verschil in gedrag bij om

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
major
Moderator
Contacteer:
verschil in gedrag bij om

Bericht door major » 17 sep 2006, 19:22

Dat zal mij toch eens moeten uitgelegd worden. Torben is een hele week bij de om geweest en blijkt daar erg kalm te zijn. Wanneer hij honger heeft, moet hij wel snel bediend worden, maar hij vraagt niet vaak om een flesje. Hij vraagt 's morgens rond 9, 's middags rond 12 en 's namiddags rond 15u een flesje. Hij krijgt dan een flesje van 180ml (ingevroren) borstvoedingsmelk en drinkt die dan ook meteen bijna altijd helemaal uit. Wanneer hij ze niet uitdrinkt, dan blijft er nog een 20-tal ml over. Hij zit dan rustig rond te kijken en valt na korte tijd, zonder een kik te geven, in slaap. Dan slaapt hij toch een paar uur door. Thuis is dat een heel ander verhaal. Hij heeft vorige nacht van 3u tot 11u constant aan de borst gelegen. Daarna weent hij constant omdat hij honger heeft. Hij krijgt dan de borst en hij valt in slaap of begint met de tepel te spelen als teken dat hij genoeg heeft. Na een kwartier :!: al vraagt hij terug om eten, waardoor hij practisch constant aan de borst ligt, of ligt te wenen. Als hij begint te wenen, proberen we te zien of hij in slaap valt, maar hij gaat luider en harder.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 18 sep 2006, 09:18

Misschien heeft hij gewoon mama-honger als hij thuis is?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 18 sep 2006, 09:23

denk dat dat gewoon is, dat hij voelt dat hij bij jullie is
en dat hij dan aandacht krijgt
bij de OM zijn er vast ook nog andere kindjes en moet de aandacht verdeeld worden.

mijn mama had dat vroeger ook altijd voor. Thuis weenden die kindjes veel en bij ons thuis waren die heel rustig.
tja hoe komt dat hé!?
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 18 sep 2006, 12:20

Mijn ma is de geduldigste en rustigste persoon die er maa is, en straalt ze uit naar Timothy. Bijgevolg huilt hij daar minder voor zijn tandjes of als hij ziek is, of honger heeft.

Ik ben een zenuwpees :oops:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 18 sep 2006, 13:30

Dagmar schreef:Misschien heeft hij gewoon mama-honger als hij thuis is?
Denk ik ook!!
Ze voelen het zo goed bij wie ze zijn. Maar wat kan je eraan doen, dan is dan de vraag... :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 18 sep 2006, 13:58

sandy schreef:
Dagmar schreef:Misschien heeft hij gewoon mama-honger als hij thuis is?
Denk ik ook!!
Ze voelen het zo goed bij wie ze zijn. Maar wat kan je eraan doen, dan is dan de vraag... :?
tja ik denk ook aan mama-honger en herken dat. In de kleuterschool zeiden ze ons dat we eignelijk blij moeten zijn dat onze kids bij ons meer zeuren en haneriger zijn: dat wil zeggen dat ze zich goed bij je voelen en totaal uiten :D maar 't kan vreselijk afmatten hè ...
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 18 sep 2006, 15:54

dat is zo afmattend he, maar wat doe je eraan? Borstvoeding is fijn, maar als hij constant wil drinken niet meer he...dat is zo uitputtend. Linda zal wel uitgeput geweest zijn...Het positieve is idd dat hij jullie dus wel heel erg graag ziet :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 18 sep 2006, 16:04

Aan de ene kant is het wel positief dat hij zo flink is bij de om he. Dan ben je zelf ook al geruster.
Maar dat het thuis dan terug ander is, maakt het niet makkelijk waarschijnlijk.
Mss is het een periode die weer voorbij gaat.

Ja Spotje bij ons is dat ook zo. mijn mama straalt ook meer rust uit en Fleur voelt dat en is dan ook veel rustiger. Raar he hoe kindjes dat zo jong al aanvoelen

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 18 sep 2006, 22:53

wij hebben een vroedvrouw/lactatiekundige gebeld en die geeft dezelfde reden : mama-honger, vraag om aandacht
langs een kant vind ik dat positief, maar we zijn alletweel gelijk een zombie
de vv was ook opgetogen over het aantal ml melk linda afkolft (vandaag 180 ml) en oppert ook dat een flesje poedermelk ertussendoor absoluut geen kwaad kan (hoewel die 100% pro-bv is)
ook de ka, die we vanavond hebben gezien, vraagt of linda niet eens een flesje kv kan geven 's nachts omdat het voor haar te zwaar wordt.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 18 sep 2006, 22:55

Linda kan het altijd eens proberen hé.. Als ze dan merkt dat haar kolfopbrengst terugloopt, kan ze het flesje altijd terug laten vallen hé!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 19 sep 2006, 09:02

als het een troost kan zijn: dat blijft iet non-stop duren hoor ... het kan wel terugkomen, aar da's in (up en down) fases en 't kan samenhangen met een sprongetje in zijn ontwikkeling (vooruitgang die er zit aan te komen en die hij extra moet verwerken) f een groeispurtje en tja die stap naar de om loopt vlot en 't is fijn dat hi het daar goed doet mar 't is nieuw en voor hem aanpassen ook hè dus mogelijk compenseert hij dat nu zo wel effe om eraan te wennen ... toitoi ermee hè!
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”