Ik heb zo een hoooooooooooooonger...

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Dina
Pas blauw
Contacteer:
Ik heb zo een hoooooooooooooonger...

Bericht door Dina » 23 nov 2006, 10:45

Ik heb zo een honger maar dan vooral in dingen die ik dus niet mag eten! Zoals een lekker broodje met americain of een lekker sappige biefstuk!
Zelfs op restaurant gaan is een kwelling voor mij want ik mag bijna niks van vlees eten, want alles moet doorbakken zijn! Zelfs wijn of champagne drink ik niet omdat het niet goed is voor de baby maar tis niet leuk en zekers niet met de feestdagen in zicht :cry:
Wie heeft er daar nog zo een last van of wie heeft er goeie tips of raad voor mij... :?:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 23 nov 2006, 11:26

ik at gewoon alles waar ik zin in had,EN wat'veilig'was...

en de meeste honger kreeg ik gestilt met.......................

pims chochomousse!!!!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 23 nov 2006, 11:48

Die pims zijn zalig he! Alleen spijtig dat er zo weinig in een pakje zitten :lol:

Ik at ook alles, behalve niet doorbakken vlees, americain. Ik dronk nog wel regelmatig een glaasje wijn. Niet alle dagen en ook niet overdreven, maar af en toe kon ik daar wel van genieten.

con
Pas blauw

Bericht door con » 23 nov 2006, 14:35

Ik ken ook da gevoel. Tijdens de eerste drie maanden zwangerschap had ik geluk, dan had ik bijna totaal geen zin om te eten en had ik ook geen zin in iets zoets of lekkers. Maar sinds de derde maand heb ik ook zin in allerlei dingen die niet mogen. :oops: Momenteel zou ik een moord doen (bj wijze van spreken hé :oops: ) voor een broodje américain, wat gerookte zalm. Maar omdat ik weet da het niet veilig is voor ons kleintje blijf ik er wel bewust af. Iedereen is al verwittigd da ze niet op babybezoek mogen komen zonder een broodje américain :lol: . Waar ik ook moet mee oppassen is da ik niet te veel ga snoepen, vooral die chocolade kijkt altijd zo lief naar mij :? . Wat voor mij soms helpt om mijn "verboden" goestingskes tegen te gaan is een glaasje fanta.

Dina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Dina » 23 nov 2006, 15:12

Ik heb momenteel een chocotoff verslaving :lol:
Maar wat mag je nu precies eten en wat niet? Ik ben niet resistent tegen toxoplasmose dus daar moet ik voor oppassen maar wat wil dat nu zeggen: geen americain, geen vlees dat niet doorbakken is en alle fruit en groenten goed wassen, voor de rest mocht toch alles of niet? Zeg nu niet dat zalm niet mag want ik heb maandag een lekker stukje gegeten :roll:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 23 nov 2006, 15:16

idd,vlees goed doorbakken,en geen american...

zalm heb ik ook gewoon gegeten,wel gebakken zalm
(ik at geen vlees tijdens zwangerschap,en zo kwam ik toch aan een fatsoenlijke maaltijd voor mij)

volgens gyn geen probleem!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

con
Pas blauw

Bericht door con » 23 nov 2006, 18:21

Ikzelf eet ook niet zoveel vlees, ben niet zo'n grote vleeseter. heb wel een klein tekort aan vitamine B12. Deze vitamine zit in vlees, vis, dierlijke producten (eieren, yoghurt...).

Dus nu probeer ik meer yoghurt te eten en probeer ik ook elke week toch een paar hard gekookte eitjes te eten. Vitamine B12 was nu al terug wat gestegen. Volgens gynaecoloog moest ik me ook hierover geen zorgen maken omdat ik ook omnibiotic neem (mix van verschillende vitamines).

VOLGENDE NIET ETEN TIJDENS ZWANGERSCHAP:
- Rauw vlees zoals tartaar; halfdoorbakken biefstuk, rosbief, américain
- Rauwe vis
- Rauwe schaal- of schelpdieren
- Kaas van rauwe melk zoals brie; camembert; roquefort

VOLGENDE MET MATE ETEN:
- Leverproducten zoals paté; leverpastei; leverworst. Niet meer dan 15 à 20 gram er dag. Hierin zit veel vitamine A. Teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kind.
- Rookworst, rookvlees, rauwe ham, omdat hier veel zout in zit wat de bloeddruk verhoogt.

