juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 10 mei 2006, 11:08

waarom zouden jullie niets voor papa mogen kopen???? hij IS echt al papa hé! Dus DOEN!! Dat vinden ze echt wel de max hoor! :wink:

@Mieke
ik heb momenteel van mijn vingers niet zo'n last
maar mijn voeten :roll: Niet te doen!
ik sta er al mee op, maar dan valt het nog mee
Maar 's avonds!!!!
Dus na wat korte huishoudelijke taakjes leg ik die vorstelijk omhoog hoor!!!

@Lien
Mijn collega's vonden ook dat ik niet mag stressen, maar zij zadelen me wel met die stress op!! :roll:
Ach... het begint nu te korten!
Qua huishoudelijke werkjes... er blijft wel eens iets liggen hoor :wink:
dan is dat voor de volgende dag hé.

vanavond leg ik de laatste hand aan het geboortekaartje
en dan ga ik er morgen nog eens mee naar de drukker.
Dan nog de snoepjes voor de kids en ik ben klaar!!!!
mijn koffer doe ik dit weekend ook maar ineens.
Stel je voor dat mijn gyn dinsdag zegt dat hij de operatie nog eerder gaat doen :shock:
'k zal het voor alle zekerheid allemaal al maar in orde maken.
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 10 mei 2006, 12:00

Vincent, krijgen jullie geen afspraak meer nu? Ik moest de laatste weken iedere week gaan :?:
Jullie baby heeft al een mooi gewicht.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 10 mei 2006, 19:55

Lien2 schreef: @Major: Wat is jullie website juist. Zou ook wel eens willen piepen als dat mag.
Vele groetjes en courrage. Het einde of beter gezegd een nieuw begin is in zicht. Lien
:) gewoon op de banner klikken ;)
sandy schreef:Vincent, krijgen jullie geen afspraak meer nu? Ik moest de laatste weken iedere week gaan :?:
Jullie baby heeft al een mooi gewicht.
wel, moest iedereen de laatste maand wekelijks gaan, zou hij nog meer werk hebben. We waren gisteren weer pas om half twaalf thuis en hij had die dag al 5 of 6 bevallingen achter de rug. Als alles in orde is, hoeft voor hem geen wekelijkse controle.
Ik heb voor mijn vrouw al een klein pluchen hartje gekocht met "Liefste mama" en een flesje parfum... en ik denk wel dat ze iets voor mij in petto heeft, al zal onze kleine er tegen dan al zijn.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 10 mei 2006, 22:23

Amai, jullie gyn heeft het wel ontzettend druk!
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 11 mei 2006, 09:34

fijn hé... de eerste moeder en vaderdag!!
geniet daar maar van!

de laatste 2 weken ben ik de vorige keer wekelijks gemoeten. Maar dat kwam omdat ze mijn bloeddruk moesten controleren. Die was veel te hoog.
Voor deze keer waren mijn 2 laatste afspraken voorzien voor 16 mei (nu dinsdag ,en die gaat gewoon door) en op 2 juni. Maar dan zou ik al bevallen moeten zijn. Dus die vervalt.
Ben eens benieuwd hoe het nu dinsdag gaat verlopen....

vandaag lekker aan het genieten van een vrij dagje
seffens met mama en papa wat gaan shoppen en dan nog wat opruimen.
zalig!!
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 11 mei 2006, 12:05

Gelukzak! En nu net met dit mooie weertje! Geniet er maar van en koop maar lekker veel babyspulletjes. :wink:
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 11 mei 2006, 20:10

't was kei leuk vandaag!!
heb geshopt op een ander zijn kosten!!!
zo zou het nu altijd moeten kunnen zijn se!!
:lol: :lol:

verder heb ik samen met mijn ouders (die zijn al wel wat ouder) en ons nielsje een middagdutje gedaan van 2 uurtjes :oops:
en dat heeft deugd gedaan.
gevolg... ik ben nu veel fitter!
als ik anders van mijn werk aankom, ben ik 's avonds kapot.
gelukkig.. nog 2,5 dagje!!! en dan kan ik nog tot 1 juni genieten van die rust!!
zalig!!
Vandaag ook veel minder last van harde buiken gehad, denk dat dat komt omdat ik nu veel rustiger was!
Allez... ik ga nu mijn voetjes omhoog leggen en nog wat genieten van de TV of een goed boek!!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 11 mei 2006, 20:45

