sinterklaas
Moderators:Welcome, Moderators
vorig jaar besefte onze niels nog niet ten volle wat sinterklaas allemaal betekende
maar nu!!!!!
eerder deze week werd er op de deur geklopt en ik zei al grappend:
oei niels daar is zwarte piet. En hevig dat hij werd
snel aan de venster gaan kijken of hij geen pakjes bijhad!!
de speelgoedboekjes liggen hier altijd dicht bij hem!! hij verliest ze geen seconde uit het oog
en hij heeft volgens mij al alles in het boekje aangeduid wat maar wielen heeft!!!
Hoe zit het met jullie kindjes??
maar nu!!!!!
eerder deze week werd er op de deur geklopt en ik zei al grappend:
oei niels daar is zwarte piet. En hevig dat hij werd
snel aan de venster gaan kijken of hij geen pakjes bijhad!!
de speelgoedboekjes liggen hier altijd dicht bij hem!! hij verliest ze geen seconde uit het oog
en hij heeft volgens mij al alles in het boekje aangeduid wat maar wielen heeft!!!
Hoe zit het met jullie kindjes??
Renate snapt gelijk nog altijd niet goed wie sinterklaas is, ik denk dat het maar zal komen eens ze er in de school rond werken. Ze praat er wel over hoor, en ze gaat een poppemietje vragen voor zichzelf en ééntje voor Marith ook (lief he
)
Ik moet wel toegeven dat ze nog nooit ne sinterklaas gezien heeft, zolang ze het nog niet besefte had ik ook geen zin om in 1 of andere winkel te staan aanschuiven om eens bij de sint te gaan.
Ik verwacht mij nog aan de zottigheid dus.

Ik moet wel toegeven dat ze nog nooit ne sinterklaas gezien heeft, zolang ze het nog niet besefte had ik ook geen zin om in 1 of andere winkel te staan aanschuiven om eens bij de sint te gaan.
Ik verwacht mij nog aan de zottigheid dus.
Heel af en toe brengt Mila het tersprake, maar ze leeft nu vooral volop naar Halloween toe! Hier is er al een pompoenenexpositie geweest, zaterdag is er een halloweenwandeling en vandaag hadden ze heksenfeest op school.. Daarna zal de Sint wel in de belangstelling staan.. De speelgoedboekjes zijn nog niet zo dikbezaaid, maar als er dan eentje komt, dan is het wel van "mama, dat wil ik" bij alles van Winx, Barbie, Lego, poppen,... Euh, bij heel veel dus..
Karsten beseft het nog niet (en ik vind dat niet zo erg)..

Karsten beseft het nog niet (en ik vind dat niet zo erg)..

Ik weet nog van vroeger: mama en papa zetten alles klaar toen ik in mijn bedje zat en toen ik s'morgens opstond lag dan alles klaar op de grote tafel in de living. Doen jullie ook zoiets of hoe gaat het tegenwoordig?
Dagmar, je gaat Mila wel nog even moeten uitleggen dat de sint zijn budget beperkt is

Dagmar, je gaat Mila wel nog even moeten uitleggen dat de sint zijn budget beperkt is

Nostalgie hesandy schreef:Ik weet nog van vroeger: mama en papa zetten alles klaar toen ik in mijn bedje zat en toen ik s'morgens opstond lag dan alles klaar op de grote tafel in de living. Doen jullie ook zoiets of hoe gaat het tegenwoordig?
Dagmar, je gaat Mila wel nog even moeten uitleggen dat de sint zijn budget beperkt is![]()
![]()

En zo gaan wij dat ook doen, ik vond dat als kind super!
Wat mama soms ook deed, was wat snoepjes in haar schort doen, en als wij dan ijverig aan het spelen waren, gooide ze die naar ons. En wij geloofden echt dat Sint of Piet in huis was en die snoepjes was komen gooien. Met een kloppend hartje ging ik heel het huis afzoeken, maar de Sint heb ik nooit gevonden

En wie had s'morgens het pintje opgedronken? De papa zekerfozke schreef:en een pintje voor zwarte Piet.

