Bevallen in Zottegem deel II

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 29 jun 2005, 22:40

Als ik moet kiezen tss g'bergen en ninove dan toch ninove daar heb je ninia shopping center en enkele ketens met "betaalbare kleding"
En Luna is ninia nog altijd gratis parkeren?

Aalst is ook wel goed voor kleren hé maar niet zo fijn om te parkeren

Ik heb zo van die topkes besteld via postorder en een chance dat ik ze had want heb ze al veel gedragen de laatste tijd!

Die omnibionta pronatal vitaminen zijn ook voor BV

Ja Isake is lang geleden hé?

Allé, wij gaan hier met z'n allen dodo doen, slaapwel iedereen!!!!

Gast

Bericht door Gast » 29 jun 2005, 22:53

Trui, morgen meer over shopping hier, ben nu zoooooo moe :cry: moet ook aan een vitaminekuur. Straks iedereen in bed.
Heb Ugo ene kant gegeven en hij is nog wat aan 't neuten bij papa :wink: niks te vinden daar ... en hij geeft niet makkelijk op zelle ...

Slaapwel

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 30 jun 2005, 10:43

Amai, jullie hebben hier goed jullie best gedaan gisteren. Bij ons stond de pc af voor het onweer.
Ja Amy heeft vannacht niet haar best gedaan ze. Normaal laat ze nu tussen haar laatste fles 7 uur tussen. Maar het is nog wat moeilijk om die laatste fles goed te plannen. Maar gisteren was het 22.30 u. Dus ik dacht die slaapt zeker tot 5 uur. Ja tarara om 1.30 was die daar al weer. En dan om 5.00 uur terug. Pffffffff, hopelijk is dat geen blijvende terugval ze. Ik had nu net de hoop dat ze een van de dagen definitief ging doorslapen; ik was er echt ambetant van toen ik zag dat het nog maar 1.30uur was. Ja het is niet mooi van mij hé, allé ja dat kind kan er toch ook nie aan doen dat ze honger heeft hé.
Ja, ik ga ze moeten gaan halen want ze weent.

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 30 jun 2005, 10:52

Ze is weeral in slaap gevallen.
Hier is dat ook vaak dat ze in slaap valt om mijn armen maar als ik ze neerleg dan is ze weer wakker. Die van K&G zei dat ik ze niet elke keer om schoot mag laten slapen. Ze heeft misschien wel gelijk hoor, maar ja, ik kan er echt niet tegen als ze zo ligt te krijsen en je weet als je ze oppakt dat ze direct in slaap valt. Ik laat ze ook soms wel eens wenen maar toch niet zo heel lang hoor. Meestal hoor ik wel aan haar soort geween of ze nog in slaap zal vallen of niet. Als ze echt zo krijst dan kan ik haar maar beter direct oppakken want dat gaat toch niet over.
Wij gaan ook eens winkelen in Aalst binnenkort. Weet wel nog niet of we Amy gaan meenemen of niet. Ik zal er nog eens over moeten nadenken hoe we het dan praktisch aan boord moeten leggen.
Allé, ik ga een beetje strijken ,want ze is toch weer wakker, dan kan ze in de relax zitten.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 30 jun 2005, 11:45

ik zou doodgraag eens naar die winkel gaan waar jij een kadobon voor hebt luna, zo jammer dat dat hier in de buurt niet is. Ze hebben daar wel leuke babykleertjes vind ik maar ik geraak er gewoon niet...
Voor ons is het op dat vlak makkelijker om opvang te hebben voor Eva omdat mijn ouders in Aalst wonen.
En ons ma die is zot van kleine kindjes dus als ge een babysit zoekt terwijl ge shopt :wink:
En dan heb ik ook nog familie wonen op een appt in een winkelstraat dus dat is nog praktischer, hebben zelf een baby van 10mnd maar die hebben een restaurant in wetteren en zijn dus enkel de woe en do thuis.

Maar wat spreek ik over aalst, zou een horloge moeten hebben maar geraak nog niet eens in zottegem :roll:

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 30 jun 2005, 12:06

Ik ga ook het liefst naar aalst, je hebt er alle winkels en dicht bij elkaar in de buurt. Wij hebben nog in Aalst gewoond, dan is het wel makkelijker ik gng met de fiets of te voet winkelen, dan moet je niet zoeken naar een parkeerplaats.
Ik ga een hapje eten, ga amy drinken geven en dan ben ik naar zottegem ze. Een beetje geld gaan aftroggelen van de ziekenkas.

