Jaloersheid, help!

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Mieke
Pas blauw
Contacteer:
Jaloersheid, help!

Bericht door Mieke » 21 jan 2006, 20:47

Lieve mensen allemaal,
ik zit met iets verschrikkelijks: jaloersheid. Echt waar.
Ik heb vandaag vernomen dat mijn nicht ook terug zwanger is van haar tweede. Maar ik ben daar verschrikkelijk kwaad om. En ik voel me schuldig omdat ik zo kwaad en jaloers ben.
Zo moet in augustus bevallen en in ik juni. Eigenlijk ben ik wel blij maar aan de andere kant heb ik zo iets van, waarom nu? Kon ze niet wachten tot ik bevallen was? En nu zal ze ook met hare kleine gaan pronken op onze babyborrel.
Hoor mij nu bezig!!! IK vind het zelf verschrikkelijk dat ik er zo over denk, maar ik kan het niet helpen!
Zijn er nog mensen die dit gevoel kennen? En hoe kan ik dit gevoel veranderen? Ik vind het echt leleijk van mezelf.... help!

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 21 jan 2006, 21:04

Eerlijk...ik begrijp het wel.
Natuurlijk, je nicht kon ook niet op voorhand weten wanneer ze zwanger zo worden. Wellicht dacht zij niet aan de "gevolgen" voor jou.
Ik zou het toch wat positiever zien.
Zowiezo zal jou kindje toch de ster zijn op de babyborrel.
Eenmaal de beide kindjes iets groter zijn, zullen ze wel veel aan elkaar hebben.
Het is nu ook je eerste reactie, maar het kan misschien leuk zijn als jullie zwangerschapsperikelen met elkaar kunnen uitwisselen. Dan verandert je gevoel misschien ook helemaal.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 21 jan 2006, 21:24

steek de schuld niet te veel op jezelf...
hormonen doen rare dingen met je! En je bent zo trots op je kindje dat je wil dat dat de aandacht alleen krijgt!
Heeeeeeel herkenbaar en ook heel normaal vind ik!

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 21 jan 2006, 21:42

Ik denk ook dat het heel normaal is hoor dat je 'jaloers' bent. Hoewel je dat niet echt jaloezie kan noemen hoor. De babyborrel doe je dan ook om vrienden, familie, ... laten kennis te maken met jouw baby. Ik zou er nu nog niet teveel bij stil staan hoor, geniet nu eerst nog van je zwangerschap.
Maar wees gerust, ik denk dat je niet de enige bent die zich zo zou voelen hoor.

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 21 jan 2006, 21:43

Ik had zulke gevoelens toen ik vernam dat mijn vriendin bevallen was.
Alhoewel ik in de wolken was voor hun, kon ik ook maar denken "Het was eerst aan mij!" :oops: :oops: :oops:

Dat is nu wel over :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Re: Jaloersheid, help!

Bericht door Dagmar » 22 jan 2006, 08:42

Mieke23 schreef:...En nu zal ze ook met hare kleine gaan pronken op onze babyborrel.
...
Heb je al een datum vaststaan? Anders moet je hem proberen te vervroegen naar juli? En wat die jaloersheid betreft, ik ga akkoord met iedereen.. Hormomen doen rare dingen met je hé! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 22 jan 2006, 12:20

Ik ken dat hoor en ik moet zelfs toegeven dat nog lang is blijven voortduren :oops: Mijn nicht is 4 maand na mijn bevalling zwanger geworden en ik was ook al jaloers :roll: Ons Lani was de ster van de familie (allé, zo deed mijn familie toch) en dan ineens ging alle aandacht naar mijn nicht, werden daar al prulletjes voor gekocht, als ze bij mij op bezoek waren, ging het over haar, dat ze er goed uitzag enzo (terwijl ik vanaf het begin van mijn zwangerschap er gewoon slecht uitzag, afgeleeft, precies) en ook omdat er tussen mijn moeder en mij en mijn tante en haar dochter (die nicht dus) altijd een stille vete is geweest.
Wat wij hebben, willen zij ook, dat soort dingen.

Mijn nicht is bevallen enkele weken na Lani's eerste verjaardag en toen we haar gingen bezoeken met ons Lani, ging plots alle aandacht weer naar Lani. Heel raar, zenne. Ons meisje liep toen al gezwind rond en was zo grappig met momenten,... Dan kwam het ter wprake dat Guy dezelfde achternaam heeft als mijn moeder (maar ze zijn geen familie van elkaar, hoor) en dat ons Lani dus "hun" achternaam zogezegd draagt. Trots dat ze waren en ikke ook ineens.

