Spataderen

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Marijke
Pas blauw
Spataderen

Bericht door Marijke » 13 feb 2006, 18:29

Hallo,
Ik heb sinds een korte maand twee bobbeltjes op mijn ene bil. Als ik erop druk doet dit een beetje pijn. Volgens de dokter is het het begin van spataderen. Mijn moeder haar benen staan er vol van. Ik draag nu een steunkous en tijdens het rusten leg ik mijn been steeds op een stoel.

Als er iemand een remedie weet om mij hiervan af te helpen. Ik wil er zo snel mogelijk van af en rekening houdend dat je tijdens de zwangerschap niets zomaar iets mag smeren of innemen maakt de zoektocht naar een geneesmiddel nog moeilijker... :cry:

Groetjes,
Marijke

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 13 feb 2006, 18:40

ik weet niet of het veel helpt, maar bijna dagelijks masseer ik opwaarts de benen van mijn vrouw
wat ze doet is met haar benen lichtjes omhoog slapen, dus met een kussen eronder
en in de douche met een koude straal naar haar benen richten

al deze dingen "zouden" de bloeddoorstroming positief beïnvloeden en spataderen vermijden
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 13 feb 2006, 18:46

major schreef:ik weet niet of het veel helpt, maar bijna dagelijks masseer ik opwaarts de benen van mijn vrouw
wat ze doet is met haar benen lichtjes omhoog slapen, dus met een kussen eronder
en in de douche met een koude straal naar haar benen richten

al deze dingen "zouden" de bloeddoorstroming positief beïnvloeden en spataderen vermijden
Ok, we zullen dat eens proberen. Elke dag een beenmassage dus... :wink:

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 13 feb 2006, 19:45

Ik had dat ook een beetje tijdens de zwangerschap van Caro, nu heb ik nog een klein plekje op mijn linkerbeen. De gyn raadde mij ook aan zoals Major al schreef om met mijn benen omhoog te slapen. Ik vrees ook dat het erfelijk is want mijn grootmoeder, vader en broer hebben er ook last van.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”