Kind en gezin en inentingen

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Sofie
Pas blauw
Kind en gezin en inentingen

Bericht door Sofie » 09 okt 2006, 15:31

Vraagje; geven jullie je kind alle inentingen die kind en gezin voorschrijven of niet? Een vriendin van me heeft geen inentingen gegeven tegen bof, mazelen enzoverder. Volgens haar homeopathische huisarts zien ze dikwijls meer af van de inenting dan van de ziekte zelf. Iemand?
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 09 okt 2006, 15:33

hier krijgen ze beiden alle inentingen
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 09 okt 2006, 15:41

Fleur krijgt ook alle inentingen behalve die van het rota-virus, daar was ik te laat mee, maar die moet je via de huisdokter of kinderarts laten doen. dat is geen spuitje, maar een vloeistof via een lepeltje

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 09 okt 2006, 15:43

dat hebben wij ook niet gedaan
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 09 okt 2006, 15:51

Wij geven alle intentingen door de ka. ik volg het schema van k&g hun boekjes.
Rota hebben ze ook niet gekregen, maar wel die hersenvliesontsteking.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

zotteke
Pas blauw

Bericht door zotteke » 09 okt 2006, 15:53

Dat tegen het rotavirus hebben we ook niet gedaan, juist die spuit die verplicht is en de deze tegen hersenvlies onsteking,zotteke.
Afbeelding

Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 09 okt 2006, 15:55

Ik laat het via k&g doen omdat het dan gratis is en die zijn zeker even bekwaam. In onze regio alleszins toch.
De prevenar spuit, voor pneumokokken, hebben we er ook elke keer laten bijzetten. Die moet je zelf wel aanschaffen en kost iets van een 66 euro, maar wel de moeite vind ik. Liever een gezond kind dan eentje dat ziek is terwijl je het had kunnen voorkomen.

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 09 okt 2006, 16:29

hier alle inspuitingen gehad...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Re: Kind en gezin en inentingen

Bericht door bioMam » 09 okt 2006, 16:32

Sofie schreef:Vraagje; geven jullie je kind alle inentingen die kind en gezin voorschrijven of niet?
nee - niet meer (J heeft de klassieke rimram gehad maar toen wist ik nog niet beter) en wij hebben R voorlopig alleen met Tetravac laten inenten door onze eigen homeo ... morgen krijgt hij de laatste daarvan en dan ga ik de dr nog eens uithoren over mazlen en zo want daar kreeg ik weer voor naar mijn voeten van anderen da tik dat nog niet gedaan had: wil de mening van ONZE dr eens horen eerst.

Sofie schreef:Een vriendin van me heeft geen inentingen gegeven tegen bof, mazelen enzoverder. Volgens haar homeopathische huisarts zien ze dikwijls meer af van de inenting dan van de ziekte zelf. Iemand?
idd, er is ergens een site die de tegenargumenten geeeft maar ik vind dat die dan weer overdrijven naar de andere kant ; de argumenten van mijn dr hielden steek en mijn vv zou enkel polio hebben gedaan (en als da tniet verplicht was niks) maar ik moet zeggen da tik het met mijn dr eens ben dat sommige dingen als tetanus en zo toch beter wel voorkomen worden maar anderzijds zegt die om af te wachten en als er ergens echt een epidemie van hepatitis of zo uitbreekt dan moeten we daar ook tegen inenten maar vermits R niet naar de OM / crèche gaat en een gezond stevig kind is, was dat voorlopig niet nodig. Mijn vv zei ook zoiets: als ze te vroeg teboren worden dan hebben ze voor bepaalde dingen meer risico en dan zijn sommige vaccins eerder wel aangewezen. O ik denk da tik het nog veel ga mogen horen zenne dat ik "onverantwoord" ben omdat ik mijn kind niet voor alles inent, maar ik ben er wel sterker op geworden wat dat tegenargumenteren betreft en als iemand zoals die drs van K&G bij ons moet toegeven dat ze eignelijk een spuit meer geeft dan moet en mij dan verwijten maakt omdat ik te weinig spuiten zou geven tja dan kan ik alleen maar meedelijden hebben met haar stomheid en haar negeren - maw die ziet mij niet meer ;) daar. Ze was zelfs zo grof te beweren dat mijn dr het niet juist had gedaan en ik heb dat dan nog eens gedubbelchecked en die de bijsluiters nog eens laten nazien en toen bleek het toch allemaal te kloppen maar rara wie er niet kon lezen? ;)
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 09 okt 2006, 16:34

Donderdag het laatste spuitje. Dan heeft hij ze ook allemaal gehad, voorlopig toch
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 17:27

Troia heeft alles gehad, ook wegens niet beter weten :roll:
Nu na bio tegengekomen te hebben :lol: ook mijn vv eens gevraagd en ook op aanraden van haar gaan we enkel tetravec geven...
EN DIT PAS VANAF 4 MAAND!!!
(de vv vindt 2 maand echt te vroeg en ik sta haar daarin bij...)
Laatst gewijzigd door Katia op 09 okt 2006, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 09 okt 2006, 17:37

