traankanaaltje

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Liliane
Pas blauw
traankanaaltje

Bericht door Liliane » 09 okt 2006, 11:17

hey Yasmine heeft na 2 dagen na haar geboorte een vuil oogje, zit bijna altijd toe, plakt toe, ik moet het meerdere keren per dag proper maken. ik dacht nu aan een verstopt traankanaaltje. heeft er hier iemand ervaring mee?
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Re: traankanaaltje

Bericht door bioMam » 09 okt 2006, 11:54

Liliane schreef:hey Yasmine heeft na 2 dagen na haar geboorte een vuil oogje, zit bijna altijd toe, plakt toe, ik moet het meerdere keren per dag proper maken. ik dacht nu aan een verstopt traankanaaltje. heeft er hier iemand ervaring mee?
meermaals per dag deppen met afgekoelde kamillethee (puur) zei mijn vv en dat hielp echt bij R: ik zette toen elke morgen een pot kammillethee en deed een beetje in een potje da tik kon afdekken en liet dat afkoelen en zette het in de buurt van mijn verluierhoekje waar ik bij elke luierbeurt ineens ook zijn oogje verzorgde
Afbeelding
Afbeelding

Liliane
Pas blauw

:-)

Bericht door Liliane » 09 okt 2006, 12:14

zal ik eens direct een potje zetten.... de thee enkele minuutjes laten trekken?
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 09 okt 2006, 12:24

ik heb van mijn vv gehoord een druppeltje moedermelk in beide oogjes. Ikzelf heb het niet geprobeerd, maar tschijnt te helpen... Veel succes

Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 12:36

onze vv had Euphrasia voorgeschreven, dat zit in ampullekes en is homeopathisch (maar ook eerst met mm en kamille en rozewater geprobeerd, maar dat hielp niet echt)
Ook: het traankanaaltje met je pink enkele keren per dag masseren, vooral dat heeft goed geholpen hier!

saardientje
Pas blauw

Bericht door saardientje » 11 okt 2006, 12:57

hallo,

ik heb dus hetzelfde probleem...
onze simon is al 11 maanden en hij heeft er nog altijd last van. (alleen zijn linkeroog plakt altijd toe)
ik heb het met rozenwater en zo nog iets anders geprobeert en ze zeiden da ik ermee moest stoppen omdat dat eigenlijk alle 2 te straf is, ocharme het manneke :!:
bij kind en gezin zeiden ze dat je onder het jaar er nix aan kan doen. en als het het traanbuisje wel is kunnen ze het na een jaar doorprikken, lijkt zo eng :shock:

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 11 okt 2006, 13:31

Marithje had dat ook, en ik mocht haar oogje uitwassen met boorzuurwater (kan je halen bij de apotheek).
Dat van die moedermelk heb ik ook nog gehoord, en ik geloof er wel in dat da kan helpen. Ik heb met moedermelk Marith haar zuigelingenacne helemaal weggekregen op een paar dagen tijd (echt verbazingwekkend, van schuurpapierwangetjes, naar weer een echt babyvelletje).

olli
Pas blauw

Bericht door olli » 11 okt 2006, 14:43

waar moedermelk goed voor is! :wink:
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Re: :-)

Bericht door bioMam » 11 okt 2006, 16:02

Liliane schreef:zal ik eens direct een potje zetten.... de thee enkele minuutjes laten trekken?
euh ja, een minuut of 5 doe ik meestal en dan afkoelen - eventueel wat versneld in koelkast ;)

ik moe thet ook nog eens doen want ons R'tje heeft er weer meer last van tegenwoordig
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”