Ander werk?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
tori
Pas blauw
Contacteer:
Ander werk?

Bericht door tori » 23 aug 2006, 17:58

Ik heb momenteel een proefcontract van 6 maanden lopen maar ik begin serieus te twijfelen of ik dat zie zitten. Na die periode krijg ik een contract van onbepaalde duur aangeboden en de sfeer is er niet helemaal dat, plus het is niet echt mijn droomjob. Op 11 september begin ik weer te werken. Dat is dan elke dag van 8.30 tot 18 uur met 1 uur middagpauze (en voor mij 1 uur afkolfpauze erbij) en één halve vrije dag (in mijn geval vrijdagmiddag). Ik zie dat dus niet zitten om zo laat thuis te komen. Vooral als de kleine straks zjin vaste uren heeft en om 18 uur al ligt te slapen :? Nu zat ik uit nieuwsgierigheid eens rond te neuzen en kwam ik iets vrij interessants tegen, maar wel parttime. Ik belde even voor meer info en het is wel ietske verder van huis maar dus deeltijds met een contract van onbepaalde duur en het loon zou ongeveer overeenkomen met wat ik nu verdien. Het is niet echt mijn stijl om zo dingen achter de rug te doen (ik voel me al schuldig tegenover mijn collega's) maar ik heb toch een afspraak gemaakt met het interimkantoor. Niet alleen zou ik meer tijd met mijn zoontje hebben, het zou ook onze opvangkosten drukken. Ook dit is niet echt een droomjob, maar ik kan er tenminste mijn talenkennis bij gebruiken, wat al heel wat betekent voor mij. Ik vraag me af of ik nu wel goed bezig ben enzo, we zien wel of het überhaupt morgen iets geeft vooraleer ik begin te piekeren hé. Wou het toch effe kwijt :wink:
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 23 aug 2006, 18:17

Als je een gezin hebt,en werkt,moet het in de eerste plaats te combineren zijn,he...
En je hebt gelijk dat je tijd wil met je zoon,en niet dat hij ligt te slapen als je thuis komt..evenredig loon,voor halftijds werk,klinkt goed!!!
en de opvangkosten zullen ook een heel stuk schelen,he!!!

je moet doen waar je je goed bij voelt,en als dat ander werk is,zodat je meer tijd met je zoon kan doorbrengen,dan is dat zo...

Als ik weer moet beginnen werken,gaan er ook dagen zijn dat ik tjorven en baby niet in bed kan leggen,maar evengoed dagen dat ik tjorven bv niet naar school kan brengen..maar ik werk maar 10 dagen op een maand,en ik voel me er niet slecht bij,dus ja..

heel veel succes!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 23 aug 2006, 18:29

Doen!! Ik ben ook veranderd van een 30uren week naar een 19 uren week, en het is ook helemaal niet mijn droomjob. Maar als je kind ligt te slapen als je thuiskomt, dan ben je toch ook niet gelukkig :?:
Waag zeker je kans, je kan er alleen maar gelukkiger om worden en Torben ook (om Vincent maar niet te noemen) :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 23 aug 2006, 18:30

je kan er zo te zien alleen maar bij winnen hè en ik vind tijd met je kinderen) alijd onbetaalbaar en bovendien kan je dan eventueel nog wat opvangkostn uitsparen en als je als op een rij zet dan heb je financieel voordeel eigenlijk hè. Je hebt in verhouding bruto een gelijk loon maar voor deeltijds werk houden ze minder RSZ af dus at is dan ook nog een voordeel. Mijn mening: ik vind dat deeltijds werk de ideale oplossing is en dat je geen schuldgevoelens moet hebben als je naar een betere job-situatie kan omschakelen.
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 23 aug 2006, 18:44

Doen, zeker als ik ook lees dat je evenveel zou verdienen en minder uren moet werken :wink:
De meeruren aan qualety time met je zoontje zijn hierbij ook onbetaalbaar!

Ik vind ook persoonlijk dat het graag doen van een job boven de verdienste komt, je brengt tenslotte veel tijd door op het werk!

Hou ons op de hoogte en veel succes! :wink:

Ik heb de luxe dat ik op 5 minuten wandelen van mijn werk woon en dat ons ma 10' autorijden weg is...dat scheelt. Ik kan dus nog bezig zijn met Timothy :D
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 23 aug 2006, 18:58

zeker doen!!!
en je moet er niet mee inzitten dat je dit achter de rug van je collega's doet, zij zouden net hetzelfde doen hoor :wink:
Heel veel succes!!
Afbeelding
Afbeelding

Kim.D.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 23 aug 2006, 19:17

zeker doen!

veel succes alvast! :D

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 23 aug 2006, 19:56

Kies waar jij je het beste bij voelt! Werken moet je normaal nog een tijdje doen en aangezien je er toch wel wat uren doorbrengt (zelfs PT) dan toch liefst in een omgeving die redelijk aangenaam is, collega's die wel meevallen, om van het financiële aspect nog maar te zwijgen ...
Op deze momenten moet je wat egoïstisch zijn en voor jezelf en je gezin de best mogelijke oplossing kiezen!
Alvast heel veel succes en hou ons op de hoogte!! :wink:

kyrodu
Pas blauw

Bericht door kyrodu » 23 aug 2006, 21:03

Waarom twijfelen?
Als het je gezin ten goede komt moet je niet twijfelen,maar gewoon doen.
Ik werk nu ook 20u per week.
De donderdag,vrijdag en de zaterdag,en dat is dan maar een halve dag.
En het gaat prima zo.
Ik heb veel tijd voor de kinderen,de opvangkosten worden ferm gedrukt en ik kom onder de mensen als ik aan het werk ben.
Voor mij hoeft het niet anders,is prima zo.
En dat vinden mijn gezinsleden ook.

