ik heb nu (al) van die wasbare optrekbroekjes met een laagje PUL in gekocht - dat lijken onderbroekjes maar er zit een extr anti-lek-laagje in. dat houdt natuurlijk niet zoveel tegen als een (optrek)luier maar 't kan wel nuttig zijn om zo pasjes tegen te houden waar een deel al sneelr van wil komen als ze nog op weg zijn naar hun potje ... en dan voelen ze het ook we dat het nat is, maar moe tje minder opkuisen - den (en hoop) ik toch. Enfin, hier is dat nu nog veel te vroeg maar ik was nieuwsgierig en
heb ze dus al aangeschaft om te testen

dus dan kan hij er af en toe eens mee lopen om er aan te wennen en gek genoeg doet hij die echt graag aan al maar hij is nog te jon hoor. hij begit wel te beseffen dat er iets in zijn luier gaat en af en toe meldt hij het maar het woordje "kaka" betekent bij hem op dit moment ook "plasje" of "plasser"

dus de duidelijkheid is nog wat zoek maar ik ruik het meestal wel en als het dan niet echt stinkt dan vraag ik of hij "pipi" heeft gedaan en dan lacht hij, wijst naar zijn broek en zegt ... "kaka"
ola hij wou meetypen en er is recht op antwoord hè dus ik citeer hem effe:
kk,kkùm¬¬¬
J was 2j en 9M toen hij droog was en hij heeft zelf van de ene op de andere dag die beslissing genomen - wou geen luier meer, ik heb het eens geriskeerd en hop wonderwel gelukt ... dag erna wou hij 's anchts ook gene meer en dat is dus oo gelukt (hoewel ik mij echt nog had verwacht aan "nattigheid") en ik weet dat dat voor 's nachts echt snel was. We zien wel hoe het met R loopt. Imitatiegedrag telt ook mee dus ik heb de pot n de badkamer gezet en als ik op de wc zit dan kan hij daar eventueel met kleren aan effe op gaan zitten en stilaan begint hij het wel eens te gebruiken als stoeltje maar tot voor kort zag meneer zijn potje als handig opstapje

maar 't heef tnog tijd zat dus hè. Bij J ben ik oonk wel begonnenm et af en toe eens me t of zonder broek gewoon zitten o de pot en dan op een gegeven moment (nadat hij al 2 was geworden want dan zijn de sluitspieren pas echt ontwikkeld naar 't schijnt) op vaste momenten op de pot gezet en elk miniplasje dat er eens in ging toegejuichd

ar k eherinne rme dat er een peiode is geweest dat hij niet mer van de pot wou weten en dan heb ik dat ding enkele maanden terug op de kast opgeborgen en toen hij het daar dan eens herontdekte had hij ineens wel interesse en is die training veel vlotter gegaan dus blijkbaar was hij er toen meer klaar voor.