ook een weenbaby

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 28 jun 2006, 21:16

:? inbakeren helpt niet, ermee rondwandelen ook niet, een draagdoek (noch liggend - noch rechtop) ook niet. Hij heeft net gegeten en meteen begon hij te wenen. Een hele tijd heeft hij zo geweend. Ik heb alles geprobeerd en nu ligt hij terug aan de borst. Eens aan de borst vallen zijn ogen dicht, of begint hij te spelen, tepel in, tepel uit, zwaaien met armpjes, zwaaien met beentjes grote zuiggeluiden maken,... mijn vrouw heeft al twee zuigplekken naast haar tepel :roll:. Eens hij weer gedronken heeft, begint het opnieuw. Dit begint meestal rond 5u in de namiddag en rond middernacht valt hij in slaap tot 's morgens vroeg en dan zijn we weer een eindje gerust. Soms begint het ook vroeger dan 5u. Het is echt vermoeiend... De enige troost is een borst :?
Ik kan niet wachten tot maandag...
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 28 jun 2006, 21:21

ik vind het echt wel op reflux gelijken hoor :?
kan je al eens niet bellen naar de KA en vragen?
meestal kunnen ze dat aan de symptomen al horen en kan hij zeggen of er iets is dat je al kan geven, want zo is het toch niet te doen hoor...
uiteindelijk misdoe je niets met eens even te bellen he :?

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 28 jun 2006, 22:42

Doet me ook denken aan reflux. Ik hoop dat de dokter jullie kan verderhelpen, want dat moet erg lastig zijn... :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

haylee
Pas blauw

Bericht door haylee » 28 jun 2006, 23:43

major,uwen kleinen trekt precies een beetje op den onzen
das hier ook hetzelde.alleen weent hij zo veel niet.Hier begint het ook rond een uur of 4 smiddags en blijft wakker tot na 12 uur snachts.soms wel eens een halfuurke slapen of 10 min ong.
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 29 jun 2006, 13:36

hij heeft nu zelfs vanmorgen nog niet geslapen sedert we op zijn en hij weent constant. We hebben de KA opgebeld en we mogen om 15u langs gaan. *zucht* ocharme dat kleintje moet nogal pijn hebben. Op bepaalde momenten is hij dan stil en hoor ik 'm slikken en dan is hij weer vertrokken :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 29 jun 2006, 13:41

Het moet erg zijn om te weten dat je kleintje pijn heeft. Ik kan het al moeilijk aanhoren als Fleurtje huilt. Ik ben altijd bang dat ze pijn heeft.
Veel sterkte ermee en hopelijk komen jullie snel achter het probleem!

Katia

Bericht door Katia » 29 jun 2006, 14:16

oh super dat je sebiet al kan langsgaan!
misschien dat je dan zeker weet wat er is en dat er iets tegen gedaan kan worden!
Ocharme dat venteke!

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 29 jun 2006, 18:33

de dokter heeft bevestigd dat het "hoogstwaarschijnlijk" reflux is. Hij heeft ons kleintje onderzocht en een urinestaaltje genomen. Volgens hem is Torben kerngezond verder :). Gelukkig ... :). Nu, reflux komt komt voor bij heel veel kinderen en meer kinderen hebben er nu last van omdat ze op hun rug moeten slapen. Vooral onze informatie over de symptomen gaf de doorstlag, volgens mij en dan in het bijzonder het feit dat het erger wordt naar het einde van de dag toe. Hij heeft ons medicatie voorgeschreven om het eten gemakkelijk naar beneden te laten glijden en ook daar te houden. Verder heeft hij ook perdolan voorgeschreven, maar dat geven we maar bij het hoogstnoodzakelijke. Na het eten vanavond, hebben we Torben in zijn maxi-cosi gezet en hij is in slaap gevallen zonder maar één kreun te geven :D. We mogen toch pas resultaat van de medicatie pas over een paar dagen verwachten. Volgende week wilt de KA Torben terug zien. Als het niet beter is, schrijft hij iets straffer voor, maar volgens hem zal dat hoogstwaarschijnlijk niet nodig zijn, want de meeste kinderen hebben genoeg aan de medicatie (Zantac en Gaviscon). Morgen mogen we er pas om gaan bij de apotheek. We zullen het kunnen gebruiken in de Ardennen volgend weekend.
Laatst gewijzigd door major op 29 jun 2006, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 29 jun 2006, 18:43

