wie nog voor juli?

Moderator:Moderators

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 14 apr 2007, 23:06

is hier een paar dagen druk geweest
hebben onze garag helemaal geschildert in een soort kicht licht grijs en de 2raampjes en garagepoort in woudgroen gelijk de ramen van ons huis en moet zeggen het is geslaagd
mijne man is bezig aan zijn voortuintje en heeft al 1 bloembak gemaakt met treinbills nu nog doek en plantjes en t'is ook af
dan ons terras langs achteren aanleggen in bancerai en dan is het de beurt aan onze veranda zal blij zijn als alles gedaan is :lol:

hier gaat met ons meisje alles goed verlang naar dinsdag terug op controle :lol:
ik kan wel nog altijd half op mijn buik liggen hoor g&f heb dat van men andere twee trouwens kunnen doen tot op het laatste
wat jammer voor jou dat jij nu zo slecht slaapt hé ik best wel lastig denk ik

morgen gaan we een daguitstap maken naar paradisio met de kids en mijn schoonouders allé als milan tenminste nog goed is want heeft de waterpokken hé vandaag was hij wat minder een beetje hangerig
enfin we zullen zien hoe hij opstaat morgen hopelijk niet telaat
heeft deze morgen geslapen tot 10u30

groetjes en aan allen een mooie zonnige zondag toegewenst :lol: :lol: :lol:

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 15 apr 2007, 21:59

hallo vandaag dus naar paradisio geweest en ik kan het iedereen aanraden zo mooi en zo groot we hebben er pijn aan de benen van
de kids hebben hun ook gekeund en wat je daar allemaal tezien kreeg echt de moeite hoor :wink:
allé dada

mieke1983
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 16 apr 2007, 19:27

Ben blij dat het voor jullie leuk was, 8)
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 16 apr 2007, 22:24

Hier alles ok, maar ook weer druk geweest die laatste dagen vakantie.

Zaterdag naar de 3 biggetejs geweest en zondag naar de zoo.

Mama 24; op m'n buik slapen lukt wonderwxel terug, dus denk dat het kwam omdat baby niet zo goed lag om het die ene nacht te doen. Vannacht voelde ik die aan ene kant "kruipen" en kon ik bijgevolg dus op andere kant van m'n buik liggen :lol:

Femke vandaag terug naar school en ze vond het héél leuk, we hebben wel lang gewacht op de juf, want die komt met trein en met die stakingen was haar trein die ze gewoonlijk neemt afgelast... Al een geluk dat ik niet moest gaan werken, of ik had Femke zo moeten achter laten en zo na een vakantie had haar dat niet afgegaan.

Vanmorgen m'n gordijnen eindelijk opgehangen in m'n living en ze hangen goed, moet ze enkel nog stukje inkorten, maar ga dat met zo'n strijklint doen (kwestie van het snel in orde te hebben)
Morgen heb ik een rommel dagje, moet nog wat papieren in orde brengen voor mutualiteit en ga dan ook bellen voor kraamzorg. Want ik ga normaal thuis bevallen dus heb dat dan wel nodig. En vrijdag moet ik om 10u bij andere vv zijn (de mijne is nog zo'n 2 maand op vakantie :cry: ) en dat vond ik niet zo leuk om dan weer ff te wennen aan iemand anders, ook al is het maar voor 2 keer, want tussenin ga ik ook nog langs dokter voor echo'tje... en op zich zal die afspraak wel meevalen, maar tis da bellen dat ik zo haat (ben niet zo'n held aan te tel als ik de andere nie echt ken)

Ondertussen ben ik ook ferm met besparingen bezig, want tis erg tegenwoordig. Had meer rekeningen liggen dan dat ik geld had dus was ff héél frusterend... M'n moeder heeft me gelukkig ff uit de nood geholpen. M'n wasmachine die vorige week was vastgelopen werk nu weer terug, blijkbaar zat die ergens verstropt. Al goed dat m'n moeder het weer zag zitten om dat vastzittende water er langs de filter te laten uitlopen, want het werkt dus weer en heb ik weer wat uitgespaard omdat ik niemand moet laten komen.

Morgen avond ga ik ff langs m'n advocate (is eigenlijk ook vriendin) want die heeft me weer tijdje niet gezien en is héél benieuwd naar m'n buik. Als ik morgen foto's krijg van in zoo dan kan ik nog eens foto posten van m'n buik. Iedereen zegt wel dat ik een mooi buikje heb en ben er ook wel fier op zenne, tis compact maar nu eindelijk wel een mooi zwanger buikje... Enkel spijtig dat ik maar in één van m'n 2 buikabanden inkjan, als het me een dezer niet aanstaat stik ik een naad in de andere, zodat ik die ook kan dragen,want nu is die dus nog veel te breed...

