in het nieuws: spermadonors gezocht

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Marita
Pas blauw
in het nieuws: spermadonors gezocht

Bericht door Marita » 06 okt 2005, 15:41

Steeds meer vrouwen en koppels doen een beroep op de spermabank, daardoor zijn die banken op zoek naar nieuwe donors. Aan de VUB starten ze met een extra spermabank op de campus in Etterbeek.
(Vrt-radio vandaag)

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 06 okt 2005, 23:05

Ja, Filip zei direct dat hij dat wel zou zien zitten.. Maar dan heb ik het er weer moeilijk mee.. Eigenlijk gek, want zelf zou ik eiceldonatie wel zien zitten. Ik begin dan te denken, en dan is het zo van.. Wat als er dan ooit een kind voor onze neus staat waarvan Filip de biologische vader is? En bij eiceldonatie heb ik dat niet omdat dan de vrouw toch nog 9 maanden het kindje draagt en bevalt.. (Ik weet het, ik zit raar in elkaar)
Zijn er nog vrouwen die niet zouden willen dat hun man dat doet?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 07 okt 2005, 00:28

Hier in België respecteren ze de anonimiteit van de biologische vader. Dat kind zal dus nooit voor de deur staan.

Ze hebben vooral studenten die spermadonor zijn (gezien de geringe vergoeding: enkele 10-tallen euro's). Het lijkt me anders zo simpel om sperma te geven en je kan een koppel heel gelukkig maken.

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 07 okt 2005, 08:03

Maar ik weet niet of Filip in aanmerking komt.. Hij is er bijna 100 % zeker van dat hij prostaatkanker zal krijgen (zijn vader en twee of drie nonkels hebben het gehad)..
Ik sluit niet uit dat hij het toch zou doen (moest hij dan mogen hé).. Ik denk dat ik gewoon aan het idee zou moeten wennen.. Want uiteindelijk, je helpt er iemand mee en 't is niet zo ingewikkeld als eiceldonatie..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 07 okt 2005, 13:30

Ik begrijp je reactie hoor Dagmar, ik heb ook zo een gevoel.
Misschien klink ik nu egoïstisch maar ik wil dat Björn de unieke vader is van onze kinderen. En al gaat het dan maar om sperma, ik zou het ook raar vinden. Ik weet het dat het egoïstisch klink... :cry:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

wondertje
Pas blauw

Bericht door wondertje » 07 okt 2005, 15:44

Ik ga volledig akkoord met jou mening marita , er zijn zoveel mensen die naar een kind verlangen !
Persoonlijk zou ik er gn problemen mee hebben als mijn man spermadonor zou zijn. Het idee dat je daar mensen zo gelukkig mee kan maken geeft voldoening genoeg. Langs de andere kant begrijp ik ook dat mensen het een raar idee vinden te weten dat er ergens op de wereld nog een kind rondloopt van de man waar je zo van houd !

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 07 okt 2005, 15:55

Ja dat bedoel ik nou net, maar als ik er echt iemand mee kan helpen zou ik mij daar wel over zetten hoor. Maar ik zou het er toch moeilijk mee hebben. Nu ja zolang je dat kind dan nooit ontmoet en dat de man anoniem blijft valt dat natuurlijk allemaal goed mee.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 07 okt 2005, 16:04

naast de studenten zouden het ook de mannen zijn waarvan de vrouwen vruchtbaarheidsproblemen hebben en die met I.V.F. bezig zijn die spermadonor zijn. Zij zijn dan toch al ter plaatse en zij begrijpen die dingen helemaal.
ik denk niet dat dat aan iemand moet opgedrongen worden en als de echgenote er niet achterstaat dan is het geen goed idee om dat te doen.
Toch is het spijtig. Het is zo eenvoudig en je kan er een koppel heel gelukkig mee maken.

Dagmar
Moderator

Tekort aan spermadonoren

Bericht door Dagmar » 18 nov 2005, 10:02

BRUSSEL - België kampt met een nijpend tekort aan spermadonoren. Oorzaak is het aanzwellende 'fertiliteitstoerisme' vanuit de buurlanden.

Dat bericht de krant Het Belang van Limburg vandaag. In het ziekenhuis ZOL in Genk is het aantal Duitse en Nederlandse paren dat in eigen land niet geholpen wordt op een jaar tijd zelfs met 50 procent gestegen. Het ziekenhuis doet nu een beroep op een Deense spermabank om de patiënten te helpen.

Oorzaak van het zogenaamde 'fertiliteitstoerisme' is het feit dat veel landen in Europa beperkingen opleggen. Zo hebben kinderen in Nederland sinds kort het recht om te weten wie hun natuurlijke vader. Andere verklaring is de stijgende vraag van lesbische koppels naar donorsperma.

Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”