Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 08 aug 2006, 18:40

Tja, de kilootjes...
De eerste weken had ik ook niet zo zin in snoep. Ik heb toen gewoon steeds veel gegeten zodat ik niet misselijk werd op mijn lege maag.
Maar nu krijg ik wel zin in vanalles en eigenlijk dingen waar ik voordien nooit echt naar omkeek zoals bvb. van die rode snoepveters. Tja. Ik weeg nu 65kg en ik woog vlak voor de zwangerschap ongeveer 61kg. Dus toch ook al 4kg bij.
Buikje wordt stilaan meer en meer zichtbaar. Hoewel de meeste mensen nog steeds schrikken en zeggen dat ze niks hadden gemerkt als ik ze nu pas vertel dat ik zwanger ben. Veel zomerbroeken passen wel niet meer, dus zal binnenkort eens langs een paar winkels (en vriendinnen) moeten lopen voor wat kleren.
Wij mogen volgende maandag EINDELIJK terug naar de gyn en heeeeeel mss kan ze dan ook al het geslacht zien, maar het is wel op het randje. Afwachten dus. En anders is het nog een maandje langer, eh.
Verder is het snotteren hier al een beetje verminderd, maar toch nog altijd vrij veel slijmen. Snif snuf...

Groetjes,
Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 14 aug 2006, 18:30

Hey iedereen,

Vandaag dus weer naar de gyn. Alles was dik in orde met ons kleintje en we kennen nu ook het geslacht! Leuk, leuk!
Veel meer kan ik eigenlijk niet echt vertellen...
Behalve dat ik van die toxoplasmose die ik heel misschien heb gehad niet bang moet zijn omdat de dr. mij de best mogelijke medicatie heeft gegeven en omdat er dus 'in geval van' normaal geen virusjes bij ons babytje zijn geraakt. Oef!

Aditi
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 14 aug 2006, 18:31

Hey iedereen,

Vandaag dus weer naar de gyn. Alles was dik in orde met ons kleintje en we kennen nu ook het geslacht! Leuk, leuk!
Veel meer kan ik eigenlijk niet echt vertellen...
Behalve dat ik van die toxoplasmose die ik heel misschien heb gehad niet bang moet zijn omdat de dr. mij de best mogelijke medicatie heeft gegeven en omdat er dus 'in geval van' normaal geen virusjes bij ons babytje zijn geraakt. Oef!

Aditi
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

goed nieuws

Bericht door Aicha » 14 aug 2006, 19:04

Oef, dat is goed nieuws! Je zult nu weer met volle teugen van je zwangerschap kunnen genieten.
En nu je het geslacht van je kleintje weet kun je ook al eens gaan shoppen. Slecht voor de portemonnee maar ooo zooooo leuk.

Hier niet veel nieuws te melden. Mijn buik neemt bokkesprongen. de centimeters vliegen eraan. Zal teken zijn dat ons prutske goed groeit zeker.

Op naar de volgende die naar de gyn mag. Er was nog iemand hé deze week. Of vergis ik me?

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 14 aug 2006, 22:12

Aditi schreef:Vandaag dus weer naar de gyn. Alles was dik in orde met ons kleintje en we kennen nu ook het geslacht! Leuk, leuk!
Maar we mogen niets weten :D ?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 15 aug 2006, 09:49

Morgen is het voor mij D-Day. Dan kan ik na 5 weken eindelijk nog eens een kijkje nemen in mijn buik :lol: :lol: Voor het geslacht zal het jammer genoeg nog te vroeg zijn. Ik ben zo benieuwd wat het wordt :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

flupke
Moderator

Re: goed nieuws

Bericht door flupke » 15 aug 2006, 09:51

Aicha schreef:Op naar de volgende die naar de gyn mag. Er was nog iemand hé deze week. Of vergis ik me?
Dat was ikke dus :lol: :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 15 aug 2006, 11:43

Hihi,
We blijven maar twijfelen of we het aan de rest van de wereld gaan vertellen of niet...
Voorlopig hebben we besloten om in ieder geval te wachten tot het volgende bezoek aan de gyn. Dat is op 11 september.
Ik denk dat we er daarna niet veel langer gaan in slagen om onze mond te houden. We zijn ZO slecht in geheimen :)

Aditi
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 15 aug 2006, 12:22

flupke schreef:Morgen is het voor mij D-Day. Dan kan ik na 5 weken eindelijk nog eens een kijkje nemen in mijn buik :lol: :lol: Voor het geslacht zal het jammer genoeg nog te vroeg zijn. Ik ben zo benieuwd wat het wordt :lol: :lol:
Veel succes voor morgen. Mss is het idd nog te vroeg, maar als baby nu eens erg goed zou liggen.... :D En deel jij met ons je grote geheim? :P
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

succes

Bericht door Aicha » 15 aug 2006, 15:34

Flupke, veel succes hé morgen! Kwou dat we al een weekje verder waren zodat ik ook weer eens mag gaan piepen.