Allee ik kruip m'n bed in, morgen weer vroeg schooldag.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 17 apr 2007, 20:24

alles was perfect bij de gyn
baby weegt 1.010gr en doet goed haar best
ikzelf ben 3kg bij gekomen ben blij dat het niet meer is :lol:
hier mijn 3 echo's eerste2 zijn van het hoofdje en de laatste is haar mondje en neusje :lol:
[img=http://img471.imageshack.us/img471/5213/verkleintev1.jpg]

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 17 apr 2007, 20:26

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 17 apr 2007, 20:28

Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 17 apr 2007, 20:28

eindelijk juiste :lol: :lol: :lol:

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 17 apr 2007, 21:54

mooie echo's weeral, dat gaat toch enorm snel hé, al over de kg zeg... ik ga vrijdag een vragen aan vv tot wanneer baby dwars mag liggen, want die ligt ni in stuit, maar letterlijk dwars en vooral met rug tegen mijn buik, dus krijg ook véél sjotten tegen mijn rug, want toch soms onaangenaam is... maar ik maak me wel wat ongerust dat die steeds zo dwars ligt... en dan laat ik me liever wat gerust stellen dan dat ik me zorgen blijf maken.

Maar als jouw beebke al over de kilo zit dan die van mij zeker al wat zwaarder zijn.

Allee ik ga ff in m'n badje stappen, heb daarnet wat geslapen omdat ik geen middagdut heb kunnen doen en nu ik terug vroeg moet opstaan met dat het terug school gaan.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 17 apr 2007, 21:54

mooie echo's weeral, dat gaat toch enorm snel hé, al over de kg zeg... ik ga vrijdag een vragen aan vv tot wanneer baby dwars mag liggen, want die ligt ni in stuit, maar letterlijk dwars en vooral met rug tegen mijn buik, dus krijg ook véél sjotten tegen mijn rug, want toch soms onaangenaam is... maar ik maak me wel wat ongerust dat die steeds zo dwars ligt... en dan laat ik me liever wat gerust stellen dan dat ik me zorgen blijf maken.

Maar als jouw beebke al over de kilo zit dan die van mij zeker al wat zwaarder zijn.

Allee ik ga ff in m'n badje stappen, heb daarnet wat geslapen omdat ik geen middagdut heb kunnen doen en nu ik terug vroeg moet opstaan met dat het terug school gaan.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 17 apr 2007, 22:39

maité woog op 30weken 1.920gr ze woog wel al wat teveel moja
en die shotten kan me voorstellen dat dit niet altijd plezant is
ons meisje ligt al in de juiste positie maar is nog heel veel vruchtwater en ze kan nog salto's maken zei de gyn
milan heeft ook lang dwars gelegen en pas op een week of 32 in de juiste positie lag ad schrik voor een ks maar ben toch gewoon kunnen bevallen :lol:
groetjes

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 18 apr 2007, 11:28

ok dan heb ik nog wel wat tijd om die dwarsligger te laten dwarsliggen :lol:

Vanmorgen met Femke naar school en ze was om 8.20u de eerste :shock: toen ik vertrok waren er al 6 aanwezig, dus echt niks hé... Als ik buiten was kwam er nog eentje toe, dus waarschijnlijk waren ze dan met 7 vandaag. Voor hen is dat wel leuk, zo lekker rustig en veel kunnen doen. Maar als er nog veel zieken gaan vallen zit de juf binnenkort zonder werk ;)

Ik ben weeral op ziekenkas geweest, had papieren gehad voor in orde te brengen en ben ze daar gaan invullen, kwestie van geen fouten te maken en dan was het al binnen ook. Nu die van de werkgever nog :scratch: hopelijk doen ze dat op tijd binnen... Want ik wil m'n geld wel op tijd krijgen zenne... Ik weet nu dat ik tot 7 weken voor bevalling 60% van m'n loon krijg (met bijpassing bijgerekend) en das zo'n 570€ dus dat beloofd met een afbetaling van boven de 600€ Ik hoop dat die lening snel in orde is (moet er vrijdag terug voor zijn) dan is dat wel wat minder afbetaling. Maar ga dus straks naar vakbond in stad bellen om te vragen of ik van fonds voor beroepsziekten niet iets kan bijtrekken (zou naar het schijnt tot 95% van inkomen zijn) Want met nog geen 600€ per maand kan ik echt niet van leven zenne...

En anders ga ik toch bij ocmw aankloppen, ze moeten nog wel wat redelijk blijven hé. Alleenstaand zijn is precies echt een reden enorm gediscrimineerd te worden :roll: en ik vind dat dat niet kan, en zal zeker niet als enigste zo denken.

