traankanaaltje
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
hey Yasmine heeft na 2 dagen na haar geboorte een vuil oogje, zit bijna altijd toe, plakt toe, ik moet het meerdere keren per dag proper maken. ik dacht nu aan een verstopt traankanaaltje. heeft er hier iemand ervaring mee?
Re: traankanaaltje
meermaals per dag deppen met afgekoelde kamillethee (puur) zei mijn vv en dat hielp echt bij R: ik zette toen elke morgen een pot kammillethee en deed een beetje in een potje da tik kon afdekken en liet dat afkoelen en zette het in de buurt van mijn verluierhoekje waar ik bij elke luierbeurt ineens ook zijn oogje verzorgdeLiliane schreef:hey Yasmine heeft na 2 dagen na haar geboorte een vuil oogje, zit bijna altijd toe, plakt toe, ik moet het meerdere keren per dag proper maken. ik dacht nu aan een verstopt traankanaaltje. heeft er hier iemand ervaring mee?

- saardientje
- Pas blauw
hallo,
ik heb dus hetzelfde probleem...
onze simon is al 11 maanden en hij heeft er nog altijd last van. (alleen zijn linkeroog plakt altijd toe)
ik heb het met rozenwater en zo nog iets anders geprobeert en ze zeiden da ik ermee moest stoppen omdat dat eigenlijk alle 2 te straf is, ocharme het manneke
bij kind en gezin zeiden ze dat je onder het jaar er nix aan kan doen. en als het het traanbuisje wel is kunnen ze het na een jaar doorprikken, lijkt zo eng
ik heb dus hetzelfde probleem...
onze simon is al 11 maanden en hij heeft er nog altijd last van. (alleen zijn linkeroog plakt altijd toe)
ik heb het met rozenwater en zo nog iets anders geprobeert en ze zeiden da ik ermee moest stoppen omdat dat eigenlijk alle 2 te straf is, ocharme het manneke

bij kind en gezin zeiden ze dat je onder het jaar er nix aan kan doen. en als het het traanbuisje wel is kunnen ze het na een jaar doorprikken, lijkt zo eng

Marithje had dat ook, en ik mocht haar oogje uitwassen met boorzuurwater (kan je halen bij de apotheek).
Dat van die moedermelk heb ik ook nog gehoord, en ik geloof er wel in dat da kan helpen. Ik heb met moedermelk Marith haar zuigelingenacne helemaal weggekregen op een paar dagen tijd (echt verbazingwekkend, van schuurpapierwangetjes, naar weer een echt babyvelletje).
Dat van die moedermelk heb ik ook nog gehoord, en ik geloof er wel in dat da kan helpen. Ik heb met moedermelk Marith haar zuigelingenacne helemaal weggekregen op een paar dagen tijd (echt verbazingwekkend, van schuurpapierwangetjes, naar weer een echt babyvelletje).
Re: :-)
euh ja, een minuut of 5 doe ik meestal en dan afkoelen - eventueel wat versneld in koelkastLiliane schreef:zal ik eens direct een potje zetten.... de thee enkele minuutjes laten trekken?

ik moe thet ook nog eens doen want ons R'tje heeft er weer meer last van tegenwoordig