Na een korte afwezigheid kan ik eindelijk terug mijn favoriete forum bezoeken.
En ik begin al direct met een vraag

Emma is nu bijna 7 maand en ze heeft nog geen nacht in haar jonge leventje door geslapen. Overdag doet ze mooi haar twee dutjes, in de voor- en in de namiddag van ongeveer een uurtje. Haar voeding krijgt ze ook mooi op schema en ze eet heel goed en graag. Het zijn de nachten die ons kopzorgen geven.
Ze valt steeds in slaap tussen 20u30 en 21u. Ze valt in haar eigen bedje in slaap, ik blijf in de buurt boven maar blijf niet rond haar bedje hangen. Als ik zie dat ze goed in slaap is, dan ga ik met de babyfoon terug naar beneden. Die eerste uren slaapt ze goed door.
Rond middernacht begint het dan, klaaglijk huilen. Ik ga kijken en steeds is haar tutje uit. Zodra ik het haar in haar mondje steek, valt ze meteen terug in slaap.
En dan begint het serieus. Soms om de 10 minuten, soms om het uur.... telkens huilt ze om haar tutje. Ze is niet echt "wakker", het is meer in haar slaap want haar oogjes blijven gesloten.
Alles hebben we al geprobeerd. Op aanraden van mensen hebben we haar eens laten huilen maar het werd alleen maar erger. (en ik kan dat niet horen...mijn hart breekt...) Aangezien ik weet dat ze ophoudt met haar tutje vind ik het een kleine moeite om even op te staan, tutje geven, ze slaapt en ik val ook direct terug in slaap.
Maar zo 10 tot 15 keer per nacht....het begint nu wel heel vermoeiend te worden!
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Moet ik haar dan echt laten huilen?
Als ik hoor dat andere kindjes van haar leeftijd een hele nacht doorslapen, dan kan ik me dat haast niet voorstellen!
Alle feedback en tips zijn enorm welkom!!!