Tis al erg genoeg dat ik na 8 weken (11 met m'n verlof bij) al terug aant werk moet. Hoewel ik nog steeds bezig ben om daarvoor een oplossing te vinden.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 18 apr 2007, 13:19

MIJN OUDERSCHAPSVERLOF IS OOK AFGELOPEN
heb nu 3dagen verlof moeten nemen en ben vanaf vandaag aan de ziekenbond wegens werkverwijdering
heb deze morgen gebeld ivm mijn papieren maar mijn werk heeft ze opgezonden naar de mutualiteit ben eens benieuwd wanneer ik iets zal ontvangen met de post
dat geld hé mensen hebben er toch altijd nodig hé we kunnen er jammer genoeg niet zonder :lol:
hier kunnen we ze ook god gebruiken zenne met al onze verbouwingen :wink: enfin we zien wel hé
greets

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 19 apr 2007, 19:49

Hey

hier een leuke dag. Vanmorgen m'n "middagdutje" al gedaan en natuurlijk is er daardoor niks van huishoudelijk werk in huis gekomen heb al wel de 2 boekenkasten opgerommeld, maar da was 5 minuten geleden.

In de namiddag zijn we gaan zwemmen, maar eerst nog een hevige discussie gevoerd met nuon, kreeg een factuur van 500€ en wist dus ni hoe da kwam, dan gebeld, bleek dat ze de meterstanden hadden doorgekregen (die ik in november al doorstuurde) maar blijkbaar kwam die pas in maart aan en toen kreeg ik geen rekening (had ik ook al voor moeten bellen) Met de eindejaarsafrekening hadden ze blijkbaar een schatting gemaakt en zodoende men nieuwe bijdrage per maand berekend, maar dat ze dat dan ook eens in die brieven zetten hé zeg

Heb dan m'n meterstanden van nu gegeven en dat klôpte dus langs geen kanten met wat ze hadden gekregen dus gingen ze het aanpassen en een nieuwe factuur sturen, en tot dan moest ik nog niks betalen, enkel m'n maandbijdragen. Vooral om ni moeilijk te doen zenne...

Het zwemmen was leuk, maar véél te koud da bad is echt onaangenaam en in zo'n klein bad is het water te ondiep om zelf te zwemmen dus had ik echt wel koud. Heb daar wel een prive lerares gevonden om Femke te leren zwemmen, dus na de zomer is het zover, elke donderdag om 15.30u zwemmen en dan hopen dat ze het al leert, het zijn uiteindelijk maar 10 lessen, maar tis prive dus wel intensiever dan zo'n groepslessen waar ze amper iets leren. En als het goed zou meevallen dan laat ik haar nog eens 10 lessen nemen tot ze het kan.

Ben wel blij dat het weer terug warmer is, want gisterne was het me ook wel wat te koud zenne. Morgen moet ik om 10u bij andere vv zijn, dus Femke naar school doen en direct naar tram (ben tegenwoordig maar om 9u uit school) en die vv zit in zwijndrecht dus met het trammetje.

In de namiddag naar verzekering voor die lening, sebiet ff papieren klaarleggen en daarna weer direct naarschool want moet om 14u bij verzek. zijn en om 15u al aan school...

Sebiet kruip ik in m'n zeteltje voor de rest van de avond, met de reclames ruim ik dan beetje op (doe ik meestal om niet in slaap te vallen)

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Dunnie
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Dunnie » 20 apr 2007, 09:02

Hallo,ben woensdag naar de gyne moeten gaan.
Met het kindje alles in orde,maar het zit al een week voor met het gewicht,ze zei dat het iets teveel weegt!Ik mag maar 1glas frisdrank meer per dag drinken voor de suiker,voor de rest moet ik water drinken.
amai,zal dat ook gewend moeten komen.maar het is ook voor mijn gewicht,ze zegt dat ik ook veel bijkom.ben in totaal al 10,5kg bijgekomen en ben nu 25weken en 5dagen zwanger.Het zal achterna sporten worden!!

groetjes en tot schrijfs

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 20 apr 2007, 10:56

hey en hoeveel woog het kindje nu al?
van mij 1kg 010gr
maité woog 955gr en bij geboorte 3.675kg was best een goedje en was nog 10d tevroeg
ik ben ook al 10kg bij gekomen
en van mijn 2 andere telkens 20kg en ben ze altijd terug kwijtgeraakt
dus maak je maar geen zorgen je zal zien dat ze er vlug terug af zullen gaan

groetjes

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 20 apr 2007, 11:15

Hier is de vv juist buiten, ik ging normaal naar haar gaan, maar omdat ze haar kleindochter kwam ophalen is ze ook tot bij mij gekomen...

