eerste schooldag
Moderators:Welcome, Moderators
Renate gaat op 1 september voor het eerst naar school!!
Zijn er nog kindjes die dan voor het eerst naar school vertrekken? Of hoe ging dat bij jullie kindjes?
Ik zie er aan de ene kant naar uit, omdat ik voel dat ze er echt klaar voor is, maar ik zie wel op tegen het praktische.
Ik ga weer moeten leren omgaan met tijdsdruk (en das al lang geleden), en ik zie er ook wel tegenop dat ik Marith dan uit haar bedje moet halen, telkens in en uit de auto moet halen...
Nou ja, we zullen het wel zien zeker...
Zijn er nog kindjes die dan voor het eerst naar school vertrekken? Of hoe ging dat bij jullie kindjes?
Ik zie er aan de ene kant naar uit, omdat ik voel dat ze er echt klaar voor is, maar ik zie wel op tegen het praktische.
Ik ga weer moeten leren omgaan met tijdsdruk (en das al lang geleden), en ik zie er ook wel tegenop dat ik Marith dan uit haar bedje moet halen, telkens in en uit de auto moet halen...
Nou ja, we zullen het wel zien zeker...
onze niels gaat 1 september ook voor het eerst
en hij is er helemaal klaar voor
geen pampers meer, zijn rugzakje hangt al klaar en hij fantaseert volop over spelen met de kindjes
Die tijdsdruk.... ik was dat al wel gewend
alleen ja, nu 's avonds gaat hij er wel iets vroeger in moeten
we gaan hem proberen om de ganse dagen naar school te brengen en dan doet hij geen dutje meer hé
en hij is er helemaal klaar voor
geen pampers meer, zijn rugzakje hangt al klaar en hij fantaseert volop over spelen met de kindjes
Die tijdsdruk.... ik was dat al wel gewend
alleen ja, nu 's avonds gaat hij er wel iets vroeger in moeten
we gaan hem proberen om de ganse dagen naar school te brengen en dan doet hij geen dutje meer hé
Die tijdsdruk en heen-en-weer-geloop met de kids is inderdaad niet leuk.
Ik heb altijd een schuldgevoel van wat ik mijn kids aandoe.
Maar ik denk dat zij er al bij al niet zoveel onder lijden hoor. Ik denk dat wij meer afzien dan hen.
Veel succes voor alle mama's en kindjes die voor het eerst naar school gaan. Vergeet de kleenex niet.
Ik heb altijd een schuldgevoel van wat ik mijn kids aandoe.
Maar ik denk dat zij er al bij al niet zoveel onder lijden hoor. Ik denk dat wij meer afzien dan hen.
Veel succes voor alle mama's en kindjes die voor het eerst naar school gaan. Vergeet de kleenex niet.
Ja, inderdaad kleenex
We zaten onlangs samen in de auto (Renate en ik) en ze wilde voortdurend horen hoe het zou zijn in de klas, dus ik vertelde van de juf, de kindjes, dat mama niet kon blijven maar s middags achter haar ging komen... en nadat ik dat een paar keer had verteld zei Renate: Mama, ikke wel een beetje wenen hoor. Slik
Ik kreeg daar al de tranen van in mijn ogen, da zal wa geven zeker.

We zaten onlangs samen in de auto (Renate en ik) en ze wilde voortdurend horen hoe het zou zijn in de klas, dus ik vertelde van de juf, de kindjes, dat mama niet kon blijven maar s middags achter haar ging komen... en nadat ik dat een paar keer had verteld zei Renate: Mama, ikke wel een beetje wenen hoor. Slik

hier nog een startertje op 1 september.We zijn gisteren zijn boekentasje gaan kopen.het mocht geen rugezak zijn want;'das een rugzak,mama,das geen boekentas'
Aan alles merk ik dat hij er echt wel klaar voor is..hij wel
Gelukkig heb ik de luxe nog thuis te zijn dan,dus echte tijdsdruk zal er niet zijn,aangezien we hier zowieso vroeg uit bed zijn....
als iemand papieren zakdoekjes in de aanbieding weet,ik ben klant,he!
Aan alles merk ik dat hij er echt wel klaar voor is..hij wel

Gelukkig heb ik de luxe nog thuis te zijn dan,dus echte tijdsdruk zal er niet zijn,aangezien we hier zowieso vroeg uit bed zijn....
als iemand papieren zakdoekjes in de aanbieding weet,ik ben klant,he!

