Vrijdagavond op haar terugweg, was er een probleem in Gent, waardoor de trein niet meer verder kon. Ze moest samen met de rest van de mensen op die trein overstappen naar een andere trein die ook die kant opging. Je kunt het al raden, de trein zat dus stampenvol. Er was wel 1 wagon waar er nog plaatsen over waren om te zitten, maar die was gereserveerd voor een groep bejaarden. Nu zat er daar een vrouw en die deed teken naar een man die achter mijn vrouw stond. Mijn vrouw dacht dat het tegen haar was. En ze zei "er is hier nog plaats". Toen mijn vrouw aanstalten maakte om te gaan zitten vroeg die oude vrouw "Ben jij van de groep, dan?". Neen , zei mijn vrouw "Ik ben 5 maand zwanger en ik zou graag een beetje zitten". Die vrouw antwoordde dat die plaatsen gereserveerd waren voor "de groep" en de man ging op die plaats gaan zitten. Beiden waren ze nog na aan het lachen, waarop mijn vrouw zei "ik kan er nie mee lachen", en ze moest dus ergens tussen de wagons een plaats gaan zoeken om te staan.
Nu heeft ze wel een plaatsje gevonden, waar ze met het kwart van haar achterste kon gaan zitten

Ten tweede....
Diezelfde ochtend las mijn vrouw in de "metro" (een gratis gazetje dat je kunt nemen in ieder station) een lezersbrief :
Aan de 8-maand zwangere vrouw die naast mij zat en die met haar elleboog zat te porren in mijn buik.
Je had een ticket moeten aangevraagd hebben voor eerste klas, want ik zat echt niet op mijn gemak. Je degouteerde me met je gewriemel en je hebt me de motivatie ontnomen om ooit nog een plaats te geven aan een zwangere vrouw