De baby groeit goed en ligt nog steeds dwars :lol: maar dat was ,niks nieuws en er is nog wel tijd genoeg om te draaien dus ben gerust. Heb haar ook gevraagd of het normaal is dat die rekpijnen echt zo pijn kunnen doen (overlaatst met rechtstaan echt zo'n 10 minuten stekende pijn) maar dat is gewoon pijnlijker omdat baby dwars ligt

Binnen 4 weken moet ik bij de gyn zijn, dus dan weet ik ook een gewicht. Tot dan gewoon genieten. Mijn bloeddruk is nog steeds goed en m'n gewicht ook, ben nog maar 4 kg bijgekomen. Hoewel ik laatste dagen weer veel aant snoepen ben allee ttz dropjes, voor de rest ben ik geen echte snoeper, zou eender een boterham eten dan een koek. Water drink ik zowieso veel dus das ook al goed, hoewel ik bij zws van Femke wel meer dronk dacht ik.

Nu ff naar ziekenkas geld gaan terugtrekken, want tis hier ff enorm krabben, hopmelijk snel eind van de maand...

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 22 apr 2007, 22:38

wat een zalig weekend hé zo een schoon weertje zeg amai :lol: :lol:
hier gaat alles goed en voel me ook goed :D
vandaag was het het schoolfeestje van onze zoon milan en hij heeft het mooi gedaan zenne :lol: ben fier erop :lol:
doet toch wel iets om je kind zoiets tedoen voor al de mensen die kijken zenne

en hier mijn buikje op 27weken allé en enkele dagen :wink:
maar het lukt nu niet echt heb het wel al bij zwangerschap echo's en bolle buikjes geplaats

groetjes

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 23 apr 2007, 14:27

Met mij alles goed, maar gisteren middag kreeg ik bezoek van een vriendin of ik niet wou komen babysitten, dus eens Femke thuis was (wel eerst naar quick geweest met haar en ex, want hij zelf wil niet met haar allen gaan omdat het cliche is als de gescheiden vaders naar quick gaan met kids :shock: ) dus daarna naar vriendin en daar ook blijven slapen, odmat Femke naar school moest vandaag.

Ik was véél te vroeg wakker om 6.20u al :? maar ik kan echt niet langer slapen als er geen gordijnen zijn... Om 7u dan opgestaan, eerst nog een ambetante mug vermoord :lol: en ons klaargemaakt. Dan langs bakker gereden en hier voor de deur afgeleverd zodat ik fiets kon pakken naar school. Uiteindelijk Femke gewoon terug mee naar huis gebracht, want aangezien er nog geen opvang was voor zieke juf en de telefoon piramide maar niet rond geraakt (systeem dat ik 3 mensen verwittig en zij telkens eentje tot het rond is en terug bij mij geraakt) En omdat de meeste kindjes er dan toch aankwamen heb ik Femke die overmoe was wegens niet slapen op een ander, terug mee gebracht. Ze heeft vanmiddag al uurtje slaap ingehaald, want anders is ze binnen de korste keren wziek en met dit weer zou da wel spijtig zijn. Terwijl ze sliep heb ik wel weeral halve wasmand gestreken dus ik begin het eind in zicht te zien.

Na uurtje slapen is ze dan wakker geworden en nu is ze ff naar filmke aant zien, want ipv ochtend humeur is het middaghumeur... En straks gaan we naar shopping, dringend een zomerhoedje kopen, want ze was gisteren bij ex helemaal verbrand van de zon :evil: op haar hoofd ook tussen haren, maar ik snap ni da ze haar dan ni een pet ofzo opzetten of desnoods een handdoek rondbinden (doe ik ook als ik niet direct hoedje heb) Ze was ook niet ingesmeerd ofzo dus ze zag zo rood als een tomaat, denk dat ze ook wel beetje zonneallergie heeft want ze reageerd echt héél snel op de zon, maar na 5 jaar mogen ze dat toch al wel zelf weten hé... Ik kan me er wel in ergeren, dat als ik eens een keer niet zeg dat ze beschermd moet worden voor de zon dat ze dat dan ook niet doen... Ik denk daar ook niet steeds aan, uiteindelijk deel ik de verantwoordelijkheid over Femke toch hé, hoewel het niet vaak zo over komt.

Met buibaby alles ok, die heeft ff in de juiste richting gezeten (hoewel ik stuitligging vermoedde) maar die is gewoon doorgedraaid en ligt weer dwars.

Had vandaag al last van toeschietreflex in m'n borst 8) met verlies van vocht en al, ben er wel vroeger mee dan bij Femke, maar toen had ik da ook al wel wat op voorhand. Zal wel goei teken zijn voor m'n borstvoeding dus lig er niet van wakker. maar da gevoel van die tsr was wel lang geleden en deed raar...

