Ik ga zeker kijken (of ik neem het op

Blijkbaar kan Bush door de nieuwe wet zelf bepalen wat folteren is en hoe de Conventies van Genève moeten geïnterpreteerd worden.. Dus er zal wel weer gefolterd worden!

Moderators:Welcome, Moderators
Ik ben eigenlijk volledig akkoord met Tamarev.Tamaravh schreef:Dat folteren keur ik ook zeker en vast niet goed maar nu het hier toch over Dutroux gaat wou ik toch ook eventjes mijn mening daar over geven, met zo een persoon kan je toch niet het minste medelijden hebben. Hij had dat ook niet met die meisjes. Ik denk dat hij het veel beter in zijn cel heeft dan dat die meisjes het gehad hebben. Die meisjes hun leven is voorbij en de familie van de meisjes moeten het verdriet en gemis nog hun hele leven meedragen en de schuldige die kan rustig in zijn cel oud worden. En dat geld ook voor al die andere moordenaars, ... Tenslotte je weet toch zelf ook dat als je iets mispeuterd (en zeker zoiets) wat daar de gevolgen van zijn.
En wat met de slachtoffers? Die hebben het nu niet meer zwaar, want ze zijn er niet meer...Sofie schreef:. Het is psychologisch verdomd zwaar om opgesloten te zitten (en daar verandert een tv-tje in de cel niets aan, bovendien kost dat geld hé, de 'arme' gevangenen hebben juist niets in hun cel).
en daarom moet je hetzelfde doen?sandy schreef:Moesten ze mijn kinderen iets aandoen, dan sta ik niet in voor de gevolgen. Iemand die zoiets heeft gedaan, verdient geen vrijheid meer. Die meisjes zijn ook hun vrijheid afgepakt, ook voor altijd...Sofie schreef:Niemand verdient zoiets, zelfs Dutroux niet
Dat is heel juist Katia, maar ik heb ook niet gezegd dat ik zou moorden hé?Katia schreef:en daarom moet je hetzelfde doen?sandy schreef:Moesten ze mijn kinderen iets aandoen, dan sta ik niet in voor de gevolgen. Iemand die zoiets heeft gedaan, verdient geen vrijheid meer. Die meisjes zijn ook hun vrijheid afgepakt, ook voor altijd...Sofie schreef:Niemand verdient zoiets, zelfs Dutroux niet
dan ben je even slecht bezig dan hij en verdien je het van zelf ook gestraft te worden...
niet goed te keuren en ok dat ze een straf verdienen, maar opgesloten zitten is al een straf op zich...
Waarom Dutroux er altijd bijgesleurd wordt? Omdat hij op dit moment de verpersoonlijking is van het kwade in België! Zo simpel is het volgens mij. Al die media-aandacht, alle fouten die er gebeurd zijn, het aanslepen van het hele onderzoek.. hebben gemaakt dat de gewone mens steeds aan hem denkt als er over gevangenissen, misdaden,... gediscussieerd wordt! En natuurlijk het gruwelijke van de hele zaak, kinderen ontvoeren, laten verhongeren (al dan niet onbedoeld), misbruiken.. Kinderen zijn mensen waar je gewoon met je vingers vanaf moet blijven! (Natuurlijk mag je ook geen andere mensen vermoorden, maar als er iets met een kind gebeurt, dan is iedereen er van aangedaan.)Sofie schreef:Niemand verdient zoiets, zelfs Dutroux niet (ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom hij er altijd bijgesleurd wordt, natuurlijk heeft hij een vreselijk iets gedaan, maar er bestaan wel grotere misdadigers dan Dutroux hoor, die meerdere moorden op hun kerfstok hebben).