nog altijd niks hoor
net terug van de gyn, amper 1 cm opening, met moeite
Ik moet maandag terug, en als het dan niet verder gevorderd is spreekt ze van inleiden, omdat ze me niet echt veel overtijd wil laten gaan. Ik ben meer voorstander van natuurlijk op gang laten komen, maar door mijn bloeddruk (pf, weet niet waarom want staat steeds goed bij controles) ben ik zogezegd risico en ze zou niet graag hebben dat de moederkoek het opgeeft als ik te ver overtijd ga, tja, ze meten ieder keer de doorstroming van de navelstreng en die is nog perfect, dus ik zie niet direct problemen hoor. Liever paar dagen overtijd dan inleiden. Nu bestaat de kans op keizersnede toch , heb een eerlijk antwoord gevraagd, en ik heb 1 kans op 3, ipv 1/5. Dus iets meer kans dan iemand anders, gezien mijn bekken niet echt ideaal is, niet zozeer ronde opening maar eerder ovaal. Maar ze wil zeker geen ks plannen, ze ziet er geen nut in, ze wil op natuurlijke manier proberen, want het is heel goed mogelijk dat het wel lukt zegt ze, hangt van verschillende factoren af, en voordeel is dat het een kleintje is. Nadeel is dan dat de arbeid niet al te lang mag duren of dat de kleine er misschien hinder van heeft, omdat het mogelijks zwakker is dan een zware baby en dan nemen ze ook geen risico. Tja, gezien de harttonen lijkt het me niet al te zwak hoor, maar kom, ze nemen natuurlijk geen risico's, dus het hangt van allerlei factoren af. Is afwachten he, maar ik hoop natuurlijk dat het vlot en op een natuurlijke manier mag verlopen.