Bevallen in Zottegem deel II

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 13 jul 2005, 10:43

Ja het gewicht wil eigenlijk nietszeggen. Er zijn er die bv. 2.500 wegen maar 8 weken te vroeg zijn die meer problemen hebben.

Mijn poppeke heeft 7 muggebeten opgedaan vannacht. In haar gezicht. :x Stomme beesten.
Ik heb haar gewassen maar ik krijg die lijm van die plakkertjes niet uit haar haar. Iemand tips?

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 13 jul 2005, 11:28

Amai, jullie zijn vlijtig geweest!!
Ja mei mama als je de foto's ziet, zo een verschil :shock: En inderdaad ik moest ook op Eva denken als ik de laatste foto zag... Raar he... Zo dit een typische houding voor meisjes zijn?? Onze Seppe herken ik er toch niet in hoor. Misschien omdat hij zoveel molliger is...??
Ik heb niet naar Telefacts gekeken. Ik was het wel van plan maar ben het vergeten. Misschien goed ook want ik zou waarschijnlijk ook nogal emotioneel zijn (zeker maandag dan was ik nog een beetje meer depri dan nu :) ). Ik voel me al stukken beter :D
Ik heb vandaag het krantje gehad van ons werk en daar staat altijd een lijst in met namen van de kinderen die geboren zijn. Dat vond ik altijd plezant om te lezen...en nu staat onze Seppe erin!! Plezant he als je zo iets ziet en leest... :D Maar daar staan soms toch rare namen in hoor!! Dat is natuurlijk smaak he.. Ik zal een paar vb geven:Seyda, Cresus-Esaron (en dat is een naam die een Belgisch gezin gegeven heeft he...), Medina, Amance, Océane, Marinka, Maïwenn; Quincy, Saffron, Célian, Jakke, Andres Maria Hubert Noor (zo een lange naam en dit is één naam!!), Cedric Junior, Aurora Raphaëlle, Maeva, Corentin....en zo kan ik nog even doorgaan... Ieder zijn eigen ding maar dit is niet echt mijn smaak. Ik vind het soms grappig...je haalt er echt zo dingen uit van dat hoor ik graag en die niet (en een ander doet dit dan omgekeerd :D ).
En er zijn zo van die namen die wel vijf keer op de lijst staan en het gaat maar over een maand of drie zoals Joran, Janne, Jelle, Noah, Thybo, MAtteo, Zoë... vind ik wel mooie namen maar die hoor je blijkbaar meer he... Niet erg hoor!! Seppe is de enige in de lijst :D
Ja ik ga maar ophouden met zeveren over namen he...
Oei mei mama, muggebeetjes...ocharme. Ik heb hier nog geen tips. Hopelijk blijft Seppe hiervan zoveel mogelijk gespaard.
Oei er is er eentje aan het wenen..
Afbeelding

Anna
Pas blauw

Bericht door Anna » 13 jul 2005, 12:12

mei mama schreef:Ja het gewicht wil eigenlijk nietszeggen. Er zijn er die bv. 2.500 wegen maar 8 weken te vroeg zijn die meer problemen hebben.

Mijn poppeke heeft 7 muggebeten opgedaan vannacht. In haar gezicht. :x Stomme beesten.
Ik heb haar gewassen maar ik krijg die lijm van die plakkertjes niet uit haar haar. Iemand tips?
haar haartjes met baby olie inwrijven, dan laten inwerken, dan kan je die oeverschot plakkertjes wegkammen!
Ja en dan een badje en haartjes wassen he!! :D

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 13 jul 2005, 13:15

babyolie, is dat wat je in het badje doet? ik heb zo badolie van galenco.

