Pijn in het middenrif en de rug

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Marijke
Pas blauw
Pijn in het middenrif en de rug

Bericht door Marijke » 01 mar 2006, 21:07

Hallo,
Ik heb al sinds een maand last van pijn in mijn rechterzij ter hoogte van mijn middenrif. Ik kan niet lang stilzitten of de stekende pijn begint op te komen. Bij staan of liggen heb ik geen pijn. Heeft er iemand een juiste houding voor mij? Doe ik iets verkeerd?
Van een osteopaat heb ik al vernomen dat ik mijn buik in mij moet leren dragen en niet naar voren steken zodat het bekken weinig wordt belast. Al staande kan ik dat doen, maar hoe doe je dat al zittend?

Mvg,
Marijke

Afbeelding

vonny
Pas blauw

Re: Pijn in het middenrif en de rug

Bericht door vonny » 02 mar 2006, 14:36

hey, ik heb last van mijn rug en heb de laatste week platgelegen in de zetel. ik heb wel een hernia in mijn onder rug . ik heb wel regelmatig last van steken in de onderbuik voornamelijk aan de linkerkant ,ik voel me toch niet op mijn gemak als ze opkomen , bij de eerste had ik dit niet.ik moet nog een paar maandjes en hoop dat mijn rug pijn niet al te vaak voor komt. het is niet makelijk als mijn ventje werken is en ik voor mijn dochtertje moet zorgen. ik heb niemand waarop ik kan rekenen.
kan je geen gordel of buiksteun dragen die je helpen om je buik beter te ondersteunen? al gevraagd aan je dokter als je misschien niet met behulp van een kinisiste een betere houding kan leren?
Afbeelding
Afbeelding

Rabia
Pas blauw

ook rugpijn

Bericht door Rabia » 02 mar 2006, 19:44

ik heb ook last van rugpijn als ik in de zetel lig kan ik moeilijk recht geraken. Dan loop ik even krom. Ik heb ooit geknelde wervels gehad en zo een pijn voel ik nu ook. De dokter zegt dat ik zeker niet te veel moet bij komen. Maar ik heb ondervonde dat je dat toch niet kan tegenhouden. + als ik loop heb ik geen rugpijn dus heeft het wel iets met mijn gewicht te maken.

vonny
Pas blauw

Re: ook rugpijn

Bericht door vonny » 02 mar 2006, 19:52

Rabia schreef:ik heb ook last van rugpijn als ik in de zetel lig kan ik moeilijk recht geraken. Dan loop ik even krom. Ik heb ooit geknelde wervels gehad en zo een pijn voel ik nu ook. De dokter zegt dat ik zeker niet te veel moet bij komen. Maar ik heb ondervonde dat je dat toch niet kan tegenhouden. + als ik loop heb ik geen rugpijn dus heeft het wel iets met mijn gewicht te maken.
het gewicht kan inderdaad er veel te maken hebben en als je dan zowiezo wat gezetter bent voel je het sneller in je rug en als je dan ook de pech hebt dat de baby meer aan de kant van je rug ligt dan kan je er niet veel tegen doen.hoe ver ben je al?
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 02 mar 2006, 19:56

Ik denk ook dat het gewicht van de baby een rol kan spelen bij die rugpijn. Veel ben ikzelf nog niet bijgekomen, eigenlijk amper een 6 kilo wat ik normaal vind.

Om de juiste houding aan te nemen denk ik dat het soms moeilijk is, het hangt er waarschijnlijk van af waar de baby ligt en waar deze zijn dagelijkse portie geduw geeft :roll:

Vandaag heb ik mij wat geforceerd in het stapelen van hout: altijd op mijn hurkje zitten wordt precies ook te veel. Ik merk dat ik al heel wat minder kan , maar ja ik ben al zo een 6 maanden ver.

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 02 mar 2006, 19:59

Marijke schreef:Ik denk ook dat het gewicht van de baby een rol kan spelen bij die rugpijn. Veel ben ikzelf nog niet bijgekomen, eigenlijk amper een 6 kilo wat ik normaal vind.

Om de juiste houding aan te nemen denk ik dat het soms moeilijk is, het hangt er waarschijnlijk van af waar de baby ligt en waar deze zijn dagelijkse portie geduw geeft :roll:

Vandaag heb ik mij wat geforceerd in het stapelen van hout: altijd op mijn hurkje zitten wordt precies ook te veel. Ik merk dat ik al heel wat minder kan , maar ja ik ben al zo een 6 maanden ver.
het zal nog moelijker worden naar het eind toe, met mijn eerste kon ik niks meer ,zelfs wandelen was een hele opgave.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”