daarstraks reden we langs zijn schooltje en dan begint hij:
mama, nieske kindekes spelen hé
rugzak meenemen
doow poort lopen naar juflouw
Hij is er niet mee bezig dat hij gaat huilen of dat hij mama gaat missen
Hij zal wel eventjes raar kijken als ik wegga, en traantjes zullen ook wel komen, misschien niet de eerste dag, maar zeker de dagen die volgen
maar zie dat wel snel goed komen
Hij is rap ergens thuis, en mama is soms rap vergeten hoor, als hij volop in zijn spel zit!
zijne rugzak staat hier al weeeeeeeken klaar
met een boek van hopla erin
in dat boek gaat hopla naar school!
dus dat moet in zijn rugzak tot hij naar school gaat
ik zie mezelf niet huilen, maar ik ga wel effekes moeten slikken, dat wel
ze worden veel te snel groot!
Zoals hij nu is, zou hij moeten blijven.
ideale leeftijd!!!
mama, nieske kindekes spelen hé
rugzak meenemen
doow poort lopen naar juflouw
Hij is er niet mee bezig dat hij gaat huilen of dat hij mama gaat missen
Hij zal wel eventjes raar kijken als ik wegga, en traantjes zullen ook wel komen, misschien niet de eerste dag, maar zeker de dagen die volgen
maar zie dat wel snel goed komen
Hij is rap ergens thuis, en mama is soms rap vergeten hoor, als hij volop in zijn spel zit!
zijne rugzak staat hier al weeeeeeeken klaar
met een boek van hopla erin
in dat boek gaat hopla naar school!
dus dat moet in zijn rugzak tot hij naar school gaat

ik zie mezelf niet huilen, maar ik ga wel effekes moeten slikken, dat wel

ze worden veel te snel groot!
Zoals hij nu is, zou hij moeten blijven.
ideale leeftijd!!!
Mila gisteren: "Mama, als ik morgen opsta, is het dan school??" Ze kijkt er dus al naar uit (tot het zo ver is, dan zal het afscheid wel weer moeilijk zijn)..
De eerste schooldag, ik had tranen in mijn ogen.. Mila weende en riep: "Mamaaaaa" terwijl de juffrouw haar mee de gang in nam.. En in mei is het misschien de beurt aan Karsten (als hij er klaar voor is, anders niet).. Ben benieuwd! Doeme toch, 't gaat veel te snel!
De eerste schooldag, ik had tranen in mijn ogen.. Mila weende en riep: "Mamaaaaa" terwijl de juffrouw haar mee de gang in nam.. En in mei is het misschien de beurt aan Karsten (als hij er klaar voor is, anders niet).. Ben benieuwd! Doeme toch, 't gaat veel te snel!

ze beseffen dat nog niet echt hè en staan er op zijn minst niet bij stil ...goortjes schreef:Hij is er niet mee bezig dat hij gaat huilen of dat hij mama gaat missen
Op een gegeven moment begon J in de zomer voor hij startte over hoe het op school ging zijn "met de juf, de kindjes en ... mama"

gisterenavond was het kennismakingsavond!
alle klassen waren dan opengesteld
en op de koer stond een groot bord met de klasverdeling en de naam van de juf
Ons nielsje zit in een klasje met 10 kindjes. 5 jongens en 5 meisjes.
Zijn juf noemt Els.
Dan zijn we naar zijn klasje gegaan. Hij mocht een stempel kiezen en dat is dan zijn kenteken voor zijn kapstokje enzo
Wat dacht je... hij koos een auto
Hij direct in dat ballenbad, op de schuifaf, inhet keukentje aan het spelen, met de auto's... mama zag hij niet hoor!!
dan moest hij pipi doen. Ik zei: vraag maar aan de juf waar de WC is. De juf met hem naar het toilet. Geen problemen.
5 kindjes uit zijn klas gaan in december over. Dat zijn 3 jarigen en die moeten dan naar het klasje hoger.
namen die ik heb kunnen onthouden van de andere kindjes zijn:
brent, enrique, allyssa, Marie, Milan, Jeffrey
de 3 andere ben ik vergeten
Wij zijn klaar voor morgenochtend!!!
nu seffens eerst nog naar de dokter, want hij heeft een fikse verkoudheid en kleine zus ook
alle klassen waren dan opengesteld
en op de koer stond een groot bord met de klasverdeling en de naam van de juf
Ons nielsje zit in een klasje met 10 kindjes. 5 jongens en 5 meisjes.
Zijn juf noemt Els.
Dan zijn we naar zijn klasje gegaan. Hij mocht een stempel kiezen en dat is dan zijn kenteken voor zijn kapstokje enzo
Wat dacht je... hij koos een auto

