Niet meer doorslapen?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Marijke
Pas blauw
Niet meer doorslapen?

Bericht door Marijke » 31 okt 2006, 08:15

Naomi slaapt al meer als een maand 11 uren door in de nacht en dat WAS een luxe, maar nu sinds een weekje is het volledig gedaan hiermee. Deze nacht sliep ze van 20.00 tot 1.00, wakker van 1 tot 3, dan slapen tot 4, wakker tot 5.30, dan slapen tot 7 en dan sta ik met haar op. Sinds een paar dagen zit ze ook meer kauwbewegingen te maken, smakt ze meer met haar tong op haar lippen, haar stoelgang is regelmatig en ok, ze is goedgezind. We vermoeden dat ze hiermee klaar is voor vaste voeding en hebben haar gisteren haar eerste groente gegeven, nl. pompoen. Dat ging er vlotjes in en ze wou precies altijd maar meer!, maar voor haar darmpjes wat te kunnen aanpassen hebben we maar een paar lepeltjes gegeven. Zouden er te weinig voedingsstoffen in mijn moedermelk zitten misschien, ze komt toch goed bij volgens onze weegschaal?
Overdag slaapt ze haast niet, al is het soms een paar keren aan de borst, ze vecht eigenlijk tegen de slaap, ze is soms té nieuwsgierig en zeer snel geprikkeld. 's Avonds is het ook enorm moeilijk om haar in slaap te doen, moet ik haar wel drie keren uit haar bedje halen en vannacht om 4 uur was ze klaarwakker en goedgezind.

Ik vraag me echt af wat hiervan de reden kan zijn dat ze nu 's nachts meer wakker is, iemand hier enige ervaring mee?
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 31 okt 2006, 08:41

Sorry, ik kan niet helpen. Hier nog altijd een doorslapertje (alhoewel dit weekend beetje minder, maar dit was door de uursverandering)

hopelijk slaapt ze vlug terug door, zodat jullie ook weer een volledige nacht hebben!
Afbeelding

Afbeelding

Dagmar
Moderator

Re: Niet meer doorslapen?

Bericht door Dagmar » 31 okt 2006, 08:48

Marijke schreef:... Zouden er te weinig voedingsstoffen in mijn moedermelk zitten misschien, ze komt toch goed bij volgens onze weegschaal?
...
Dit is slecht zeer uitzonderlijk het geval.. Wel kan het zijn dat Naomi 's nachts honger had omdat groente- en fruitpap op deze leeftijd niet dezelfde voedingswaarde heeft als melk (het vult beter, verteert langzamer, maar ze haalt er minder voedingsstoffen uit in vergelijking met melk)..
Maar het kan ook dat er tanden zitten aan te komen, zo sliep Mila ook heel vroeg door, behalve als er tanden aankwamen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 31 okt 2006, 12:21

is dus echt een fabeltje hoor, bv is op maat gemaakt, kan dus nooit te weinig voedingsstoffen hebben :wink:

waar ik meteen aan moet denken: tandjes?

mell
Moderator

Bericht door mell » 31 okt 2006, 18:41

Of een spurt.

Maaike heeft ook een periode gehad dat ze minder sliep. Eerst fijn het klokje rond en toen veel minder en ineens was dat over en sliep ze weer mooi het klokje rond.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 31 okt 2006, 19:16

je bent niet alleen hoor
ons meisje wordt ' snachts ook terug wakker en is dan keiwakker en kei goed gezind
gelukkig blijft ze wel geen Uren wakker
na een kwartiertje, max een halfuurtje is ze wel terug vertrokken
maar ja, je bent wakker hé....
zal wel van overgaande aard zijn
Weet de reden ook niet
Tandjes zijn hier volgens mij nog ver weg...
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 01 nov 2006, 20:29

