Bericht
door Ilse-vh » 16 nov 2006, 23:06
Emma heeft die fase nu ook wel, en nu ben ik nog thuis maar maandag begin ik terug te werken. Ik vrees er nu al voor.
Als ik nu thuis ben en ik ga uit haar gezichtsveld dan zeg ik inderdaad steeds dat mama direct bij haar terugkomt, en loop ik te zingen (?) door heel het huis.
Deze week hebben we een paar avonden gehad dat ze absoluut niet wilde gaan slapen. Het heeft twee uur geduurd en elke keer dat ik dacht van, nu is ze in slaap en nog maar aan haar deur stond, begon ze al terug te huilen. Uiteindelijk is ze in slaap gevallen terwijl ze mijn hand vasthield.
Een andere nacht werd ze om 2u wakker, normaal gezien geef ik haar dan haar tutje en slaapt ze verder. Het was weer hetzelfde, ik was bij de deur en ze begon te huilen. Niets hielp, huilen en huilen, haar uit bedje halen en dan viel ze in slaap in mijn armen. Terug in bedje leggen, wakker worden en weer huilen.
Uiteindelijk ben ik na een uur met haar naar beneden gegaan want mijn man moest om 6u opstaan voor zijn werk, en ben ik nog twee uur met haar bezig geweest. Ze is dan omstreeks 5u in slaap gevallen in haar parkwieg, en ik uitgeput op de zetel. En om 8u was ze alweer wakker.
Als we dat volgende week voorhebben als ik terug aan het werk ben...dan kom ik de dag niet door vrees ik. Maar we zullen wel zien.
Veel zal ik je ook niet hebben kunnen helpen. Het is een fase waar ze door zullen moeten, en om haar maar te laten huilen, dat kan ik ook niet blijven aanhoren. Ik krijg het niet over mijn hart om haar langer dan een kwartier te laten huilen. Dat is het maximum dat ik het heb kunnen volhouden.
Veel succes, en hou je ons op de hoogte?