Anna
Pas blauw

Bericht door Anna » 13 jul 2005, 13:22

voila en meer moet dat niet zijn.
had je dat niet, dan was slaolie ook goed, maar ja...
Ik zou da zelf ook niet doen!!
Goed inwrijven, en dan beetje laten werken.
Door dat vet komen die plakkertjes los te zitten.
Dan kam je ze rustig uit.
zal messchien niet allemaal lukken in één keer, maar ik beloof je wel dat het helpt.
Ik heb het ook zo moeten doen, toen kleine baby Joeri ook terug thuis was van de wiegendoodtest.
Bovendien gebruiken ze in meeste ziekenhuizen zo van die goedkoope kleefe eeuwig plakkende pleisters en dat blijft maar plakken!!

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 13 jul 2005, 13:37

werkt dat trukje ook voor restjes van plakkers op de beentjes? Want Eva heeft nu nog altijd zo'n spoor waar haar plakkertje gezeten heeft van na haar spuitje maar ik durf daar zo niet op wrijven en dissolvant zal ook al niet goed zijn zeker?

Anna
Pas blauw

Bericht door Anna » 13 jul 2005, 13:46

als je die staan hebt, probeer het dan gewoon...
Als ik me niet vergis heb jij ook badolie he, voor je meisje? gewoon lichtjes wrijven met een keukenpapiertje of zo.
Zeker ben ik niet, of dat daar voor helpt.
Ik ben wel zeker voor die plakkers op het hoofdje en ook melkorstjes!!
babay's he, die hebben dat vaak op hun hoofdje die mekorstjes, wel daarmee kreeg ik dat naa een paar daagjes behandlen altijd weg.
heb ik ook gekocht voor de baby.
Het lichaampje van mijn baby's zijn altijd voorzien van een zo teer velletje.
daarmee dat ik een joekel van een fles badolie heb gekocht , om baby daarmee te wassen.
Hoop maar dat het werkt...

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 13 jul 2005, 14:34

ik heb gebeld en haar test was volledig normaal. Dus vanavond of morgen de monitor terugbrengen. Het zal raar doen zo zonder haren draad. Dat draadje met dat plakkertje ga ik toch in haar souvenirdoos steken. Het heeft toch 2.5 maand van haar leven op haar buik geplakt.

Ik heb ook ondertussen de babyolie test gedaan en het is al wat beter, nog niet volledig eruit maar toch al veel minder ze.

elske
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door elske » 13 jul 2005, 17:01

hey iedereen,

alles goed?

hey mei mama dat is goed nieuws van de test het zal al helemaal iets anders zijn zonder al die draadjes! :wink:

amaai zo'n verschil he die foto's!!

ik heb het ook gezien van telefacts amaai ik denk dan zo van ik hoop dat ik mijn 40weken uitdoe.Ik had misschien beter niet gekeken.

Ale 1augustus keer ik terug bij Keymeulen ik hoop dat we dan zullen zienof het een meisje of jongen is dan kan ik eindelijk eens degelijk kleedjes gaan kopen.En ook iedereen die vraagt of we het nu al weten enzovoort.... :roll:

Pfff...bij ons in de familie is het ook niet zo leuk hoor,mijn ouders zijn al 13 jaar gescheiden nu dus als ik denk aan het doopfeest enzo weet ik al niet meer wat doen want als ik mijn moeder vraag mag ik mijn vader niet vragen en mijn grootouders is hetzelfde die zijn al 20jaar gescheiden dus als ik mijn oma vraag mag ik mijn opa niet vragen enz....echt vervelend hoor :cry: ook in het ziekenhuis is dat een hele regeling want als mijn vader komt mag mijn ma dat niet weten enz... ik versta mijn moeder wel hoor ze heeft dan ook slagen gehad en constant bedrogen geweest maar mijn vader heeft mij nooit iets misdaan en toch wil ze niet dat ik mijn vader zie

Ale om een verhaal kort te maken....het is niet altijd even gemakkelijk :oops:

Gast

Bericht door Gast » 14 jul 2005, 09:45

Vandaag word er hier gewerkt ... lawaai ... maar de kinderen en Ugo vinden dat niet erg! Hij is er zelfs naar aan het luisteren & Noa heeft vanalles om zien en me te vertellen.

