuk maar ik besef nu dat dat voor mijn ouders een hele opgave moet geweest zijn.
Vóór Phebe er was zei ik altijd 2 of 4. Maar nu denk ik dat 2 of misschien zelfs bij eentje blijven, al meer dan genoeg zal zijn.
Ik heb zelf 4 zussen en 1 broer, met 6 dus, en dat was en is nog altijd heel leuk maar ik besef nu dat dat voor mijn ouders een hele opgave moet geweest zijn.
Nath, mama van Phebe
Hi,
het is al even geleden dat er nog iemand hier gepost heeft, maar aangezien ik net aan het kijken was waar ik de vraag: hoe groot is jullie ideale gezin, kon stellen, heb ik hier mijn antwoord maar even neergepend.
Ik wil liefst twee of vier kindjes.
Thuis zijn we met z'n drieën, en d'r is er altijd wel ene die er buiten valt. Als ik goed kan opschieten met mijn ene broer, is het ruzie met de andere. Kunnen mijn broers goed met elkaar opschieten, dan kunnen ze mij niet luchten of zien. Kan ik goed opschieten met mijn jongste broer, dan niet met de oudste. Is altijd al zo geweest.
Ik hoop dat met twee kindjes, ze toch sterker aan elkaar hangen dan als er nog een derde kindje is. En als er na die twee nog zin en ruimte is voor meer, dan wil ik er graag vier, met wat meer tijd tussen het tweede en derde kindje.
Dus zoiets:
eerste kindje, twee jaar later geboorte tweede kindje.
Drie of vier jaar tussen. Geboorte derde kindje, twee jaar later geboorte vierde kindje.
Groetjes,
Sara
het is al even geleden dat er nog iemand hier gepost heeft, maar aangezien ik net aan het kijken was waar ik de vraag: hoe groot is jullie ideale gezin, kon stellen, heb ik hier mijn antwoord maar even neergepend.
Ik wil liefst twee of vier kindjes.
Thuis zijn we met z'n drieën, en d'r is er altijd wel ene die er buiten valt. Als ik goed kan opschieten met mijn ene broer, is het ruzie met de andere. Kunnen mijn broers goed met elkaar opschieten, dan kunnen ze mij niet luchten of zien. Kan ik goed opschieten met mijn jongste broer, dan niet met de oudste. Is altijd al zo geweest.
Ik hoop dat met twee kindjes, ze toch sterker aan elkaar hangen dan als er nog een derde kindje is. En als er na die twee nog zin en ruimte is voor meer, dan wil ik er graag vier, met wat meer tijd tussen het tweede en derde kindje.
Dus zoiets:
eerste kindje, twee jaar later geboorte tweede kindje.
Drie of vier jaar tussen. Geboorte derde kindje, twee jaar later geboorte vierde kindje.
Groetjes,
Sara
Ik hoop daar nog altijd op , volgens mij ligt het gewoon aan de karakters of het klikt of niet en niet zo zeer aan het aantal..Saraatje schreef:...