Badje
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
- dolfijntje2
- Pas blauw
Mag je een baby eigenlijk 2 keer per dag een badje geven? Milan heeft nogal snel last van zweten als hij slaapt (vooral aan zijn hoofdje en haartjes) en als ik hem dan smorgens een badje geef ,tegen het eind van de dag ruikt zijn hoofdje al terug wat naar zweet en als ik hem s avonds 1 geef is het smorgens ook van het zelfde. nu vroeg ik me af, zou het kwaad kunnen hem 2 keer per dag een badje te geven? of heeft iemand een andere oplossing?
- dolfijntje2
- Pas blauw
ja ik doe het ook meestal s avonds omdat hij er lekker rustig van wordt en goed slaapt dan maar vind het zo vervelend voor hem dat zen hoofdje zo zweet misschien kan ik beter in plaats van 2 badjes geven gewoon zijn hoofdje dan verfrissen want met zo een zweethoofdje moeten zitten hele dag kan ook niet fijn zijn he dat heeft hij echt van de papa die heeft er ook zo een last van

- Katharina
- Pas blauw
- Contacteer:
Ik geef Anaïs 's avonds een bad....de eerste weken gaf ik haar om de 2 dagen een bad...dan ben ik haar iedere dag beginnen wassen 's avonds (af en toe gebeurd het wel dat ze eens een dag niet in bad gaat en met de washand wordt gewassen).
2 keer per dag zou wel geen kwaad kunnen als je inderdaad dan 1 keer zonder zeep en alles doet, gewoon verfrissend...
Bij Anaïs doe ik dat ook met een washandje als ze echt heeft gezweet, of voor haar zweetvoetjes
2 keer per dag zou wel geen kwaad kunnen als je inderdaad dan 1 keer zonder zeep en alles doet, gewoon verfrissend...
Bij Anaïs doe ik dat ook met een washandje als ze echt heeft gezweet, of voor haar zweetvoetjes

- dolfijntje2
- Pas blauw
- dolfijntje2
- Pas blauw
oei oei dan heb ik precies nog geen ervaring hiermee ik luister maar naar de raad van mijn zus
die zei elke dag een badje geven en goed warm inkleden altijd maar daar ben ik al van af gestapt want ik weet met hun dochter nu hebben ze veel problemen die is direct ziek heeft geen weerstand mijn zus steriliseerde echt alles meermaals per dag.
ik gebruik wasschuim van zwitsal , zou dat goed zijn?

ik gebruik wasschuim van zwitsal , zou dat goed zijn?
- dolfijntje2
- Pas blauw
- dolfijntje2
- Pas blauw
Dolfijntje, ik heb jou beschrijvingen gelezen en ik heb de rest ook gelezen en toch zou ik willen aanraden om je eigen gevoel te volgen. Gewoon 1 keer per dag zoals nu wassen met de wasschuim van Zwitsal en het 2e badje met babyolie van Zwitsal in het water en niet inzepen. Gewoon in bad en met een washandje overal wassen (zonder zeep, alleen met het badwater natmaken).
Kindjes hebben vaak wel een gevoelige huid, maar als jou kindje daar tegen kan dan is er geen reden om dat niet te doen. Niet alle kindjes zweten evenveel. Als jij het gevoel hebt dat het voor jou kindje aangenamer is om een 2e badje te geven dan kan je dat gerust doen.
Pas als je kindje een droge huid krijgt ben je iets aan het verkeerd doen.
Kindjes hebben vaak wel een gevoelige huid, maar als jou kindje daar tegen kan dan is er geen reden om dat niet te doen. Niet alle kindjes zweten evenveel. Als jij het gevoel hebt dat het voor jou kindje aangenamer is om een 2e badje te geven dan kan je dat gerust doen.
Pas als je kindje een droge huid krijgt ben je iets aan het verkeerd doen.
- dolfijntje2
- Pas blauw
marita, ok heel erg bedankt , milan heeft idd heel snel last van zweten, en ik gebruik een lotion na het badje voor zijn huidje zacht te houden en hij heeft nog steeds wel een zacht baby-huidje . enkel olie kan ik niet gebruiken want daar krijgt hij uitslag van maar gewoon een badje met water zal dan ook wel goed als 2e badje denk ik he ?
- dolfijntje2
- Pas blauw
Ik gaf Jens, toen hij baby was, ook elke avond een badje tot hij plots met een eczeem zat. De dokter zei toen dat het echt niet nodig was om je baby elke dag in bad te leggen. Toen ben ik overgeschakeld naar om de 3 dagen een badje met badolie en de rest aan de lavabo.
Ik heb dit ook zo gedaan met Jutta. Nu geen eczeem meer.
Moet wel zeggen dat er hier in Oostende enorm veel kalk in het water zit die onze huid, ons haar helemaal uitdroogt. Wij moeten om de 2 weken onze koffiezet ontkalken. 't Is hier verschrikkelijk op dat gebied.
Ik heb dit ook zo gedaan met Jutta. Nu geen eczeem meer.
Moet wel zeggen dat er hier in Oostende enorm veel kalk in het water zit die onze huid, ons haar helemaal uitdroogt. Wij moeten om de 2 weken onze koffiezet ontkalken. 't Is hier verschrikkelijk op dat gebied.