Ohla ohla, ik wil meer info hé, biomam en Katia! Want binnen een maand zou Fjodor normaal zijn eerste inenting krijgen bij kind en gezin (weet ge wat de regioverpleegkundige vandaag tegen mij zei. Ze vroeg of het afkolven lukte. Ik vertelde dat ik niet afkolf. Ik geef altijd live de borst :). Ze vond het toch wel handig dat ik zou afkolven. Als ik dan eens te moe zou zijn, dan zou Sven eten kunnen geven...
Laatst gewijzigd door Sofie op 09 okt 2006, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 17:42

dubbelbericht...
Laatst gewijzigd door Katia op 09 okt 2006, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 17:43

allez hup, ge hebt u eerste kennismaking ook achter de rug :lol:
hier zetten we daar geen voet meer binnen!
simpel...

Meer info... daar moet je bij bio voor zijn :wink:
die kan dat beter uitleggen dan ik... :lol:

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 09 okt 2006, 17:56

Hier heeft Anaïs alle inentingen gehad...de volgende keer moet ze die verplichte krijgen ook...
Die voor pneumokokken heb ik niet gedaan...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 09 okt 2006, 19:04

Ik vond het veiliger om alle inentingen te laten doen. Mijn achterneefje had die voor hersenvliesontsteking niet gehad en toen hij een paar maanden oud was kreeg hij het met als gevolg doofheid aan beide oren. Zijn leven hing aan een zijden draadje, daardoor heb ik ne schrik gepakt en Fleur zeker laten inenten.
Dan heb je mss nog geen zekerheid maar ik voel me wel geruster.

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 09 okt 2006, 19:43

hier ook alle inentingen, ook prevenar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Myla
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Myla » 09 okt 2006, 19:47

Hier krijgt hij ook alle inentingen. Alleen die dokteres van kind en gezin amai zenne, das echt een ambetant wicht :x Die weet iedere keer wel iets wat ik niet goed doe en ze heeft er nog plezier in ook dat die spuitjes pijnlijk zijn! Pffff...
AfbeeldingAfbeelding

Ontzettend trotse mama van Kyan!!!

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 20:15

Saartje schreef:Ik vond het veiliger om alle inentingen te laten doen. Mijn achterneefje had die voor hersenvliesontsteking niet gehad en toen hij een paar maanden oud was kreeg hij het met als gevolg doofheid aan beide oren. Zijn leven hing aan een zijden draadje, daardoor heb ik ne schrik gepakt en Fleur zeker laten inenten.
Dan heb je mss nog geen zekerheid maar ik voel me wel geruster.
dat is het hem nu net...
prevenar geeft een vals veiligheidsgevoel!
prevenar biedt maar weerstand tegen 1 vorm van hersenvliesontsteking en dan nog niet eens de meestvoorkomende... dus oppassen daarmee hoor...
moesten ze ooit de tekenen van hersenvliesontsteking krijgen, niet denken dat het niet kan omdat ze prevenar gehad hebben, maar direct laten onderzoeken!!!
Prevenar is eigenlijk een vrij overbodige (en overroepen) inenting :roll:

mell
Moderator

Bericht door mell » 09 okt 2006, 21:25

fozke schreef:hier ook alle inentingen, ook prevenar.
hier ook

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 09 okt 2006, 21:30

Maar het kan helemaal geen kwaad dat ze het gehad heeft en het kan maar eens helpen he.
Denk je dat prevenar geen bescherming biedt? Waarom dringen ze er dan zo op aan om het te laten inenten? zelfs de kinderarts heeft het ons erg aangeraden.

Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 21:35

kwaad kan dat idd niet :wink:
maar het is ook niet supernodig, snap je?

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 09 okt 2006, 21:38

En ik die eigenlijk dacht van wel. We kregen de eerste keer een foldertje mee en daar werden al echt rampscenario's voorgesteld. Maar soit, ze heeft vorige week haar laatste gehad (voorlopig). 't Geld zijn we toch kwijt.
En ik ben een beetje een angsthaas, echt ongelooflijk. Ik ben voortdurend bang dat er iets zou kunnen gebeuren, dat ze ziek zou worden,...

