Hoe weten wanneer slaaptijd
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
In de eerste weken sliep Naomi haast direct na een borstvoeding. Nu is meer en meer klaarwakker als ze gedronken heeft. Ik zit me dan telkens af te vragen wanneer ik ze in slaap moet wiegen. Ik hou ze dan meestal een uurtje bezig met het speeltapijt, ik leg haar in de wipstoel, ga met haar wandelen in de tuin met haar rugje tegen mij aanleunend, geef haar een badje één keer per dag....
Ik heb soms het gevoel dat ik haar te snel laat slapen of zijn er bepaalde signalen waarop ik moet letten dat ze moe wordt?
Ik heb soms het gevoel dat ik haar te snel laat slapen of zijn er bepaalde signalen waarop ik moet letten dat ze moe wordt?

- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
ik wieg Shayenzo nooit in slaap, als hij moe is valt hij vanzelf wel in slaap
zoiets kan je moeilijk programmeren he, en vaste uren opzetten, daarvoor zijn ze nog te klein
's avonds krijgt het meestal wel op ongeveer hetzelfde uur zijn laatste fles en gaat dan zijn bedje in, maar 'smorgens varieert dat, soms 5u (heel vroeg) dan gaat hij er na het eten terug in en slaapt verder, soms 8u - 8u30 en dan na het eten is hij klaarwakker
hangt er echt vanaf denk ik
zoiets kan je moeilijk programmeren he, en vaste uren opzetten, daarvoor zijn ze nog te klein
's avonds krijgt het meestal wel op ongeveer hetzelfde uur zijn laatste fles en gaat dan zijn bedje in, maar 'smorgens varieert dat, soms 5u (heel vroeg) dan gaat hij er na het eten terug in en slaapt verder, soms 8u - 8u30 en dan na het eten is hij klaarwakker
hangt er echt vanaf denk ik
ja aan 't oortje frullen dat doen die van mij ook wel eens: onzen oudste slaapt nog altijd met zijn tetradoekie (al hangt dat spullement al helemaal uit elkaar het moet en zal DAT doekie zijn en niks anders, hoogui een knuffelbeest erbij maar zeker niet in de plaats ervan) en als hij echt moe is dan gaat hij met zijn doek aan zijn oor zitten frutselen ... De jongste heeft ook een tijdje naar zin oor gepakt als hij moe was, maar tegenwoordig doet hij dat minder. Goh ik laat ze wel spelen (toch zeker als er geen school mee gemoeid is en zelfs dan laat ik de jongste op tot hij het zelf aangeef) en ik zie het altijd aan hun oogjes dat ze moe zijn - en als ze geeuwen ook natuurlijkChantal schreef:Als die kleine van me vriendin er is, zie je het gelijk aan hem wanneer hij moe is. Hij gaat dan aan zijn oortje trekken. Hebben jullie dat wel eens gezien of van gehoort

Als Timothy moe is , wrijft hij in zijn oogjes. Als hij dan niet direct op zijn gemak ligt en snel kan inslapen, huilt hij (meer "klagen").
De eerste weken sliep hij praktisch ook van voeding naar voeding, en dan minderde dat tot 1 of 2 keer een paar uur slaap overdag.
Nu zit hij tussen 19 en 20u30 ten laatste in zijn bedje, en staat om 7 uur op (we halen hem dan uit, maar meestal is hij zowiso wakker). In het weekend gebeurt het soms dat hij tot 8 uur of 8u30 doorslaapt
De eerste weken sliep hij praktisch ook van voeding naar voeding, en dan minderde dat tot 1 of 2 keer een paar uur slaap overdag.
Nu zit hij tussen 19 en 20u30 ten laatste in zijn bedje, en staat om 7 uur op (we halen hem dan uit, maar meestal is hij zowiso wakker). In het weekend gebeurt het soms dat hij tot 8 uur of 8u30 doorslaapt
ons meisje sliep altijd van voeding tot voeding
sinds kort is ze kort voor de voeding wakker en blijft ze na haar flesje ook nog eventjes wakker. Die wakkere periodes worden langer en langer naarmate het ouder worden;
Ons meisje valt altijd alleen in slaap. Ik zet haar na de voeding wat in haar stoeltje tot ze begint te zeuren, dan gaat ze in haar box.
Na een tijdje zeurt ze daar ook ( zeuren is niet huilen hé) wat maar valt dan in slaap.

sinds kort is ze kort voor de voeding wakker en blijft ze na haar flesje ook nog eventjes wakker. Die wakkere periodes worden langer en langer naarmate het ouder worden;
Ons meisje valt altijd alleen in slaap. Ik zet haar na de voeding wat in haar stoeltje tot ze begint te zeuren, dan gaat ze in haar box.
Na een tijdje zeurt ze daar ook ( zeuren is niet huilen hé) wat maar valt dan in slaap.
Als ze niet wil slapen, dan zal ze niet in slaap vallen hoor of toch snel terug wakker zijn. dus daar moet je je niet druk om maken hoorIk heb soms het gevoel dat ik haar te snel laat slapen of zijn er bepaalde signalen waarop ik moet letten dat ze moe wordt?

- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
hier dus idem, wordt wakker voor een voeding, na het eten in zijn wipstoeltje, soms dommelt hij in en leg ik hem in zijn wieg of box
soms blijft hij gewoon wakker tussen 2 voedingen en ligt dan rond te kijken of te spelen in de box, lachen, geluiden maken, en als hij moe wordt valt hij vanzelf wel in slaap
de ene dag slaapt hij al meer dan de andere, soms bijna niks overdag, soms een halve namiddag, hangt er vanaf
soms blijft hij gewoon wakker tussen 2 voedingen en ligt dan rond te kijken of te spelen in de box, lachen, geluiden maken, en als hij moe wordt valt hij vanzelf wel in slaap
de ene dag slaapt hij al meer dan de andere, soms bijna niks overdag, soms een halve namiddag, hangt er vanaf
Er zit vandaag al wat verbetering in: vanmorgen van 9-12.30 wakker met voeding erbij en heel wat gehuil en ik maar troosten dan. Vanmiddag van 12.30 tot 14.30 slapen, dan een halfuurtje wakker met voeding en om 15.00 slapen. Zou het te maken hebben met het frissere weer misschien? Ik leg Naomi nu ook boven te slapen waar het wat rustiger is, vroeger was het steeds in de living waar de radio steeds aan staat of er geluid is van mij of mijn vriend.
Misschien dat ik haar wat te veel prikkels heb gegeven.
Misschien dat ik haar wat te veel prikkels heb gegeven.