bravooooooooooooo

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
sterretje
Pas blauw
Contacteer:
bravooooooooooooo

Bericht door sterretje » 21 mar 2006, 15:49

onze tjorven zijn poep ligt open door dikke tanden die hij krijgt..Ik deed hem daarnet na zijn badje dan ook geen pamper aan,maar alleen een onderbroekje,zodat alles eens goed kon luchten..opeens zegt hij->mama,pipi...ik dacht dat hij in zijn broek geplast had,maar die was nog droog.hem snel meegennomen naar het toilet,en meneer plast in het toilet.joehoeeeeeee(een toevalstreffer,ok,maar daarom niet minder leuk)
fier dat hij was(om van mij nog maar te zwijgen)

we zijn totaal nog niet bezig met zindelijkheid,dus dit was echt een aangename verrassing :D :D
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 21 mar 2006, 16:04

dat is fijn!!!!!
ons ventje komt pipi ook regelmatig verkondigen
en op vaste tijdstippen zetten we hem zowiezo op het potje
Hij heeft dat eerst zelf aangegeven en dan zijn we dat blijven doen.
alleen het grote toilet!!!! dat vergeet hij nog!
Maar hij komt het wel zeggen als hij het net gedaan heeft!
Dat is ook al een begin

Wat zijn onze ventjes al flink hé!
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 21 mar 2006, 16:04

Goed zo!! Misschien HET moment om er mee te beginnen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 21 mar 2006, 17:20

lol,ja....daarnet dikke kaka in zijn broekje..".ohnee,mama"en draaide eens met zijn ogen :roll: hahahaha
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 21 mar 2006, 17:27

kzie het al voor me! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 21 mar 2006, 22:00

Hier ook geen zin in zindelijkheid :evil: Ik begin die pampers beu te worden bij haar.
Gisteren zijn we eens gaan informeren op ons wijkschooltje. We kregen al direckt eenr rondleiding en mochten bij de kleinsten gaan kijken. Yana zo: Yana na klasje gaan, Yana na klasje gaan,...
De juf zei dan wel dat ze eerst mooi op het potje moest kunnen gaan.
We hebben dus nog wat werk voor de boeg, want die heeft het echt niet door als ze kaka gedaan heeft.
Laat staan dat ze het op voorhand zegt... :cry:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 22 mar 2006, 11:07

hier in het schooltje hoeven ze niet zindelijk te zijn ze moeten wel een broekiepamper aan dan.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 mar 2006, 14:02

ik heb er wel vertrouwen in dat ons nielsje tegen september zindelijk is.
in de zomer gewoon in een broekje laten lopen
en dan voelen ze het wel hoor!
misschien proberen met Yana???
Afbeelding
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 22 mar 2006, 14:03

alessio doet telkens iets op zijn potje. voor we verhuisd zijn vroeg hij dat elke keer maar nu heeft hij er blijkbaar geen zin meer in . ik dwing hem dan ook niet ertoe.

kimpie
Pas blauw

Bericht door kimpie » 22 mar 2006, 23:22

goed zo tjorven!

wij zijn er wel mee bezig en jonas blijft flink zitten maar lost niks! :roll:

Katia

Bericht door Katia » 23 mar 2006, 09:50

eerlijk?
mijn eerste reactie was "is dat niet laat" (niet slecht bedoeld hoor, reden daarom moet je maar eerst een verder lezen) maar dan lees ik andere reacties en mijn reactie nu is "Troia is te vroeg" :cry:
Ik vind dit echt niet leuk meer...
Dat kind is 10 maand en komt de laatste 3 weken af en toe "zeggen" dat ze pipi gedaan heeft... en idd haar pamper is nat.
Nu is het wel zo dat als wij naar het toilet gaan dat we ze op het potje zetten (staat in toilet en ze zit daar doodsgraag op - is zo'n eendje, keigrappig) maar dan met pamper aan he... Als wij dan pipi doen dan zeggen we dat tegen haar. Nu een week of 3 terug zat ze nog eens op haar potje bij mij op toilet en zei ze "pipi" (tetteren kan ze al goed zenne)
Ik daarna gaan kijken en ja haar pamper was nat, maar dat kon van daarvoor misschien ook al geweest zijn. Dat is nog is 1 keer voorgevallen... na die 2e keer heb ik haar pamper elke keer ze mee naar het toilet ging ververst vlak daarvoor. Een paar keer niks geweest (ze doet dat niet elke keer hoor) en dan nog eens dat ze "pipi" zei. En ja, pamper nat en dat kon niet anders dan dat ze toen pipi gedaan had.
Eigenlijk is mijn frank pas echt gevallen eergisteren: ze lag op haar commode, ik had haar vuile luiers vanonder haar poep gehaald en haar poep afgekuist en ik was de andere luier aan het openvouwen toen ze "pipi" zei, mijn frank viel niet direct, maar toen ik de luier wou neerleggen lag er een hele plas onder haar poep.
Eerlijk gezegd, ik vind het te rap!
Ergens maak ik mij zelfs zorgen, want is dat allemaal normaal dat ze zo rap vooruit gaat!
Ik ben wel apetrots op haar, maar toch... waarom kan ze niet gewoon wat langer klein blijven? Ze wil echt per se constant vooruit en constant nieuwe dingen kunnen... leuk voor haar, leuk voor ons, maar het gaat mij soms echt te rap!
Ik ben wel blij dat ik het eens van mij heb kunnen afschrijven...
Maar volgens mij klopt er toch iets niet mee :cry: :?
(amai, hoor mij nu bezig, de meeste ouders maken zich zorgen als hun kind niet goed mee kan met de rest en ik maak mij zorgen omdat ze TE rap vooruit gaat :roll: )

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 23 mar 2006, 11:47

Amai Troia!! :shock:
Goh ja, kan me wel inbeelden dat je haar liever wat langer klein houdt.. Maar misschien krijgt ze haar "terugslag" nog wel als haar broertje of zusje er is en ze ineens ook weer zo vertroeteld wil worden.. Je kan haar moeilijk in een glazen kastje zetten zodat ze toch maar niks nieuws zou leren.. Misschien gewoon de dingen die ze nu zou "moeten" kunnen extra stimuleren zodat ze die "perfect" kan! Maar gewoon haar gangetje laten gaan.. Nu gaat het supersnel, maar misschien over enkele maandjes niet meer hé! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Katia

Bericht door Katia » 23 mar 2006, 12:26

awel ja idd... dat zit ik ook te denken... dat het een tijdje gaat stilvallen misschien...
Want dit is eigenlijk niet te doen soms...
hoe trots je ook bent, het gaat gewoon TE rap.

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 23 mar 2006, 13:03

kinderen beginnen inderdaad vroeg te zeggen pipi of kaka bij alessio was dat ook rond het jaar hij doet altijd iets op het potje maar doet ook in zijne pamper . het ene kindje is daar al vlugger mee dan het ander . het hangt er volgens mij gewoon van af met wat ze eerst beginnen sommige lopen vlugger , andere praten dan weer vlugger .

maar het is heel leuk dat ze met alles wat vroeger zijn , ale dat vind ik toch. maar hiervan kunnen ze ook in de war geraken . als je 2 kinderen hebt dan zul je zien dat den ene wat vlugger dan den andere is met iets.

de juffrouw op het schooltje zei dat sommige kinderen maar pas zindelijk zijn vanaf 5jaar ofzo en dat hangt natuurlijk van verschillende factoren af. wij zijn bv verhuisd en nu wil alessio niet zoveel meer opzijn potje maar als hij de andere kindjes op school dat gaat zien doen zal het ook wel terug lukken.

als je kindje zes jaar word en het is dan nog niet zindelijkheid dan hoef je je pas zorgen te maken dan kun je best een uroloog contacteren . maar voor zes jaar is het volkomen normaal dat je kindje . nog niet echt 100% zindelijk is. dus jonasje is zeker geen uitzondering.

Bravo voor troia dat ze zo een flinke meid is :wink:

Katia

Bericht door Katia » 23 mar 2006, 14:28

ik had het niet op Jonas maar op deze topic :wink: (vandaar sorry saskia voor mijn vlugge conclusie :oops: maar dat is echt niet slecht bedoeld)
Ik had geen idee dat dat zo lang kon duren eigenlijk...