Gast

Bericht door Gast » 30 jun 2005, 16:53

he zeg, ben ik effe blij :P
Ugo slaapt al sinds deze middag! Die zal straks goed wakker zijn. Da's terug zo een normaler ritme. De voorbije dagen was hij steeds wakker, wou telkens aan de borst. Oef!
En Noa die slaapt al sinds 14.30 ofzo?
'k Heb dus wat kunnen doen: orde maken, wassen, dingen die ik anders moeilijk kan doen.

Straks al de autostoel gaan ophalen, heb toch nog n'een bon die voor morgen moet gebruikt worden.

Ben tevreden over vandaag :D , niet dat ze altijd moeten slapen he, maar af en toe heb ik ook eens wat tijd nodig.

Daaaag

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 30 jun 2005, 19:38

Hey iedereen,

Ben hier terug hoor!!!
Is al efkes geleden he... maar komt gewoon door gebrek aan tijd hoor!!! :oops:
Vanaf nu is't vakantie en hopelijk beetje tijd om af en toe es op pc te komen!
Ik heb nog niet alles gelezen maar ik hoop dat iedereen het goed doet!!!
Ik ga nogal wat moeten lezen zeg!!! :lol:

Dinsdag is die van K&G nog es langs geweest en op een week tijd is ons meiske niets bijgekomen... integendeel, er zijn 10gr af!!!! :cry: Nu ben ik zo aan het twijfelen aan mezelf .... borstvoeding nog ok?????? :(
Ik wil dit nog nie stoppen..... mss komt het door het warme weer!
Ze drinkt wel heel goed en ze slaapt ook heel goed dus ik denk niet dat ik te weinig melk heb!!!
Dinsdag ga ik nog es terug om te zien of ze dan wat bij is....!
Ik hoop het hoor! Maak mij toch wat zorgen maar we zien wel!

Trui ik heb gelezen dat Seppe altijd zijn vuistje in zijn mondje steekt, Laura doet dat ook en ik dacht ook dat het was om te drinken maar blijkbaar doen ze dit veel op die leeftijd....
Krijgt Seppe nu al een flesje bij?
Als Laura dinsdag niets bij gekomen is dan ga ik ook een flesje bij geven denk ik... zou het liever niet doen maar we zien nog wel.... wat het beste is voor haar, daar ga ik voor!
Ik geniet er echt van als ik borstvoeding geef dus ik zou het heel spijtig vinden om te stoppen!

Gisteren zijn we een dagje naar zee geweest en het was er zalig!!! Het weer was super goed en ons meiske heeft ook genoten van de zeelucht!!!
Ze heeft heel goed geslapen deze nacht, ze was super moe van haar uitstapke :lol:

Ik moet nu stoppen want ze maakt haar boos.. denk dat ze te veel geslapen heeft vandaag :P !!!!

Groetjes en dikke kuskes...
Afbeelding
Afbeelding

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 30 jun 2005, 20:57

Dag Isake!!!!! We hebben je gemist hoor.
Hopelijk is laura volgende week een beetje bijgekomen hé.Ik kan mij voorstellen dat dat niet zo leuk is als ze afvallen.
Ja teveel slapen is soms ook ambetant, want dan zie je de bui al hangen hé. Bij ons wordt een dag veel slapen meestal gevolgd door een dag niet slapen. Vandaag bijvoorbeeld heeft amy zo goed als niets geslapen. Enkel zo van die hazeslaapjes ( ik zeg altijd: gelijk de muizen in 't meel ) dus morgen zal waarschijnlijk een rustige dag worden.
Morgenavond gaan we bij vrienden en overdag moet ik echt dringend om bloemen voor in enkele potten buiten.
Ah ik heb bodies gevonden. Wel geen witte, het zijn roze en blauwe. Van Winnie de Pooh. uit die hollandse winkel in de stationsstraat.
Dus nu kan ik toch weer even verder.
We zijn vandaag ons geboortelijst gaan afsluiten. Alles was nog niet weg maar we hebben zelf dan nog een paar dingen gekocht. En we hadden 285 euro cadeaubons, das toch al een schoon bedrag hé.
Allé, ik ga stoppen, straks laatste keer Wittekerke.
Slaapwel (allé, als jullie kindjes het zo beslissen hé. Hopelijk doet de onze haar nachtje van gisteren niet over)

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 01 jul 2005, 09:38

Ik heb net een mail gekregen. Ik heb meegedaan aan een wedstrijd van nutricia en ik heb een "multifunctionele goudvis" van fisher-price gewonnen. Je kan nog altijd meedoen want het is per maand dat er 4 winnaars zijn. Dus waag jullie kans.