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 23 aug 2006, 21:38

doe wat jij denk dat het beste is voor jou en je gezin :!: Dan kun je geen verkeerde beslissing nemen...
Veel succes met je gesprek :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 23 aug 2006, 21:53

Veel succes met je gesprek!! Je kunt er niks bij verliezen he, met eens uitkijken naar ander en beter werk. Doen waar jij je goed bij voelt!

Katia

Bericht door Katia » 23 aug 2006, 22:27

een woord om je te overtuigen: Torben :wink:
ik denk dat dat meer betekent dan je collega's en het venteke is er veeeeeeeeeeel beter bij he!!! En jij ook...

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 23 aug 2006, 22:32

1 raad uit eigen ervaring, hou geen rekening met je collega's! Tis niet met hen dat je verder leeft, maar met je gezin. En wees gerust, als zij een beroepskeuze moeten maken zullen ze niet denken aan jij die er eventueel wakker van zou liggen.

Doe wat je het beste vind voor jou en voor je gezin en heb vertrouwen in je beslissing!
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 24 aug 2006, 10:57

Doe waar je je het beste mee voelt. Je gezin gaat voor op je collega's.
En financieel word je er beter van.
Veel succes met het gesprek.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

tori
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door tori » 24 aug 2006, 16:33

Bedankt iedereen voor de fijne reacties :)
Ben me deze ochtend weer gaan inschrijven bij het interimkantoor en Torben was vrij rustig :)
Ze gingen me op de hoogte houden. Probleem is nu een beetje mijn contract. Er staat als titel "arbeidsovereenkomst voor bepaalde duur of duidelijk omschreven werk met proefbeding voor bedienden in een voltijds stelsel". Vraag is of dat "proefbeding" slaat op dat "duidelijk omschreven werk" of ook op de "arbeidsovereenkomst van bepaalde duur". Bij een proefbeding moet je nl geen opzeg doen en bij een contract van bepaalde duur wel. Ik vermoed dat het gewoon een contract van bepaalde duur is maar ik kan moeilijk eens naar mijn werk bellen om te vragen hoe het juist zit, ik denk dat ze dan wel iets zouden vermoeden ...
Afbeelding
Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 24 aug 2006, 17:12

als je werkgever van 'goede wil' is,kunne jullie eventueel tot een opschorting van voorwaarden komen.concreet wil dat zeggen dat je dan gen opzegging moet doen.Maar dat is hij niet verplicht,hangt enkel af van de goodwill...
Zo een onderlinge overeenkomst,wil meestal dan ook zeggen dat jij niet je c4 aanvraagt,maar krijgt,wat voor eventueel vervangingsinkomen kan zorgen bij werkloosheid...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

tori
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door tori » 05 sep 2006, 15:22

Dit is dus niets geworden. Ze hebben me aan een bedrijf voorgesteld maar de jobinhoud was ook niet echt mijn ding en het was verder van huis plus hier heb ik al mijn borstvoedingspauze aangevraagd en om dat dan meteen te eisen op een nieuwe job (die trouwens ook fulltime was) ... Mijn contract kan ik dus blijkbaar idd niet opzeggen, tenzij met akkoord van mijn baas. Ik zal deze 6 maanden dus uitzitten en ze gingen me begin januari weer contacteren voor vacatures vooraleer ik mijn contract van onbepaalde duur teken waar ik nu ben, wie weet valt er dan net de perfecte job uit de lucht.
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 05 sep 2006, 20:00

op naar het volgende dan hé :wink:
nog veel succes!!!
Afbeelding
Afbeelding

kyrodu
Pas blauw

Bericht door kyrodu » 06 sep 2006, 09:29

Er zal wel iets uit de lucht komen vallen.
Alvast veel succes.

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 06 sep 2006, 13:14

Volgende keer meer succes....
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 06 sep 2006, 22:11

Hopelijk zit het je dan wat beter mee en vind je een job die perfect te combineren valt met je gezin en waar jij je goed bij voelt!
Succes!!

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 06 sep 2006, 23:10

Dat je nu voor het zekerste kiest is niet slecht, en je kan dan na 6 maand terug beslissen als je iets geschikters zou gevonden hebben....tegen dan is Torben alweer ouder en kan je terug anders denken ook misschien....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 07 sep 2006, 10:14

Ik duim heel hard voor je mee dat je dan een mooie job kan vinden.
Hier een beetje hetzelfde probleem. Na mijn ouderschapsverlof (eind februari) ga ik ook op zoek naar een andere job. Voor mij zijn het de vroege uren. Kmoet smorgens om 4 uur beginnen, ben wel thuis tegen 12u maar toch.
Linda, veel succes!!

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 08 sep 2006, 14:52

jammer, een volgende keer beter!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 18 sep 2006, 14:01

Hopelijk vind je snel een nieuwe job, waardoor je meer tijd hebt met je zoontje.
Ik heb vanmorgen ook mijn ontslag ingediend op mijn werk. Momenteel werk ik in Brugge, elke dag van 8u30 tot 18u, waardoor ik maar tegen 18u45 thuis ben. Een uur later ligt Daan al in zijn bedje. Veel tijd samen is er dus niet. Nu heb ik ander werk gevonden dichter bij huis, met betere uren. Een kans die ik niet kan laten liggen, ook al zijn mijn collega's nu heel erg ontgoocheld in mij. Ik laat ze nu wel tijdens de drukste periode van het jaar in de steek, maar uiteindelijk moet ik toch aan mezelf en vooral aan Daan denken, niet?
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”