Hoe gaat het met de mei-kindjes?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 15 dec 2006, 21:56

ik mag hier precies niet echt klagen, kan vanalles doen, ook achter de pc zitten, hij ligt meestal in zijne box te spelen en als hij er moe van wordt van spelen en zich weren en stampen en slaan omdat iets niet wil lukken, valt hij effe in slaap voor een half uurke en is weer klaarwakker en goedgezind
soms zit hij eens in zijne loopstoel, of in zijne auto, maar niet al te lang
pc is ook zijn favoriet, dat toetsenbord kan hij nogal op kloppen, en die knopkes er proberen uit te prutsen haha, maar dat lukt gelukkig niet
maar hij mag dan eens typen van mij, in kladblok of zo, kan geen kwaad, en dat is wreed plezant he :roll:
eten wil hij ook alleen, we houden hem op schoot en hij houdt zijn fles liever alleen vast, hij "helpt" al lang, maar soms was het meer tegenwerken dan helpen :roll: , nu drinkt hij ze meestal alleen, enkel als ik zie dat ze te laag komt te zitten, stuur ik wat bij :P
hier nog altijd 6 tandjes, ale, is genoeg al voor zijne leeftijd he :P
verder kan hij enorm komisch zijn in zijn gebrabbel en zijn smoellekes trekken, dat we ons zelf niet kunnen inhouden van lachen en dan lacht hij nog harder mee

we zouden ze eens allemaal moeten kunnen samen zetten om te spelen he, zou wat geven zekers :D

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 16 dec 2006, 08:16

:lol: ik vraag me af hoe Daan zou reageren; hij kan nu al zo verwonderd zitten kijken naar andere kindjes. Hij vergeet dan even alles rondom hem als er kindjes zijn :P
maar eigenlijk zijn we hier met drie die niet ver van elkaar wonen é, misschien wel eens een gedacht é.

Daan trekt altijd mijn arm weg van de pc, precies of ik mag niet typen. :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 16 dec 2006, 19:16

awel ja, dat zou ne keer plezant zijn, leeftijdsgenootjes samen spelen
Shayenzo ziet graag kindjes, maar zijn vriendje Kobe woont in Mechelen , serieus ver dus, maar als ze samen es op de speelmat lagen wou hij steeds zijn handje pakken
vorige week iemand langsgeweest van forum w vl mama's, en was ook zo
schoon om zien :P

haha Sofie, misschien wil hij liever zelf typen he :P

wij zijn vandaag naar Wijnegem shopping geweest, was er weer eentje goed gezind zenne, met open mond naar boven staren, ja al die spots en felle lichten, en dan nog die kerstverlichting erbij, het plezier kon niet op, hij zat daar te lachen in zijne buggy

zijn de ander ook allemaal zo zot van lichten ?

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 18 dec 2006, 08:46

Schorpioentje73 schreef:
zijn de ander ook allemaal zo zot van lichten ?
Koen zijn ma woont in het centrum. Als het donker is, dan staat ze altijd met Daan door het raam te kijken naar alle lichtjes van de auto's en nu van de bomen. Echt grappig om zien, met zijn mondje open van verwondering.

Sinds gisteren heeft hij weer nieuwe klanken geleerd: dadadadabababababrrrrrrrrrrrrrrrrr en zo ne hele dag door é :roll:
En de papa supercontent dat hij de klank baba al kent, soms is het echt al met een goeie P en papa dan apetrots é :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 18 dec 2006, 20:17

leuk, nog eentje die graag lichtjes ziet :P

hier is Shayenzo al 2 dagen lastig, die is echt geweldig, draait op zijn buik, wil zo niet liggen, probeert zich recht te trekken, dat lukt niet en gebleit
laat ik hem even recht zitten, valt hij na een tijdje om, dan weer gebleit, en colèrig dat diene is he dan, niet normaal
zijne auto was ook goed voor 5 minuten, zat daar al te wiebelen om dat spel vooruit te doen gaan, en ging ook niet goed genoeg naar zijn goesting, pff, weet niet wat die heeft zenne, wil waarschijnlijk weer vanalles kunnen dat nog niet lukt en hij kan zich behoorlijk kwaad maken

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 18 dec 2006, 20:44

Hevig bazeke heb je daar é zeg :lol: Dat zullen inderdaad de frustraties zijn van iets te willen kunnen, maar niet onmiddellijk lukken. Maar dat ze zich eens goed boos maken, is niet erg é, het is een teken dat ze een karakterke en een willetje hebben :wink:

Vanavond Daan voor de eerste keer in zijn badstoeltje in bad gezet. Normaal lag hij op zo'n drijfmatrasje in het grote bad. Maar omdat hij met zijn oortjes volledig in het water lag, dacht ik dat dat toch niet zo goed kan zijn voor zijn oortjes.
Hij wist precies niet goed waar hij het had; hij zag dat bad en alles er rond plots van een andere kant é :lol: Weinig gespetter en geplons dus met de voetjes, want er waren efkes te veel andere dingen te bekijken :P
Afbeelding

Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 18 dec 2006, 20:54

ja inderdaad ze krijgen een eigen willeke spreek uit ervaring
maité kan haar ook soms serieus :twisted: kwaad maken maar ze hebben
daar geen kwaad van hé soms van kwaadheid kunnen ze het toch oppeens :wink: ze moeten het leren hé
wij zijn ook zo geweest toen we klein waren verzekers :lol:
@schorpioentje73 leuke foto's hoor met de kerstmuts :)

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 18 dec 2006, 21:18

thx voor het compliment

ja eens boos maken als iets niet lukt kan geen kwaad
maar hij is al 2 dagen zo hevig he, geen kot mee te houden
moet die ne keer op uwe schoot pakken, ge moet em bijna vastbinden om hem niet kwijt te raken
zo wrikkelen, en fors dat dat kind heeft he, niet normaal
als ik hem uit zijne autostoel wil halen, maakt hij zo een brug, poep omhoog, en schuift hij er bijna uit als ik niet rap ben
vandaag al zitten trekken aan de spijlen van zijn park :? , was al op zijn knieën gekropen :roll:
hij is precies al 2 dagen half zot, echt hevig, niet normaal :P , dacht eerst dat het aan het weer lag, maar zo hevig is het niet he buiten haha

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 19 dec 2006, 08:08

Hij zal waarschijnlijk denken " dat kindjes meestal nog niet kruipen op 7 maand? Wacht maar, kzal dat hier ne keer demonstreren si hoe dat dat moet!" :lol: Hij wil de wijde wereld verkennen é :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 19 dec 2006, 09:34

Sofie S. schreef:Hij zal waarschijnlijk denken " dat kindjes meestal nog niet kruipen op 7 maand? Wacht maar, kzal dat hier ne keer demonstreren si hoe dat dat moet!" :lol: Hij wil de wijde wereld verkennen é :wink:

:mrgreen:
ja, wie weet :roll:
hij had zijne pyjama van superman aan, dacht eerst dat het daaraan lag :P

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 19 dec 2006, 13:12

:lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 23 dec 2006, 22:25

ik ben gisteren naar de vroedvrouw geweest
Shayenzo weegt 7.940 gr en meet 67,5 cm
heb het haar eens gezegd van zijn kuren deze week, en ze zei dat dit groeipijnen zijn, frustraties van iets te willen kunnen en dat het nog niet lukt
tja, colèrig kan hij dan alvast zijn zenne
tis gelukkig al weer iets gekalmd maar nog niet helemaal

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 24 dec 2006, 10:44

zal wel allemaal passeren
maité begint dada tedoen met haar hand en probeerd ook bravo tedoen
en wanneer je vraagt ga je komen dan steekt ze haar handjes in de lucht
wat komen ze toch vlug groot hé zeg
heb ze al een paar keer in haar loopstoeltje gezet en ze gaar achteruit ipv vooruit
allé aan allen een prettig kerstfeest toegewenst en smakelijk eten vanavond
dada

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 24 dec 2006, 15:20

Shayenzo doet dat goed é zeg. En ja, groeipijnene, ze zullen er nog vele hebben zeker??? :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 24 dec 2006, 16:48

Sofie S. schreef:Shayenzo doet dat goed é zeg. En ja, groeipijnene, ze zullen er nog vele hebben zeker??? :wink:
hij heeft in ieder geval nogal kuren van de week zenne :? , kan wel behoorlijk lastig zijn al dat gebleit en colèrig gedoe, zeker als je dat niet gewoon bent

wow, Maité is ook een rappe
hier als ik mijn handen uitsteek om hem te pakken, grijpt hij ze om recht te komen
en dat achteruit gaan in de loopstoel, hier ook soms, hij heeft het ook nog niet gevonden, maar is ook nog wat vroeg zeker om met zo een ding behoorlijk vooruit te geraken

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 24 dec 2006, 17:34

Ik heb zopas ook eens die onderste lap uit zijn loopstoeltje gehaald en hij zijn voetjes staan al mooi plat op de grond. En ja hoor, hij wandelt ... ook achteruit :roll:
Als wij ons handen uitsteken en vragen of hij wil komen, begint hij ze ook al in de lucht steken, maar dit gaat gepaard met hevig gestamp met de voetjes. precies of hij wil in onze armen springen :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 24 dec 2006, 19:10

ja dat springen, let maar op
hier heeft hij sinds een tijdje de neiging ieder keer ik hem oppak, van hem met zijn voeten af te duwen en omhoog te wippen
soms geen houden aan :oops:

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 24 dec 2006, 20:34

Hebben jullie kindjes al last van eenkennigheid? Als ze tegenwoordig iemand ziet die ze nog nooit gezien heeft, begint ze te huilen en wil ze heel dicht bij mij zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 25 dec 2006, 10:56

Als Daan een vreemde ziet, bekijkt hij ze wel heel aandachtig, maar hij begint nog niet te wenen. Hij kan wel zo heel beschaamd wegkijken.