Hij direct in dat ballenbad, op de schuifaf, inhet keukentje aan het spelen, met de auto's... mama zag hij niet hoor!!
dan moest hij pipi doen. Ik zei: vraag maar aan de juf waar de WC is. De juf met hem naar het toilet. Geen problemen.
5 kindjes uit zijn klas gaan in december over. Dat zijn 3 jarigen en die moeten dan naar het klasje hoger.
namen die ik heb kunnen onthouden van de andere kindjes zijn:
brent, enrique, allyssa, Marie, Milan, Jeffrey
de 3 andere ben ik vergeten

Wij zijn klaar voor morgenochtend!!!
nu seffens eerst nog naar de dokter, want hij heeft een fikse verkoudheid en kleine zus ook

Morgen is het D day!! Ik word zenuwachtiger met de minuut. Ik hoop zo dat het meevalt. Filip heeft geen verlof kunnen krijgen, dus morgen moet ik alleen met Yana en Milan naar school. Mijn hartje zal nogal breken als ze gaat wenen. En ik denk wel dat ze dat zal doen...
Kan het bijna niet geloven dat mijn kleine meid naar school gaat. Ik weet nog altijd dat er vele ouders stonden te wachten op hun kind toen ik nog naar school ging (is maar 5 jaar geleden
) en nu kan ik me bij de wachtende ouders aansluiten. Morgen zal een emo dag worden...
Ik ga gans de ochtend kuisen en hier eens komen kijken, zodat ik mijn zinnen wat kan verzetten.

Kan het bijna niet geloven dat mijn kleine meid naar school gaat. Ik weet nog altijd dat er vele ouders stonden te wachten op hun kind toen ik nog naar school ging (is maar 5 jaar geleden

Ik ga gans de ochtend kuisen en hier eens komen kijken, zodat ik mijn zinnen wat kan verzetten.
voilà.... onze niels is afgezet op school
Niets tranen, niet bij mama en niet bij zoon!
Toen hij wakker werd, waren zijn eerste woorden: nu naar sjoleke!!!
dan heeft hij flink gegeten en was hij niet meer te houden.
Hup zijn jasje aan, rugzakje mee en de auto in.
Hij liep op een drafje naar school
regelrecht door de poort en dan de tussenpoort, recht naar de juf.
Ik heb hem dan nog een zoentje gegeven
en de juf vroeg nog iets
dan vertrok ik en meneer wandelde mee
dan heeft de juf hem bij de hand genomen en heeft hij 'dag' gezegd.
Ben dan onmiddellijk vertrokken
We zijn wel nog met de auto langs de schoolpoort gereden, maar toen was de koer al leeg. Iedereen zat al in het klasje.
Flink hé!!!
Vanmiddag ga ik hem halen, benieuwd of hij dan nog zo flink is!!
hij was wel een beetje overdonderd door het grote aantal kindjes, denk ik.
Want dat was wel een bende op de koer.
Straks dus meer!!
Hopelijk is het bij de rest ook zo goed meegevallen
Niets tranen, niet bij mama en niet bij zoon!
Toen hij wakker werd, waren zijn eerste woorden: nu naar sjoleke!!!
dan heeft hij flink gegeten en was hij niet meer te houden.
Hup zijn jasje aan, rugzakje mee en de auto in.
Hij liep op een drafje naar school
regelrecht door de poort en dan de tussenpoort, recht naar de juf.
Ik heb hem dan nog een zoentje gegeven
en de juf vroeg nog iets
dan vertrok ik en meneer wandelde mee
dan heeft de juf hem bij de hand genomen en heeft hij 'dag' gezegd.
Ben dan onmiddellijk vertrokken
We zijn wel nog met de auto langs de schoolpoort gereden, maar toen was de koer al leeg. Iedereen zat al in het klasje.
Flink hé!!!
Vanmiddag ga ik hem halen, benieuwd of hij dan nog zo flink is!!
hij was wel een beetje overdonderd door het grote aantal kindjes, denk ik.
Want dat was wel een bende op de koer.
Straks dus meer!!
Hopelijk is het bij de rest ook zo goed meegevallen