Bij Ilsa gebruiken we nog steeds een half maatje Gaviscon in iedere pap.
In het begin moesten we zantac gebruiken én Gaviscon maar de zantac bleek niet te helpen. Toen een andere siroop moeten gebruiken (de apotheker moest die maken ) én Gaviscon. Nu nog steeds de Gaviscon.

Hout vasthouden, helpt hier . Ze heeft geen pijn meer als ze pap terugslikt of teruggeeft.

Veel succes met de medicatie !

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 29 jun 2006, 19:15

wij hebben ook gaviscon gegeven, je hebt dat zelfs nog in 2 verschillende smaken: munt en anijs... wij hebben dat laatste gepakt, want ik weet niet, munt voor baby's? ze nam het alleszins goed in...
en idd, je ziet direct wel een klein resultaat... maar het grote resultaat komt na een paar dagen...
oh ik ben blij dat hij geholpen wordt nu! is toch niet fijn om zo'n kleintje te horen afzien he :?

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 29 jun 2006, 19:34

Ocharme Torben, hopelijk helpt de medicatie en keert er een beetje rust terug voor dat ventje, en voor jullie natuurlijk ook
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 29 jun 2006, 19:36

2 verschillende smaken: munt en anijs...
das in siroopvorm , niet ?

Omdat wij flesjes geven, hebben wij voor poerder (smaakloos) gekozen.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 29 jun 2006, 19:54

ja dat was siroop...
ik kan moeilijk mijn borst openen om er een poederke in te mengen he :lol:
maar die siroop ging goed binnen hoor... welliswaar met een spuitje, maar het ging...

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 29 jun 2006, 20:54

ik kan moeilijk mijn borst openen om er een poederke in te mengen he
dat weet ik ook wel
wou alleen maar zeggen dat er ook poeder is .... 8)
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 29 jun 2006, 20:55

ja weet het... ik zag het alleen al voor mij :lol:

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 29 jun 2006, 21:19

Major, ik hoop dat het nu intussen beter gaat met Torben.. :wink:

Timothy werd nog zieker van Gaviscon :? .... maar als ik dat hier zo lees, is dat eerder uitzondering dan regel :wink:
Nu is dat al veel beter, sedert hij fruitpap en groentepap eet.

Veel succes nog
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 29 jun 2006, 21:41

:roll: jongens wat een kuul die van den apotheker... die deed precies niks goed toen we daar werden en blijkbaar hebben we ook poeder meegekregen :roll: we hebben dat via een bekertje opgelost en in z'n mondje gegoten... :roll: ik vroeg me al af hoe we dit nu in godsnaam moesten doen ...
mijn vrouw zegt nu dat er idd op het doktersbriefje "siroop" stond :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 29 jun 2006, 21:44

morgen teruggaan en eisen dat hij wisselt...
dat je vandaag al hebt moeten gebruiken, is zijn probleem...
normaal moeten ze wisselen.

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 29 jun 2006, 21:45

zal ik zeker doen, thx :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 30 jun 2006, 10:30

hopelijk snel beterschap voor je zoontje!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 30 jun 2006, 18:33

morgen teruggaan en eisen dat hij wisselt...
zou ook teruggaan :P
Afbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 30 jun 2006, 19:18

de apotheek zei dat die siroop niet voor kleine kindjes is en stelde voor om het poeder in de papfles te vermengen. Ik zei dat Torben geen papfles heeft ;) en toen zei ze dat het dan maar zo moest gegeven worden in de mond en daarna aanleggen.
Het was gisterenavond een echte verademing. Het was eens voor een paar uren stil :). Het zal ook voor hem een verademing zijn geweest :).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 30 jun 2006, 19:30

