juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 aug 2006, 20:33

goortjes schreef:met flesjes worden ze ook groot hoor Mieke :wink:
daar twijfel ik niet aan! :lol:

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 24 aug 2006, 20:50

allé, aan de 1-persoonskamer kan het dus ook al niet liggen :?
So be it... 'k moet toch maar 124 euro ervan zelf betalen, neh... :lol:

Je hebt toch al 2 maanden het beste van jezelf gegeven en dat kan niemand meer afnemen :wink:
Ik hoop dat Marie het lust, de flessenvoeding... succes ermee :D

Ja goortjes, vergissen is menselijk he... Voor Britt is het uitstel van executie, euhm, van spuitjes - in dit geval :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 24 aug 2006, 20:57

nog een leuk :?: voorval gehad daarstraks *ahum*

Ik ging met Niels rap naar de winkel waar ik werk. 'k Moest nog batterijen hebben voor de camera... Daarna moest ik nog rap naar Bilzen, iets gaan ruilen in een speelgoedwinkel.
Ik kom aan hier in de stad, ik doe de deur open en ja hoor... Niels had onderweg een mooie kado gemaakt :roll:
Ik ging hem 'rap' verschonen in het magazijn van de winkel, ja rap, tarara, broek vuil, bodieke vuil :shock: en geen reserve-kleedjes bij :?
Gelukkig verkopen wij soms baby-kleertjes in de winkel, dus Niels heeft nu een nieuwe pyjama :roll: Zo ben ik toch niet eerst terug naar huis moeten rijden met een 'vuile' Niels...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 aug 2006, 22:18

ja dan sta je daar, kan het me levendig voorstellen! :lol: Marie heeft me hetzelfde gelapt op haar babyborrel. :lol:
Eerst doen ze ntijdje geen kaka en dan opeens komt er alles gelijk uit! :wink:

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 25 aug 2006, 10:08

Veel succes, Mieke met de eerste flesvoeding! Ik ben al benieuwd naar je verslagje. Als je er tegenop begint te zien, is het lastig volhouden he. En ook met flesvoeding zal je kleine meid gelukkig zijn!

Ik heb net voor de tweede keer een poging gedaan om Marith een beetje afgekolfde melk te geven. Ze heeft 1x aan de speen gezogen, maar toen kwam de melk te vlug naar haar gedacht, en verslikte ze zich, dus twas direct gedaan. En net op dat moment kwam grote zus haar ook nog eens moeien, beetje aaien over haar wangetjes, en toen ging het helemaal niet meer. Maar tis toch al een verbetering bij de eerste keer, nu heeft ze al 1x gezogen he.

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 aug 2006, 11:19

Falderie,
ook voor jou veel succes hé!! Ik zet Marie in hare relax als ze het flesje krijgt, dan is ze rustig. ze weet als ze bij mij op de arm ligt dat ze dan de borst krijgt en dan lukt dat flesje niet goed. Mss ook een tip voor jou, ik duim alvast!! :wink:

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 aug 2006, 14:46

hier ben ik met mijn verslagje. Ze heeft dus van de melk gedronken!! Ik had de vroedvrouw gisteren nog gebeld om te vragen hoe je het beste leert drinken uit het flesje. Ik moest haar eerst wat afgekolfde melk laten drinken (40 ml) en daarna die poedermelk (30 ml water + 1 schepje poeder) en dan opnieuw 40 ml afgekolfde melk. Na wat aarzelen nam ze ook die fles aan met de poedermelk in. Kheb er zelf ook van geproefd maar das toch volledig anders als die moedermelk. Ze hadden me gezegd dat ik Omneo moest nemen, deze leek voor 90% op moedermelk maar kvond dat die der helemaal niet optrok.
Maar enfin, tbelangrijkste is dat ze haar 40 ml gedronken heeft. :wink:

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 25 aug 2006, 15:07

Ik denk dat ze niet de smaak bedoelen met de gelijkenissen, maar de samenstelling. Ze hebben me van Renate ook Omneo aangeraden, ze zeiden dat dat qua verteerbaarheid en stoelgang het best lijkt op borstvoeding, minst kans op krampjes en zo...
Renate heeft dat alleszins altijd goed verdragen. Hopelijk Marie ook he.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 25 aug 2006, 16:22

succes nog met de flesjes héz!!!

ons meisje begon toch elke avond te vroeg aan haar nachtje
dus gisterenavond het eens anders aangepakt.
Om 17;15u had ze haar flesje
dan heb ik haar om 18.30u in haar bedje boven gelegd
en ze heeft geslapen tot 00.30u
na een flesje gedurende een half uurtje
terug in haar bedje en weer geslapen tot 7u
zalig!!
vanavond zal ze om 20u haar flesje krijgen
en hopelijk slaapt ze dan iets langer
en zo binnen aanzienbare tijd haar nachtje door hé!