''k Dacht morgen met de kinderen naar Planckendaele te gaan maar ze zullen hier nog zijn om te werken, dus een andere keer.

Trui, de dinsdag 19de of woensdag 20ste Juli ga ik naar Balegem. Woon jij op de weg naar Zottegem (van ninove) of eerder tussen Zottegem en Gent? Ben je eventueel thuis een van die dagen? Anders stop ik het wel in je brievenbus ofzo.

Ugo begint te lachen, leuk! Ook licht kirrende geluidjes maar nog niet zo veel (ook licht jammerende). Hahaha en nu wat gezeur, 't lawaai is gestopt.

Liefs, ga badjes geven straks.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 14 jul 2005, 13:18

Mei mama en hoe is de eerste nacht geweest? Kan me wel inbeelden dat je nu desondanks de goede uitslag vd test er eigenlijk niet geruster op bent omdat ze nu zonder monitor verdermoet.
Ook ik ben elke dag blij als ik aan haar bedje kom en ze beweegt :roll:

Gisteren was er iets in Didier zijn rug geschoten en hij dacht dat het wel zou overgaan maar vannacht ben ik moeten opstaan om 5u om hem een pilleke te geven en vanmorgen kon hij bijna niet opstaan, en we mochten dan om 11u30 bij de Karen De Rocker gaan om hem los te maken.
Dat we nu net thuiszijn en gegeten hebben.

En ik dacht zoveel te kunnen doen vandaag, ruiten moeten gedaan worden en de trap gekuist. Zal voor andere dag zijn, elke dag schuift dat op :?
Vanmiddag komen mijn ouders, Didier kan nu mijn auto niet kuisen, en dat gaan we dan vanmiddag doen want morgen zou die dame mijn auto komen halen zal raar doen als ie weg is...
De nieuwe heb ik maar midden augustus dus moet eerst vervangwagen hebben.

Trui hoe is het met uw geburen, is zijn aanbouw al plat?
Wij worden al 2 dagen wakker door de betonmolen van onzen bob de bouwer...

Ha seg, bij Karen hing er een geboortekaartje met de naam "Mooz" ook zo'n rare naam hé?

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 14 jul 2005, 20:17

he,

Wat telefacts betreft wel ik heb het op genomen maar staat er niet op :roll:

Ellentje , ja ik heb dagen dat ik me beter voel maar dan heb ik dagen dat ik de muren op kan lopen.
Moet morgen terug gaan.

Amy is al een heel ander mensje he.

Els laat ons weten wat het zal worden he? Ik ben benieuwd.

Mijn broer zijn vriendin is ook zwanger nu bijna twee maand.
Het zou hun tweede kindje zijn maar de eerste keer waren ze er te jong voor en moest ze van thuis uit haar kindje laten weg doen.

Trui en alle anderen met jullie buren veel succes

Gast

Bericht door Gast » 14 jul 2005, 20:42

Wat n'een dag ... :twisted:
Heb vandaag niks anders gedaan dan badjes gegeven, eten gemaakt voor Noa en Ugo wil ne gansen dag aan de borst hangen. De minuut dat ik hem eens neerleg is het concert :twisted: Sta er nog tot morgenavond alleen voor. Ben ik met de ene bezig weent de andere en zo omgekeerd, al de ganse dag lang.
Om heel eerlijk te zijn begrijp ik nu wel dat gezinsdrama's kunnen gebeuren. :oops: 'k Moet echt mijn verstand op nul zetten en proberen alles te negeren.
Noa doet dan nog eens een baby na. Ergerlijk wat eruit komt :roll:

Ga me nog wat verder amuseren en de rest van de dag zo verder eindigen vrees ik.

Hopelijk voor jullie leuker.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 14 jul 2005, 21:50

Luna kop op denk dat je goed bezig bent zoals je zegt, gewoon verstand op nul. Ik heb daar bewondering voor...