zozo, de eerste schooldag zit er op voor mijn kleine "grote" meid. Ik ging ze maar een halve dag sturen, maar ze was deze middag zo enthousiast, en nog niet moe, dat ze deze namiddag ook is geweest.
Haar boterhammetjes waren nog niet helemaal op of ze sprak er al van dat ze terug met de kindjes en juf heidi wilde gaan spelen. Toen we aan het klasje waren, huilde ze heel eventjes, maar da was heel snel gedaan.
Tegen dak er om ging was ze wel moe hoor, maar ze heeft nog wat tv gekeken, geholpen om pizza te maken, en ze is nu net gaan slapen. Ik ben echt trots op mijn meisje. Ze zal wel haar mannetje staan, tussen alle jongens in haar klasje, ze zitten met 10 jongens en 4 meisjes, deze namiddag was ze zelfs het enige meisje.
Ik verwacht me begin volgende week ook wel aan nog een paar traantjes, maar kben zeker dat ze zich amuseert. Ze vertelt zelfs redelijk veel over wat ze gedaan heeft ook, de juf heeft op een stok muziek gemaakt (blokfluit), en plots begon ze iets te zingen van goeie morgen, en ze heeft mogen tekenen maar niet schilderen (ik had verteld dat ze ging mogen schilderen in de klas, misschien niet zo slim van me, weet ook wel dat ze niet van de eerste dag gaan schilderen
)
Maw twas een succes.
Hoe was het bij jullie?
Haar boterhammetjes waren nog niet helemaal op of ze sprak er al van dat ze terug met de kindjes en juf heidi wilde gaan spelen. Toen we aan het klasje waren, huilde ze heel eventjes, maar da was heel snel gedaan.
Tegen dak er om ging was ze wel moe hoor, maar ze heeft nog wat tv gekeken, geholpen om pizza te maken, en ze is nu net gaan slapen. Ik ben echt trots op mijn meisje. Ze zal wel haar mannetje staan, tussen alle jongens in haar klasje, ze zitten met 10 jongens en 4 meisjes, deze namiddag was ze zelfs het enige meisje.
Ik verwacht me begin volgende week ook wel aan nog een paar traantjes, maar kben zeker dat ze zich amuseert. Ze vertelt zelfs redelijk veel over wat ze gedaan heeft ook, de juf heeft op een stok muziek gemaakt (blokfluit), en plots begon ze iets te zingen van goeie morgen, en ze heeft mogen tekenen maar niet schilderen (ik had verteld dat ze ging mogen schilderen in de klas, misschien niet zo slim van me, weet ook wel dat ze niet van de eerste dag gaan schilderen

Maw twas een succes.
Hoe was het bij jullie?
fijn dat het zo goed is meegevallen!!!
hier dus ook
tjorven wou deze middag gewoon NIET mee naar huis
En ik die dacht dat hij maar halve dagen zou gaan tot na kerstmis...mooi niet dus..dat krijg ik nooit klaar!
Volgens de juffrouw vond hij het allemaal geweldig,en was heel enthousiast..
daarjuist vertelde hij'ik ga oefenen'
deze voormiddag hebben ze een toneelstukje gespeeld,en ze zullen hebben moeten 'oefenen'zekers?
Nu hem nog wijsgemaakt krijgen dat het morgen en zondag geen school is,he!!!
hier dus ook

tjorven wou deze middag gewoon NIET mee naar huis

En ik die dacht dat hij maar halve dagen zou gaan tot na kerstmis...mooi niet dus..dat krijg ik nooit klaar!
Volgens de juffrouw vond hij het allemaal geweldig,en was heel enthousiast..
daarjuist vertelde hij'ik ga oefenen'

deze voormiddag hebben ze een toneelstukje gespeeld,en ze zullen hebben moeten 'oefenen'zekers?
Nu hem nog wijsgemaakt krijgen dat het morgen en zondag geen school is,he!!!
zullen we met z'n alleen een weekendschool opstarten???
waar zijn de taferelen van hysterische kindjes,mama's die overspannen zijn....
ze hebben het precies goed daar!!!
nu,ja,beter zo,natuurlijk!!!
al hebben ze me gezegd,dat het nog kan veranderen,eens ze weten welk stramien de school inhoudt...eerlijk..ik denk niet dat tjorven daar last van gaat hebben...
waar zijn de taferelen van hysterische kindjes,mama's die overspannen zijn....
ze hebben het precies goed daar!!!
nu,ja,beter zo,natuurlijk!!!
al hebben ze me gezegd,dat het nog kan veranderen,eens ze weten welk stramien de school inhoudt...eerlijk..ik denk niet dat tjorven daar last van gaat hebben...
een weekendschool.... ben ik momenteel wel voor te vinden!!!
ik kan dus niet langs de school passeren of meneer zaagt de oren van mijn kop.
Hier ook zo dat men zegt dat dat nog wel helemaal kan veranderen
en ik geloof dat ook wel
maar voorlopig nog niet hoor!!!
Hij was doodop gisteren, maar vanmorgen om 7u riep hij toch:
mama, kom maar, Nielske is wakker!!!!
Den aannemer kwam de laatste klinkers leggen en dat is ondertussen zijne vriend geworden hé, dus daar kon hij niet gemist worden!!!
ik kan dus niet langs de school passeren of meneer zaagt de oren van mijn kop.
Hier ook zo dat men zegt dat dat nog wel helemaal kan veranderen
en ik geloof dat ook wel
maar voorlopig nog niet hoor!!!