En ik moest dan op een bepaalde leeftijd mijn tutters afgeven

S'avonds op een bordje aan de schouw en tegen s'morgens waren ze weg (in de vuilbak, had ik dat geweten, ik had ze er weer uitgehaald

wij zetten vroeger ook altijd een flesje bier voor zwarte piet klaar
een worteltje en een klontje suiker voor het paard
en een brief voor de sint
en dan langs 's morgens de living helemaal vol met snoepjes en speelgoed (gewoon alles rondgestrooid hé
)
en dat doen wij nu ook zo
vind dat wel leuk!!
een worteltje en een klontje suiker voor het paard
en een brief voor de sint
en dan langs 's morgens de living helemaal vol met snoepjes en speelgoed (gewoon alles rondgestrooid hé

en dat doen wij nu ook zo
vind dat wel leuk!!
- Anneliefje
- Pas blauw
bij ons vroeger ook: 's avonds brief leggen, schoen zetten, water, brood en wortel voor paard en een pintje voor de piet.
en dan 's morgens wakker worden en dan was de sint geweest
de sint zijn budget was beperkt! we mochten niet boven de 3 cijfers gaan. dus 999 frank mocht bij wijze van spreken nog, maar 1000 frank niet meer.
oooohhhh, waar is den tijd. ik zie er naar uit om dat ooit zelf te kunnen doen.
bij ons op het werk komt de sint en piet ook langs voor onze gasten. en het personeel is dan ook o zo blij
en dan 's morgens wakker worden en dan was de sint geweest

de sint zijn budget was beperkt! we mochten niet boven de 3 cijfers gaan. dus 999 frank mocht bij wijze van spreken nog, maar 1000 frank niet meer.

oooohhhh, waar is den tijd. ik zie er naar uit om dat ooit zelf te kunnen doen.
bij ons op het werk komt de sint en piet ook langs voor onze gasten. en het personeel is dan ook o zo blij

wij gaan dat dit jaar nog niet doen. Amelie kent de Sint nog niet echt, maar ze zit ook weer in een periode dat ze schrik heeft van vreemden. Ik denk dat ze Sinterklaas niet echt graag gaat zien op dit momentsandy schreef:Wij gaan de sint eens een bezoekje brengen. Ik geloof dat hij dit weekend in een speelgoedzaak hier in de buurt komt. Ik hoop maar dat Yana niet te bang gaat zijn. Ze vroeg me al: "ga mama mijn handje vasthouden"?

Een ramp
Ik zet Milan op de sint zijn schoot en Yana ernaast. Even later begint Milan te wenen en volgt Yana direct. Filip nog een poging gedaan (hij staat bij op de foto), maar het mocht niet baten. De 18de mogen we de foto gaan afhalen, maar het zal er ééntje worden met
Dan zit ik nu te denken dat we beter niet hadden gegaan. We hebben een uur staan wachten en dan nog twee totaal overstuurde kinderen, dan zit ik me nu wel af te vragen of we niet beter de sint hadden gelaten voor wat het was...
Volgend jaar zien we wel...
Maar we hebben wel speelgoed mee
Klei, en een hele doos met vormpjes. Een tafel met twee stoeltjes van Nijntje. Waar ze nu niet meer van weg zijn te slaan.

Ik zet Milan op de sint zijn schoot en Yana ernaast. Even later begint Milan te wenen en volgt Yana direct. Filip nog een poging gedaan (hij staat bij op de foto), maar het mocht niet baten. De 18de mogen we de foto gaan afhalen, maar het zal er ééntje worden met

Dan zit ik nu te denken dat we beter niet hadden gegaan. We hebben een uur staan wachten en dan nog twee totaal overstuurde kinderen, dan zit ik me nu wel af te vragen of we niet beter de sint hadden gelaten voor wat het was...

Volgend jaar zien we wel...
Maar we hebben wel speelgoed mee

Klei, en een hele doos met vormpjes. Een tafel met twee stoeltjes van Nijntje. Waar ze nu niet meer van weg zijn te slaan.
Eigenlijk is dat van de sint
Ik vind het zonde om dat weg te steken tot die dag. Ik ben zo: als ik iets gekocht heb, moet ik dat meteen uitproberen. Aard van het beestje
Erg hé? Later zal ik het wel op 6/12 geven, als ze echt al beseffen wie en wat de sint is. Maar aangezien dat nu nog niet het geval is...

Ik vind het zonde om dat weg te steken tot die dag. Ik ben zo: als ik iets gekocht heb, moet ik dat meteen uitproberen. Aard van het beestje

Erg hé? Later zal ik het wel op 6/12 geven, als ze echt al beseffen wie en wat de sint is. Maar aangezien dat nu nog niet het geval is...
foei foei sandy!!!!
hier gaan we het kopen zonder hen en wordt het mooi weggestopt
den onzen heeft alles snel door hoe het in elkaar steekt
dus als wij dat eerst samen gaan kopen en het dan met sinterklaas daar hebben neergezet, dan zal de link snel gemaakt zijn vrees ik, 't is begot ne lepe in zoiets!!
hier gaan we het kopen zonder hen en wordt het mooi weggestopt
den onzen heeft alles snel door hoe het in elkaar steekt
dus als wij dat eerst samen gaan kopen en het dan met sinterklaas daar hebben neergezet, dan zal de link snel gemaakt zijn vrees ik, 't is begot ne lepe in zoiets!!