Vannacht weer vant zelfde. Ik ben haast de hele nacht wakker geweest, gelukkig dat ik met haar overdag wat kan slapen in bed al is het maar voor een uurtje hé, zij ligt dan aan de borst en valt ook gemakkelijk in slaap. Vanmorgen zei mijn man dat haar hoofd gegroeid is. We denken dus ook aan een spurt, maar het kan evengoed tanden doorkomen zijn. Onderbroken nachten, ik haat ze :roll:
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 01 nov 2006, 21:11

Marijke, ik leef met je mee. Ik vond dat ook het ergste, de onderbroken nachten :? Ik heb die soms vervloekt. Maar wetende dat er beterschap op komst is en dan ben je dat vlug vergeten. :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 02 nov 2006, 08:12

Ik had voor vannacht haar een extra jasje aangedaan, ze draagt voor de nacht altijd een bodytje met een kruippakje en een dikke slaapzak zonder mouwen, nu dat extra jasje zorgde voor warme armpjes en omdat het wat te groot is ook haar handjes waren bedekt. Misschien dat ze de vorige nachten te kou had? Ze voelde nochtans steeds warm aan. Vannacht heeft ze geslapen van 21 tot 5u !!! En daarna nog met mij tot 7.30u aan de borst.
Ik hoop dat hiermee haar doorslapen weer kan beginnen! :wink:
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 02 nov 2006, 12:47

Mss was de kouden idd wel de reden. Milan had vanmorgen voor het eerst weer koude handjes.
Ik hoop dat het daar mee opgelost is, dan was het een makkie. :wink:
Afbeelding
Afbeelding

mell
Moderator

Bericht door mell » 02 nov 2006, 18:58

Ik ging net vragen of ze het niet kou heeft. Want hier is Maaike ook al twee dagen vroeger wakker. Gelukkig valt het uur nog mee maar haar handen zijn dan net ijsklompjes. Vannacht gaan we toch ook zorgen dat ze warm genoeg ligt.

En ik had van nog iemand enkele weken geleden gehoord dat die slecht sliep. En ook hier was de kou de boosdoener.

Ilse-vh
Pas blauw

Bericht door Ilse-vh » 03 nov 2006, 19:11

Emma heeft ook 'last' van dat winteruur. Tot vorige week sliep ze 's morgens tot ong. 8u - 8u30. Soms zelfs tot 9u.
Nu is ze al wakker tussen 7u en 7u30. Dat was wel even wennen!!
Toch gaat ze elke avond rond hetzelfde uur slapen.

En ja, de koude handjes beginnen weer. In het kamertje van Emma is het minimum tot nu toe 16° geweest. Valt nog wel mee, maar je merkt dan toch dat de winter er gaat aankomen.
Ik ben in ieder geval vandaag naar een (grotere) winterslaapzak gaan kijken. Natuurlijk was degene die ik wilde niet meer op stock, dus maar besteld voor volgende week.
Ik weet dat het geen kwaad kan, maar ik vind het altijd zo zonde dat ze koude handjes heeft.
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 03 nov 2006, 19:35

die koude handjes kunnen niet zo'n kwaad hoor :wink:
trouwens je kan ze daar toch niet tegen beschermen
de meeste kleine kindjes hebben hun handjes altijd naast hun hoofdje liggen...dus bloot,niet ondergestopt
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 03 nov 2006, 20:29

Met die extra lange mouwen heeft ze nu geen koude handjes meer. Vannacht sliep ze weer goed door, dus ik denk dat het wel met de koude te maken zal hebben.
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 03 nov 2006, 20:47

kan zijn dat het dat was
dat zul je dan snel ondervinden hé, als ze blijft doorslapen

onze niels heeft altijd koude handjes gehad (wij woonden in een huis met maar 1 kachel voor een heel huis, dus vroor het meestal binnen) en daar ben ik nooit voor uit mijn bed gemoeten
en brittje heeft het lekker warm en daar moet ik geregeld eens voor uit mijn bedje,
alhoewel, de laatste dagen slaapt ze lekker door
Dus hier ligt het daar niet aan.
als we nu bij elk kindje eens een handleiding kregen hé, bij de geboorte.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 03 nov 2006, 20:57