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 09 okt 2006, 21:55

Sofie schreef:Ohla ohla, ik wil meer info hé, biomam en Katia! Want binnen een maand zou Fjodor normaal zijn eerste inenting krijgen bij kind en gezin
OK ik probeer effe de info samen te vatten want ik kreeg die van verschillende bronnen en heb dat voor mezelf samengepuzzeld tot een logische en aanvaardbare keuze: als je wacht tot 6M met de eerste inenting van de Tetravac dan hebben ze een spuit minder (3 ipv 4 dus) nodig en vermits ze de eerste 2 inentingen met maar 1 maand ertussen moeten hebben en er dan een 10M tussen zit en ze rond 18M hun laatste prik moeten krijgen (om in orde te zijn), heb je eigenlijk nog genoeg tijd om zelfs op 8M pas met de eerste prik te starten, maar omdat we niet wilden riskeren dat dat dan op 't randje ging worden wegens misschien al eens uitstel (ziek vallen = prik uitstellen hè) zijn wij begonnen op 7M - de bedoeling was 6M maar daar had je het al dus hè, meneer was lichtjes verkouden dus werd het uitgesteld ... Soit ik ben eens benieuwd wat een gezever dat met dat polio-attest weer gaat geven want daar zijn 4 lijnen voorzien maar hij moest maar 3 prikken hebben dus en die van de gemeente gaan dat volgens mij weer afstrijden en mij gek verklaren - ik zal morgen maar ineens een doktersverklaring vragen voor bij dat attest.

Het este is eens met je eigen dokter te overleggen. Gelukkig was onze dr (homeopate en huisarts) haar voorstel direct OK voor ons. Jammer genoeg staat de omgeving er imnder begrijpend tegenover - ik heb al het verwijt gekregen dat ik een "onverantwoorde moeder" ben, echt hè ... Op zo'n momenten sta je wankel en ga je twijfelen dus. Morgen hoort de wijfelende ik de dr nog eens uit ;) en dan zien we wel of we nog tot andere inentingen zouden overgaan. In elk geval niet alles zomaar bijeengegooid laten geven, no way en al helemaal niet op 2 of 3M beginnen - deeeuh!

enkele sites met info over de negatieve kanten van vaccineren:
- http://www.geocities.com/vaccinatie/
- http://users.pandora.be/antroposofie/di ... gineel.htm
- http://www.nvkp.nl/

O ja, belangrijk voor onze dr was ook of onze zoon naar een opvang ging gan dus ik dnek dat het idd is omdat de meeste mama's na 3M moesten gaan werkend at die grens voor de eerste inenting door K&G op 3M (enfin 6 à 7 jaar geleden nog) en nu zelfs op 2M al (zo mini nog!! :shock: ongebrijpelijk in mijn ogen) al worden gegeven ...

De enige verplichte vaccinatie in België is Polio maar er is sprake van geweest dat ze die verplichtng zouden afschaffen. Wij kregen bij de geboorte-aangifte van de gemeente een formulier dat terug binnen moet na zijn laatste spuitje. J heeft de polio nog op een lepeltje gehad ; tegenwoordig zit dat mee in die tetravac-spuit. R heeft trouwens een tetravac gehad op 7M en ik geloof een trivac op 8M want daar zat van die diperte 1 ding ik weet niet meer welk van de 3) minder in dacht ik: morgen vraag ik het allemaal nog eens na!
Sofie schreef:(weet ge wat de regioverpleegkundige vandaag tegen mij zei. Ze vroeg of het afkolven lukte. Ik vertelde dat ik niet afkolf. Ik geef altijd live de borst :). Ze vond het toch wel handig dat ik zou afkolven. Als ik dan eens te moe zou zijn, dan zou Sven eten kunnen geven...
ROFL !! Och ja ...
Ik heb ooit gedacht dat ik bij R wat rapper kolfmelk ging kunnen introduceren (naïve ikke) maar toch langer bv geven - en alleen dat laatste is dus meer dan gelukt ;) maar kolven dat is me te vermoeiend en vooral dat heeft toch geen zin, want R eist zijn bv "vers" en recht van de bron :P :lol: maar alle kids zijn daar anders in hè. Wel raar dat die van K&G tegenwoordig zo bezorg zijn o de moeders hun vermoeidheid - ik moest maar beter flessen geven (9M geleden al) want amai als die kleine nog zoveel wakker is dan is dat te afmattend hè ... Jaja, afmattend ja maar niks fles: hij pakt ze ni trouwens en ik volg liever mijn gevoel zenne dan een dokteres van 't 7de knoopsgat (das onze gemeente ;) hè :p hahaha).
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 09 okt 2006, 22:03

Prevenar is eigenlijk een vrij overbodige (en overroepen) inenting
niet mee eens

Hier hebben ze alle inentingen gehad.
Jonas krijgt die prevenar morgen. Ka vond beter dat hij die toch nog kreeg.

Rota virus heeft Ilsa niet gekregen (was te oud)
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 22:04

nodig is ze alleszins niet zenne...

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 09 okt 2006, 22:07

ieder zijn eigen mening
en misschien ben ik net als Saartje een angsthaas ....
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 22:08

maar nee :wink:
iedere moeder wil volgens mij doen wat haar het beste lijkt voor haar kindjes...

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 09 okt 2006, 22:30

ik twijfel ook of ik die prevenar nog zal geven
mms de volgende keer derest heeft ze gehad

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 09 okt 2006, 22:32

Amber en Caro hebben ook alle inentingen gekregen, ik nam liever het zekere voor het onzekere.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”