Zwemmen
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Wanneer gingen jullie voor het eerst naar een zwembad met jullie baby? Ik kijk er naar uit om samen te gaan zwemmen, maar weet niet of dat al mag.
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
Wij zijn 1 keer geweest toen Daan 3 maand was. Hij vond het superleuk, maar het is er helaas niet meer van gekomen toen ik terug ging werken.
Van zodra ik begonnen ben op mijn nieuw werk, gaan we er nog eens naar toe. Ik heb toen al een zwembootje gekocht, waar hij met zijn voetjes doorzit; zo kunnen we hem een beetje door het water laten 'varen'!
Van zodra ik begonnen ben op mijn nieuw werk, gaan we er nog eens naar toe. Ik heb toen al een zwembootje gekocht, waar hij met zijn voetjes doorzit; zo kunnen we hem een beetje door het water laten 'varen'!
wj vonden een lub om te babyzwemmen vanaf 3 maanden onder begeleiding in 'n privé-zwembad en dat was met plezante oefeningen en ik had haar opgebeld en gezegd dat onze zoon (J toen nog) 8 weken was en om info te vragen en ze zei dat we al mochten komen als hij niet prematuur en goed op gewicht was dus wij zijn op 10 weken met 'm geweest en dat was plezan maar ver dus hebben we het na een tijdje opgegeven. Toen bleek er dichterbij in een gemeentelijk zwembad ook zoiets te zjn vanaf 6 maanden en dat hebben we dan een sessie ven 6 lessen gedaan, maa ik moet zeggen dat de goroep me daar wat te groot was en de sfeer toch anders - moest ik kunnen rijden dna ws ik liever terug naar die eerste gegaan. Bij R hebben we geen lesjes gedaan maar die is ook op 8 weken al eens mee 't gemeentelijk zwembad (hier bij on, niet dat van dat babyzwemmen toen) ingegaan. Ze geven hier ook babyzwemmen maar ik ben er nog niet naar gaan informeren en 't moet ook uitkomen en ik neem 'm nu gewoon af en toe eens mee maar vanaf nu ook weer minder want de herfst is niet mijn favoriet zwemseizoen en de winter nog minder (hoewel ik daar vroeger niet om maalde maar nu heb 'k toch zoiets van laat maar uit, we zijn alvaak genoeg aan 't ziekenboeg-spelen
hier).
Wat ik ok wel doe is een handdoek voor het kindje meenemen en bij ons liggen er in de ruimte van het zwembad aankleedussens op de kant dus neem ik gewoon zijn hele zak met kleertjes en luiers mee naar daar en ik kleed 'm dan daar al aan na het zwemmen ... dan hebben ze niet zo lang kou als ze uit het water komen. Veel zwembaden hebben nu ook een babyroom of familiecabine = handiger voor het omkleden - als ze vrij is.

Wat ik ok wel doe is een handdoek voor het kindje meenemen en bij ons liggen er in de ruimte van het zwembad aankleedussens op de kant dus neem ik gewoon zijn hele zak met kleertjes en luiers mee naar daar en ik kleed 'm dan daar al aan na het zwemmen ... dan hebben ze niet zo lang kou als ze uit het water komen. Veel zwembaden hebben nu ook een babyroom of familiecabine = handiger voor het omkleden - als ze vrij is.

Zijn er hier ook die baby watergewenning gevolgd hebben?
Of maakt dat niet zoveel verschil uit met gewoon samen naar het zwembad gaan?
-->Persoonlijk Fotoalbum<--
dat in die babyzwemvlub was eerst babyzwemmen en dan peuterwatergewening maar da tlaatste heb ik niet meer gedaan, he t babyzwemmen was ook een soort watergewenning en ik vond die begeleiding toch heel fijn (en 't was ook een prima zwembad hè, nie topenbaar, juiste temperatuur enz) maar de bereikbaarheid wasv oor mij minder - jammer genoeg.mell schreef:Zijn er hier ook die baby watergewenning gevolgd hebben?

bwa ik vond dat toch anders maar idd zei die juf ook dat het belangrijkste was om zo vaak mogelijk te gaan en ik ben daarna met mijn zoontje gegaan als het uitkwam en heb 't op zijn tempo en op mijn manier aangepakt en dat is ook geluktsandy schreef:Wij hebben ook geen watergewenning in groep gedaan. Da's ongeveer wel hetzelfde als je alleen gaat zeker? En dan doe je je eigen zin.

Wordt het aangeraden om te gaan als ze een loopneus hebben? Of kan je dan beter wegblijven?
@Sigri: Als we zouden gaan dan zouden we in het "Zilverstrand" gaan
http://www.zilverstrand.be/index1.html
Da's zoiets gelijk centerparcs enkel veeeeeeel kleiner en gezelliger. Ideaal voor zo'n kleintje dus.
Tja ik was ook niet van plan te gaan als ze verkouden is. Maar wou eens weten hoe anderen er over dachten. Ze is er bijna van af dus kunnen we bijna eens gaan zwemmen
http://www.zilverstrand.be/index1.html
Da's zoiets gelijk centerparcs enkel veeeeeeel kleiner en gezelliger. Ideaal voor zo'n kleintje dus.
Tja ik was ook niet van plan te gaan als ze verkouden is. Maar wou eens weten hoe anderen er over dachten. Ze is er bijna van af dus kunnen we bijna eens gaan zwemmen