blij te lezen dat het beter is
hier is het dus ook van dat :?
na de last van zijn darmpjes, ondervond ik dat hij al een paar dagen weende na het eten, en zelfs na het maken van stoelgang, dus veronderstelde ik dat er nog meer was dan alleen krampen en vermoedde reflux
hij was al een paar dagen onrustig, stampen, slaan, heel ongemakkelijk, af en toe eens krijsen
vandaag naar KA geweest, en Nutriton gekregen voor bij de melk, om te dikken, en beter stoelgang te maken, en zantax tegen reflux, ook in zijn flesje te doen
't zijn blijkbaar de gebruikelijke baby "kwaaltjes", krampen en reflux, precies of ieder baby heeft daar tegenwoordig last van
vroeger hoorde je dat ook zo niet, ofwel kenden ze dat toen nog niet wat het was, wie weet he

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 30 jun 2006, 19:54

ja vele baby's die ik ken hebben last van reflux !
Ik denk wel dat het er vroeger al was maar toen werd die naam daar nog niet opgeplakt .
Afbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 30 jun 2006, 20:08

idd, naar ik de verhalen van mijn ma hoor, had ik dat waarschijnlijk ook, maar er werd niet over reflux gesproken. 't schijnt dat ik nogal wat melk heb teruggespogen :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 30 jun 2006, 22:04

mja dat kan ook, dat ze vroeger dachten dat het huilbaby's waren, maar de oorzaak niet wisten, en nu gelukkig wel, zodat we er iets kunnen voor geven zodat ze zich weer beter voelen
tis natuurlijk iets van een paar maanden, en die krampen en reflux verdwijnen normaal met opgroeien, maar tis toch lastig als je er niets voor zou kunnen doen he
die van ons geeft nu wel weinig over, maar toch, ze moeten er toch pijn van hebben he :cry:

jenniferv
Pas blauw

Bericht door jenniferv » 30 jun 2006, 22:24

hey,

Ik ken die verhalen ook, hier was het net hetzelfde, ze wou niet in haar park liggen en weende telkens als we haar eten hadden gegeven. Lucy heeft dus reflux gehad, een maag onderzoek, pillen ,siroopjes, en dat heeft geduurdt tot ze ongeveer een jaar werd. Wat je nu al kan doen voor je naar die osteopaat gaat is dat parkje wat aan één kant omhoog zetten( telefoonboeken onder het park of zo'n verhogingskussen) Ik gaf wel de fles. Laat hem gerust mor eventjes wenen in z'n park, zodat hij weet dat hij daar ook kan slapen. In het begin is het altijd eventjes zoeken maar eens je ze doorhebt gaat het vlotter. Ik hoop dat het snel wat beter gaat met je kleintje, het betert heus wel.

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 30 jun 2006, 22:47

En 't is weer zo ver :? hij weent nu weer constant en da's al bezig van half zeven (nu is't kwart voor elf) en hij heeft enkel gestopt wanneer hij aan het eten was (al een paar keer).
We hebben telefoonboeken in zijn park gelegd, maar blijkbaar maakt dat voor hem niet veel uit. En hem efkes laten wenen hebben we ook geprobeerd, maar een uur kan lang duren, vooral als hij dan efkes stopt wanneer je hem terug oppakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 01 jul 2006, 01:21

ja die eerste dagen is nog even zoeken he...
het zal wel verlichten, maar tzal nog even afwachten worden.
Is het even erg als daarvoor nog?

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 01 jul 2006, 07:56

hoi :) twas inderdaad even erg als daarvoor. Het heeft tot half één geduurd. Hij heeft daarna dan nog eens voeding gekregen en hij heeft doorgeslapen tot half acht vanmorgen. Da's al ne grote, dat hij 's nachts goed doorslaapt :). Ik merk van mezelf dat ik er minder en minder tegen kan, misschien is dat door vermoeidheid. 't Is nog een beetje op de tanden bijten :).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”