Ik probeer dat nu soms te doen maar heb het er soms wat lastig mee. Zoals vandaag bvb, mijn ouders waren hier maar ik heb de hele middag met haar rondgelopen ze was doodmoe maar ze wou en zou niet slapen. En kreften, amai. En de papa was dan zijn gras aan het afdoen en dan was ze kwaad omwille van het lawaai dat ze niet kon slapen. Toen het gras af was is ze dan uiteindelijk, om 19u, in slaap gevallen, oef. Dus de hele dag is ze wakker geweest, en maar vechten tegen de slaap.
Dus wéér mijn trap niet gekuist... En ook al heb je dan de hele dag ingestaan voor de verzorging van je kindje, toch heb ik dan het gevoel dat ik niks gedaan heb. Schaamtelijk eigenlijk hé, want je kindje, da's toch alles hé...

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 15 jul 2005, 08:11

hallo;

Nu als je wat plant kan het zijn dat de kindjes dan extra aandacht vragen he en de planning in duigen valt. Als je huis of andere dingen niet gedaan zijn is dat niet erg je hebt plezier gehad van je kind.

Luna, verstand op nul ken dat. Maar de moed niet opgeven, je kan niet anders als je er alleen voorstaat als je man er niet is.

Gisterenavond was ik boos. hij laat zijn zoon chips eten en ice tea drinken terwijl ik aan het eten bezig ben resultaat hij geeft geen honger en zit te wurgen op zijn eten.
Lekker en gezellig om zo te eten zenne en dan mag je niets zeggen want dan bekijken ze je van je bent mijn moeder niet.
Ze zijn ook wakker.

Groetjes

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 15 jul 2005, 10:28

Hallokes. Ja het valt goed mee zo zonder monitor. Ik ben er redelijk gerust op. En Amy, die dacht: "laat ik het maar direct goed doen"Dus sinds ze 2 dagen geleden zonder monitor is slaapt ze door van 24.00 tot 8 uur. :D mama heeeeeeeeeel blij dus. ik moet wel tegen de morgend aan zo een paar keer opstaan voor haar tutje te geven.
We zijn gisteren naar zee geweest. Steven zijn vader woont daar. Hij had Amy niet meer gezien sinds ze juist geboren was, dus die was ook geschrokken hoor.

Ja elske, zo gelijk telefacts maandag, daar moet je eigenlijk niet naar kijken als je zwanger bent. Dat is om je onnodig zorgen te maken hoor. Gisteren begon een vriendin (Amy's meter) er ook over dat ze gekeken had en ik stond weeral met de tranen in mijn ogen.

Amy doet dat nu ook al een tijdje dat ze meer geluid maak dan alleen wenen. Zo eens oh en ah en geluid maken als ze geeuwt. Leuk hé.

Amai Mooz is inderdaad een rare naam. Tegenwoordig kunnen ze er toch wat van hé. Ik vind wel dat wij het hier allemaal normaal gehouden hebben.

Luna, ik hoop dat het bij jullie al wat rustiger is. Noa heeft dan precies toch wel wat last van jaloersheid. Al eens geprobeerd van haar extra aandacht te geven als ze zich niet gedraagt als een baby?

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 15 jul 2005, 15:11

he;
wat ik deze week was vergeten te vertellen. Ik kon dinsdag Rune zijn honger niet stillen met zijn melk hij wou steeds drinken; heb ik hem eenstukje banaan geplet en hem gegeven.LEKKER dat hij dat vond :P
Was wel bang voor zijn buikje daarna maar het was niets. Ook omdat ze zeggen dat je maar met fruitpap mag beginnen op 4maand .

Morgen is het mijn vader zijn verjaardag maar vandaag gaan we daar gaan eten.

Groetjes en goed weekend.

Gast

Bericht door Gast » 15 jul 2005, 15:54

Marina,
Daar zou ik me ook aan kunnen ergeren hé. Je doet je best om elke dag voor eten te zorgen en als er dan niet gegeten wordt ...
Wanneer vriend Noa mee neemt naar zijn familie dan krijgt ze daar steevast allerlei zoals chipkes & allerlei dat ze van mij niet mag eten ... :twisted: ! Ze is al zo een moeilijke eter, ik geef haar dan gezonde koekjes mee als alternatief. Komt ze moe thuis en rarara alleen die dingen gegeten op gans de dag.

