overvloedig speeksel

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Mieke
Pas blauw
Contacteer:
overvloedig speeksel

Bericht door Mieke » 24 sep 2006, 11:23

Zijn er nog mama's waarvan hun kindjes last hebben van overvloedig speeksel? En kan je er iets aan doen? Ik vind het soms redelijk beangstigend als ik haar daar plots zie slikken en precies naar adem happen. :? Mijne papa heeft dat ook, zou het erfelijk kunnen zijn?
Int begin dacht ik dat het melk was dat terug omhoog kwam. Maar tis echt speeksel, en als je ze recht houdt, loopt het der aan uit, juist een waterval. Ze heeft het met momenten.
Aan tandjes denk ik ook niet, ze heeft geen koorts, geen diarree en is vrij rustig.

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 24 sep 2006, 12:13

denk dat het een beetje typisch is zenne rond deze leeftijd
hier ook zo, hij wil steeds rechtop zitten, en na een tijdje is de helft van zijne trui nat gezeverd :roll:

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 24 sep 2006, 12:19

op momenten moest ik tjorven gewoon een slabbeke aandoen,zoveel dat hij zeverde..
had met tandjes te maken,maar ook als hij niet met tandjes bezig was,liep het gewoon uit zijn mondje..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 24 sep 2006, 12:44

kan zijn dat het gewoon nog gaat komen die tandjes. Onze zonen zeverden ook weel maanden op voorhand al voordat tandjes doorkwamen en daarvoor hoeven ze niet per sè diarree of koorts te krijgen, maar zo'n tand staat niet op 1 dag door hè - al staat hij er op een dag dan wel precies "opeens " wel door :lol: (snappie?) en dan minderde dat gezever altijd wat terwijl de tand nog verder door moest komen.
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 sep 2006, 12:53

ik denk dak het verkeerd heb uitgelegd. Zeveren doet ze tussendoor ook, dat heel haar kleertjes nat zijn. Maar soms ist precies alsof er een gulp water naar boven komt. Ze moet dan heel fel naar adem happen en slikken of haar leven er van af hangt.

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 24 sep 2006, 14:53

Mieke schreef:soms ist precies alsof er een gulp water naar boven komt. Ze moet dan heel fel naar adem happen en slikken of haar leven er van af hangt.
:? :shock: :?
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 24 sep 2006, 14:59

Amai, dat moet raar zijn om te zien. Mss eens vermelden als je naar k&g gaat of zo.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 24 sep 2006, 17:06

Ik heb dat ook al een paar keer voorgehad met Naomi. Ik denk dat ze zich dan verslikt, ze hapt dan ook naar adem en ja dat is beangstigend op het moment zelf, maar na een tweede keer maakte ik mij al minder zorgen. Wat ik dan doe is haar rechthouden en lichtjes op haar rugje kloppen. Als dat nog niet echt helpt geef ik haar een slok water of leg ik haar mijn haar buikje op mijn schoot en klop dan zo op haar rugje (wel zachtjes hé). De laatste keer ben ik met haar buiten gegaan in de frisse lucht en het was direct over. Volgens mij is dat baby's op die leeftijd nog niet echt weten wat ze moeten doen als ze zich verslikken en ze moeten 'leren' naar lucht te happen.
Dus je bent zeker niet enige en speekselbelletjes maakt ze haast elke dag, we heten dat dan 'babybelletjes' :) (zou een goede reclame zijn voor het merk Babybel' :wink: )
Afbeelding

Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 sep 2006, 17:42

mercikes,voor de tip :wink:

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 sep 2006, 08:50

kheb gisteren naar de kinderarts gebeld. Volgens haar zou dat reflux moeten zijn, ook omdat ik vond dat het de laatste keer echt zurig rook. Kmoet nu van die gaviscon in poedervorm gaan halen om dan een beetje bij het flesje te doen, dan zou het moeten beteren....

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 26 sep 2006, 09:00

Mieke schreef:kheb gisteren naar de kinderarts gebeld. Volgens haar zou dat reflux moeten zijn, ook omdat ik vond dat het de laatste keer echt zurig rook. Kmoet nu van die gaviscon in poedervorm gaan halen om dan een beetje bij het flesje te doen, dan zou het moeten beteren....
heeft de kinderarts marie onderzocht op reflux???uit je berichtje maak ik op dat ze enkel telefonisch contact heeft gehad met jou..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 sep 2006, 09:12

ja, enkel telefonisch contact....

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 26 sep 2006, 09:45

Mieke schreef:ja, enkel telefonisch contact....
:? :?
door de telefoon kan ze toch niet zien/merken/weten dat marie reflux heeft...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 sep 2006, 10:11

Eigenlijk niet nee...
Ze stelde me wel een heleboel vragen en aan de hand hiervan was het beetje reflux. Maandag moest ik haar terugbellen om te zeggen of het al was gebeterd, zal ik dan mss maar een afspraak maken?

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 26 sep 2006, 10:35

Ik zou een afspraak maken...reflux is niet zomaar iets waar zomaar over heen gegaan kan worden(als mama van een reflux kindje denk ik dat ik dat wel mag zeggen),en er moeten onderzoeken gebeuren in welke mate de reflux aanwezig is...

allez,dat is mijn gedacht erover,he..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 26 sep 2006, 17:56

onze ka heeft ook de diagnose reflux gemaakt enkel door wat wij hem verteld hadden
een echt maagonderzoek heeft hij pas laten doen wanneer torben sterkere medicatie nodig had
blijkbaar wordt dat meer en meer gedaan
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 27 sep 2006, 07:06

Schorpioentje73 schreef:denk dat het een beetje typisch is zenne rond deze leeftijd
hier ook zo, hij wil steeds rechtop zitten, en na een tijdje is de helft van zijne trui nat gezeverd :roll:
hihi, herkenbaar :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 27 sep 2006, 14:05

Ja Anaïs was ook enorm aan het kwijlen rond de 4de 5de maand....en op haar 7 maand is haar eerste tand uitgekomen...ik denk dat dat een beetje een voorbode was...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”