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 23 mar 2006, 14:34

geeft niet,hoor katia,ik voel me geensinds aangevallen ofzo,dus lig er zeker niet wakker van :wink: :wink:

Deze morgen vertelde tjorven me"mama,die niet aan"(op zijn pamper)
Ik vroeg als hij dan ging vertellen tegen mama als hij pipi moest doen.."ja mamaatje"

5min later"MAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA,TOREN PIPI"
Ik zet hem op de wc,hij trekt een gezichtje als dat hij ik weet niet wat uit zijn poepke moest duwen,en zegt"vwala",niks pipi,geen kaka...
Terug naar de living,en bij zijn playdoh tafeltje ligt een grote plas pipi."tjorven,heb je hier pipi gedaan?"
"ja,mama,sjo(=zo)->trekt zijn broekje naar beneden,neemt zijn piemeltje vast,en doet alsof hij plast...staande,zoals papa dus....allez,zijn broek was toch al naar beneden :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 23 mar 2006, 17:07

dien tjorven he ... :lol: misschien moet je in de winkel eens zo een potje gaan halen om aan het toilet te hangen en dan kan hij plassen als papa . ik heb dat overlaatst gezien dat ze dat hebben.

Katia

Bericht door Katia » 23 mar 2006, 17:17

ja misschien in volgen??
allez ja, als hij dat echt zo gedaan heeft als zijn papa doet, dan is dat misschien de manier waarop hij het wil leren...

:lol::lol::lol:

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 23 mar 2006, 17:47

Maar hij komt het wel zeggen als hij het net gedaan heeft!
Dat is ook al een begin
Dat doet Jonas ook.

Pipi begint aardig te lukken. In school ook. En tja misschien is ie laat. Maar we willen hem ook niet forceren. Dan wilt hij misschien helemaal niet meer op het potje of op toilet.

We zetten hem regelmatig op toilet en de laatste tijd komt hij het zeggen als ie pipi moet doen.
Wel is zijn pamper steeds droog. Na de paasvakantie gaat hij zonder pamperbroekje naar school.
Overlaatst hebben we zijn juf gesproken en op school begint het ook aardig te lukken.
Dus toch al een stapje vooruit ...
Dat kind is 10 maand en komt de laatste 3 weken af en toe "zeggen" dat ze pipi gedaan heeft... en idd haar pamper is nat.
Ik ben nu zelfs een beetje jaloers op jou . :lol:

Misschien is het inderdaad rap maar ik vind het toch fantastisch van Troia.
En je kan ze niet klein houden hé.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 24 mar 2006, 08:12

sterretje schreef:...
"ja,mama,sjo(=zo)->trekt zijn broekje naar beneden,neemt zijn piemeltje vast,en doet alsof hij plast...staande,zoals papa dus....allez,zijn broek was toch al naar beneden :wink:
:lol: 't Begin is er toch hé! Zal wel in orde komen.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 24 mar 2006, 08:26

Met Troia is er niks aan de hand hoor! :lol:
sommige kindjes zijn sneller in bepaalde dingen dan andere kinderen.
Maar echt zindelijk zal ze nog niet 123 zijn hoor...
normaal hebben zulke kleine kindjes nog geen controle genoeg op die leeftijd.
Maar wel al heel knap dat ze dat al kan zeggen!
ons ventje zei op die leeftijd nog niets!
En idd vele kindjes kennen soms een terugval bij iets waar ze al heel vlug mee weg waren... Maar dat is ook niet erg.
Laat Troia maar gerust op haar manier groot worden!! :lol:

als ons nielsje pipi moet doen, staat hij steeds aan zijn broek te trekken
en wat te surplacen!!! Dan weten we ook al genoeg!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 24 mar 2006, 10:00

als ons nielsje pipi moet doen, staat hij steeds aan zijn broek te trekken
en wat te surplacen!!! Dan weten we ook al genoeg!!
Dat doen Jonas ook :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”