Sebiet ff naar zeeman voor witte broek voor zoon van vriendin, in hun plaatstelijke zeeman waren er geen jongensmodellen meer... En die hebben dat nodig voor voorstelling van turnkring.

Maar eerst wasje draaien en papîeren voor kraamgeld invullen, blijkaar kon je dat dus op site vinden en das wel handig, maar ga ook nog bellen om te vragen of bewijs van zwangerschap geschreven door vv voldoende is of het echt persse van dokter meot zijn, anders is het voor woensdag dan geraak ik bij dokter, morgen ook wel maar dan is er maar één van de 2 en dan zit je daar uren te wachten...

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Dunnie
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Dunnie » 23 apr 2007, 16:46

hallo,
het kindje woog al rond de 820gr.
De gyne zei dat het een week voor was met het gewicht.
Groetjes en tot schrijfs

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 23 apr 2007, 20:57

aja van mij woog het 1.010gr en zei dat alles goed was maar niet dat het voor was
ik ben uitgerekend voor 20juli :wink:

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 24 apr 2007, 09:49

allee papieren van kraamgeld zijn ingevuld en idd bewijs van vv was voldoende enkel dooradt het voor 2de kind aanvraag is... Maar had net de hoorn opgelegd toen ik zag dat de bank ook moet invullen dat rekening op mijn naam staat kan ik nog naar daar lopen en ik haat het gewoon om aan eender welk loket te moeten staan, ook zo in post, ziekenkas en vakbond, uiteindelijk hoort iedereen wat je zegt, ok tis nu ni zo erg, maar toch...

Ik ga sebiet ook nog wat slaap inhalen, want vanmorgen was het weer moeilijk wakker worden. Gisteren avond na m'n bad talk (zo van die menthol van Femke's windpokken oit) p m'n benen gedaan, wegens de onophoudelijke jeuk En het helpt heel goed, maar weet eigenlijk niet goed of ik die als zwanger zijnde mag gebruiken, weet ni of het ooit zo was, maar er zit nu toch geen gebruiksaanwijzing of bijsluiter meer bij.

Ook nog een wasje draaien, want de andere is bijna droog en dan kan de verse buiten gehangen worden.

Gisteren gaan shoppen voor Femke en ze heeft een kleedje, zonnehoedje, zonnebril, korte kousjes, een hello kitty riem en didl plakband gekregen. Er was ook nog een groot drama omdat onze poest 1 jaar werd en ze dus cado wou kopen, maar m'n ex wou dus niet meer mee naar dierenwinkel en we waren met zijn auto dus was onhandig... Maar hij geeft ze dan 5€ met als gevolg ze dus iets wil kopen voor de kat, maar het niet mag, kwaad dat ze op hem was. En hij dan zo zeggen dat hij niks kreeg voor z'n verjaardag van haar en dat er wel verschil is tussen mensen en dieren, ok das wel waar maar op die leeftijd is een dier even belangrijk dan een mama of papa hoor, want als ik soms boos ben op Femke dan trekt ze naar de katten voor troost. Maar ja dat begreep hij dan weer totaal niet (of wou hij niet begrijpen, want tis verre van een dierenvriend )

Ik heb haar dan gezegd dat wel zelf wel eens iets zouden kopen bij ons in de dierenwinkel... Maar dat we die centen die ze kreeg kunnen sparen om bij te leggen voor groter kot voor de ratjes. En m'n ex maar klagen dat ze teveel met geld bezig is, maar tis wel langs zijne kant dat ze steeds geld onder haar neus duwen en ze dat nooit echt krijgt, ze zetten dat op rekening, maar dat snapt ze echt nog niet ze. Ipv dat dan gewoon op rekening te zetten en haar d'r niet steeds mee te confronteren, want ze leren haar da zelf aan dat ze ermee bezig is. Bij mij is dat enkel wat klein geld waar ze mee rondloopt in een doos van natte doekjes en dat vind ze ook leuk, ze heeft ook totaal geen besef van hoeveel ze heeft, ze denkt zelfs dat het kleine geld, die nikkel meer waard is dan briefjes, maar ze moet dat toch allemaal nog niet beseffen, ik laat haar in eerste plaats kind zijn zonder alle zorgen van geld enz... Vind het al erg genoeg dat ze beseft dat ik het niet al te breed heb en er wel veel voor moet laten.

Nu ff m'n netbanking opstarten voor nummer van rekening en dan naar bank...

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 27 apr 2007, 10:30

Hey

Hier al super warm, vanmorgen gewoon in t shirt Femke naar school gebracht. Zij had een dun truitje nog overaan, want achterop fiets is het mss wel nog wat fris. Had haar ook al ingesmeerd en zonnecreme daar gelaten voor deze middag en de juffen op hoogte gebracht om haar als het nodig is in te smeren. dan ben ik wel gerust ze.