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 01 jul 2005, 11:48

Waar is iedereen hier? Allemaal in verlof vanaf de 1ste juli? Babyforum verlof :lol:
Ben lui vandaag, Amy slaapt al de hele voormiddag maar ik heb niet veel zin om te werken. Ik heb nochtans genoeg te doen :?
Er is een nieuw fotoke in mijn album, maar er zullen er nog wel een paar bijkomen hoor. Link onder mijn balkje.
Ik heb vandaag de eerste kleertjes die te klein zijn in een doos gedaan :cry: Met dat warm weer had ze sommige dingen al een tijd niet aangedaan. Ze had een broek met voetjes en als ik ze haar aandeed dan kon ze haar benen niet meer strekken. Ja ja, mijn kleine meid wordt groot. Dat zal ik de komende 20 jaar nog veel zeggen denk ik. :wink:

Anna
Pas blauw

Bericht door Anna » 01 jul 2005, 12:47

prachtig album!!

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 01 jul 2005, 13:39

Dank je Janewaye. Het jouwe ook hoor, vooral die van de kat, precies een mini-tijger.

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 01 jul 2005, 13:40

Hallo,

Deze morgen waren ze hier vroeg wakker en direct ruzie maken, papa is terug gekomen en onze Robbe meegenomen om te weken.Zag het anders nt goed zitten.

Trui en alle andere mama's die bv geven een dikke pluim voor jullie.
Ik ben blij dat k voor fv gekozen heb gelijk ik er nu bij loop.
Mijn andere zijn ook zo groot geworden.

ik heb ook zo bodies van pooh voor onze Rune, het zijn wel toffe.
Jullie hebben veel geschreven de laatste dagen,

Vanaf morgen zijn we hier met vier kindjes, voor 14 dagen zijn zoontjes Gerben is hier dan ook.

ga jullie laten er heeft het er eentje moeilijk

geniet van jullie weekend.

Gast

Bericht door Gast » 01 jul 2005, 14:15

Ik ben ZOT aan 't worden vrees ik :x
Noa die maakt continue van die geforceerde weengeluiden enz .. "Baby Noa" noemt ze zich. Grrrrr ik moet kalm blijven maar 't is niet makkelijk, da's constant! :twisted:
Gelukkig blijft ze voor de rest proper eten & zindelijk enz.

Meimama, ik heb ook te vlug victorie gekraaid zelle (rsu van Ugo), vandaag wat moeilijker met Ugo, maar wat wilt ge met een zus die door het ganse huis te horen is, en hoe & wat dan. Snap niet dat ze daar geen keelpijn van krijgt, ik zou hees zijn.
Ach ne keer niks doen kan ook geen kwaad.

Marina, er zijn ook dagen dat ik gewoon meeslaap met de kids, teken dat ik het nodig heb. Wat andere daar van zeggen trek ik me niet aan.

Trui, jij vroeg eens of dat buikske niet vanzelf weg gaat zonder postnatale kiné. Ik moet je teleurstellen :roll: Bij de eerste heb ik denk ik 5X postnatale gedaan, en vermoeiend zwaar dat ik dat vond :wink: Zou dat thuis moeten verder hebben gedaan maar ben al niet zo sportief. Had als excuus dat er toch een 2de kwam :oops:
Deze keer heb ik geen excuus meer ... heb alles voor de postnatale opgespaard, geen prenatale gevolgd. Moet eraan gaan beginnen en zie er zo tegenop he :roll:

Meimama, Janeway leuke fotootjes. Hoe doe je dat?

Isake, welkom terug he!

Marina, amai 4 kindjes, voor hoe lang?

Alle ik denk dat ik straks ook begin mee te wenen met de rest thuis :cry:

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 01 jul 2005, 15:09

ben er geraakt! Wat die FV betreft, heb al veel aan u zitten denken Trui... FV heeft het ons zo makkelijk gemaakt en ik denk mocht ik BV geven dat ik ook een depressie zou hebben ondertussen. En daarom bewonder ik u des te meer!
Ze is niet anders gewoon dan siliconen in haar mond dus is ze rap tevreden te stellen met een tut. Als ze op haar handje sabbelt dan geef ik soms een tut en als ze als het ware "vacuum getrokken wordt" :lol: dan is het van honger, want soms wil ze gewoon op haar handje zuigen. En och ja het zal gaan beginnen, ze wil nu zowat alles in haar mond steken.
Langs de ene kant ben ik blij dat we naar de KA moeten omdat ik dan nog eens vanalles kan vragen maar ja als het voor de spuitjes is :(

Vanmorgen heeft ze weer geslapen van 23u tot 9u, geweldig toch?
Dan heb ik er me wel een hele voormiddag moeten mee bezig houden want ze is nu niet meer zo blij met de mobiel, ze krijgt andere interesses.