mijn vrouw hier is al content in jouw plaats :). Ze vindt ook al dat het tijd wordt om thuis te blijven. Nog anderhalve week te gaan...
We zijn dus nog eens naar de kine geweest voor prenatale oefeningen. Daar hebben we de houding op de verlostafel geleerd. Het is de bedoeling dat we het bad in gaan voor de bevalling, maar je weet nooit dat we toch op de tafel belanden. Ik mocht er voor verlostafel spelen... Allez, ik moest zo zitten dat mijn polsen als handsteunen konden worden gebruikt en mijn bovenbenen als beensteunen :). We zijn dan langsgeweest bij een grote winkelketen waar een 3-in-1 kinderwagen te koop staat aan een buitengewoon prijsje. De “oudeâ€Â
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 11 mei 2006, 20:54

nog anderhalve week.. ocharme je vrouwtje!
leg ze dan 's avonds maar goed in de watten .... en maak er maar een hele mooie gezellige moederdag van! :wink:

zo... dus dat heb je dan ook weer al eens gedaan
Denk niet dat iedereen kan zeggen... ik heb vandaag verlostafel gespeeld! :lol: :lol:
wel grappig!
maar idd, je weet maar nooit dat je daar toch uiteindelijk belandt!

wij hebben ook een kinderwagen-buggy-maxi cosi in 1 en dat is heel makkelijk!
daarstraks nog een klein compact buggytje gekocht voor onze niels. Want die moet nu zijn rijtuig afgeven hé!!
maar hij lijkt het niet zo erg te vinden!
daarstraks lag er een pop in een wieg en hij was er helemaal weg van!
hij stond daar maar naar te staren en het enigste dat hij constant zei was:oh kijk, kindeke. oh slaapt!
Schattig hé!!
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 mei 2006, 11:06

hier weer minder goed nieuws. Kom net van de kine en vertelde me dat ze nog nooit een zwangere was tegengekomen met zoveel vocht als ik. Ze voelde het water zo lopen maar was bang dat het geen kant opkon. Heeft BD en pols genomen, BD was goed maar pols was in rust 107!! Ze verschoot er van en zei dat het niet normaal was. ZE dacht mss dat mijn hart niet goed werkt zoals het hoort tijdens een zwangerschap.
Dadelijk maar naar de gyn gebeld maar die is elke vrijdag in leuven. Dan nr de HA en ik moet straks langsgaan.
Voor mij mag die kleine echt wel komen hoor op dit moment. Sorry, heb even een dipje... :cry:

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 12 mei 2006, 11:45

ja... dat klinkt allemaal heel erg hé!
ik had dat de vorige keer ook hoor! en dan schrik je wel even.
maar uiteindelijk verliep alles vlotjes (heb wel een KS gehad maar dat was eigenlijk niet de reden waarom ik die KS heb gehad, dus... niet panikeren)

uiteraard hou je op het einde altijd wel vocht op
en met dit warme weer zeker!
De ene heeft er meer last van dan de andere.
De vorige keer was ik echt een waterballon die op meer dan springen stond!
En deze keer valt het nogal mee.
uiteraard ben je dan nog eens gespannener dan anders en dan gaat je hartslag ook wat sneller hoor.
ik vermoed dat je dokter gaat zeggen dat jij het heel rustig aan moet doen.
Laat even iets weten als je meer nieuws hebt!
ondertussen niet teveel piekeren, gewoon rustig blijven hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 mei 2006, 11:53

we gaan ons best doen. :wink:

groetjes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 12 mei 2006, 12:44

Ok... dan is het goed :wink:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 12 mei 2006, 22:13

t'Ja, allicht niet zo leuk als je zoveel water vasthoudt! Ik zou me ook zeer rustig houden, zodat je hartslag wat daalt. En ik hoop toch, ondanks je dipje, dat baby nog even blijft zitten.
Wind je maar niet te veel op!!

Wendy, nog even op je tanden bijten en je bent thuis! Het zal nu wel vlug gaan op je werk!

Vincent, vertroetel je vrouwtje maar goed. Dat is een hele prestatie dat ze nog altijd gaat werken!!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 13 mei 2006, 23:57

hoe gaat het nu, mieke? ik kan best veronderstellen dat je ervan geschrokken bent. misschien is het allemaal niet zo erg, dat het slechts een momentopname was.
hier zijn linda's ouders net de deur uit. Ze waren afgekomen voor moederdag en wilden precies niet echt vertrekken ;). Het is trouwens de laatste keer dat we hen gezien hebben voor de bevalling. Ze wonen in Brussel en dus zien we elkaar niet iedere week.
ge moogt gerust zijn, sandy, ik vertroetel haar enorm :). geregeld wordt hier de massageolie uitgehaald, want haar benen beginnen nu al wat zwaar aan te voelen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 14 mei 2006, 13:53

