slaaptijd
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Goh, bij ons staat daar nog ni echt een uur op. Da hangt van Fleur zelf af. Gisteren waren we naar een openlucht theater en optreden geweest en dan is ze (zelfs door de vrij luide muziek) in slaap gevallen om twaalf uur en dan heeft ze de hele tijd verder geslapen tot we thuis waren rond 1u. Dan is ze eventjes wakker geweest en dan heeft ze gewoon verder geslapen tot half 11 vanmorgen.(ne echte langslaper he)
Binnen een maand of zo kunnen we proberen er wat meer ritme in te krijgen, maar nu laten we haar zelf haar ritme bepalen en misschien laten we dat nog een tijdje zo. Ik forceer haar niet graag door te bepalen wanneer ze moet eten, slapen, ...
Binnen een maand of zo kunnen we proberen er wat meer ritme in te krijgen, maar nu laten we haar zelf haar ritme bepalen en misschien laten we dat nog een tijdje zo. Ik forceer haar niet graag door te bepalen wanneer ze moet eten, slapen, ...
maaike is 5 maand en gaat om 21u slapen. Toen ze 3 maand was ging ze ook om 22u slapen.
We hebben het vervroegd omdat ze toch al tegen 20u heel moe is. We gaan proberen om het tot dan te vervroegen maar het hangt er van af om hoe laat ze wakker wordt. Nu is dat 8u en dat vinden we goed zo, dus vandaar nog geen vervroeging
We hebben het vervroegd omdat ze toch al tegen 20u heel moe is. We gaan proberen om het tot dan te vervroegen maar het hangt er van af om hoe laat ze wakker wordt. Nu is dat 8u en dat vinden we goed zo, dus vandaar nog geen vervroeging

-->Persoonlijk Fotoalbum<--
slapen, wat is dat?
serieus: als hij eindelijk toegeeft en dan is hij dooooooodmoe maar meneer kan springlevend mijn living staan ombouwen tot speelpaleis om 23 uur zenne dus tja
en doorslapen doet hij haast nooit
maar ik geef idd nog bv en 't is gewoon eenhevigje. De grote broer sliep veel meer en die moet nu ook terug wat voreger naar bed beginnen gaan of hij ligt binnenkort in de klas te slapen :s

serieus: als hij eindelijk toegeeft en dan is hij dooooooodmoe maar meneer kan springlevend mijn living staan ombouwen tot speelpaleis om 23 uur zenne dus tja

dat was hier ook zo en nu was het een hele tijd beter (lees hij sliep tot 5 à6 uur en da's al veel langer en heerijk richting doorslapen) maar de laatste tijd is 't weer gebrokener en de afgelopen 2 nachten was 't weer elke keer +/- 2 uur en hop ik mocht er weer uit - en ik was (zo ijverig geweest nog op te rommelen en te douchen en dus) maar om 1 uur gaan slapenmajor schreef:en hij slaapt tot rond 2:30u - 3:00umajor schreef:wanneer hij in slaap valt, soms half elf, soms half één... maar altijd wel in die tijdsspanne

De onze blijft mooi tot 8u slapen. De een dag is dat al eens half 8 en de andere dag half 9.
Een paar dagen geleden was het 6u maar ze had toen last van haar tanden. Dus eigenlijk nog mooi geslapen.
Een paar dagen geleden was het 6u maar ze had toen last van haar tanden. Dus eigenlijk nog mooi geslapen.
iuk merk tegenwoordig dat hijhet meest vast / diep slaapt tussen 7 en 8u 's morgens
maar dan wel bij mij in bed en hij moet voelen dat ik naast 'm lig ... 't Gaat zeeeeeeeeer doen vanaf vrijdag als we om 7u ten laatste op moetne om ons op school voor te bereiden want ja R moet mee om grote broer J weg te brengen ... Vannacht was het voor mij weer eens half 1 maar dan omdat ik nog een paar dingen had gedaan (zoals o.a. douchen en haar wassen) nadat ik meneerke zo rond 23u15 al slapend in zijn bedje had kunnen leggen.Vanmorgen wel vreselijk te laat opgestaan - overslapen !! Gelukkig dat 't voor min werkuren geen punt is - ik kan schuiven - maar eens 't terug school is voor J dan moet ik wel vroeger op hè. Zucht. 't Gaat dus nog vermoeiender worden weer - en ik heb nu al zo'n zombiegevoel.

ja
overmorgen is het van dat, dan moet ik weer rekening houden met uren, pf, twas zo leuk om altijd te blijven slapen tot de kindjes me wekken, deze morgen was het terug 8u30 (maar ja, dan begint de school al he). Kweet nog niet goed wat ik met Marith ga doen, ofwel om 7u ook uit haar bedje halen en eten geven, of zo lang mogelijk laten slapen, meepakken in de maxicosi en pas als we terug thuis zijn eten geven (kan dan natuurlijk ook zijn dat ze het op een schreeuwen zet he onderweg) Pf kweet het nog niet goed, uitproberen zeker?
Maar om bij het onderwerp te blijven, Renate slaapt hier meestal de klok rond, van 20u tot 8u ongeveer, ze slaapt nog ne keer per week ook in de namiddag (de andere keren gaat ze er ook nog in hoor, om te "rusten"), en Marith slaapt nu van rond 22u tot 8u30, 2 zalige slapers dus hier in huis!! (ze moeten toch iets van de mama hebben he
)

Maar om bij het onderwerp te blijven, Renate slaapt hier meestal de klok rond, van 20u tot 8u ongeveer, ze slaapt nog ne keer per week ook in de namiddag (de andere keren gaat ze er ook nog in hoor, om te "rusten"), en Marith slaapt nu van rond 22u tot 8u30, 2 zalige slapers dus hier in huis!! (ze moeten toch iets van de mama hebben he

- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
hier staat er ook nog niet echt een vast uur op hoor
's avonds is dat meestal rond 23u, maar hij valt soms om 20u al in slaap beneden, maar hou hem beneden tot zijn laatste fles, die probeer ik altijd rond 23u tegeven, en dan slaapt hij ganse nacht door, al van in het begin eigenlijk
soms was dat tot 6u, soms tot 8u, nu is hij nog niet wakker (is 8u30)
dus vaste uren is moeilijk vind ik, zelfs om te eten ook, gewoon als hij honger heeft he, veel regelmaat krijg ik er nog niet in
nu is hij op 4 flessen van 180 + 6sch, gekomen, maar als hij de 4de fles om 21u al heeft , ga ik hem niet op bed leggen, anders is hij er om 5u terug of zo, dus dan geef ik rond 23u nog een kleintje bij, en slaapt hij langer 's morgens ( ja hij kan goed eten )
's avonds is dat meestal rond 23u, maar hij valt soms om 20u al in slaap beneden, maar hou hem beneden tot zijn laatste fles, die probeer ik altijd rond 23u tegeven, en dan slaapt hij ganse nacht door, al van in het begin eigenlijk
soms was dat tot 6u, soms tot 8u, nu is hij nog niet wakker (is 8u30)
dus vaste uren is moeilijk vind ik, zelfs om te eten ook, gewoon als hij honger heeft he, veel regelmaat krijg ik er nog niet in
nu is hij op 4 flessen van 180 + 6sch, gekomen, maar als hij de 4de fles om 21u al heeft , ga ik hem niet op bed leggen, anders is hij er om 5u terug of zo, dus dan geef ik rond 23u nog een kleintje bij, en slaapt hij langer 's morgens ( ja hij kan goed eten )
- voetballover
- Pas blauw
sinds een drietal weken valt xanthe in slaap tussen 22 en 24u,ten laatste 1 u,maar das zelden.
en ze slaapt tot tussen 8.30 en 11 u.
gisteren is ze bijvoorbeeld om 23 u gaan slapen en ze heeft geslapen tot half 11.!
als ze zo door blijft doen ben ik heel gelukkig!
maar ik besef wel dat er gezinnen zijn die minder geluk daar in hebben.
nu maar hopen dat een volgend beebje ook zone goeie slaper is he.
xanthe is eigelijk maar een tweetal weekjes snachts wakker geworden,daarna verminderde dat geleidelijk aan.
ze gaat wel altijd vrij laat slapen ,dat wel,er is een tijd geweest dat ze pas tegen 2 u ofzo in slaap viel,maar dan wel tot elf uur sliep.
en ze slaapt tot tussen 8.30 en 11 u.
gisteren is ze bijvoorbeeld om 23 u gaan slapen en ze heeft geslapen tot half 11.!
als ze zo door blijft doen ben ik heel gelukkig!
maar ik besef wel dat er gezinnen zijn die minder geluk daar in hebben.
nu maar hopen dat een volgend beebje ook zone goeie slaper is he.
xanthe is eigelijk maar een tweetal weekjes snachts wakker geworden,daarna verminderde dat geleidelijk aan.
ze gaat wel altijd vrij laat slapen ,dat wel,er is een tijd geweest dat ze pas tegen 2 u ofzo in slaap viel,maar dan wel tot elf uur sliep.
En als er bij ons een volgende komt dan hoop ik toch ook dat die zo goed slaapt gelijk Maaike doet. Want ik besef ook dat dat in veel gezinnen een droom is: een kind dat doorslaapt.voetballover schreef:nu maar hopen dat een volgend beebje ook zone goeie slaper is he.
Zelfs toen ze tandjes kreeg hadden we er geen last van, ze werd toen een uurtje of zo vroeger wakker. Maar niet door de nacht, wat een geluk.
Bij Emma kan ik er een klok op zetten: rond 21u valt ze in slaap en 's morgens varieert het tussen 7u en 8u. De laatste twee dagen heeft ze zelfs tot 9u geslapen!!
Daar was ik wel blij om want ik kan gemiddeld 's nachts nog een stuk of 10 keer mijn bed uit voor haar tutje te geven. Minimum een keer of 3, maximum zo een 20 keer....
Ik hoop zo dat ze uit die periode gaat groeien!!! Ik loop er overdag soms als een zombie bij na een slechte nacht.
Groeipijntjes....
Daar was ik wel blij om want ik kan gemiddeld 's nachts nog een stuk of 10 keer mijn bed uit voor haar tutje te geven. Minimum een keer of 3, maximum zo een 20 keer....
Ik hoop zo dat ze uit die periode gaat groeien!!! Ik loop er overdag soms als een zombie bij na een slechte nacht.
Groeipijntjes....
Daan krijgt rond 19u30 zijn badje, daarna zijn laatste flesje en tegen 20u15 is hij al in dromenland. Eigenlijk wel zalig, zo heb je nog de ganse avond voor je. Nu ik terug moet gaan werken, moet ik hem wel wakker maken rond 7u, terwijl hij anders nog een half uur tot een uur zou slapen.
Ik heb dan toch nog geluk dat hij een duimzuigertje is, ik moet dus nooit opstaan 's nachts als hij zijn tutje kwijt is; hij heeft die altijd bij zich!
Ik heb dan toch nog geluk dat hij een duimzuigertje is, ik moet dus nooit opstaan 's nachts als hij zijn tutje kwijt is; hij heeft die altijd bij zich!