Hevige diarree!!!!!!!!
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Zondag braakte mijn zoontje zijn fruitpapje er weer uit en snachts is de diarree begonnen! Maandag wou hij helemaal niet eten, want hij kreeg braakneigingen als ik zijn groetenpapje wou geven dus gaf ik zijn melk maar die kwam er weer uit, dus ik direct een afspraak gemaakt bij de kinderarts en die schreef ORS zakskes voor maar die wou hij niet, ook niet met een lepeltje... Dinsdag heeft hij niet meer overgegeven maar wel hevige diarree, nu vandaag had ik mijn huisarts laten komen en die scheen er héél rustig bij te blijven en zei geef hem wortelsap dat stopt de diarree... Ben toch héél ongerust hoor! Wat moet ik doen? Hij heeft nu van zondagnacht al diarree... Wie kan mij helpen????
- jong moederke
- Pas blauw
kan je er iets van vocht inhouden?
anders zou ik eventueel toch naar speod gaan hoor. Zo een kleintje en als die al 2 dagen niet eten en zeker niet drinken moet je binnengaan zodat ze vocht aanhangen.
ORS water is heel vies ook...maar als ze echt honger hebben dan drinken ze er wel van. Krijgen ze in ziekenhuis ook om terug op te bouwen maar de kans dat je kindje uitdroogt word wel groot als ze neit drinken
anders zou ik eventueel toch naar speod gaan hoor. Zo een kleintje en als die al 2 dagen niet eten en zeker niet drinken moet je binnengaan zodat ze vocht aanhangen.
ORS water is heel vies ook...maar als ze echt honger hebben dan drinken ze er wel van. Krijgen ze in ziekenhuis ook om terug op te bouwen maar de kans dat je kindje uitdroogt word wel groot als ze neit drinken
- jong moederke
- Pas blauw
dan zal zijn lichaam het wel normaal opnemen
wat je nog best kon doen om zijn darmen niet te belasten...papjes dunner maken
zo hebben ze bij Sete zijn pap ook opnieuw opgebouwd omdat het best zwaar was. Sete was toen ook ongeveer 9 maanden toen we met hem naar ziekenhuis moesten. Mijn huisarts zei al direct naar speod. MAar Sete gaf drinken wel direct over ook na twee dagen...dus denk ik dat je kindje nog wel wat vocht binnenhoud
en anders beetje afwachten en rijstwater geven... is ook vies maar ja
en anders andere dokter opbellen
kan altijd nu naar dokter van wacht bellen en horen wat die zegt voor second opinion
wat je nog best kon doen om zijn darmen niet te belasten...papjes dunner maken
zo hebben ze bij Sete zijn pap ook opnieuw opgebouwd omdat het best zwaar was. Sete was toen ook ongeveer 9 maanden toen we met hem naar ziekenhuis moesten. Mijn huisarts zei al direct naar speod. MAar Sete gaf drinken wel direct over ook na twee dagen...dus denk ik dat je kindje nog wel wat vocht binnenhoud
en anders beetje afwachten en rijstwater geven... is ook vies maar ja
en anders andere dokter opbellen
kan altijd nu naar dokter van wacht bellen en horen wat die zegt voor second opinion
- jong moederke
- Pas blauw
graag gedaan
ik ken dat verhaaltje en heb toen ook met mijn moeder aan telefoion gehangen voor raad
veel beterschap
merk je dat zwakte in je kleintje?
Bij Sete voelde ik op gegeven moment zo de energie eruit lopen. Hij had na twee dagen weer zijn pap overgegeven en ineens had ik echt ene lappenpop vast. Zo zielig
ik ken dat verhaaltje en heb toen ook met mijn moeder aan telefoion gehangen voor raad

veel beterschap
merk je dat zwakte in je kleintje?
Bij Sete voelde ik op gegeven moment zo de energie eruit lopen. Hij had na twee dagen weer zijn pap overgegeven en ineens had ik echt ene lappenpop vast. Zo zielig
- jong moederke
- Pas blauw
oh erg...
ik haal me al meteen het beeld van mijn zoontje toen boven. Was ook zo zielig. Die lag zo op de arm, armen futloos naast zijn lichaam en ik merkte oo kdat hij was afgevallen als ik hem opnam...
resultaat...400gram was hij op nog geen 10 dagen kwijt...
Als ik jou was toch even dokter van wacht opbellen en eens horen wat die zeggen
niet schrikken dat het spoed word hoor
ik was mezelf ook aan het voorbereiden daarvoor tot de dokter het zelf zo vertelde aan telefoon. Korte beschrijving deed ik dan en hij geen twijfel naar speod. Hij is nog onder het jaar en dan 2 dagen zonder vocht is lang gneoeg
ik haal me al meteen het beeld van mijn zoontje toen boven. Was ook zo zielig. Die lag zo op de arm, armen futloos naast zijn lichaam en ik merkte oo kdat hij was afgevallen als ik hem opnam...
resultaat...400gram was hij op nog geen 10 dagen kwijt...
Als ik jou was toch even dokter van wacht opbellen en eens horen wat die zeggen
niet schrikken dat het spoed word hoor
ik was mezelf ook aan het voorbereiden daarvoor tot de dokter het zelf zo vertelde aan telefoon. Korte beschrijving deed ik dan en hij geen twijfel naar speod. Hij is nog onder het jaar en dan 2 dagen zonder vocht is lang gneoeg
Moest ik jou zijn zou ik toch eens naar spoed gaan hoor.
Heb hier al zo een paar keer geluk gehad.
Mijn tweede heeft dat ook ooit voor gehad,overgeven,diaree en dus gewoon niks kunnen binnen houden.
Hij was toen 9 maand oud.
En het duurde al een dag of 3.
De kinderarts zei mij toen dat als ik een halve dag langer gewacht had het fataal kon afgelopen zijn.
Wil je niet bang maken ,maar met zo'n kleintjes,en zeker omdat er geen fut meer in zit zou ik toch naar spoed gaan.
Heb hier al zo een paar keer geluk gehad.
Mijn tweede heeft dat ook ooit voor gehad,overgeven,diaree en dus gewoon niks kunnen binnen houden.
Hij was toen 9 maand oud.
En het duurde al een dag of 3.
De kinderarts zei mij toen dat als ik een halve dag langer gewacht had het fataal kon afgelopen zijn.
Wil je niet bang maken ,maar met zo'n kleintjes,en zeker omdat er geen fut meer in zit zou ik toch naar spoed gaan.