Hoe is het met Naomi?
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 25 dec 2006, 12:45

Hey Sofie,
Alles gaat hier prima met haar. Ze heeft de laatste tijd wel ontelbaar veel plasluiers, misschien dat dat te maken heeft met tandjes krijgen. Ze krijgt sinds kort ook elke dag haar fruitpap en groentenpep en dat gaat goed binnen. Overdag zelf slapen zonder de mama kan ze nog niet echt, maar 's nachts is het totaal geen probleem en kan ik haar 'loskoppelen' :wink:
Haar gewicht weten we niet aangezien de weegschaal hier kapot is, haar lengte is ongeveer 73cm. Ze kan al goed zelf zitten, soms wel eens evenwichtsverlies, ze wilt echt alles vastpakken en ze krijgt nu al water van de grote glazen fles van Spa recht uit de fles want ze ziet er ons ook van drinken en madam wilt dat dan persé ook hé :lol:
Ze zit volop in de mnama, dada brabbelfase, alles is dada hé.
Ze is vooral eenkennig met mensen die zelf enorm negatief zijn ingesteld en die ook zichzelf niet zijn. Ze probeert al recht te komen van rug naar zithoudeing, maar verder dan haar hoofdje optillen geraakt ze 'nog' niet.

Groetjes,
Marijke
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 25 dec 2006, 17:38

hier voorlopig ook nog geen last van eenkennigheid, hij lacht nog naar de meest wildveemde die hem bekijkt :P
hij kan zitten, als hij wat stil zit, maar als hij TE veel wiebelt valt ie om, soms zelfs op zijne neus, en dan heb je het gehoord zenne :?
alleen rechtkomen tot zithouding lukt ook nog niet, hij komt zo halverwege, dat hij al net boven zijn parkrand kan kijken en valt terug achterover :P , probleem is dat hij steeds kwaad is en gefrustreerd, dus wordt tijd dat hij kan wat hij wil zennen
hij wil zich ook steeds met de voetjes afduwen, ook als we hem pakken, staat hij op en neer te springen op onze schoot
we hebben hem al paar keer in zijn park gezet, dat hij op zijn voetjes steunde en hem vasthield aan de rand van zijn park, en hij blijft al een paar seconden alleen staan, maar nog niet lang

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 25 dec 2006, 19:47

ja ze zijn allemaal rap hé die kids niet te geloven soms
maité lacht ook nog op iedereen die ze ziet
maar onze milan is ook altijd zo geweest.
naomi is serieus een grote zeg 73cm
maité is er nogmaar net 65.5 moja wij zijn ook alletwee niet van de grootsten
mama1.65cm en papa1.78
groetjes

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 25 dec 2006, 22:40

Iedereen zegt dat Naomi een grote is voor haar leeftijd, maar wij vermoeden dat dat dankzij de borstvoeding is. Ze heeft nu al maat 74, maat 68 begint al krap te zitten. Ik ben 1.72cm en mijn vriend is er 1.84cm, allebei redelijk groot dus.
Afbeelding

Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 26 dec 2006, 09:06

ik heb ook een 3/4maanden bv gegeven
enja inderdaad jullie zijn allebij groot

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 26 dec 2006, 14:43

pfff, tis hier precies dat niet vandaag. Er zit een tandje door, maar amai, dat kind ziet er vanaf. Wenen, wenen, wenen, ... :cry: en we kunnen er niks aan doen é, alleen maar proberen te troosten.
Hij heeft vandaag nog bijna niet geslapen, nu ligt hij weer in zijn bedje maar hij ligt nog te schreeuwen. Kheb al een wandeling gedaan, dan was hij efkes afgeleid, maar ik kan toch geen hele dag door het dorp wandelen é :roll: Hopelijk is het vlug voorbij en is dat niet zo bij alle tanden :?

