kind en gezin
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
- dolfijntje2
- Pas blauw
Hoi,
Is het eigenlijk verplicht dat je steeds naar kind en gezin gaat? of kan je je baby ook gewoon door je kinderarts laten opvolgen en spuitjes laten zetten? wamt ik vind die van kind en gezin toch niet echt vriendelijk hoor en ze hebben altijd wel iets aan te merken.
Is het eigenlijk verplicht dat je steeds naar kind en gezin gaat? of kan je je baby ook gewoon door je kinderarts laten opvolgen en spuitjes laten zetten? wamt ik vind die van kind en gezin toch niet echt vriendelijk hoor en ze hebben altijd wel iets aan te merken.
Met Yana ging ik altijd trouw naar k&g. Met Milan niet: één keer thuis geweest, een afspraak gemaakt voor de gehoortest en dan gezegd dat ik Milan ging laten inspuiten door de ka. Dus enkel als hij spuitjes moest krijgen ging ik naar de ka en voor de rest zocht ik het zelf uit.
Je moet dat zelf een beetje zien. Maar verplicht is het zeker niet.
Let wel: spuitjes zijn bij k&g gratis, bij ka betalend.
Je moet dat zelf een beetje zien. Maar verplicht is het zeker niet.
Let wel: spuitjes zijn bij k&g gratis, bij ka betalend.
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
hier zijn die van K&G in het begin langsgekomen, dan zelf moeten gaan voor de gehoortest, en dan maar gezegd dat ik geen nieuwe afspraak meer wou
heb goeie huisarts, zij zet de spuitjes (spuit zelf is gratis enkel remgeld te betalen) en kinderarts
en om te wegen ga ik af en toe naar de vroedvrouw nog, heb daar veel meer baat bij dan bij K&G
heb goeie huisarts, zij zet de spuitjes (spuit zelf is gratis enkel remgeld te betalen) en kinderarts
en om te wegen ga ik af en toe naar de vroedvrouw nog, heb daar veel meer baat bij dan bij K&G
Hier is de gehoortest afgenomen toen we nog in het ziekenhuis waren. Daarna 1 bezoekje van k&g en dan nooit meer.
De spuitjes heeft hij allemaal gekregen van onze ka, sommige spuitjes gratis, andere moest ik gaan halen bij de apotheker. De consultaties betaal je wel natuurlijk.
Ik had wel een babyweegschaal omdat ik goed zijn gewicht wou volgen. Die had ik gehuurd bij onze apotheker.
Bij de ka werd hij ook wel gewogen en gemeten, maar ik wou het toch meer weten.
De spuitjes heeft hij allemaal gekregen van onze ka, sommige spuitjes gratis, andere moest ik gaan halen bij de apotheker. De consultaties betaal je wel natuurlijk.
Ik had wel een babyweegschaal omdat ik goed zijn gewicht wou volgen. Die had ik gehuurd bij onze apotheker.
Bij de ka werd hij ook wel gewogen en gemeten, maar ik wou het toch meer weten.
- dolfijntje2
- Pas blauw
Hier heb ik enkel één keer bezoek gehad van kind en gezin en daarna nooit meer gewild. Die madam kwam binnen met de slagzin 'ik heb hier al 30 jaar ervaring dus ik weet waarover ik spreek en heb ik dus gelijk.'
Daarna twee keren naar de kinderarts en sindsdien nooit meer geweest. Waarom zouden we ook: ze eet goed, goede stoelgang, ze lacht veel, dus niets om zorgen over te maken.
Daarna twee keren naar de kinderarts en sindsdien nooit meer geweest. Waarom zouden we ook: ze eet goed, goede stoelgang, ze lacht veel, dus niets om zorgen over te maken.

Tot donderdag was ik ook content van K&G maar daar is ondertussen verandering in gekomen.
