Baby verdikt snel?
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Onze zoon woog bij zijn geboorte 3kg150, 2 weken en 4 dagen later weegt hij 3kg860. 710gr in deze relatief korte periode, en dit met borstvoeding ..
Is dit niet te veel? Ik had altijd gehoord dat je een baby niet kon 'overvoeden' met BV maar ik stel me er nu toch vragen bij, en vooral of zijn krampjes daar eventueel niet mee te maken hebben. Normaal gezien vraagt/krijgt hij om de 3 uur eten, soms al eens na 2 uur.
Groetjes
Is dit niet te veel? Ik had altijd gehoord dat je een baby niet kon 'overvoeden' met BV maar ik stel me er nu toch vragen bij, en vooral of zijn krampjes daar eventueel niet mee te maken hebben. Normaal gezien vraagt/krijgt hij om de 3 uur eten, soms al eens na 2 uur.
Groetjes
Laatst gewijzigd door QuiWi op 07 nov 2006, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Amai dat kan tellen.
Maar of dit normaal is of niet dat weet ik niet.
Nu heb ik wel gehoord dat bv-kindjes hun eigen curves volgen. En dat ze de een keer veel bijkomen en dan weer eens niets.
Maaike komt meestal zo'n 500gr per maand bij.
Maar of dit normaal is of niet dat weet ik niet.
Nu heb ik wel gehoord dat bv-kindjes hun eigen curves volgen. En dat ze de een keer veel bijkomen en dan weer eens niets.
Maaike komt meestal zo'n 500gr per maand bij.
-->Persoonlijk Fotoalbum<--
je kan online borstvoedingscurves vinden hoor ... te veel? ik weet het niet vanbuiten meer maar zelfs als het veel is dan is het zeker niet erg => beter zo hè en dan is het reserve voor als hij eens wat minder eet: in 't begin gaat dat nog snel maar dan gaat dat minder fel en eens ze (kruipen en/of) lopen is 't net andersom - dan verbruiken ze meer energie hè en dan daalt dat gewicht weer effe feller ...

- dolfijntje2
- Pas blauw
nog effe aanvullen met de melding dat curves geen must zijn maar een vergelijkings-richtlijn: het zijn gemiddelden hè ... Mijn kids die zijn ook wle eens een curve gestegen om gedaald en daar heb ik me toch nooit zorgen om gemaakt. Het belangrijkste is dat je ziet dat je kindje het goed doet: als je merkt dat het een gezond en gelukkig kind is dan maken die curves over die grammetjes niet zoveel uit hè ...
Bij een eerste dan wil je braaf de curves volgen en bij een 2de kijk je daar nog amper naar
omdat je meer op je gevoel en ervaring durft vertrouwen ...
Bij een eerste dan wil je braaf de curves volgen en bij een 2de kijk je daar nog amper naar

Wel dat is het probleem, wij vinden niet dat onze zoon gelukkig is. Hij huilt enorm veel, heeft krampjes (kolieken?) en slaapt amper .. 2 weken oud en hij heeft al rode kringetjes rond zijn oogjes. De enigste manier om hem rustig te krijgen is door heen en weer te wiegen, maar van het moment dat we hem dan neerleggen ist om zeep natuurlijk. We kunnen hem toch moeilijk de ganse tijd vastpakken?
Het is vooral de onmacht en het slaapgebrek dat ons parten speelt, volgens de kinderarts is hij kerngezond, blijkbaar neemt hij het niet serieus op dat het kind ganse dagen ligt te krijsen van pijn (want dat merk je toch wel, het verschil tussen pijn of een vuile luier). Het is blijkbaar een vicieuze cirkel aan het worden
pijn -> huilen -> slaaptekort -> lastig -> huilen, en dan begint het opnieuw
Allez, we proberen gewoon een oorzaak te vinden, daarmee dat ik me vragen stelde bij zijn gewicht. Dat een baby huilt is vrij normaal, we hadden ons enkel niet verwacht aan het constante hoge krijsen ..
Lapmiddeltjes zoals venkelthee, drank van dadizele doen uiteindelijk niks uit. Daarmee is hij hoogstens een 30tal minuten kalm ... maar slapen? OH nee !
Het is vooral de onmacht en het slaapgebrek dat ons parten speelt, volgens de kinderarts is hij kerngezond, blijkbaar neemt hij het niet serieus op dat het kind ganse dagen ligt te krijsen van pijn (want dat merk je toch wel, het verschil tussen pijn of een vuile luier). Het is blijkbaar een vicieuze cirkel aan het worden
pijn -> huilen -> slaaptekort -> lastig -> huilen, en dan begint het opnieuw

Allez, we proberen gewoon een oorzaak te vinden, daarmee dat ik me vragen stelde bij zijn gewicht. Dat een baby huilt is vrij normaal, we hadden ons enkel niet verwacht aan het constante hoge krijsen ..
Lapmiddeltjes zoals venkelthee, drank van dadizele doen uiteindelijk niks uit. Daarmee is hij hoogstens een 30tal minuten kalm ... maar slapen? OH nee !
ik bedacht het achteraf dat jij die vraag over krampen had gesteld ... misschien dat het bezoekje aan de osteopaat jullie ook al vooruit zal helpen hè. Vertel haar zeker ook over deze vraag
en wat dat vootudend pakken betreft: een draagdoek kan helpen! Anders eventueel eens proberen hem in te bakeren om hem rustiger te laten slapen ?