Vanmiddag is de papa thuis en we zijn eens naar de aldi geweest maar we zijn daar een uur geweest, anders zijn we op 20min al terug thuis! Heb nu ook eens de vochtige doekjes mee en de pampers. De pampers zijn wel nog wat groot denk dat die zowat onder haar oksels gaan komen. Dus zal ik ze nog wat wegleggen.

Goh ja mei mama heb dat nu ook met die kleertjes. Met dat kl** weer moest ik zowel warmere als dunnere kleertjes hebben want vd ene op de andere dag verandert het en dan kunnen ze der ineens niet meer in hé :?
Op haar kamer staat er zo'n grote kartonnen plooidoos met deksel en die vul ik stilaan met alles waar ze niet meer in kan.

Ik heb weer al 2 dagen keelpijn en verstopte neus hopelijk maak ik haar nu niet ziek...

ik heb dat spelleke eens gedaan, maf zenne, nu is het voor een teigetje.

Zelf spaar ik nu ook de streepjescodes vd NAN AR en ga volgende week al een eerste reeks opsturen voor een zonnescherm voor in de auto.

Wat me nu ook opvalt de laatste dagen is dat Eva een mamaskindje aan het worden is, voor zover ze dat al niet was :lol:
Maar als ze weent ben ik nu de enige die haar kan troosten, de papa voor een minuutje maar dan begint het weer. En gisteren had mijn vriendin haar eens gepakt en ineens dat lipke krullen en beginnen kneuten.
Vind zo echt dat ze "groot" aan het worden is.

Marina hoe voel je je?

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 01 jul 2005, 16:19

Ellentje , dat spelletje had ik zelfs nog niet ontdekt. Die wedstrijd die ik bedoel is bij het onderdeel flesvoeding kun je kiezen "prebiotische vezel" en daar staat die wedstrijd. Maar het spelletje is wel tof hé. Ik zal wat oefenen misschien win ik dan nog een teigetje.
Ben naar de solden bij Bellini geweest. Ik heb een broek gekocht en 2 t-shirts maar wel in nen 62 want in 56 heeft ze al genoeg.

Luna, ge ziet dat mijn theorie klopt hé. Hier klopt hij ook ze, ze ligt al heel den dag te slapen. Dus morgen zal ze weer in vorm zijn. En de papa moet werken morgenavond, dat belooft hier.

Luna, voor het fotoalbum moet je eens kijken bij Nieuwtjes, daar staat een onderwerp fotoalbum en een link en dan kan je daar je eigen album maken. Probeer eens, het is niet zo moeilijk en anders geef ik je wel wat meer uitleg.

Ellentje, jij hebt geluk dat ze zo lang slaapt hé. Bij mij begint het nu toch zwaar te wegen ze. Ik snak naar eens een nacht die niet onderbroken is. En dan mag ik nog van geluk spreken dat ze snel drinkt en direct weer slaapt.
Ik heb ook die pampers uit den aldi gekocht, ze zijn voor Amy ook te groot. Heb er nu uit de kruidvat en alhoewel ik de hele kleintjes niet goed vond zijn deze wel goed (mini 3 tot 6 kg) ze hebben zo een elastic op de rug .

Allé, ik ga stoppen, moet mijn ventje gaan afhalen.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 01 jul 2005, 17:24

net terug van de KA ze is nu al 60cm maar weegt nog maar 4kg950, ons fotomodelleke :lol:
Ze heeft wel gestoefd op het feit dat ze zo'n rustige baby is, want meestal zien ze die brave kindjes niet, zijn het meestal de zieke en rusteloze die bij haar komen
Ja de prikjes die hebben wel een huilbui veroorzaakt.

