Schema eten op 7 maand

Moderators:Welcome, Moderators

Ilse-vh
Pas blauw
Schema eten op 7 maand

Bericht door Ilse-vh » 13 aug 2006, 22:40

Ik zit met een paar vraagtekens.

Volgens het schema van K&G zou Emma nu fruit- en groentenpap moeten eten en daarbij nog eens minstens een halve liter pap per dag.
's morgens krijgt ze een flesje van ong. 210ml en dat drinkt ze vlot uit. 4 uur later gaf ik haar haar groentenpapje (200g), nog eens 4 uur later haar fruitpap, ook ongeveer 200g. Haar laatste fles was tussen 19u en 20u want om 21 stipt valt ze in slaap.
En die laatste fles geraakt nooit helemaal leeg.

Nu ondervonden we dat ze met dit schema nogal makkelijk wat terug overgaf en soms wel heel veel. Soms kwam er nog groentenpap terug terwijl ik haar fruitpap al aan het maken was.
Ik ben dan deze week begonnen met haar eigen ritme te volgen. 's Morgens flesje, dan meestal ongeveer 5 uur later vraagt ze om haar groentenpap, idem voor fruitpap, na ook een uur of 5 krijgt ze terug honger. En dan geef ik haar rond 20u nog een flesje waarvan ze hoogstens 100ml drinkt.
Resultaat is dat ze veel minder teruggeeft maar ja, volgens dat schema van K&G heeft ze dus veel te weinig melk binnen en volgens hen is dat toch nog de voornaamste voeding.

Emma is mooi op haar gewicht en groeit heel goed maar ik wou eens vragen hoe jullie schema eruit ziet of zag rond 7 maand.
Ik volg zeker niet alles van K&G strikt op want ik vind ook dat ze er soms ferm naast zitten maar wilde graag jullie feedback.
alvast bedankt!
Afbeelding

Afbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 13 aug 2006, 22:47

je kan altijd eens proberen haar wat na die groentenpap te laten drinken...

als ze haar pap niet binnenhoud anders...en als ze niet meer vraagt kan je ook niet meer geven he. Anders heb je als gevolg dat ze teruggeeft dat is voor haar onaangenaam. Ik ben persoonlijk van principe om patronen dat kindje aangeeft een beetje te volgen.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 13 aug 2006, 22:54

Ik zou het tempo van je dochtertje volgen.
Wij geven eten als Ilsa honger heeft. Nu is het wel een grote eter.

Maar dat je meid zoveel teruggeeft, daar heeft ze volgens mij niets aan. Als ze meer honger heeft 's avonds , zal ze zich zeker laten horen en dan kan je nog altijd bijgeven.

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 14 aug 2006, 06:58

Timothy zit op een gelijkaardig schema, maar na zijn groenten en fruitpap vraagt hij nog veel een fles bij (tss de 120 en 180 ml)

Hij gaf ook eerst terug, maar dat minderde vanzelf :wink:

Timothy is "vanzelf" in zo'n schema gekomen: beginnen met proberen en telkens een stapje verder
Afbeelding
Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw

Bericht door Ilse-vh » 14 aug 2006, 08:49

Bedankt voor de reacties.
Ik ga eens beginnen vandaag met haar nog een flesje te geven na haar groentjes en fruit en zien wat ze zelf nog wil eten.
Afbeelding

Afbeelding

Kim.D.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 14 aug 2006, 16:34

je moet gewoon naar je kindje kijken en haar ritme volgen. hetgeen waar jij en je kindje het best bij voelen!

naar kind en gezin luister ik al lang ni meer. ga daar enkel voor de gratis spuiten :lol:

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 14 aug 2006, 22:23

Zie zelf maar wat en hoe. K&G weten ook niet alles hoor!
Milan is nu 14 mnd en eet sinds een goeie 4 weken fruit! Voordien at hij enkel s'middags patatjes en voor de rest 3 flessen melk van 270cc. Ik ga nu wel niet naar k&g, maar ze zouden zeker uit hun vel hebben gesprongen. Milan weegt nu 10.4 kg, dus hij is zeker mee voor zijn leeftijd.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De babyvoeding”