Daarnet karton EINDELIJK nog ne keer buiten gezwierd, was al langer nood aan ,maar zo'n onhandig grote doos dat ik het steeds maar liet staan. De keuken is ook een serieuze beurt aan krijgen (had ook last vna die stomme fruitvliegen), dus de dettol doet ook z'n werk, de vuilbak is ook al afgewassen, heel het aanrecht, sebiet de kasten nog en de vloer... De drinkenbak van hond ook nog eens goed geschuurd, maar zou het met azijn moeten doen voor de kalk eraf te krijgen..

Sebiet ff naar ijzerwinkel paar pluggen en haakjes halen, want wil m' optrek gordijnen in eetkamer hangen, is er niet om uit te houden anders met die zon, we hebben daar ook een enorme koepel die veel licht en warmte binnen laat en dan nog een groot raam, zo breed als kamer zelf en net iets boven tafel en daarvoor staat veranda met helemaal overkoepeld dus WARM gewoonweg. En ik heb boven nog zo van die witte optrekgordijnen van ikea die niet echt dienst doen zedus... Denk er met 2 naast elkaar toe te komen. En dat houdt toch wel wat warmte buiten.

M'n nesteldrang is nu wel enorm aant opkomen ze, vanmorgen in school zeiden er een paar mama's dat ik er zo dromerig uitzag (op m'n roze wolk) maar is mss wel beetje zo ze. Hoewel ik ook weer zo moe ben, omdat ik niet zo goed slaap en 's nachts of 's morgens héél vroeg al wakker word. Femke is gisteren héél flink gaan slapen in tegenstelling tot avond ervoor dat ze gewoon wat aant spelen was, ook in mijn bed en dan langs daar naar de straat aant kijken... Ze heeft toen goed naar haar voeten gekregen, omdat het de bedoeling is dat ze slaapt en we hadden dus afgesproken dat ze nu wel flink ging slapen en wonderwel is het dus goed gelukt. Ze mag heel veel van mij, maar ik vind haar slaap in de week ook super belangrijk dus daar moet ze zich echt wel aan de regels houden.

Straks na school gaan we langs een kindje van in de dansles, dan kan ze daar spelen (is ook een enig kindje) en dan kan ik er wat zitten kletsen met die mama, is voor mij ook wel leuk.

Maar ik wil hier eerste den beneden wel heel wat netter hebben dan het nu is, was weer grote nood aan, hoewel de rommel wel meevalt, die probeer ik nu wel dagelijks op te ruimen, maar met die vermoeidheid is dat soms wel moeilijk, maar Femke moet nu ook dagelijks haar eigen rommel terug opruimen en dat helpt ook al wel een groot stuk. daar hebben we de afspraak dat we ieder onder eigen rommel opruimen.

Baby is wakker en m'n buik weer goed aant verkennen, kan regelmatig bijna een voetje vastgrijpen. Is wel grappig, maar zolang die niet m'n rug begint te slopen mag hij/zij verder doen, enkel als m'n rug de stampen krijgt dan spring ik ook af en toe wel eens wat hoger, is niet echt pijnlijk maar niet aangenaam ook niet, das zo'n raar gevoel omdat het van binnenuit komt.

Als ik straks nog zin en fut heb ga ik Femke haar speeltafeltje (vooral om te tekenen) in de eetkamer zetten zoals ik al langer plande, maar het komt er niet echt van... Want rusten ga ik ook nog wel doen, anders haal ik de avond gewoonweg niet.

hier nog foto van m'n buik, is getrokken de 15de april (ik was toen 27 weken) in de zoo.

Afbeelding

Afbeelding
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 27 apr 2007, 14:58

Hey, mooi buikje heb je al!! :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 27 apr 2007, 17:29

ja idd g&f ge krijgt nu toch een buikje hé proficiat
ik ben hier op van de zenuwen
onze maité heeft de waterpokken en sedert 11u15 heeft ze koorts ze had 38.3 en rond 12u30 toen ik ze in haar bedje wou steken neem ik nog eens haar koorts en ze had 39.8 had al een tapje gestoken 11u15
ze heeft geslapen tot 15u en ze had het ook zeer warm toen
ik wachte tot de vv kwam en ze was er om 16u15 dus haar koorts genomen en ze had 40.5 heb de dokter gebeld en alles gezegd maar heb nog geen gezien zenne
heb ze ook een lauw badje gegeven en nu zit ze in haar bed en ze had nu 39 dus t'is al wat gezakt maar ben toch nerveus loop hier op de toppen van mijn tenen rond en iedere 10min ga ik kijken
hopelijk is het niet te erg ze heeft ze nogtans al van dinsdag dus zou het moeten beteren maar nu heeft ze dus koorts
allé ga vlug nog eens gaan kijken
groetjes

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 27 apr 2007, 17:47

amai das idd wel hoge koorts, ocharme...