straks meer nu eten maken

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 01 jul 2005, 17:48

Ik ben deze voormiddag met mijn zussen ook eens naar Zottegem naar die winkel met dat zeemannetje geweest...maar Seppe was zo danig lastig dat ik dan maar in de auto bv heb gegeven en de winkel dus niet gezien heb :( Deze namiddag op kraambezoek bij mijn nicht. Amai, als ge da ziet vraagt ge u af of uw kindje ook zo klein en teer is geweest. Ze schelen zeven weken en die weken doen veel hoor!! Maar ik was niet zo op mijn gemak; Seppe was lastig!! Da ventje heeft nu al vier dagen geen kaka kunnen doen...!! :( Krampekes en hij probeert hem te weren maar het lukt precies niet. En de truc met de thermometer helpt niet :?
Amai Ellentje, Eva gaat nogal voorruit!! Proficiat!!
Mei mama de Bellini waar is dat?? Ik denk dat als ik dit jaar eens in Gent zal geraken voor de solden dat het enkel kinderkleerkes zullen worden :shock: verschrikkelijk he zo altijd iets moeten kopen van kleerkes :? Op den duur zal mijn ventje ook reclameren :wink: Ah en voor dat foto album zal ik eens kijken om er een aan te maken, maar ik ben daar niet zo een kei in :roll:
Weten jullie me eens te zeggen wat jullie van die pampers vinden.
En zouden er nog bodytjes zijn in de hollandse winkel in de stationstraat?? Ik wou ook gaan kijken maar ik vrees dat jullie me allemaal voor geweest zijn :? En meestal hebben ze er niet zoveel he? Het leven is voor de rappen!! :)
Gisteren heeft Seppe om tien uur zijn fles gedronken (100cc maar) en om half twaalf was hij wakker heb ik weer bv gegeven en hij is wakker geweest tot 1u30 :cry: dus ik ben moe... Het zal ooit wel eens beteren zeker?? Ja, mijn nicht haar kindje slaapt goed, drinkt maar om de vier uur en dan toonde ze me de foto's van als Hannes net geboren was. Zij met een glimlach en de tranen in haar ogen met Hannes op haar buik... Ik kreeg weer bijna de tranen in mijn ogen, dat moment heb ik niet gekend :cry: Ja, ik weet het ik moet erover geraken maar als je met uw neus op de feiten gedrukt word komt dat gevoel weer boven, SORRY!!
Luna, met twee kindjes is het nog moeilijker denk ik. Eentje is al een full-time job en nu moet je er twee verzorgen en aandacht geven en als er zich dan nog eentje moeilijk gedraagt...ze zal nog moeten wennen aan haar broertje zeker?? Ah ja en die bonnen die wou ik wel overkopen. Moet ik ze komen halen (als Seppe een goed dagje heeft...) of met de post?? Laat het me maar weten he... Het was jij toch he die ze overhad?
Ah, mijn nicht heeft haar gewicht terug en kan terug in haar broeken :? alle geluk van de wereld... Ik doe eigenlijk enkel kiné maar ik let niet zo op mijn snoepen, ja wat wilt ge dan he...?? Het zal ooit wel eens lukken zeker?? Goede moed voor ons!!
Isake, die twijfels en gevoelens omtrend bv zijn niet makkelijk he? Je wilt goed doen maar je moet zien dat je er zelf niet aan onderdoor gaat he... We doen ons best en dat is al veel he!! Zoals elke mama zijn best doet en het beste wil voor zijn kindje of het nu bv of fv is dat maakt niet uit!! Maar als je de keuze maakt voor één van de twee en het vlot niet zo, ja dat is niet makkelijk...
Genoeg gezaagd...ik ga eens terugbellen naar een vriendin, die worden ook verwaarloost!! Tijd dat heb ik veel tekort :? Tot één dezer :D :D :D
Afbeelding

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 01 jul 2005, 17:55

Trui, ik kreeg ook de tranen in mijn ogen als je beschrijft hoe je je voelde bij die foto van je nicht met haar baby op haar buik. Ik begrijp maar al te goed hoe je je voelt. Ik vind het zelf ook nog altijd heel moeilijk en ben er belange nog niet over. Al de rest van mijn miserie ben ik al lang vergeten maar dat ik die eerste zo belangrijke momenten met mijn dochter gemist heb dat vind ik nog altijd verschrikkelijk erg. Ik denk wel dat we ons daar zullen overzetten hoor Trui, maar het zal wat duren hé. Maar vergeten zal ik het toch nooit doen hoor.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 01 jul 2005, 18:35

Bellini is in Brakel (stationstraat als ik het goed heb?) niet ver vd Top Bronnen. Wij hebben daar al vanalles gekocht, de buggy, de kinderkamer enz. Zeer vriendelijke mensen. Als ik een vraag heb of een probleem dan zet ik dat gewoon op mail en ik heb spoedig antwoord, dan moet ne mens niet voor het minste naar ginder rijden.
Voor u is er misschien een binnenweg maar als ik er naartoe ga dan is dat via de N42 aan de lichten v tuincentrum Brambroeck rechts en dan altijd rechtdoor.

