spotje schreef:herkenbaar hé, mijn nicht leefde ook zo mee: zij is nu 20 ik 30. Ze wil zelf liever ook nog wachten en momenteel geniet ze nog vollop van haar vrijgezellenleven!
Als Timothy in haar buurt is, ben ik hem kwijt

hier omgekeerd: ik ben ouder dan zij en heb mijn kids al wel

maar ik ben toch ook wel "in" om dat kleintje al eens in te pikken .. en ergens ben ik ookbenieuwd hoe zij alles gaat aanpakken: al die jaren van naïeve

reacties op mijn manier van opvoeden zouden nu wel eens heel sterk kunnen veranderen

(en ik herken haar houding een beetje van oen ik de eerste keer zwanger was maar als ik zie hoe ik daarna nog veranderd ben

dan kan ALLES nog

dus)
wat ik wel minder plezant vond: Eerst effe de situatie schetsen => A is de oudste en zijn zus de jongste van de 3 en het enige meisje. Mijn schoonouders hebben een petekind uit de vriendenkring en dat meisje wordt bijna 12. Dat meisje had heel verrukt gereageerd toen ze hoorde dat mijn schoonzus zwangerwas en tegen mijn schoonma gezegd "dan wordt je oma" en die had een beetje beduusssss en eerlijkheidhalve gezegd "ja maa rik ben al 2 keer oma" (= van onze zonen dus hè) en toen had dat petemeisje gezegd "ja maar dit is van ene meisje da's toch anders" en ze was blijkbaar toch zo helemaal in de wolken en mijn schoonma schijnt da took heel anders te vinden een kind vn haar dochter (dan van haar zoon) want ze zei toen ze het verhaal vertelde "hoe zo'n kind van 11 dat al kan aanvoelen hè"

en dat heb ik toen maar effe genegeerd omwille van het grote gezelschap schoonfamilie en vrienden van hun kant maar ik heb er een hele tijd later toch eens iets van tegen A gezegd en hij vond het toch ook wel straf ... Precies of onze kinderen zijn "minder" seg

maar och ja ... 'k Kan anderzijds ook wel begrijpen dat de band met de docher op dat vlak anders is en dat ze dan meer kan meeleven en helpen doen en zo, hoewel mijn mama nooit kon meeleven (die is nooit zelf zwanger geweest) en niet echt iets in de pap te brokken had

en zelfs niet mee suikerbonen gekozen heeft of zo zenne: dat was allemaal ons eigen ding. Voor een stuk ook omda tik alles zelf in de hand wou hebben en daarom dat ik me ook niet wil opdringen bij een ander: mijn schoonzus ag het ook zelf uitzoeken maar als ze hulp of advies wil dan weet ze me te vinden - ik heb meermaal gehint dat ze mag afomen of gerief mag gebruiken. De babyuitzet is nu grotendeels naar daar aan 't verhuizen: ze heeft al een massa kleertjes mee en binnenkort ga ik de sterelisator en zo eens afwassen en meegeven. Op dat vlak was ik ook superkoppig en ik heb bijna alles nieuw aangeschaft en had de houding van 't beste kan amper (of zelfs niet) goed genoeg zijn => gevolg: alles is nog in prima staat. Ze kan er maar goed mee zijn ...