Nu is er in Femke's klas ook een wintpokken plaag geweest en er waren toch ook paar kindjes die er serieus hoge koorts van hadden, eentje zelfs een hele week en ze had ook heel erge windpokken, zelfs dokter zei dat hij het zo erg nog nooit had gezien... Geef ze ze anders 3u na stopje junifen, das iets straffen en je mag normaal suppo's om de 4 uur geven, maar afwisselend met junifen mag dat dus om de 3u.

Toen Femke een jaar was had ze ook eens zo'n hoge koorts die ik met niets omlaag kreeg, geen suppo's, geen afkoelingsbadje. We zijn ermee op spoed beland en daar kreeg ze junfen en de koorts zakte super snel.
Ben benieuwd wat de dokter gaat vinden, want mss heeft ze er nog iets bij ofzo, van oorontstekingen kunnen ze ook hele hoge koorts hebben.

Sterkte en beterschap voor Maité

G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 27 apr 2007, 18:51

nu dus nog altijd geen dokter gezien hé
ik loop de muren op heb om 17u30 nog eens gebeld IK ZAL HET DOORGEVEN IS HET ANTWOORD
als hij straks komt dan zal ik het hem toch ne keer goed in zijn oren duwen hoor
allé ik vind dit niet normaal meer zenne
om 18u had ze nog 38.8 is al gezakt moja ben toch ongerust hoor

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 27 apr 2007, 21:32

de dokter is uiteindelijk hier om 20u30 gearriveerd
ze heeft een infectie op de waterpokken en krijgt 2 tandjes bij geen wonder dat ze zo afziet hé
moet nu antibiotica nemen an afwisselend een supo en junefen siroop
nu wil ze echter niet drinken had beter eerst haar fles gegeven en dan haar siroop maar nu weet ik dat voor morgen zé
ben eens benieuwd hoe de nacht zal vallen hier hopelijk wat rustiger dan deze nacht gepasseerd
groetjes

de madam die de telefoon opnam heeft dus niet erbij gezegd dat ze 40.5 koorts had hé
hij keek er ook raar van op de dokter

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 29 apr 2007, 11:23

Ocharme Maité... wel erg van die telefoniste dat ze niet alle info aan dokter doorgaf.. Maar goed dat hij er dan toch geraakt is

Hier is Femke naar m'n ex vertrokken, heb dus ni veel om handen maar ben dan aant haken aan een topje voor haar Gisteren aan begonnen, maar lukte niet zo goed, tot ik door had wat ik fout deed en nu gaat het wel goed. De maten die erop stonden heb ik wel aangepast want voor zes jaar kwam ik aan grootte van 10 jaar...

Gisteren zijn we in de late namiddag hier ergens in de buurt naar een parkje met speeltuin geweest en da was wel leuk,hoewel we na 5 minuten bijna terug thuis stonden. Femke had van die teenslippers aan en was daar mee aant zwieren aan haar voet, maar op de fiets was dat niet zo slim en ik had haar gezegd dat ze moest stoppen, stonden we juist op een kruispunt doen die uitviel ik was echt kwaad op haar, want ik moet altijd al zo'n toeren uithalen om voor de auto's te kunnen staan met fiets en dat er dan nog bij.

Uiteindleijk dan toch naar park gereden en daarheeft ze de hele tijd braafjes alleen gespeeld met haar emmertje en schepjes... En hier thuis kan ze dan niet alleen spelen, ze moet blijkbaar andere kinderen bezig zien ofzo. Er stond daar ook een waterpomp om mee te spelen en dat was daar dus zowat modderpoel, maar Femke is toch proper gebleven, enkel haar voeten en handen (ze heeft halve emmer stenen geraapt) dus ze kon gewoon op de fiets op terug weg.

Hier thuis heeft ze de steentjes dan in gootsteen onder water gezet en deze morgen afgespoeld en te drogen gelegd. Gisteren frietjes gaan halen, was te warm om te koken en ik had niet echt veel honger.

Vanmorgen heb ik Femke al een banaan gegeven en straks als ze thuis is geef ik haar appel of kiwi da heeft ze toch 2 stukken fruit vandaag, want bij m'n ex eet ze dus geen fruit hé.. en van groenten enkel tomaat bij de frieten of kroketten, dus niet ferm gezond.