Op naar 11 september!Wie weet onthullen er hier wel meer geheimpjes! Ben ook zo'n moeilijke zwijger. Als er iemand naar het geslacht vraagt dan ligt het steeds op het puntje van mijn tong.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 15 aug 2006, 16:27

sandy schreef: Veel succes voor morgen. Mss is het idd nog te vroeg, maar als baby nu eens erg goed zou liggen.... :D En deel jij met ons je grote geheim? :P
Daar zal ik nog eens goed over nadenken :wink: :wink: Wie weet :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 15 aug 2006, 16:43

Aicha, fijn dat alles in orde is hé! En ik vind dat jet het geslacht hier best mag vertellen, wij kennen niemand van je familie dus kunnen we het niet doorvertellen. En dan heb je het toch aan iemand kunnen vertellen. Zijn toch allemaal goede argumenten niet?? En het belangrijlste argulent is dat we allemaal heel nieuwsgierig zijn! :mrgreen:
Flupke, veel succes bij de gyne morgen. En wie weet, als de baby heel goed ligt, kan de gyne misschien toch al iets over het geslacht zeggen... :D
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 15 aug 2006, 20:45

flupke schreef:
sandy schreef: Veel succes voor morgen. Mss is het idd nog te vroeg, maar als baby nu eens erg goed zou liggen.... :D En deel jij met ons je grote geheim? :P
Daar zal ik nog eens goed over nadenken :wink: :wink: Wie weet :lol:
Denk daar maar eens over na.... :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 16 aug 2006, 14:18

Hallo, hier ben ik dan. Net terug van de gynaecoloog. Alles was perfect in orde. Onze spruit mat van zijn/haar hoofdje tot het poepeke 11.6 cm.De totale lengte zou ongeveer 16 cm zijn. Er zat weer heel wat beweging in, maar toch lag hij/zij geen enkele keer goed genoeg om het geslacht al te kunnen bepalen. Jullie zullen dus nog even op jullie honger moeten blijven wachten tot de volgende echo :lol: :lol: Misschien is het geslacht dan te zien. De volgende echo is gepland op 12 september. Ondertussen wil ik jullie mijn echootjes van vandaag toch niet onthouden :lol: :lol: De onderste is een foto van het gezichtje frontaal gezien.

Afbeelding

groetjes cindy
AfbeeldingAfbeelding

Kim.D.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 16 aug 2006, 14:29

zo schattig.

hopelijk weet je in september wat het gaat worden.

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 16 aug 2006, 16:00

Heel mooi, Cindy! Wat is dat toch schattig, zo'n buikbabytje!
Mss in september meer geluk! Moet je trouwens niet gaan voor een uitgebreide echo? Ik heb dat van allebei gehad, maar weet niet of dit in elk zh hetzelfde is.
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 16 aug 2006, 16:23

sandy schreef:Heel mooi, Cindy! Wat is dat toch schattig, zo'n buikbabytje!
Mss in september meer geluk! Moet je trouwens niet gaan voor een uitgebreide echo? Ik heb dat van allebei gehad, maar weet niet of dit in elk zh hetzelfde is.
Ik denk dat die voor 12 september is. Dan ben ik ongeveer 20 weken. Allez... ik weet het eigenlijk niet zeker hoor :? :? Rond hoeveel weken doen ze die normaal gezien?
AfbeeldingAfbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 16 aug 2006, 17:04

mooi eh cindyke,

dan zijt ge heel trots eh als ge da babytje zo in je buikje ziet op de echo,
ik krijg dan altijd tranen in mijn ogen,

brrr ik krijg de kriebeltjes als ik eraan terug denk,

en voel je al enige beweging?

ik ondertussen wel al, en tis een bezige bij moet ik zeggen, normaal als ik de 29ste moet gaan dan zou ik het geslacht al kunnen weten, als het normaal ligt natuurlijk :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 16 aug 2006, 17:52

mooie echo's!!!!!!

als er bij mij nu een echo word gemaakt,is het maar 'deeltjes'dat je meekrijgt op de foto,buikbaby past er niet meer volledig op..

de grote echo gebeurde hier rond de 20ste week...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 16 aug 2006, 17:57

Hey Flupke,
Mooie echootjes zeg! Ik zal de mijne seffens ook eens proberen plaatsen. Als ik op 11/09 terug moet, is het voor een uitgebreide echo. Dat zal voor jou waarschijnlijk ook het geval zijn dan, eh! In ieder geval fijn om te horen dat ook bij jou alles in orde is. En het zijn niet alleen wij die op onze honger blijven zitten, dacht ik. Was er niet nog iemand heeeeeel nieuwsgierig :) :)

Chanti,
Het is inderdaad zalig om je babytje zo bezig te zien in je buik. WIj waren zo druk met kijken dat de gyn grapte dat we het apparaat anders maar moesten meenemen voor de feestdag :) Kon dat maar!