Ja Lena, een pyama komt toch altijd van pas hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 aug 2006, 16:34

das goed van brittje! Ik duim voor vanavond!! Eet ze nu terug beter?

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 25 aug 2006, 16:36

vandaag heeft ze al vrij goed gegeten
van haar fles (150 en 5 schepjes) heeft ze vandaag telkens maar 10 à 20 cc laten staan
Dus dat is flink hé
Hopelijk blijft het nu zo!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 25 aug 2006, 17:31

goortjes schreef:vandaag heeft ze al vrij goed gegeten
van haar fles (150 en 5 schepjes) heeft ze vandaag telkens maar 10 à 20 cc laten staan
Dus dat is flink hé
Hopelijk blijft het nu zo!
amai, ja da's flink :) wie weet is ze op weg

ook een kleine update hier :)
Torben heeft vorige nacht van middernacht tot vanmorgen 4u geslapen ! :D
gisteren had hij een mindere dag, maar vandaag weer een heel stuk beter :D :)
Naar de dokter gebeld voor een update en die zegt dat we de medicatie waarschijnlijk een paar maand mogen doorgeven
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 aug 2006, 12:55

Ook heel flink van Torben!!! Huilt hij nu nog zoveel?

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 26 aug 2006, 13:54

het is al een heel stuk geminderd :) nu nog een uurtje of 5 per dag
verbazingwekkend hoe vlug dat veranderd is, nu nog 's avonds rustiger worden en hij is er helemaal door :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 27 aug 2006, 17:51

gelukkig maar seg, dat het al veel beter is!
dat is voor mama en papa ook fijner hé, major!! :wink:

vandaag eet ons brittje weer maar halve flesjes :?
het gaat echt op en af
maar haar nachtje was wel weer heel goed
gisterenavond om 20u flesje, 21u in bed en om 5u wakker
om 5.30u terug in bed en weer geslapen tot 9.30u
knap hé!!!
onze niels was vannacht ook lief voor ons
om 19u in bed en geslapen tot 9.45u (wakker gemaakt dan nog hé!!)
Waren gisteren met hem een ganse dag gaan zwemmen
en hij was dood doodop!!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 27 aug 2006, 17:54

oh ja, net bij mijn zus geweest en die is al 20 jaar kinderverzorgster bij families met 3-lingen.
Die nam ons brittje vast en zei:
amaai meisje, gij zijt iets stevigs!! en dat terwijl je zo weinig eet!!

Nummer zoveel die dus verschiet hoe sterk ons brittje wel is
die duwt zich constant af, die wil altijd maar op haar beentjes staan
en rechtzitten... als je die op je schoot hebt zitten en zowat liggen in de arm, dan duwt die zichzelf recht, want madam wil rechtzitten!!!
Onze niels was ook ne sterke, maar ons meisje is toch nog een pakje sterker op die leeftijd!!
dat belooft!
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 aug 2006, 09:47

Das idd heel tof als ze zoiets zeggen en knap van brittje dat ze al zo goed slaapt!!! Spijtig van de flesjes dat ze die niet uitkrijgt. :? Heeft ze eigenlijk vaste uren? Marie hier totaal niet. Want nu slaapt ze nog steeds van gisterenavond half 1. En morgen kan dat weer 8 uur zijn. Nu, das helemaal niet erg, ze slaapt ook door en das het voornaamste. :wink: En met dat ik Marie meer en meer een flesje geef, slaapt ze door de dag meer. Met Bv was ze steeds namiddag wakker tot we zelf gingen slapen en nu met die flesjes, dommelt ze meer en meer in. Het enige waar ik beetje bang voor ben is dat eens ze volledig op flesmelk staat en ze meer en meer namiddag begint te slapen, of ze dan nog ze goed door gaat slapen snachts.... :?
En die stomme borsten willen niet meer mee nu die door hebben dat Marie regelmatig flesjes krijgt. :evil: Zelfs met afkolven komt er weiniger uit. Dan staan ze echt opspringen en begin je vol goede moed af te kolven en na 5 minuten zijn die zo slap en komt er geen drup meer uit!! :x

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 28 aug 2006, 11:39

jammer van je BV Mieke, maar ik vrees dat dat er niet op gaat beteren.... :? Maar ik hoop van wel hoor!!!

