wil geen pamper meer
Moderators:Welcome, Moderators
Onze Stine deed voor den eerste keer haar behoeft op 't toilet den 1ste juli, we hadden er haar al dikwijls ne keer opgezet, potje gegeven en vanalles en nog wat gedaan maar juffertje wou er niet op. Nu loopt ze al zonder pamper. Gisteravond doe ik haar een pampertje aan om te slapen, na een kwartiertje roept ze dat ze geen pamper meer aan wil, 'k ga naar boven en ze heeft hem afgedaan. Heb haar dus laten slapen zonder en deze morgen was ze ..... droog ! Amai ! Da ga vlug hier ! 'k Dacht al dat ik een goeie reden zou hebben om haar niet naar school te sturen in september maar blijkbaar zal ik een andere uitvlucht moeten uitzoeken

Hier is de euforie omgeslagen! Ze heeft enkele keren pipi gedaan in het potje. Ik liet haar dan wat zonder pamper lopen, ze stond pipi te doen op de vloer en er dan vrolijk in rond te trappen
Ze heeft kaka gedaan in de pamper en ze zegt het niet eens! Nu is de pot dus weer even uit het zicht verdwenen

Ze heeft kaka gedaan in de pamper en ze zegt het niet eens! Nu is de pot dus weer even uit het zicht verdwenen

dat kan meevallen hoor Beam
bij ons houdt hij het in ieder geval al heel goed vol
@ Sandy
als ze het nog niet komt zeggen en als ze er niets uitmaakt dat ze in haar broekje doet, dan is dat een teken dat ze er nog niet klaar voor is.
Ik zou wel blijven proberen om ze op het potje te zetten.
zet haar gewoon op vaste tijdstippen op het potje. Zo zorg je voor een bepaalde regelmaat die ze zich eigen gaat maken.
Bv 's morgens bij het opstaan, na het eten, voor je ergens naar toe gaat, voor het slapen gaan,...
Hier ook zo gedaan. in het begin deed hij wel niets op het potje, maar gaandeweg lukte het wel. Kwestie van dat al zeker vol te houden. En dan volgt de rest ook wel
bij ons houdt hij het in ieder geval al heel goed vol
@ Sandy
als ze het nog niet komt zeggen en als ze er niets uitmaakt dat ze in haar broekje doet, dan is dat een teken dat ze er nog niet klaar voor is.
Ik zou wel blijven proberen om ze op het potje te zetten.
zet haar gewoon op vaste tijdstippen op het potje. Zo zorg je voor een bepaalde regelmaat die ze zich eigen gaat maken.
Bv 's morgens bij het opstaan, na het eten, voor je ergens naar toe gaat, voor het slapen gaan,...
Hier ook zo gedaan. in het begin deed hij wel niets op het potje, maar gaandeweg lukte het wel. Kwestie van dat al zeker vol te houden. En dan volgt de rest ook wel
nee, ik zou dat potje niet achterwege laten
laat haar haar pampertje dan nog maar aan, als je dat wil om de 'ongemakken' even achterwege te laten
Maar zet haar op bepaalde tijdstippen op het potje.
Doet ze niets, dan is het zo, maar doet ze wel iets, beloon je haar eventueel.
Wij hebben het zonder belonen gedaan, maar wel enorm veel complimentjes gegeven.
En fier dat hij dan telkens was.
en als dat dan lukt, kan je de pamper weer eens proberen uit te laten.
Dan kan het snel gaan hoor.
Het is nog eventjes vooraleer de school begint, dus dat kan zeker nog lukken
laat haar haar pampertje dan nog maar aan, als je dat wil om de 'ongemakken' even achterwege te laten
Maar zet haar op bepaalde tijdstippen op het potje.
Doet ze niets, dan is het zo, maar doet ze wel iets, beloon je haar eventueel.
Wij hebben het zonder belonen gedaan, maar wel enorm veel complimentjes gegeven.
En fier dat hij dan telkens was.
en als dat dan lukt, kan je de pamper weer eens proberen uit te laten.
Dan kan het snel gaan hoor.
Het is nog eventjes vooraleer de school begint, dus dat kan zeker nog lukken

We zijn nu ondertussen augustus en het lukt heel goed met Stine. Die week dat ze mee was met ons in de vrachtwagen deed ik er haar wel eentje aan maar die bleef regelmatig droog. Ze loopt nog steeds zonder pamper en ik durf al es weggaan zonder er haar eentje aan te doen, ze zegt het als ze moet gaan, flink hé

Pipi gaat door de dag perfect. Voor dutje en 's nachts doet hij een pamper aan. 's Morgens is zijn pamper echt kleddernat.
Maar bij de kaka was er een terugval sinds enkele weken.
Tot deze middag toen hij al met pamper in bed lag .Hij heeft twee keer mama ik moet kaka doen geroepen. De eerste keer vals alarm maar de tweede keer : kaka op het potje.
Terug een nieuw begin .......
1/9/2006 gaat ie zonder pamepr naar school en naar de voorschoolse opvang .
GRoetjes,
sigri
Maar bij de kaka was er een terugval sinds enkele weken.
Tot deze middag toen hij al met pamper in bed lag .Hij heeft twee keer mama ik moet kaka doen geroepen. De eerste keer vals alarm maar de tweede keer : kaka op het potje.
Terug een nieuw begin .......
1/9/2006 gaat ie zonder pamepr naar school en naar de voorschoolse opvang .
GRoetjes,
sigri
Hoi,
Maxim is nu 19 maand oud en ik wil hem zeker niet forceren maar de laatste week zegt hij 'kaka' als hij kaka heeft gedaan, niet altijd maar wel vaak. Soms ook voordat hij kaka heeft gedaan, na een tijdje is er dan wel kaka in pampertje. Is dit een teken dat hij het begint te beseffen?
Hoe ging dat bij jullie?
Maxim is nu 19 maand oud en ik wil hem zeker niet forceren maar de laatste week zegt hij 'kaka' als hij kaka heeft gedaan, niet altijd maar wel vaak. Soms ook voordat hij kaka heeft gedaan, na een tijdje is er dan wel kaka in pampertje. Is dit een teken dat hij het begint te beseffen?
Hoe ging dat bij jullie?
Trotse mama van Maxim 25/01/2005
hier heeft dat heel lang zo gedaan. MAar geen aanstalten om kaka op het potje te doen. In juli zijn we begonnen met pamper uit te laten en sindsdien gaat hij mooi op de WCIs dit een teken dat hij het begint te beseffen?
Dus op 2,5 jaar was hij gans proper, dag en nacht.
Je mag nu zeker niets gaan opdringen, laat hem maar gewoon op zijn eigen ritme zijn weg zoeken. Als ze er klaar voor zijn, dan doen ze het wel hoor!

succes