Hij was doodop gisteren, maar vanmorgen om 7u riep hij toch:
mama, kom maar, Nielske is wakker!!!!
Den aannemer kwam de laatste klinkers leggen en dat is ondertussen zijne vriend geworden hé, dus daar kon hij niet gemist worden!!!

even samenvatten wat Week 1 bracht
- vlotte start en niet meer naar huis willen op 1 september
- 2 en 3 september (weekend) rampzalig!!! woedeaanvallen enz

- ma 4 september vlot naar school, 's middags niet meer terug willen naar de juffrouw
- di 5 september gehuild 's morgens en 's middags blijven eten op school
- woe 6 september gehuild 's morgens
- do 7 september geeeeeeen tranen, en zelf de schoolpoort binnengestapt
- vr 8 september geen tranen en hij ging weer vlotjes vanzelf de schoolpoort binnen
Het ergste zal wel achter de rug zijn,
al zullen er vast nog wel lastige dagen volgen,
maar voorlopig verloopt het goed!
Hoe gaat het met de andere kleutertjes???
- vlotte start en niet meer naar huis willen op 1 september

- 2 en 3 september (weekend) rampzalig!!! woedeaanvallen enz

- ma 4 september vlot naar school, 's middags niet meer terug willen naar de juffrouw

- di 5 september gehuild 's morgens en 's middags blijven eten op school
- woe 6 september gehuild 's morgens

- vr 8 september geen tranen en hij ging weer vlotjes vanzelf de schoolpoort binnen

Het ergste zal wel achter de rug zijn,
al zullen er vast nog wel lastige dagen volgen,
maar voorlopig verloopt het goed!
Hoe gaat het met de andere kleutertjes???
Hier maandag-en dinsdagmorgen traantjes.
Vanaf woensdag geen traantjes meer, maar ik moet wel nog mee tot aan de deur.
Ze gaat maar halve dagen, en slaapt nog heel goed in de namiddag dus ze heeft haar slaap echt wel nog nodig.
Ze vertelt veel van wat ze gedaan heeft, ze had deze middag haar boekje mee naar huis, en het meeste wat er in stond wist ik al omdat ze het verteld had (das dus wel leuk).
Zolang ze op tijd en stond haar bed ziet is ze heel flink!
Ben trots op mijn meisje.
Vanaf woensdag geen traantjes meer, maar ik moet wel nog mee tot aan de deur.
Ze gaat maar halve dagen, en slaapt nog heel goed in de namiddag dus ze heeft haar slaap echt wel nog nodig.
Ze vertelt veel van wat ze gedaan heeft, ze had deze middag haar boekje mee naar huis, en het meeste wat er in stond wist ik al omdat ze het verteld had (das dus wel leuk).
Zolang ze op tijd en stond haar bed ziet is ze heel flink!
Ben trots op mijn meisje.
Week 1:
1/9: Yana niet gehuild en superenhousiast.
Weekend: niets bijzonders, wel gevraagd om naar klasje te gaan.
Maandag tot donderdag: gehuild (papa alleen afgezet) maandag 20min en dan elke dag minder.
Ik ben elke dag benieuwd wat voor nieuws er in haar schriftje staat...
Vrijdag: niet gehuild en gezwaaid naar papa vanop juf haar arm.
1/9: Yana niet gehuild en superenhousiast.
Weekend: niets bijzonders, wel gevraagd om naar klasje te gaan.
Maandag tot donderdag: gehuild (papa alleen afgezet) maandag 20min en dan elke dag minder.
Ik ben elke dag benieuwd wat voor nieuws er in haar schriftje staat...

Vrijdag: niet gehuild en gezwaaid naar papa vanop juf haar arm.