het is bijna zover ...

Moderators:Welcome, Moderators

Annubis
Moderator
Contacteer:
het is bijna zover ...

Bericht door Annubis » 22 mar 2006, 15:57

op 27 maart gaan we kennismaken in het schooltje waar onzen alessio gaat gaan. hij mag daar een half dagje spelen terwijl wij hem gaan inschrijven en de school en de mogelijkheden verkennen.

en op 18april is het zover dan gaat ons zooneke naar de kleuterschool. ergens ben ik blij want dan hij zich eindelijk terug uitleven. maar ergens ga ik hem hard missen . ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden ; maar het is precies of ik geef mijn babytje af en het word een groot ventje. het is een totale andere fase.

ons edwardootje zal zijn grote broer ook missen . hij was overlaatst een dagje naar de moeke onzen alessio en edwardo heeft hem heel de dag aan het zoeken geweest.

voor te beginnen zei de juf dat de kindjes meestal eerst halve dagen komen als dit mogelijk is natuurlijk dus ga ik hem elke dag halen 's middags. en dit voorlopig tot hij hele dagen kan blijven. ik ben echt benieuwd hoe hij het gaat doen.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 mar 2006, 16:55

dat gaat allemaal vlotjes verlopen hoor :wink:
ja... de kleintjes worden groot en mama moet ze een beetje loslaten!
Niet makkelijk hé!
Jij bent er dan ook dagdagelijks een ganse dag bij, dus dat maakt het voor jou nog moeilijker om die stap te zetten!
Maar geloof me... het gaat echt goed meevallen hoor!
De eerste dagen zijn het ergst.
Alessio gaat het vast leuk vinden om nieuwe vriendjes te maken.
En Edwardo went er ook wel aan hoor!!!

Maar het is idd een hele aanpassing, voor ieder van jullie!
Wij gaan in september hetzelfde meemaken!!!
de eerste dagen kunnen voor ons ook wel lastig zijn, maar ik heb er vertrouwen in...
Afbeelding
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 22 mar 2006, 17:04

ergens valt het wel mee alessio is al naar de creche in antwerpen geweest van zijn 1jjaar tot zijn 2jaar dus hij heeft het al zowat geleerd van met de kindjes om te gaan. en toen heb ik al eens afscheid moeten nemen . maar toch zal het raar doen zenne. maar ergens denk ik ook aan de rust dan ik dan een beetje ga hebben . want alessio is voor demoment echt niet te genieten hij heeft er nu echt nood aan om met andere kindjes te spelen .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 22 mar 2006, 18:33

Luna gaat sinds 9 januari naar school en de eerste weken waren verschrikkelijk. Ik had haar altijd bij me en toen moest ik haar achterlaten in een vreemde omgeving bij mensen die je niet kent. Sinds een weekje of twee heeft ze zich pas aangepast en gaat ze nu graag naar haar school. Zodra ze haar juf ziet verschijnen rent ze er naar toe en is ze mij al vergeten. Ze gaat wel nog maar halve dagen. Het missen gevoel blijft maar haar plezier maakt veel goed.
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 mar 2006, 18:51

awel dat gevoel dat hij andere kindjes nu echt wel nodig heeft om mee te spelen, heb ik hier ook.
Ik voel aan ons nielsje dat hij daar echt behoefte aan heeft.
En die is echt wel schoolrijp hoor!!! Dus die vliegt in september.
Uiteraard gaat het voor mij raar doen om hem naar school te doen.
Maar ik ben het al gewoon hé van hem dagelijks al van 's morgens vroeg tot 's avonds te moeten missen.
Dus dat gaat niet zo'n verschil geven voor mezelf.
Voor hem uiteraard wel. Maar hij past zich snel aan.

Met alessio gaat dat ook goed gaan hoor.
En idd dan heb je wat meer rust! in het najaar zal je dat zeker kunnen gebruiken :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Kleutertjes”