Sinterklaas

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Marijke
Pas blauw
Sinterklaas

Bericht door Marijke » 07 aug 2006, 12:19

Naomi is nu 2m 1/2 jong en we vragen ons af wanneer we met haar naar Sinterklaas kunnen gaan. In december zal ze 7 maanden zijn, te vroeg?
Afbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 07 aug 2006, 12:21

volgens mij hebben kindjes aan st-niklaas pas iets vanaf een jaar of drie ;)
daarvoor is het heel verwarrend en zelfs afschikkend
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 aug 2006, 13:02

denk ook niet dat op een leeftijd van 7 maand een kind er al iets aan heeft om bij Sinterklaas te gaan hoor

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 07 aug 2006, 13:11

bwa onze kids vonden er niet veel aan op die leeftijd maar hadden er zeker ook geen schrik van - telkens via een personeelsfeest wel: R heeft gewoon van op afstand de Sint gezien (die nam geen kinderne op schoot en had het al druk genoeg met uitdelen :lol: want die moest nog verder naar een ander feest) en J heeft ook zo rond 6M op de schoot gvan een lieve Sint gezeten en vond dat ok (terwijl hij naders zo rap ongerust is) maar je moet dat zelf bekijken: ik zou het zeker neit pushen om erbij te gaan zitten, maar ernaar kijken da's toch plezant al, ook op die leeftijd.

Zwarte piet(en) die zijn soms angstaanjagender heb ik ervaren, al ligt dat aan de aanpka: wij hebben altijd gezegd dat die zotte kuren doen en J vindt dat natuurlijk super. Trouwens in de Steinerscholen komt de zelfs alleen (!!) in de kleuterkals omdat volgens hun pedagogie Zwarte Piet onder de lagereschoolleeftijd niet kan: zou staan voor iets donkers en kwaads en daar kunnen kleuters (vollgen Steiner hè) niet mee om ... Nu moet ik zeggen dat ik op veel vlakken pro Steinerpedagogie ben, maar dat was mij er toch wel over - net als nog enkele zaken. Soit, onze J zit nu (na 3 jaar Steiner-kleuterschool) al een dik jaar op een klassieke lagere school en heeft afgelopen winter met veel plezier zijn eigen Zwarte-Pieten-diploma behaald waarvoor ze in de turnles zo van die dingen als over balkjes (daken) lopen en pakjes in tonnen (schoorstenen) werpen ... en R keek er helemaal niet van op dat zijn broer ineens met een zwarte snuit en in gekke kleren naar huis kwam: die vindt alles dat J doet gewoon geweldig! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 07 aug 2006, 13:44

toen onze niels een jaar was
vond hij er niets aan... hij keek alleen maar gek
Die baard daar had hij het niet mee
Maar toen hij 2 jaar werd, vond hij het geweldig
zwarte piet beangstigde hem wel wat
maar toch!!
en dit jaar.... ik denk dat hij niet meer te houden is
sinds vorige sinterklaas beseft hij wat pakjes zijn!!!!!
dus.....
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 09 aug 2006, 20:40

We zijn vorig jaar met hem naar sinterklaas geweest en hij vond het te gek.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 09 aug 2006, 22:17

Wij gaan mss dit jaar naar stklaas, alhoewel ze bang zal zijn :wink: Dus vast staat het nog niet.
Voor stklaas geven wij ook geld, net als de oma's en opa's ed. Speelgoed krijgt ze door het jaar en beseffen wie st is...ik vind ze op het randje en ze is nu 2.5 jaar oud.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”