voila, ineens een eerste post!
gisteren naar de vv geweest en onze thuisbevalling staat op spel aangezien ik hier met een stuitje in mijn buik zit

ok, het kan nog draaien, dus ik paniekeer zeker niet, maar toch is het in gedachten houden dat er om die reden kans kan zijn dat het niet thuis is maar in het ziekenhuis.
Gelukkig hebben we nu een ziekenhuis uitgekozen dat zich vooral met "natuurlijke" bevallingen bezighoudt en niet zo kortzichtig is als het middelheim die daar al met epi's stonden te zwaaien terwijl ge nog geen weeen had

dat idee is toch wel een opluchting, hoewel ik toch liever thuis zou blijven.
Gelukkig maakt mijn gyn geen probleem van stuitbevallingen, dus een ks zou enkel van toepassing zijn als er echt geen andere mogelijkheid was.
Het zullen in het ziekenhuis zelfs gewoon onze vv's zijn die de bevalling leiden en pas de hulp van de gyn inroepen als het echt nodig is!
Dus allez ja, zelfs een ziekenhuisbevalling is een -redelijk- goed vooruitzicht!
Toch maar duimen dat beebje zich nog spontaan draait hoor, hoewel de vv daar precies niet echt veel kans toe ziet

beebje zou nogal "raar" in mijn buik zitten en nog maar weinig plaats hebben

toch ga ik nog genoeg middelkes uitproberen om het nog natuurlijk te laten draaien... ik ga niet beginnen foefelen met inwendig draaien enz... als beebje niet draait heeft het daar een reden toe, simpel.
voor de rest was alles super perfect!
ik heb wel de commentaar gekregen dat mijn buik echt wel ENORM is voor op 30 weken (ze heeft zelfs zitten voelen of er geen 2e inzit, hoewel ze dat niet verwachtte omdat dat dan al wel geweten zou zijn

)
ze vond mijn buik alleszins bewonderenswaardig
hoe is het met de rest van de september-mama's??