Nancy1971
Pas blauw

Bericht door Nancy1971 » 23 nov 2006, 19:15

ik heb toxoplasmose gehad mag dus alles eten kan me voorstellen,dat dit geen makkie is als je zo voortdurend moet opletten ,en ja een glaasje drinken is op zich niet gevaarlijk als je er maar mate iets drinkt heb dat van mijn eerste ook gedaan .... veel succes alvast..ik ben alvast aan het ,aftellen...heb veel pijn want ben deze morgen gevallen met de scooter ,met het gladde weder,mojn spieren doen enorm veel pijn....
Moeder van Mattis en Maxime
Foto's op http://marc-callens.magix.net/

Afbeelding

[Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 23 nov 2006, 20:11

Oei Nancy, gevallen?? Toch niet erg zeker want je kan vies vallen met de scooter! Kan geloven dat je spieren pijn doen hoor.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Dina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Dina » 23 nov 2006, 21:52

Oei, en ben je naar de dokter geweest...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Nancy1971
Pas blauw

Bericht door Nancy1971 » 24 nov 2006, 08:59

ben deze morgen opgestaan voel me precies een oud vrouwtje...kan me bijna niet bukken :oops: zal wel beteren zeker...tot later forum vrienden...ga werken

Afbeelding

[Afbeelding

Veer
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Veer » 24 nov 2006, 14:39

Heel veel sterkte!! Ik moet oppassen voor toxoplasmose dus laat ook veel staan. En soms heb ik ook zo zin in filet Americain. Ach na de geboorte zal ik wel weer zulke dingen eten. Nu moet ik maar genieten van de dingen die ik wel mag eten en drinken. Ik ga lekker vers fruitsap maken en drinken.
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 24 nov 2006, 14:47

Ik moest ook opletten voor toxo. Toen ik de dag nadien bezoek kreeg van Filip, had hij om een droge worst en americian geweest :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Dina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Dina » 24 nov 2006, 15:17

Hihi dat was bij mij ook zo... Een lekker broodje americain zaaaaaaaaaaaaaalig... alleen was het niet te eten. Véééééél te pikant! 's Avonds in het ziekenhuis had ik dikwijls nog een reuzehonger, ongelofelijk! Ben aan het twijfelen of ik terug borstvoeding zou geven aan mijn tweede kleintje, het was enorm vermoeiend, vooral snachts, maar ja of ik nu borstvoeding geef of een flesje opstaan zal toch voor mij zijn... Das het lastige er wel aan als je partner in de horeca werkt, er is nooit iemand op wie je kan terugvallen als je het wat moeielijker hebt...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

nog eentje

Bericht door Aicha » 24 nov 2006, 15:52

Ik heb momenteel ook constant zin in dingen die ik beter niet eet. Maar kzal niet klagen want voor mij zit het er bijna op. Binnen hier en een tweetal weekjes eet weer broodjes met krab of gerookte zalm. mmmmmm......
Het is eigenlijk sinds kort dat ik daar zo'n trek in krijg. Voordien kon ik dat zonder moeite allemaal laten. Tzullen de laatste loodjes zijn zeker!?

En dan beginnen we aan de borstvoeding en laten we andere dingen staan. Ik eet nu meer dan anders dingen die ik tijdens de bv niet zal eten: hutsepot, uiensoep, spruitjes, savooikool en appelsienen. Hopelijk heb ik dan tegen de bevalling totaal geen zin meer in al die dingen. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Dina » 24 nov 2006, 18:45

Heb eigenlijk wel geluk dat ik bijna alles mag, maar heb wel ontzettend véél zin in spinazie en allerlei andere groentes... Of kroketjes mmmmmmmmmmhhhhhhhh... Binnenkort komen de feestdagen eraan en kan ik me ongegeneert volproppen met al die lekkere feestmaaltijden... ik verheug me der al op :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 25 nov 2006, 13:26

Nancy hoe is het er ondertussen mee?? Gaat het bewegen al wat beter? Anders moet je toch eens veen langs de dokter gaan.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

peer
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door peer » 30 nov 2006, 12:14

O Dina, ik bgrijp héél goed waar je het over hebt :P ! Na de eerste maanden ziekte heb ik ook zo'n zin in een broodje americain :lol: !!! Denk dat ik mij over ongeveer 22weken eens flink ga laten gaan hierin :lol: :lol: :lol: !!!
De feestdagen komen er ook aan :? ... Veel feestjes e.d.... Hopelijk met niet teveel speciallekes op de menu's voor mij dan.
AfbeeldingAfbeelding

Nancy1971
Pas blauw

Bericht door Nancy1971 » 01 dec 2006, 19:07

hoi ambertje kan al ,iets beter uit de voeten ...juist mijn poep doet nog veel pijn :oops: kan nog altijd werken dis we blijven bezig he.... :wink:

Afbeelding

[Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”