En terwijl ik dit aan het typen ben is het stil geworden !! :P Oef...
Afbeelding

Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 26 dec 2006, 16:22

oh dat moet inderdaad lastig zijn als je ze met niks kan troosten hé
maité heeft 2 tandjes en is ook wel wat lastig geweest maar dat viel goed mee.
hopelijk is het vlug voorbij

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 26 dec 2006, 16:41

Ewel, hij heeft dan nog een flinke tuk gedaan en nu is hij weer het vrolijke ventje :lol:
Afbeelding

Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 26 dec 2006, 16:59

mms was hij ook wel wat moe van kerstavond en kerstdag van het vele volk rondom hem
allé ben blij dat hij terug het vrolijke ventje is :lol:

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 26 dec 2006, 17:00

Ons kindjes hun eerste kerst zit erop se!
En ze heeft ervan genoten. Zondagavond was het bij mijn ouders te doen. Ze heeft veel aandacht gehad en dat vind ze altijd wel leuk natuurlijk. En ze heeft ook cadeautjes gehad. Van ons heeft ze een doos gehad met peeck a blocks, ne telefoon met geluidjes en een knuffelbeer. Van papa heeft ze ne hanger gehad met hare naam op en van meter en peter (mijn mama en broer) een loopstoeltje, dat ze nu nog gebruikt als schommelstoel.
Gisteren was het dan bij mijn oma feest met heel de familie. Veel volk en dus super veel aandacht. Maar ze heeft eigenlijk meer geslapen dan iets anders. En de momenten dat ze wakker was genoot ze er echt van. We hebben haar van de hele dag ni gehoord.
Vandaag heeft ze ook al een paar dutjes gedaan. 't Is zo een flinke, ni te doen.

Sinds vorige week slaapt ze ook in een eigen bedje. Mama was vorige week een bedje en toebehoren gaan kopen om bij haar een kamertje in te richten voor Fleur. En de vrijdag moest ik effe weg en dan bleef Fleur bij mama en ze heeft ze in da bedje gelegd en ze heeft daar goed in geslapen. (Wat ik eigenlijk niet verwacht had, want ze sliep altijd bij ons en overdag in haar park of bij mij in de zetel :oops: ) Zondag heeft ze daar dan ook de hele namiddag geslapen terwijl ik nog inkopen doen was en dan zondagavond is ze bij mama blijven overnachten omdat het vrij laat was. Ze heeft toen van half 2 tot 20 na 12 's middags geslapen.
Gisteren hebben we het thuis dan ook maar eens geprobeerd en 't lukte. Ikke dus kei content want ik had schrik dat ze het al te gewoon zou zijn bij ons in bed en ni alleen zou willen slapen.
Ik moet zeggen dat wij nu ook wel veel beter kunnen slapen met zoveel ruimte.
Weer een hindernis waar we voorbij zijn geraakt. :D

Nu gaan we sews haar kerstkaartjes afhalen, ze waren de zaterdag nog ni klaar. Ik ben benieuwd naar 't resultaat.

Hier nog geen tandje te zien. We zien wel wanneer 't zover is. Ik zit daar eigenlijk ni op te wachten. Ze zevert al zo lang en ze steekt al van toen ze 3 maand was alles in haar mondje om op te zabberen. Als ik altijd moest denken aan een tandje zou ik wa voor hebben.
En als ze er van afziet, mag het voor mij zeker nog effe duren eer t zover is.

De groentepap gaat vrij goed. Ze eet het liefs witloof en wortelen. Spinazie vond ze precies ni echt lekker. Wanneer moet je er vlees beginnen bij doen?
vorige week heb ik ook eens petit gervaiskes geprobeerd en da eet ze ook graag. Da geef ik soms na een fles of gewoon als tussendoortje.

Zaterdag zijn we gaan zwemmen in Vossemeren in Lommel. Een hele dag heeft ze mee in 't zwembad gelegen. En die heeft gene kou gehad. Daar stond ik stom van. Ze is vooral mee in 't groot bad geweest en in 't brubbelbad. En tegen 't einde was ze wel moe en is ze in de maxi cosi in slaap gevallen. Ik vind het zo zalig om haar overal mee naartoe te kunnen nemen zonder er last mee te hebben. Die heeft ni geweend of niks. Echt een zalig kind!
Er kwamen zelfs kindjes vragen om met haar te mogen spelen. Vond da wel schattig!

Nu ga ik haar een flesje maken en dan mijn kerstkaarten halen.

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 26 dec 2006, 17:12

inderdaad dat is zo te lezen een schat van een dochter hé
en goed dat ze alleen wil slapen
maité slaapt al vanaf de dag na het moederhuis in haar eigen kamertje en eigen bed
van milan hadden we dat ook zo gedaan om de miserie erna niet te moeten doorstaan
vanf 6aand mag je er vlees bij doen wel de magere soorten zoals kip kalkoen rund kalf
en 2maal per week mag je vis erbij doen
groetjes ik ga ze nu samen in bad stoppen zé

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”