Dat gevoel van "ik moet dat verwerken" heb ik lange tijd gehad ivm epidurale. Kwaad op mijn lichaam dat het heeft laten afweten. Maar denk dat dat in jullie geval nog anders is.

Hebben jullie de beiaard? Daar staat een artikel in van in de Colfmaekerstraat, die zijstraat aan de kliniek, dat daar een nieuwe winkel is.

Trui ik zit hier ook met een ouders-probleem :x
Mijn ouders zijn uitgenodigd bij iemand die een buitenverblijf heeft in Z-Frankrijk en mijn pa wil daar doodgraag naartoe maar mijn ma niet. Ook al omdat mijn ma haar gezondheid niet alles is, sukkelt met vanalles.
Mijn pa is gepensioneerd en mijn ma gaat nog werken. Dus mijn pa zit hele dagen thuis en ik begrijp dat hij nu dat aanbod fantastisch vind. Maar ik begrijp ook mijn ma; wij gaan eigenlijk nooit echt op vakantie enkel voor een paar dagen omdat wij al blij zijn van eens 10 dagen gewoon samen thuis te zijn na een heel jaar werken.
Dit alles weet ik van mijn oma die mij daarnet gebeld heeft. Dus zal eens moeten nadenken hoe ik dit alles een beetje kan bijsturen zonder dat ze weten dat ik het weet...

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 01 jul 2005, 20:51

Ellentje zo tussen personen en ruzies staan is niet makkelijk he? :( Je kan alleen maar helpen en goed proberen doen, maar je doet wel altijd voor iemand verkeerd hoor!!
Dat jij die epidurale moet verwerken is waarschijnlijk ook moeilijk. Het blijft hetzelfde waar je het moeilijk mee hebt, de ervaring is voor iedereen anders. En ja, eenmaal geboren heb je iets moois in de plaats, maar een mens maakt zich een perfect beeld van hoe het zou moeten verlopen en als dat een beetje afwijkt... :cry: :cry: We maken het onszelf nogal moeilijk he?!
Ik ben net enkele minuten onder de zonnebank gaan liggen in Zottegem. Zalig, eventjes rust, warmte... Het waren maar enkele minuten maar toch.
Marina, ik vrees dat als ik voortdoe zoals ik bezig ben ik misschien ook wel in een depressie zou geraken. Maar hoe weet je dat? Hoe voel je dit?? Ik loop de laatste tijd zo moe en futloos en heb vaak het gevoel dat ik het alleen niet aankan. Dan voel ik me schuldig omdat ik me zo voel en zo denk... Alles is me soms teveel; Ik denk dat ik gewoon een beetje oververmoeid ben. Maar van het een kan het ander komen he?? Ik zal een beetje goed voor mezelf moeten zorgen. Als jullie het niet erg vinden dat ik af en toe kom zagen en klagen :?: :?: We zullen er ook wel doorkomen he? Mama zijn is niet makkelijk he? Vinden jullie het erg dat ik zo iets zeg?? Of denk ik alleen zo. Het is niet dat ik Seppe niet graag zie, integendeel, ik zou hem niet kunnen missen... Maar je hebt zoveel vragen, dingen die je moet leren, schuldgevoel omdat je denkt dat je iets anders had moeten doen,... Natuurlijk wegen de positieve en plezante dingen gelukkig door!! Die lach, een knuffel, naar Seppe kijken...genieten zoveel ik kan!!
Alle, ik laat jullie voor ik hier nog stomme dingen vertel... :oops:
Afbeelding

Anna
Pas blauw

Bericht door Anna » 01 jul 2005, 21:22

Truike,

En dit is van een oude rot in het vak he...
Hoe jonger baby's zijn, hoe moeilijker het is!!
Ze beweren dat kleine kinderen kleine zorgen zijn,maar ik heb hier twee tieners rondlopen en toch ervaar ik dit als makkleijker als een baby in huis hebben....
baby's kunnen niet praten, en bij het minste gaan ze keihard huilen!
Ja nogal wiedes hoe moeten ze het anders doen he??
Ja en daar staa je dan!!!
Nu wil je het zo goed doen, en je wilt zo goed voor je baby zorgen, en daar staa je dan voor een imense muur waarover je wel geen wilt, maar niet kunt geraken!
het eruit schrijven en op het bf gooien, is de manier om het eruit te krijgen...
Of anders slik je het in, blijf je ermee zitten en maak je of een psy rijker !!
Ik denk dat de eerste moeder nog moet geboren worden, die beweerd dat baby's hebben doodleuk en zeker makkelijk is!!
Of ze moet een nanny in huis hebben...
denk je dat ik het allemaal met een glimlach zal klaarspelen??
Vergeet het!!
Ik durf zelfs bv niet aan, net omdat ik in het verleden lellijk mijn vingers? borsten? eraan verbrand heb.
Ikzelf met mijn nu al wat groottere en oudere kids weet op voorhand dat ik ook door de babybleus en dergelijke zal gaan hoor.
Ondanks mijn ervaring en ondanks dat ik zeker hulp zal krijgen.
Moederschap is het schoonste wat er is maar....
net als alles in dit leven, gaat het niet zonder heel veel moeite!!
Alles moet je leren!!
En dan nog, ieder kind is verschillend, daar kan ik dus ook een bestseller
over schrijven!!