Daan was al enkele dagen aan het hoesten en dat zei ik ook tegen de dokteres voor ze de spuitjes zou zetten. Ze luisterde naar zijn longen en controleerde zijn keeltje maar kon niets horen of zien. Dus heeft ze maar zijn spuitjes gegeven. Vrijdag was zijn hoest echt erg geworden en ben ik naar de KA gegaan die het begin van de valse kroep vaststelde
Doordag hij de dag ervoor zijn spuitjes had gekregen moest hij zich nu zien te verweren tegen zijn spuitjes en tegen zijn hoest!
De vorige keer had ze me ook gezegd eens een echo van zijn heupjes te laten nemen omdat ze dacht dat die niet goed in de kom zaten. Ik heb dat onmiddellijk gedaan maar er was niks aan de hand. Toen ik haar donderdag de brief en de foto's van de echo's gaf, had ik echt de indruk dat ze precies niet wist wat ze aan het lezen was. Ze heeft de spuitjes ook niet diep genoeg gestoken, waardoor zijn billetjes nog altijd rood zitten en hard staan rond het prikje. Ik heb soms de indruk dat die daar zit voor de show.
Ben dus nog altijd aan het twijfelen of ik nog zal gaan naar K&G...
Daan was al enkele dagen aan het hoesten en dat zei ik ook tegen de dokteres voor ze de spuitjes zou zetten. Ze luisterde naar zijn longen en controleerde zijn keeltje maar kon niets horen of zien. Dus heeft ze maar zijn spuitjes gegeven. Vrijdag was zijn hoest echt erg geworden en ben ik naar de KA gegaan die het begin van de valse kroep vaststelde

De vorige keer had ze me ook gezegd eens een echo van zijn heupjes te laten nemen omdat ze dacht dat die niet goed in de kom zaten. Ik heb dat onmiddellijk gedaan maar er was niks aan de hand. Toen ik haar donderdag de brief en de foto's van de echo's gaf, had ik echt de indruk dat ze precies niet wist wat ze aan het lezen was. Ze heeft de spuitjes ook niet diep genoeg gestoken, waardoor zijn billetjes nog altijd rood zitten en hard staan rond het prikje. Ik heb soms de indruk dat die daar zit voor de show.
Ben dus nog altijd aan het twijfelen of ik nog zal gaan naar K&G...
niet leuk nee,
maar hebben jullie altijd dezelfde arts daar?
bij ons wisselt dat af. Hier heb ik er 3 verschillende
en alle 3 zijn die heeeeeel goed
Er is 1 echte kinderarts bij en de andere 2 zijn gewone huisartsen,
maar zó goed met kindjes.... echt waar
Iedereen moet naar hier komen hoor
Hoe gaat het nu met je ventje?
maar hebben jullie altijd dezelfde arts daar?
bij ons wisselt dat af. Hier heb ik er 3 verschillende
en alle 3 zijn die heeeeeel goed
Er is 1 echte kinderarts bij en de andere 2 zijn gewone huisartsen,
maar zó goed met kindjes.... echt waar
Iedereen moet naar hier komen hoor

Hoe gaat het nu met je ventje?
- dolfijntje2
- Pas blauw
breezer,idd ik ook. vorige keer toen ik daar was vroeg ik eens te kijken naar zijn naveltje want hij heeft daar zo een puntje op en die zeiden gewoon ontsmetten dan gaat dat wel weg, maar toen ik nadien bij mijn ka kwam zei die dat ze dat al hadden moesten aanstippen want als het zou ontstoken aan de binnenkant zou het erger geweest zijn! hij zei ook ja ik kan die verpleegster van k & g hier had hij al meer klachten over gehad dus ik ga voortaan naar mijn ka!
bij ons meisje had ik dat ook voor met haar naveltje
mijn oude buurvrouw heeft altijd voor k&G gewerkt en die heeft dat gauw even gedaan. Zij vertelde me dat ze dat bij K&G niet meer mogen doen.
ligt niet aan de verpleegster of arts hoor, van hogeraf hebben zij de opdracht gekregen om dat niet meer te doen,
en toen ik op controle kwam bij K&G zagen ze dat uiteraard en vertelden zij me ook dat ze dat niet meer mogen.... stom zeiden ze zelf, want het is zoiets kleins waarmee ze de mensen toch kunnen helpen hé...
mijn oude buurvrouw heeft altijd voor k&G gewerkt en die heeft dat gauw even gedaan. Zij vertelde me dat ze dat bij K&G niet meer mogen doen.
ligt niet aan de verpleegster of arts hoor, van hogeraf hebben zij de opdracht gekregen om dat niet meer te doen,
en toen ik op controle kwam bij K&G zagen ze dat uiteraard en vertelden zij me ook dat ze dat niet meer mogen.... stom zeiden ze zelf, want het is zoiets kleins waarmee ze de mensen toch kunnen helpen hé...