Ons britt heeft idd vaste uren
Rust en regelmaat hou ik hier strict aan. Vind dat wel belangrijk.

hier slaapt ons meisje ook veel in de voormiddag, in de namiddag
in de vooravond
en toch... slaapt ze een ganse nacht!
dus dat komt wel goed hoor Mieke :wink:
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 28 aug 2006, 13:04

ja mieke, ik weet wat je meemaakt, Linda hier kan ook geen hele flesjes kolven. Soms is het begot al bij al een grondje, soms een half flesje
misschien is ze niet genoeg uitgerust
als torben zo verder drinkt als hij nu doet en hij moet binnen een paar weken naar de om, dan vraag ik me af hoe we aan 5 à 6 volle flesjes per dag gaan geraken :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 aug 2006, 13:56

Goh, dan is er ook wel beetje stress bij jullie denk ik! Met het gedacht dat Torben naar de OM moet. Geven jullie alleen BV of ook al gewoon poedermelk?
Kben nu bij Marie aant proberen om volledig over te schakelen. Maar das niet zo simpel als ze allemaal zeggen. Normaal krijgt 5 x 180 ml. Maar per keer drinkt ze maar max 90 ml uit. En ze is om de 2 uur daar voor haar flesje, dus komt dat eigenlijk op hetzelfde neer. Kvind het eigenlijk wel moeilijk met die flesjes. Gelukkig komt morgen de vroedvrouw terug langs want ze zal deze keer niet snel vertrekken hier. :wink:
Een hele hoop vragen klaar liggen! :lol:
Vincent, wens Linda nog veel succes met het afkolven en ik hoop voor haar dat het nog zal beteren!!!

TinaL
Pas blauw

@ Lena

Bericht door TinaL » 28 aug 2006, 14:21

Hoi Lena,
Even een antwoordje op uw vraag.
Jarno doet het inderdaad goed hé.
Hij slaapt sinds een goei week ook in zijn eigen kamertje.
Van +-22u tot +-8. Ik moet er soms wel eens uit voor zijn tutje maar das al.
Daarvoor sliep hij nog bij ons op de kamer, dat was gemakkelijk als hij rond 6u eten wou.
Nu slaapt hij ook in de namiddag boven. Daar is hij rustiger dan beneden. Want als hij beneden slaapt is het steeds maar voor een kwartiertje of hooguit een half uur. Nu slaapt hij dus boven van +-13u tot 15u.

Lena reageert super goed op haar broertje. Ze kan hem geen moment missen en als hij weent komt ze direct zeggen 'Jano weent, tutje' Of als ze eraan kan geeft ze hem zijn tutje zelf.
Alleen bij het eten geven durft ze ook al wel eens aandacht zoeken.
De trap opgaan, de schuiven leeghalen, of Jarno komen plagen.
Maar dat hoort er nu eenmaal bij hé!

Jij hebt zo te lezen ook 2 flinke kapoenen. Hopelijk gaan ze later fijn samen kunnen spelen die kapoenen van ons
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 28 aug 2006, 14:23

Van hieruit ook nog ne keer nen update. Ik ben nu al een dag of 5 aan het proberen om Marith wat afgekolfde melk uit een flesje te laten drinken, maar tot nu toe geen succes hoor, eerst zit ze er wat mee te spelen, en uiteindelijk maakt ze zich zodanig kwaad, dat ik ze dan toch maar de borst geef.
Tis niet dat het al hoofdnoodzakelijk is dat ze een flesje drinkt hoor, maar ja, heel af en toe voel ik mij zo megagebonden aan mijn meisje, en zou ik gewoon eens wegwillen, al is het maar gewoon eens iets gaan drinken met een vriendin of zo. snap je? Maar kzal nog wat geduld moeten hebben zeker?
Hier is dat afkolven ook soms een ramp hoor, s morgens valt da goed mee, maar nu heb ik rond 12u afgekolfd (nadat ze had gedronken wel) en kreeg er maar 20 ml meer uit.
Marith heeft overdag niet echt een vast ritme om te drinken en te slapen, maar savonds rond 21u30 drinkt ze voor het laatst en dan slaapt ze zeker tot 6u30, vandaag was het zelfs 8u30, echt een zaligheid hoor.