Ga er weer een eten geven die honger heeft ...
:o

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 15 jul 2005, 16:12

Dag ladies,

nog een geluk dat we dit forum hier hebben hé, dat we eens onze stoom kunnen aflaten :lol:

Vandaag heb ik geen problemen :wink: behalve dan dat ik nu pas 5min zit.
Vanmorgen om 8u30 telefoon van die madam die mijn auto zou kopen dat ze afkomt. Ze ging met de trein komen van brussel tot zottegem en dan moesten wij haar gaan halen en dan zou ze van hier vertrekken met mijn dan ex-auto. Maar tegen dat ze op een trein geraakte was het al 11u30 en was ze om 12u12 in zottegem. Allé, dus wij naar daar, haar opgepikt, terug naar hier, alle formaliteiten, dat ze om 13u15 weg was.
Een chance dat ik mijn ouders weer opgetrommeld had want ondertussen moest eva eten. Maar ja, nu wou ze niet eten bij mijn ma moest ik haar flesje geven :?
Dan om 13u30 zelf gauw gegeten, en dan 5min later was die vent hier die ik gebeld had om naar ons raam te komen kijken want dat knelt.
Sjongejonge...
Didier is nu terug gaan werken en straks gaat hij naar huis komen met mijn vervangwagen, ben eens benieuwd wat het zal zijn.

Al een paar dagen probeer ik ook Eva wat fruitpap (potje) te geven maar dat lukt niet zo goed. Wat ze wel lust is abrikozen! Al 2 dagen dat ik een abrikoos eet geef ik haar een stukje en sabbelen dat ze daarop doet! Ik ga er nu eens een paar mixen, en met een lepeltje geven misschien dat dat ook lukt.
Was ook wat bang voor haar darmkes maar het was geen probleem, en nu vind ik het wel leuk zo spelenderwijs met eten leren omgaan.
Zal de banaan ook eens proberen.

Het is nu ook al een paar dagen dat ze andere klanken produceert, zo meer "geavanceerde" klanken zoals eh-boe en goe. Wat ze nu ook wel doet is kusmondjes maken en precies kusjes willen geven. Tja, valt het op dat ik mijn baby veel kus :roll:
Dus dat lastig gedoe van vorige week was echt wel een sprongetje, ook al staat dat niet in "oei ik groei". Ze is nu ook ineens veel steviger in haar nekje en armpjes. Als ik haar rechttrek aan de armpjes dan trekt ze zich zelf dichter tot haar armen gebogen zijn. En in haar maxicosi komt ze soms recht, dan komt haar hoofd en bovenlichaam naar voren precies of ze wil er uit komen!
Da's toch nogal een wonder hé, zo een evolutie...

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 16 jul 2005, 16:38

Dag dames.

Mei mama; leuk dat je gerust bent nu amy haar bakje kwijt is. Dat is veel gemakkelijker bij alles dat je nu bij haar doet.

Ellentje, hoe is het met de vervangwagen? Valt het mee ,want je moet er nog een tijdje mee rijden he.

Onze Rune slaapt nu al van deze middag rond half een en heb dus ook maar een dutje gedaan :lol:
Hij kan ook meer geluidjes maken nu dat ik me soms afvraag waar hij ze haalt. kus geluidjes maakt hij ook het kan geen kwaad dat we ons kleintje veel kussen en hij vind het leuk.
Deze voormiddag was ik hem aan het wassen en zette hem in bad hij lachte met geluid ik terug met tranen in de ogen.

geniet nog van het goede weer.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 16 jul 2005, 19:14

Marina hoe is het geweest bij de psy?

Mijn vervangwagen is wel te doen maar nu niet direct om maanden mee te rijden.