Beetje goede raad... ( goed bedoeld he!)
je geeft bv...
Dat is prachtig maar....het slurpt de energie zou uit je lijf!!
Neem een flinke dosis supliment vitamienen om te beginnen.
Anders chakel over naar een andere.
o-la mine of zoiets is daar het van het voor!!
Neem liever een stukske te veel dan te weinig chocolade.
De kilo's komen er later wel af, dit gaa nu effe voor.
Door gebrek van vitamienen en rust en slaap en veel zorgen hebben
kun je opgebrand raaken!
je zou voor minder, het gaat om je baby he!!

Voor zover ik meelees doe jij het zeker prima!!
je bent gewoon een goed moederke, maar je bent op het moment aan je reserve aan het snoepen, en je raakt een beetje opgebrand.
Tijd om de baterijen op te laden, en energie bij te krijgen.
vers fruit ( zeker nu, in de zomer er is zo veel lekkers te vinden),
bruin brood, en dergelijke....
Laat het je smaaken.
Nu nog iets wat ik denk te weten, Dagmar veel beter...
Bv geven en dan die onmenselijke hitte van een tijdje geleden...
Die twee zijn niet goed te combineren hoor!!
Die stomme hittegolf zal er ook wel voor iets tussen zitten!!

niet opgeven truike!!

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 01 jul 2005, 21:25

had daarjuist nog eens naar huis gebeld voor een onnozelheid en ik weet al dat het daar ambras was want ze waren te stillekes. Jongens toch...

Ja trui mama zijn is niet makkelijk maar het is al doende dat men leert. En de boekskes mogen nog zoveel vermelden maar uiteindelijk moet je je hart, je gevoel en je gezond verstand volgen. Kan me echt inbeelden dat seppe veel eist van jou, en dat dat niet altijd even aangenaam is. Kan niet meer zeggen dan sterkte en je over het web een dikke knuffel sturen!! Op dit moment zal je veel hebben aan BV-mamas.
Weet niet of je al gehoord hebt van la leche league? die hebben een website misschien kan je daar wel terecht voor info? www.lalecheleague.be

Heb nu een zeer hese keel, zo een rauw gevoel niet fijn.
Morgenvroeg ga ik denk ik naar zottegem want in de libelle stond een bon voor een pakket boekjes van nijntje voor 5euro ipv 11

ha ik heb nu ook een fotoalbum!

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 01 jul 2005, 22:10

Mensen merci!! Ik zit hier met de tranen in mijn ogen te lezen... :cry: Ik vind het enorm tof dat ik hier mensen vind die me steunen en verstaan en dan nog eens goede raad bijgeven. Merci!!
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 01 jul 2005, 22:21

Trui,
Wat betreft die bon, mij om het even hé. Ofwel per post maar je bent meer dan welkom hoor, en ook al is Seppe wat lastig, je moet daarvoor niet vlug weg gaan ofzo, ik bend at gewoon hé. En wil je je hart eens luchten of over BV praten of wat dan ook, misschien helpt praten wel. Ik herinner mij Bv met Noa, dat was echt nog moeilijker, heb ook willen opgeven maar ze heeft het 8 maanden gekregen. Het afscheid nemen van BV was voor mij zelfs emotioneel héél moeilijk maar ik voelde dat het voor haar oké was geweest en ook voor mij. :wink:

Laat maar weten wat je het liefste hebt. Met de 2 naar Zottegem komen doe ik liever nu nog niet, anders zou ik je de bonnen wel brengen. Afspraak Keymeulen heb ik geannuleerd :roll:

Allé ik ga er hier ook ene even sussen met de borst :D

Janeway,
bedankt voor je berichtje, zal me pas lukken te mailen na het weekend.