Nu is die jaloersheid compleet weg, ik krijg vaak complimentjes over ons Lani, dat ze al "zoveel" kan (alleen als ze goesting heeft, hoor :roll: ) en in de week heb ik gehoord dat er een tante tegen mijn nicht zei dat Lani "toch al heel wat meer kon op die leeftijd" dan haar kindje :twisted:
Blinken dat ik deed, sorry hoor. Ik ben een verschrikkelijk mens maar als het op ons Lani aankomt, ben ik meer een moeder dan een redelijke vrouw :lol:

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 jan 2006, 19:42

Bedankt voor de vele reacties! Nu voel ik me toch al een beetje minder schuldig... :)

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 22 jan 2006, 19:56

hey die jaloersheid ken ik

in mijn schoonfamilie zit dat ook. Maar dat is iemand die altijd de aandacht wil door het kleinste kind en het nieuwste van het nieuwste te hebben.
Ik was zwanger maar al bij al bleek het intressanter dat mijn schoonzus na een tijdje ook zwanger was. Dat vond mijn schoonmoeder belangrijker om te komen vertellen en dat was voor ahar dan ook de enigste reden om langs te komen in heel mijn zwangerschap.

Ook ik zou het er moeilijk mee hebben dat de aandacht word weggenomen en in verband met die babyborrel...

Probeer ze zo te organiseren dat het jouw feestje blijft he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 22 jan 2006, 20:41

ja ivm met dien babyborrel dat zou ik ook vervroegen en die jaloesie ik denk dat er veel dat hebben ... :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 23 jan 2006, 09:11

heeeel herkenbaar mieke
Is niet erg
dat gaat allemaal over!!!!! :wink:
gaan jullie een babyborrel houden?
wij niet.... heb daar niet zo'n zin in
dat ze maar lekker thuis komen
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 23 jan 2006, 13:29

ja een babbyborrel...
hebben er ook lang over nagedacht maar toch de knoop doorgehakt. Het zit nl zo, sinds beide grootouders aan mijn kant overleden zijn is onze familie zo in 2 helften gesplitst. En ik heb liever niet dat deze mensen thuis komen zitten en en hun ogen eens goed de kost geven. Ze kijken dan zo neerbuigend over je heen. :x
En ja met mijn schoonfamilie is het ook hetzelfde. Maar die krijg je er gratis bij! Tlukt niet echt met schoonmoeder en schoonzus. Nogal bemoeizieke mensen en kmoet daar dan meestal schijnheilig tegen doen om de "kerk" int midden te houden. En zulke mensen wil ik liever niet in mijn huis, vandaar de babyborrel.

Vele groetjes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 23 jan 2006, 13:49

groot gelijk dan!!!
zou ik ook doen!
Afbeelding
Afbeelding

greet mama van yoran
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 23 jan 2006, 15:16

idd mieke daar geef ik u groot gelijk in dat je dat dan doet die babyborrel.

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 23 jan 2006, 15:31

Wij hebben bij Caro ook een babyborrel gedaan en waren achteraf heel blij dat we dat zo gedaan hadden, op één dag waren we ermee vanaf en de mensen die we regelmatig zien en graag hebben die komen hier toch sowieso dus die konden Caro dikwijls genoeg zien. Hoeveel mensen er bij Amber op bezoek zijn geweest gewoon om te kunnen komen zien hoe wij woonden en voor de rest hoor of zien we er anders nooit iets van. Dat was wel tof die babyborrel al zeg ik het zelf hi hi :lol: , we hadden een clown laten komen en die deed dan spelletjes met de kindjes, ballonnen plooien, schminken, ... echt heel tof en dat heeft heel mooie foto's opgeleverd.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 23 jan 2006, 16:15

Dat vond ik, tamaravh,
de mensen die je graag hebt, blijven naderhand toch komen! En liever die mensen thuis dan al die andere zure gezichten! Die komen dan toch maar uit beleefdheid!

Groetjes

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 23 jan 2006, 18:24

Ja dat is zo, wij dachten er ook zo over. En zeker omdat ik polyklinisch ben bevallen, de dag na de bevalling ben ik naar huis gegaan, anders krijg je al tamelijk veel bezoek in het ziekenhuis maar dat kon bij ons dan ook niet.