Aditi[/img]
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 16 aug 2006, 17:57

Hey Flupke,
Mooie echootjes zeg! Ik zal de mijne seffens ook eens proberen plaatsen. Als ik op 11/09 terug moet, is het voor een uitgebreide echo. Dat zal voor jou waarschijnlijk ook het geval zijn dan, eh! In ieder geval fijn om te horen dat ook bij jou alles in orde is. En het zijn niet alleen wij die op onze honger blijven zitten, dacht ik. Was er niet nog iemand heeeeeel nieuwsgierig :) :)

Chanti,
Het is inderdaad zalig om je babytje zo bezig te zien in je buik. WIj waren zo druk met kijken dat de gyn grapte dat we het apparaat anders maar moesten meenemen voor de feestdag :) Kon dat maar!

Aditi[/img]
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 16 aug 2006, 18:02

Sorry, maar ik kan er niets aan doen dat alles van mij hier telkens twee keer staat... Mijn pc geeft steeds een fout als ik iets verstuur en zonder dat ik dan nog eens opnieuw klik, staat alles er gewoon twee keer.

Echootje op 12 weken:
C:\Documents and Settings\Ktje\My Documents\My Pictures\030706-echo.JPG

Echootje op 18 weken:
C:\Documents and Settings\Ktje\My Documents\My Pictures\140806-echo.JPG
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 16 aug 2006, 18:16

Aditi, we krijgen je foto's van je echo niet te zien :?
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 16 aug 2006, 18:16

Zucht... het wil niet erg lukken...
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 16 aug 2006, 19:09

Het is soms echt prutsen om die foto's erin te krijgen hé. Heb ook al liggen prutsen!
Flupke echt mooie echo's hé! Helemaal om te smelten! Ik kan echt niet wachten om ook ooit zo'n echo's te kunnen posten! :D Hopelijk ligt jullie beebje in september even stil zodat jullie kunnen zien wat het gaat worden!
Chanti, voel je je beebje al bewegen?? Ik dacht dat dat later was maar ik ben er ook geen expert in natuurlijk! Wel leuk hé als je hem voelt sjotten! Dat meot echt een geweldig gevoel zijn!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 16 aug 2006, 22:01

ja echt sjotten is dat nog niet dat ik voel maar bewegen doet het wel hihihi

alleszinds het is zaaalig om het te voelen :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 17 aug 2006, 14:05

flupke schreef:Ik denk dat die voor 12 september is. Dan ben ik ongeveer 20 weken. Allez... ik weet het eigenlijk niet zeker hoor :? :? Rond hoeveel weken doen ze die normaal gezien?
Ja, rond 20 weken, dan zal je het wel zien.

Fantastisch, leven in je buik voelen. Genieten maar, want na de bevalling ga je dat missen, zeker weten 8) 8)
Afbeelding
Afbeelding

Gast

gyn

Bericht door Gast » 17 aug 2006, 17:43

We zijn op de goeie weg dames! Houden zo!

Die echootjes zijn zo leuk. Tussen 2 controles in kijk er vaak naar. Zeker in het begin van de zwangerschap, als je nog geen beweging voelt geven ze je toch die bevestiging dat er echt wel een babietje in je groeit.

Wij zijn hier aan de computer nog niet helemaal geinstalleerd, dus vandaar (jammer genoeg) geen fotootjes of echo's.

Bij mij was die uitgebriede echo ook telkens rond 20 weken. Bij deze zwangerschap vind ik echter dat de gyn overal rapper over gaat. Het is toch niet omdat dit ons derde prutske wordt dat ik alles weet en zelf zie. De behoefte aan gerustelling is minstens even groot als bij mijn 2 andere kindjes. Zal zelf weer wat meer vragen moeten stellen zeker volgende week?!
Nog een weekje en t'is weer zover;Joepie

Aicha
Pas blauw

raar

Bericht door Aicha » 17 aug 2006, 20:06

ter verduidelijking: het bovenstaande berichtje is van Aicha. Er is blijkbaar iets foutgelopen waardoor ik als"gast" aangemeld sta. Sorry!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 17 aug 2006, 20:41

Ik dacht al... wie is dat nu weer :lol: :lol: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”