Amai zo een handleiding zou wel handig zijn ja, maar elk kindje is anders hé. Wat is eigenlijk de minimum temperatuur voor een kinderkamer? In haar kamer is er wel chauffage, maar die staat nooit aan. We verwarmen enkel in onze living met een houtkachel.
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 03 nov 2006, 21:01

Dat ze die handleiding dan maar met de post achterna sturen. Als je er die ook nog eens bij moet uitpersen...
Het is allicht wel een lange handleiding...

:lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 04 nov 2006, 09:18

Sandy! zo een fantasie, maar wel grappig.... :wink: 8)
Toch liever alleen een bevalling van een babietje hoor of er komt nooit een einde aan :wink:
Afbeelding

Afbeelding

mell
Moderator

Bericht door mell » 05 nov 2006, 18:12

Brrr ik moet er effectief niet aan denken dat die er nog bij uitgeperst zou worden. :lol:

Bij Maaike is het dus 's nachts effectief de koude. De laatste dagen slaapt ze dus met dikke pyjama, dikke trappelzak, 2 dekentjes mooi het klokje rond.

Dat die zich niet kapot zweet... :shock:

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 05 nov 2006, 19:28

Hier slapen de kindjes ook zo, net zoals Maaike. En ik heb ze ook nog nooit uit hun bed gehaald badend in het zweet :shock: Raar hé?
Afbeelding
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Re: Niet meer doorslapen?

Bericht door bioMam » 06 nov 2006, 10:13

Dagmar schreef:
Marijke schreef:... Zouden er te weinig voedingsstoffen in mijn moedermelk zitten misschien, ze komt toch goed bij volgens onze weegschaal?
...
Dit is slecht zeer uitzonderlijk het geval.. Wel kan het zijn dat Naomi 's nachts honger had omdat groente- en fruitpap op deze leeftijd niet dezelfde voedingswaarde heeft als melk (het vult beter, verteert langzamer, maar ze haalt er minder voedingsstoffen uit in vergelijking met melk)..
Maar het kan ook dat er tanden zitten aan te komen, zo sliep Mila ook heel vroeg door, behalve als er tanden aankwamen..
ik herken dit ook wel en R slaapt nit meer door sinds hij is begonnen met tandjes krijgen en eens hij vaste voeding bijkreeg, was het helemaal om zeep. Dat kind slaapt gewoon ongelooflijk weinig en heel meizaam. Nog steeds wordt hij alle nachten wakker ... Toen ik op 11M (de laatste voet ;) ooit) bij K&G binnenzette, waren ze daar ook direct met hun gezever ovver te weinig voedingswaarde en bv afbouwen en vervangen door (eventueel verzwaarde) flessen en blablabla maar ten eerst eneemt hij geen fles en ten tweede is het gewoon een heel actief kind dat toen al vlot alleen liep dus ik trok me niet aan dat hij lichtjes gezakt was op de gewichtscurve en ik pomp er de enregie die ik heb gewoon verder in zolang hij het nodig heeft en die gebrioken nachten zijn soms hels maar ik blijf draaien dus ik zie niet in waarom ik mijn kind geen bv meer zou geven ... Groeispurt, tandjes, enz het zijn fgasen waar we gewoon nog effe door moeten hè.
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 06 nov 2006, 11:21

Ja het is iets dat wel elke moeder meemaakt in haar leven. Vannacht was mijn slaap weer onderbroken, nu door haar verstopte neus en tegen 6 u was ze kletsnat, de piskous :wink: en mijn man maar doorslapen en die begint nu al te praten in zijn slaap ook :evil: :roll:
Afbeelding