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 aug 2006, 14:29

die borsten toch!!! :lol:

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 28 aug 2006, 15:20

Mieke schreef:Geven jullie alleen BV of ook al gewoon poedermelk?
Linda wil niks weten van poedermelk, dus enkel bv
Mieke schreef: Vincent, wens Linda nog veel succes met het afkolven en ik hoop voor haar dat het nog zal beteren!!!
thx :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 29 aug 2006, 11:16

joehoe, tis gelukt!! Marith heeft 40 ml borstmelk uit een flesje willen drinken! Ik ben van plan om ze iedere dag een beetje uit een flesje te laten drinken zodat ze die techniek ook vast heeft. Als ik dan eens wegwil, dan kan dat. En dan kan ik als ik terug moet werken misschien nog s morgeb-ns en s avonds bv geven. Dat zullen we nog wel zien dan.

1 ding per keer, ben nu al content met het eerste flessucces :D

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 29 aug 2006, 11:25

Flink van Marith!!! :lol: Das het beste om ze elke dag nbeetje te laten drinken. Want als je het een paar dagen niet doet, dan moet je terug van vooraf aan beginnen.

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 29 aug 2006, 11:40

Ja, dat dacht ik ook Mieke. Ik was bij Renate van die veronderstelling uitgegaan, dikke miserie dus.

En ik wil het ook oma niet aandoen dat ze op Marith en Renate past, en dat Marith niet wil drinken. Want ik ken mijn ma, ze zou het eerst meer dan een uur proberen eer ze mij zou bellen hoor!

Ik had een streefdoel voor ogen hoor, in september organiseert het muziek(waar ik lid van ben) een salsa-avond met salsa-initiatie en ne megagoeie liveband, en da wilde ik eigenlijk echt niet missen, maar om daar met Marith rond te lopen zie ik ook niet zitten want tis s avonds en in open lucht. Dus iedere dag weer flesje proberen, zodat ik Marith dan zonder zorgen kan toevertrouwen aan mijn ma.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 29 aug 2006, 14:52

knap van Marith!!!

@ Mieke
je moet je geen zorgen maken dat ze maar 90 ml drinkt per keer
Ons meisje heeft dagen dat ze de ganse dag telkens maar 80 ml drinkt :?
en die laat er wel telkens 4 uur zeker tussen...
En die groeit ook!! :lol:
Marie gaat automatisch wel meer worden eten, maar ze moet het ook leren hé. En het ene kindje neemt dat sneller aan dan het andere.
Onze niels was megasnel met die omschakeling en ons britt.... ahum, dat duurt veeeeeel langer! 8)

Het slapen is sinds ik die verandering ingevoerd heb, enorm verbeterd!!!
gisterenavond om 20.30u flesje
om 21u in bed
om 7u vanmorgen wakker
dan in haar box gelegd, even wakker gelegen en terug in slaap gevallen
wakker gemaakt om 8.30u voor haar flesje!
Goed hé :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 29 aug 2006, 17:57

misschien een stomme vraag maar moet je ze smorgens ook wakker maken? Marie word nog op heel onregelmatige uren wakker. Gisteren 11 uur smorgens en vandaag 10. Maar ik kom dan niet uit met die flesje ze krijgt seffe nog 1 en dan ist pas tegen half 11 deze avond, maar dat is dan pas haar 4de flesje?? En daarstraks was het de eerste keer dat 180 ml dronk. Ik vind het moeilijk hoor met die flesjes hier.
Ik ben er zelf nog niet uit of ik 1 voeding gewoon BV blijf geven of volledig op flessen. Ppfff, ze kunnen het ne mens toch enorm moeilijk maken. Ik vind het heel moeilijk om de borst te laten. Maar ik kan, eens aant werk niet afkolven daar. Dan loop ik met dikke pompoenen rond tot thuis.
Met BV heb je ze altijd vast. En nu met die flesjes slaapt ze de hele dag en kan ik ze niet meer zoveel vastnemen en dat mis ik. Die oogjes als ze naar me kijkt terwijl ze aan de borst is. De voor en nadelen van beide voedingen zijn hetzelfde voor mij.
Sorry, maar kmoest het weer even kwijt. Mijn moeder zegt van te stoppen met BV zoals zovele andere mensen. Ze praten erover alsof het niets is. Dan word k boos, boos omdat ze me niet begrijpen....

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 29 aug 2006, 20:30

Mieke schreef: moet je ze smorgens ook wakker maken?
hij is meestal wel wakker wanneer ik 's morgens opsta om 7u, dus wakker moeten we hem nooit maken, vooral ook als hij in slaap valt, het meestal niet voor langer dan drie kwartier is, we zijn zeker dat hij vlug weer wakker wordt
Mieke schreef: Ze praten erover alsof het niets is. Dan word k boos, boos omdat ze me niet begrijpen....
ze begrijpen het concept bv ook niet, ze begrijpen niet dat het meer dan enkel voeden is
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”