Als ik straks zin heb en wasserette is open dan ga ik met m'n tapijt tot daar, want die is zo vies en dan kan ik die te drogen leggen in de zon. Weet niet of die open is, maar ga wel eens tot daar fietsen, nadat ik m'n zadel terug heb vastgezet, want das zo'n ouderwets zadel dat zo los op staaf van fiets staan, dus niet in de buis en da was gisteren wat losser komen te staan, met als gevolg dat dat dus steeds met devoorkant omhog kwam als ik erop zat, maar das dus echt niet handig fietsen zenne... wordt hogen tijd dat ik nieuwe fiets heb. Denk dat ik in de loop van volgende week eens bij decathlon binnen spring om een betaalbare fiers te zoeken... Als ik dan m'n kraamgeld trek dan kan ik dat wel betalen en de rest van dat geld zet ik opzij voor als ik toch langer kan thuisblijven na bevalling...

Heb eigelijk weer niet geod geslapen, hele nacht last gehad van m'n nek en kloppende koppijn aan ene kant en nu doet m'n rechter arm enorm pijn, waarschijnlijk door dat slechte slapen. Soms heb ik dat ook in m'n benen, maar dat is dan altijd als ik te weinig heb geslapen.

Straks wat in het zonnetje (onder de parasol) zitten dan zal het wel beteren. Het enige onhandige is dat ik die arm nodig heb om te haken en ik wel iets wil doen vandaag, ik verveel me al bij de gedachte alleen dat hier niks te beleven valt...

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 01 mei 2007, 13:22

Hey

Hier net terug van de rommelmarkt in Atnwerpen, maar amai heb veel last van m'n buik, die rekpijnen... LAng stappen is echt niet aan mij besteed. Ik heb een rieten fietsmandje gevonden van 3€ en een map van pinsessen voor Femke. En dan ook nog 3 pony's (van my litle pony) voor 50cent per stuk en ze zijn nog in goeie staat. Voor de rest was er niet veel soeps, buiten echte rommel.

Femke gisteren nog eens naar dokter geweest, ze had weer oorstopjes, een oortje beetje ontstoken, dus uitgespoten en oordruppels en siroop voor vocht achter trommelvlies. Haar trommelvlies had littekenweefsel, maar das van in de paasvakantie toen die gebarsten is met toenmalige oorontsteking.

Ze heeft ook een wrat op haar voet en heb die dan met wartner behandeld, de dokter zei dat hij dat vroeger zelf deed, maar nu krijgen ze die producten niet meer en moet patient dat dus zelf aankopen, en tis serieus duur zenne, amai 15 €, nu maar hopen dat het werkt, het was in ieder geval wel pijnlijk voor Femke, moest dat er 40 seconden opduwen en dan pleister erover. Maar dat bleef nog paar minuten doorbranden, dus heb haar dan maar wat pijnstiller gegeven. Nu zou dat binnen 14 dagen moeten weg zijn en anders nog eens behandelen en zo tot 3 keer toe en als het dan niet weg is, dan moet ik terug naar dokter, maar volgens dokter en apotheek is dat iets goed dat ook goed werkt.

Ze zit sinds gisteren wel in een nieuwe crisis met momenten, voor minste beginnen wenen en heel flauw zijn, moest ze wat ouder zijn, ik zou denken dat ze haar regels heeft . Mss dat ze toch wat last heeft van feit dat haar juf nog week langer ziek weg blijft, want ze weet dat sinds gisteren dus het zou wel kunnen. Haar juf heeft ook al gezegd dat ze soms extreem reageerd op zulke situaties. En nu is er ook nog wat drama omdat alle kindjes in de straat didl blaadjes hebben en zij niet, maar ja dat was dus gisteren na 18u en dan is hier alles gesloten waar ze dat eventueel kunnen hebben. En dan had ze naar m'n ex gebeld om te vragen of die dat in shopping wou gaan halen (hij woont er een km van) en wat ik van haar begreep was dat hij dat dus ging halen en vandaag zou brengen. Daarnet belt ze hem op en blijkt dus dat hij pas morgen kan/wil gaan. Natuurlijk weer groot drama... Maar hij zal het dan wel gezegd hebben dat ze dacht dat hij dat dus vandaag ging brengen...

Ik ga sebiet beetje opruimen en stofzuigen en dweilen dan kan ik m'n tapijt terug leggen, want die is mooi proper gewassen. En als er dan nog zin en fut over is de kleine tafel die maar staat te staan in eetkamer naar boven doen, zodat Femke haar tekentafel daar kan stan ,want dat staat al langer op planning, maar komt er maar niet van...

Met de wind is het hier al veel koeler en das wel goed, want ik heb het zo niet op die felle warmte... en dat ligt niet aan zws, heb dat altijd dat ik daar zo op reageer. Als het zo warm is heb ik graag een proper zeetje bij mij ,waar ik dan af en toe kan gaan in afkoelen. Vroeger gingen we 2mnd per jaar naar italie en daar had ik nooit zoveel last van warmte als hier.

Nog een prettige dag voor iedereen.
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”