Groetjes allemaal

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 02 jul 2005, 12:55

vanmorgen ben ik nog eens naar die winkel op de buke geweest, véél volk, en heb nog wat van die badstoffen bodies zonder mouwen mee, zo hadden ze er nog een hele hoop. Was eigenlijk gegaan voor bavetten om over het hoofdje te trekken want we hebben er nu met velcro en die trekt ze los en da's ambetant :roll:

heb ook die boekjes van nijntje, zullen wel nog een tijdje de kast in moeten maar dat komt toch nog wel van pas.

En ik heb een horloge, eindelijk, ik spreek daar nu al bijna 3 jaar van, maar ik heb nooit echt mijn gedacht gezien. Had nu gewacht op de solden maar had geen chance die deden dat niet. Mijn andere was zo met een nep-gouden bandje maar die begon nu echt wel af te takelen, en te verkleuren.

Eva heeft geen last gehad van haar spuitjes maar ze slaapt wel veel. Deze keer heeft ze wel geen koorts gemaakt. Vanmorgen is ze pas om 9u30 wakker geworden.
Nu slaapt ze weer en eigenlijk zou ze nu stilaan moeten eten. Hebben dat eens besproken met dr Naudts, ze zei dat als ze maar 4 flessen drinkt dat het voor haar ook goed is zolang ze haar dagtotaal maar in stand houdt.
In principe zouden we haar dus mogen voeden op vraag maar dan wel in de gaten houden dat ze niet minder eet omdat ze zo al een fijne is en dus niet echt reserves heeft.
Maar we schrijven nog altijd elke dag op hoeveel ze drinkt om welk uur om het te kunnen opvolgen.

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 02 jul 2005, 13:56

ik ben wat ziekjes vandaag. Ik heb vannacht boven de WC pot gehangen en het is nog altijd niet gans over.

Ellentje, blijkbaar steekt ze haar energie in haar lengte he ipv in haar gewicht. Wij moeten op 12 weken naar K&G dus dan zal ik het ook weten hé hoe groot ze is. Ik schat nu 54 cm of zo.

Trui, ik denk niet dat we het onszelf moeilijk maken hoor. ik denk dat dat perfecte beeld ons ook wat opgedrongen wordt. Er zijn mega-dikke boeken over bevalling en geboorte en met een beetje geluk staat daar dan een blad of 2 over keizersnede in. Er wordt gewoon veel te weinig rekening mee gehouden. Dat infomapje dat je op de materniteit krijgt, daar kan je ook niks meedoen. En dan zwijg ik nog over als je kindje in de couveuse ligt, want daar vind je nog minder info over. Of het is als je echt een heel prematuur kindje hebt. Maar niet zoals bij Amy, dat is zo tussen de twee, dus los het zelf maar op.
Hetzelfde met een epidurale, je bent een superwoman als je het zonder doet, en er worden je schuldgevoelens aangepraat als je er wel een hebt gehad.
Ja, ik ben nogal aan het doordraven hé. Maar 't is toch waar hé.

Ik heb ook allemaal bavetten voor over het hoofd te trekken. Vind dat heel handig. Vooral ook in de was; Als je die velcro vergeet dicht te doen dan blijft dat overal aanhangen. En dan trek je draadjes in andere dingen en zo.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 02 jul 2005, 15:22

heeft er iemand een tip ivm een tof hotel in binnenland? Zou er eens tussenuit willen.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 03 jul 2005, 18:41

amai zo kalm hier...

hebben jullie vandaag ook de blauwe doos gekregen? Ik kwam in de gang en die stond ineens aan de voordeur. Wel fijn zo kadootjes opt onverwachts!

De strijd tussen mijn ouders is precies een goede richting aan het uitgaan. Ik heb voorgesteld dat ze naar het noorden van frankrijk gaan naar Le Touquet, waar wij ook al eens geweest zijn, want daar heb je zowel bos als zee en een klein centrum met winkeltjes.
En dat lijkt wel in goede aarde te vallen. Heb al wat logies opgezocht op internet en heb de links doorgemaild naar mijn ma haar werk dus ze zal morgen al wat kunnen snuffelen.

Vanmiddag hebben we wat staan praten bij verre buren, die hun hond gisteren gestorven is. Dat was zo een windhond van spanje, zo van die gefolterde dieren die door zo'n organisatie gered worden en dan in camionetjes naar belgie gebracht worden voor goede "adoptieouders".
Ze wisten dus dat het dier ziek was maar ja als het dan na enkele maanden in uw gezin aanwezig te zijn toch sterft blijft het een harde klap hé. Binnenkort zullen ze weer zo'n arm beestje opvangen, ben eens benieuwd.

Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”