Ben vanmorgen gestoken door een hommel :? ik kan u zeggen NIET fijn!
Vond dan mijn zalf niet, bij de buren gaan vragen maar de ene niet thuis, de andere vrouw weg en man weet dat niet liggen, de andere zoon thuis en ouders op verlof weet dat ook niet liggen. Omdat ik niet van plan was heel de straat af te gaan heb ik dan maar gewacht tot de apotheker weer open was om 13u30.
Doet nog altijd pijn, ben benieuwd voor morgen want moeten dan gaan eten naar san marco en het is op mijn hand tussen mijn duim en wijsvinger. Dus misschien kan ik nog niet eens deftig eten dan.

Vanmiddag zijn we naar bellini geweest, om die "park-a-kid" waar ik het al over had, is groot zenne chance dat we er plaats voor hebben.
Heb ook een inlegmatrasje voor in de maxicosi, tegen het zweten. Dat kan je wassen, en is vergelijkbaar met een inlegzool die je in een schoen legt :)
En ik heb ook een nieuwe tut mee, ze wil enkel die van bibi, eender welke andere wil ze niet. Maar de laatste tijd trekt ze haar tut uit haar mond met dat ringetje. Dus heb ik nu ééntje zonder ringetje.

Gisteravond zijn we gaan wandelen hier in 't straat. Ge weet ze zijn hier aan het werken en ze zijn nu in bouwverlof. Nu zijn ze zo slim geweest om de buldozers int midden vant straat te zetten, zodat er geen verkeer volledig door kan rijden, enkel wie er woont, en dat wil dus zeggen dat het hier de komende 3 weken zalig rustig gaat zijn. Enkel plaatselijk verkeer, en als we nu gaan wandelen kan dat in het midden vd straat, echt fijn.

Doordat ik nu die pijn in mijn hand heb ben ik zowat gehandicapt, kan eva niet opnemen en kan zelfs geen blikje cola oppakken. Gelukkig kan ik wel typen :lol:

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 17 jul 2005, 17:03

hallo;

Bij de psy viel het mee we hebben verder gepraat over de vorige keer en hij geeft me een boek aan geraden om te lezen, en moet op 5/8 terug gaan bij hem.

Ellentje , hoeveel heeft die inlegmatras voor het zweten gekost als ik vragen mag.
Had van daar ook al reclame gekregen daarover maar denk dan het is mijn laatste kindje maar als het zo nog warm wordt kan hij het wel gebruiken.

Kon me niet houden en heb hem fruitpap gegeven; hij kreeg er niet genoeg van.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 17 jul 2005, 18:08

heb de rekening wel niet meer maar is iets van een 18euro, is van aero sleep

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 18 jul 2005, 08:44

Hallokes allemaal. Ja, het doorslapen was toch nog maar een probeersel want ze is weer al een paar keer om 6 ur wakker geworden ook. Gisteren heeft ze de hele dag niet geslapen, ze is pas na 24.00 uur in slaap gevallen en ws daar weer om 6.15. maar na de fles heb ik haar toch weer in slaap gekregen. Nu slaapt ze nog, ik ben om 08.00 uur opgestaan.

Amai, iedereen hier al begonnen met de papjes. Zover ben ik nog niet ze. Ik denk ook wel dat ik ga wachten tot zeker 4 maand van zolang ze nog goed drinkt en content is met haar fleske.

Marina, tof hoor dat je je al wat beter voelt. Hopelijk gaat het alleen maar verder in de goeie richting.

Trui, hoe is het ermee? Precies ook al een tijdje hier niet geweest.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 18 jul 2005, 09:34

Amai zo rustig hier, iedereen met verlof zeker?

Het weer is al helemaal anders dan gisteren hé seg!
Mijn hand was gisteren al veel beter, dus het etentje bij san marco was geen probleem :wink: Heb wel vis gegeten, dat snijd gemakkelijker.