Afbeelding

vuur
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door vuur » 06 nov 2006, 12:35

onze dochter slaapt sinds een week ook niet meer door wie heeft nog enkele tips

de dikkere pyama ga ik vanavond eens proberen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 09 nov 2006, 09:02

Ja het doorslapen is echt gedaan, we hebben haar nog warmer gekleed, maar dat helpt niet. Vannacht was het niet te wijten aan een verstopte neus. Als ze wakker wordt 's nachts is het met veel gekrijs en dan ga ik met haar in het eenpersoonsbedje slapen naast haar bedje en leg ik haar aan de borst totdat ze slaapt en dan leg ik haar terug in haar bedje, maar lang duurt dat meestal niet vooraleer ze weer wakker wordt. Volgens mij is ze zich meer en meer bewust van haar omgeving én de afwezigheid van haar moeder en de borst natuurlijk. Overdag slaapt ze haast niet, anders is het aan de borst. Maar ik mag eigenlijk niet klagen, want ze is gelukkig overdag, goede stoelgang, verteert al goed worteltjes, banaan, pompoen en zoete aardappel (begin ik te geven sinds haar vijf maanden, zo een paar lepeltjes per dag)
Afbeelding

Afbeelding

vuur
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door vuur » 09 nov 2006, 11:08

onze dochter slaapt sinds een paar dagen weer door
deze nacht 1x opgestaan voor het tutje
ik dek haar nu met een dikker deken en dat helpt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 09 nov 2006, 14:25

Marijke, als je denkt dat het mama-missen is, waarom probeer je dan eens niet met een gedragen t-shirt bij haar te leggen. Dan 'ruikt' ze je aanwezigheid. Proberen waard hé?
Afbeelding
Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw

Bericht door Ilse-vh » 09 nov 2006, 15:55

Na 9,5 maanden van onderbroken nachten (soms tot 20 keer toe, soms met huilen en krijsen en soms genoeg met haar tutje), slaapt ons meisje de laatste twee weken redelijk goed door. Er zijn nachten dat ik niet meer uit bed hoef, en soms maar 1 of 2 keer als ze haar tutje niet vindt.

Wat we hiervoor gedaan hebben? Een stuk of 8 tutjes rond haar gelegd zodat ze die in haar slaap of half wakker makkelijk kan vinden.
Ik wist niet wat me overkwam toen ik de eerste keer terug had kunnen doorslapen!
Nu maar (heel veel)hout vasthouden dat het zo blijft.
Afbeelding

Afbeelding

mell
Moderator

Bericht door mell » 09 nov 2006, 19:47

@Ilse: ik duim voor je dat het mag blijven duren. Ik moet er niet aan denken zolang zoveel keer uit bed moeten.

@marijke:de tip van de tshirt of zo zou ik ook eens proberen. wij hebben dat ook gedaan om te proberen maaike door de dag te laten slapen.
Misschien eens ze gewoon een mentale sprong in haar leven aan het maken. Dan zijn er een paar lastige weken en daarna gaat het dan gewoon weer beter. :wink:

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 09 nov 2006, 20:58

Ilse, ik hoop dat het zo blijft. De onderbroken nachten vond ik het ergste aan baby's in huis hebben :oops:
9.5 maand is wel lang hoor. Gelukkig heeft zich dat hier nooit voorgedaan.
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 09 nov 2006, 21:32

sandy schreef:Marijke, als je denkt dat het mama-missen is, waarom probeer je dan eens niet met een gedragen t-shirt bij haar te leggen. Dan 'ruikt' ze je aanwezigheid. Proberen waard hé?
Ik heb mijn gedragen pyjama onder haar hoofdje gelegd. Vanavond is nu wel uitzonderlijk: ik heb haar extra lang wakker gehouden om zeker te slapen zodat mijn man er niet op moet letten, dus dat kan dan ook weer een invloed hebben of ze 's nachts wakker wordt of niet.
Bedankt voor de tip!
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”