Vandaag ontdekt waarom onze kapoen zo boos is.
Hij was al sinds vrijdag zo krekelig.
Hij smijt z'n deken op de grond en gaat er op zitten en neemt de zijkanten vast,en begint dan zo hartverscheurend te wenen.
Eerst snapte ik echt niet waarom hij dat deed.
Daarnet deed hij het weer en toen wist ik het.
Broer en zus trekken hem zo de living door en hij vind dat dus geweldig.
Maar broer en zus zijn naar school en dus is hij alleen met mij.
En hij snapt niet dat mama daar geen tijd voor heeft.
Heb hem dan getroost met iets anders waar ik wel eventjes tijd kon voor maken.
Dus broer en zus gaan vanavond nog een rondje mogen doen met kleine broer.
Hij heeft nu ook een nieuw woordje ,"aja",dat zegt hij nu als hij iets doet of als ik hem iets vraag om te doen.
Dan zegt hij zo een hele reeks onverstaanbare dingen en ineens is het er "aja dukke doe é"
Echt zo schattig om hem bezig te horen.
En "koeke" is ook een van zijn favoriete woordjes.
Dan loopt hij naar de kast toe en zegt dan zo lief,"mama,dukke koeke é"
En hij weet al goed waar ze staan ze,gelukkig ver buiten zijn bereik of er bleef niks meer over.
Hij heeft echt een eigen willetje.
Deze morgen stond er chocomelk op tafel en ik wou er hem wat geven,maar hij begon luidkeels te roepen,dus wist ik al dat het dat niet was dat hij wou drinken.
Haal dan de doos melk uit de koelkas,en weer roepen.
Dan maar de fristi er uit gehaald,en ja hoor,hij strekte zijn armpjes uit en begon te lachen.
Nu weet hij wel dat hij eerst zijn melk moet opdrinken voor hij nog iets anders krijgt,dus zijn melk gaat dan heel rap naar binnen.
Toen ik hem daarnet vroeg waar zijn poepkeszalf naar toe is keek hij zo eens naar zijn handjes en dan naar de keukentafel.
Dus hij wist nog heel goed dat hij die in het weekend uitgesmeerd had op de tafel en de vloer.
Ik schrik er soms van dat hij die dingen al zo goed kan onthouden en weet.
Op tv heeft hij er een nieuwe favoriet bij.
Eerst was het enkel bumba die hem kon bekoren,maar hopla vind hij nu ook wel iets tofs.
Zit wel de hele tijd "bum" te roepen (bumba) ,en dus leer ik hem nu hopla ook zeggen.
Maar mijn klein koppig ventje zegt de hele tijd "bum".
Ga nu weer naar de living,want hij zit te spelen met z'n trein,maar zou weer rap naar iets anders kunnen lopen ook,vind dat het zo stil is geworden.
Dus ga ik maar eens zien.