- dolfijntje2
- Pas blauw
idd, dat hadden ze wel mogen vertellen
ik heb dat hier al laten behandelen nog voor ik op controle ging
en dus hebben ze dat gelijk gezegd
maar ik ben er wel van overtuigd dat als ik daar was geweest op het moment dat ze dat had, dat ze me wel raad gegeven hadden.
Tenminste op ons consultatiebureau dan toch...
Blijkbaar gaat het er op andere plaatsen heel anders aan toe...
ik heb dat hier al laten behandelen nog voor ik op controle ging
en dus hebben ze dat gelijk gezegd
maar ik ben er wel van overtuigd dat als ik daar was geweest op het moment dat ze dat had, dat ze me wel raad gegeven hadden.
Tenminste op ons consultatiebureau dan toch...
Blijkbaar gaat het er op andere plaatsen heel anders aan toe...
Ik heb veel bezoeken gehad thuis van k&g, omdat ik in 't begin wou opgevolgd worden ivm haar gewicht en de borstvoeding. En sinds ik daarmee gestopt ben ga ik 1x per maand naar hen toe voor wegen, meten en een onderzoek door de arts. zo ben ik toch altijd gerust.
Ik mag hier ook echt niet klagen van k&g, ze geven me altijd goede tips, ze steunden me enorm in de borstvoeding(kwamen zelfs in 't weekend langs als ik belde). de regioverpleegkundige is een zachte, ervaren vrouw bij ons. En ze zal nooit iets opdringen of iets tegenspreken.
Ook de dokter van k&g heeft me al veel bijgeleerd en probeert altijd te antwoorden op mijn vragen.
Hier is het de kinderarts vooral die niet echt meevalt. Ben aan 't denken om ne andere te nemen. Dië ik nu heb doet alles tegen zijn zin precies
Ik mag hier ook echt niet klagen van k&g, ze geven me altijd goede tips, ze steunden me enorm in de borstvoeding(kwamen zelfs in 't weekend langs als ik belde). de regioverpleegkundige is een zachte, ervaren vrouw bij ons. En ze zal nooit iets opdringen of iets tegenspreken.
Ook de dokter van k&g heeft me al veel bijgeleerd en probeert altijd te antwoorden op mijn vragen.
Hier is het de kinderarts vooral die niet echt meevalt. Ben aan 't denken om ne andere te nemen. Dië ik nu heb doet alles tegen zijn zin precies

Wij hebben hier ook geen klagen over K&G.
Bij Jonas zijn we ook naar het ziekenhuis gestuurd voor zijn heupjes.
Maar de uitslag is niet via K&G gegaan maar via de huisarts. Gelukkig was er niets aan zijn heupjes.
Hier is de dokteres soms wat ouderwets . Maar ze doet haar werk wel goed.
Normaal gezien hebben wij altijd dezelfde verpleegster .En die is vriendelijk en heel behulpzaam.
GRoetjes,
Sigri
Ps veel beterschap voor de zieke kindjes
Bij Jonas zijn we ook naar het ziekenhuis gestuurd voor zijn heupjes.
Maar de uitslag is niet via K&G gegaan maar via de huisarts. Gelukkig was er niets aan zijn heupjes.
Hier is de dokteres soms wat ouderwets . Maar ze doet haar werk wel goed.
Normaal gezien hebben wij altijd dezelfde verpleegster .En die is vriendelijk en heel behulpzaam.
GRoetjes,
Sigri
Ps veel beterschap voor de zieke kindjes