Groetjes

Tamara
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 24 jan 2006, 08:11

Weet je wat nog een voordeel is? Als er veel mensen samen zijn, is het gezellig, iedereen vindt wel iemand waar het mee klikt!.. Stel dat die ene tante of nonkel bij je thuis komt en je weet niet goed wat zeggen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 24 jan 2006, 13:53

Ik kies ook voor een babyborrel omdat er gewoon teveel mensen zijn die ik liever niet thuis ontvang. Het liefst van al zou ik ze helemaal ni willen zijn, maar soms kan het gewoon ni anders. En op een babyborrel zijn veel mensen, dan hoef je niet altijd met dezelfde bezig te zijn. Gelukkig maar :lol:

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 25 jan 2006, 16:58

ik begrijp dat ook wel, hormonen he!
Maar als je zwanger bent mag je je wel belangrijk voelen vind ik...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 17 feb 2006, 17:51

Mieke23 schreef:ja een babbyborrel...
hebben er ook lang over nagedacht maar toch de knoop doorgehakt. Het zit nl zo, sinds beide grootouders aan mijn kant overleden zijn is onze familie zo in 2 helften gesplitst. En ik heb liever niet dat deze mensen thuis komen zitten en en hun ogen eens goed de kost geven. Ze kijken dan zo neerbuigend over je heen. :x
En ja met mijn schoonfamilie is het ook hetzelfde. Maar die krijg je er gratis bij! Tlukt niet echt met schoonmoeder en schoonzus. Nogal bemoeizieke mensen en kmoet daar dan meestal schijnheilig tegen doen om de "kerk" int midden te houden. En zulke mensen wil ik liever niet in mijn huis, vandaar de babyborrel.

Vele groetjes
dag , ik heb net hetzelfde probleem alleen zijn we met 4 zwanger in de familie 2 zusjes , ik zelf en mijn schoonzus.ik kan goed begrijpen waarom je liever niet je familie in huis wilt bij mij is net hetzelfde. ze komen 1 keer langs om alles van boven tot onder te bekijken en dan zie je of hoor je ze niet meer. tijdens mijn eertse zwangerschap waren ze achter mijn rug om al aan het rond strooien dat mijn baby'tje een moddervet kind zou zijn en lelijk op de koop toe.sindsdien moet ik niks meer weten van hun en nu met de 2de op komst is het net hetzelfde.we geven geen baby borrel en thuis als in het ziekenhuis zijn ze niet welkom.zulke mensen kunnen we missen als kiespijn.zoal je ziet je bent niet alleen in die situatie
groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 17 feb 2006, 20:52

Oei Vonny, dat is minder! Dan begrijp ik dat ze niet welkom zijn!!! Sommige mensen hé! :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 18 feb 2006, 11:02

Dag Dagmar, het doet wel pijn om te weten dat je een grootte familie hebt en die elkander het zonlicht niet gunnen. In het begin was het moeilijk maar ja je denkt dan aan je eigen gezinnetje en je laat die niet stuk maken door een paar onnozelaars. Voor mijn dochtertje is het erg vooral met haar ver jaardag dan heeft ze alleen haar opa en oma en ons.Gelukkig begrijpt ze het nog niet. Het gaat wel niet zo eenvoudig zijn om het uit te leggen als ze groter zal zijn. Hoe gaat ze zich dan wel niet voelen en ons tweede boeleke gaat net hetzelfde hebben. Hopelijk krijgt ze veel vriendjes op school waar ze mee kan omgaan. Het is nu eenmaal zo en we maken het beste ervan.
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 18 feb 2006, 21:16

Is de relatie met je familie zo slecht dat je er echt geen contact meer mee wil? De relatie met mijn eigen moeder is ook niet al te super, maar ik hou er toch contact mee voor Mila en Karsten.. Zij zullen het zelf wel ondervinden wat voor iemand ze is (natuurlijk hou ik er toezicht op dat ze niet te hard gekwetst zullen worden hé!)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 19 feb 2006, 13:54

we hebben het al verschillende keren een kans gegeven en op nieuw geprobeerd om erna altijd het zelfde terug te krijgen. ze heeft een opa en oma die haar dolgraag zien langs de kant van mijn man en 1 tante ,mijn zusje . daar heeft ze uiteindelijk meer aan dan aan al de rest. onze gezamelijke familie zit zo complex ineen dat het eigenlijk een bewuste keus is geworden om het zo te houden. als het allemaal uit de doeken moet doen dan ben ik volgend jaar nog bezig. het zit allemaal heel diep en het was al bezig voordat we haar hadden. mijn eigen moeder wilt niks van mij weten ,ik besta niet voor haar maar ja ze heeft me nooit gemoeten .
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”