Eva slaapt nu ook nog, wou dat ik dat ook kon zeggen, want ben zooooo moe. Ben moe opgestaan. Stom eigenlijk hé, als Didier moet werken moet ik gelijk met hem op om ook klaar te zijn tegen dat ze wakker wordt. Soms is ze al wakker om 8u30 en nu is het 9u30 en slaapt ze nog.
Hebben vanmorgen al woorden gehad, dat hij altijd veel te lang tv blijft kijken en dat ik daardoor een slaaptekort krijg.
4 Augustus start zijn verlof, dat het maar snel zo ver is.
Het is hier nu zo rustig, geen verkeer, en geen geburen want zowat iedereen is op vakantie.

Langs de ene kant denk ik ook zo lang mogelijk te willen wachten met papjes, maar langs de andere kant zit ik dan met de creche, die sprak al dat ze tegen september zowel fruit-als groentepap kan eten :shock:

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 18 jul 2005, 09:43

Tegen dan is Eva al 5 maand hé. Dat zal wel lukken zeker?
Ik ben wel nieuwsgierig wat Amy zal doen de eerste keer. Of ze het lekker zal vinden of niet.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 18 jul 2005, 09:57

tot nu toe lust ze niks, geen water, niet puur en niet aangelengd met roosvicee of fruitsap. De papkes die ik al geprobeerd heb waren ook niks enkel abrikoos lust ze, maar dan echt de vrucht die ik in mijn hand hou en zij sabbelt daar dan gretig op, dus niet gepureerd maar dat kan ik haar ook niet geven natuurlijk. Het gelle is dat ze de vrucht wel wil maar de gemixte vrucht niet. Ben een beetje ontmoedigd, zie het niet zo goed zitten.
Ook dat zal er wel wat mee te maken hebben dat ik vandaag weer een depri dag heb...

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 18 jul 2005, 09:58

vervang "gelle" door "gekke" :lol:

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 18 jul 2005, 10:45

Ellentje, je hoeft je daar toch niet depri voor te voelen? Zolang ze goed haar fles drinkt heb je toch tijd genoeg om te proberen en te experimenteren. Ik zou dat niet te veel forceren hoor. Er komt wel een moment dat ze met smaak haar papjes eet. Weet je wat je ook eens kan proberen? Haar flesvoeding dikken met granen maar wel heel erg dik. En dat geven met een lepel. Zo heeft ze de vertrouwde smaak van haar melk maar kan ze wennen aan het eten met een lepeltje.
Moet gaan, ze is wakker.

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 18 jul 2005, 19:25

Ik ga eerst een beetje schrijven en dan pas lezen dus sorry als ik niet direct reageer op sommige dingen...
Robby is in verlof dus ik heb nog niet zoveel tijd gehad om te komen kijken. Hij is drie weken in verlof :D Ikke content!!
We gaan Seppe zijn kamertje in orde maken van de congé, alle toch zoveel mogelijk he..
We zijn gisteren naar een barbecue geweest bij vrienden en Seppe weigerde er om te drinken. Ik ongerust en ambetant natuurlijk...het moet er hem altijd om doen dat als je ergens bent dat ze dan net iets lastiger zijn he.... Ja da kindje kan er natuurlijk ook niet aan doen he... Hij zal ook wel gezien hebben dat hij ergens was waar hij nog nooit geweest was...? Ik weet het niet wat er anders scheelde.
Hij heeft twee muggebeetjes, ocharme. Weet er iemand een natuurlijk middeltje tegen de muggen??
Op het einde van Robby zijn verlof gaan we proberen starten met vaste voeding, papjes met andere woorden. K'ben benieuwd of hij dat zal willen... :? Zijn jullie al gestart met fruitpap of groentjes?? En op welke leeftijd?? Die van K&G zei dat ik op 3,5 maand mocht starten omdat ik een beetje sukkelde met de voeding. Hij wil nog steeds niet van een flesje drinken. Allez, hij drinkt wel water en venkelthee maar hij weigert melk. Zowel fv als afgekolfde melk :( Ik zou dit verlof toch nog eens willen proberen.
Ik ga eerst posten voor ik alles kwijt ben..
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”