goed nieuws!! alles is in orde. Vrijdag was zoals vincent vertelde een momentopname. Veel te warm, te fel opgejaagd, te hoge bloeddruk.
Kmoest dus vrijdagavond naar de HA. In de urine zat toen veel bloed, eiwit en tekenen van een lichte blaasontsteking. Ze heeft me toch doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar was BD nog steeds veel te hoog 15/10 en dachten ze aan zwangerschapsvergiftiging. Heb een uur aan de monitor gelegen, ze zijn bloed komen prikken en urine via een kathetertje gehaald. Daarna stond er ineens een vrouw van het lab aan het bed die de stollingstijd van mijn bloed moest komen opmeten. Voor wat is dat vroeg, ah zei ze, dat is voor als je epidurale wilt. Toen ik natuurlijk al helemaal in paniek. De gyn was wel al komen zeggen als het idd een vergiftiging moest zijn dak daar moest blijven voor een keizersnede. Maar dat was lang niet zeker maar toen die vrouw aan mijn bed stond, dacht ik van lap, tis van dat. Maar gelukkig was er niets te zien in het bloed en urine. Maar ik moest wel gisteren en vandaag telkens terug naart ziekenhuis voor halfuurtje monitor. Maar gisteren was de BD al goed gezakt en vandaag was ie perfect. Dus houden zo. Morgen even naar mijn gyn bellen en horen wat zij zegt. Maar ik denk wel dat het goed zal zijn.
Was toch even paniek de vrijdag :D
Hoe ist met jullie allemaal?
Een fijne moederdag gewenst!!!

groetjes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 14 mei 2006, 16:02

jij ook een fijne moederdag hé Mieke
zie je wel... het valt allemaal heeeeel goed mee
de warmte zit daar zeker voor een heel groot deel tussen!
probeer je echt waar, goed rustig te houden
voetjes omhoog
en dan gaat het allemaal goedkomen!!

ik had gedurende mijn hele vorige zwangerschap een hoge bloeddruk
én een halve zwangerschap ontzettende dikke benen,voeten en handen
Van alle kanten werd er toen ook gefluisterd dat ik een KS zou moeten krijgen omwille van zwangerschapsvergiftiging
maar daar was helemaal niets van aan. daar hangen nog vele factoren aan vast. Mijn dokter raadde me toen aan om
1. rustig te blijven
2. voeten hoog te leggen
3. geen al te warme baden te nemen
4. Veel water te drukken
5. veel te rusten
Nu probeer ik dat ook te doen. voor mijn bloeddruk heb ik deze keer wel pilletjes gekregen. Maar die moet ik niet veel nemen. In het begin een aantal keer en sindsdien is het een zeldzaamheid geworden.

ik ben net de wieg gaan halen bij mijn schoonouders
De bekleding steekt in wasmachine en straks staat alles hier netjes op zijn plaats! Goed hé!
ik heb zelfs mijn oude babypop gehaald bij mijn ouders om in de wieg te leggen. Ons ventje is al helemaal weg van 'het babietje'!
ben eens benieuwd hoe hij straks gaat reageren als dat in de wieg ligt!
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 15 mei 2006, 09:51

ik ga er echt opletten vanaf nu :wink: Btw, mijn ventje is nu aant stofzuigen :lol:

ik vind het ook zo tof nu de laatste weken. Deze week wordt de valies klaargemaakt. En gaan we de rest halen van de benodigdheden voor het bedje en park. Af en toe merk je wel eens zenuwachtigheid bij de beide grootouders in spe. En voel je nog niks? :lol: Gelukkig niet zeg ik dan, laat ons pruts nog maar even genieten daarbinnen!
Had naar mijn gyn gebeld en ik moet morgen al op consultatie gaan. Dus zal de afspraak van de donderdag niet doorgaan vermoed ik.

groetjes

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 15 mei 2006, 09:52

Hallo,
Gisterenavond heb ik denk ik mijn eerste voorwee gevoeld. Aangezien mijn ventje nu al dat onkruid zelf moet uittrekken, heb ik hem wat gezelschap in de tuin gegeven. Toen ik zo een kwartiertje in de hof recht stond kreeg ik plots links en rechts van mijn baarmoeder een paar krampen. Ik spartelde naar binnen en ploefte mij neer in de zetel. Ik voelde me wat menstruatieachtig en het deed wat lichte pijn, maar voor de rest viel het goed mee. Het is toch allemaal spannend hé :) Voel je trouwens of de baby ingedaald is of niet? Als ik op een stoel zit, zit het Kleintje zo te duwen op mijn buik.

Vanmiddag komt de vroedvrouw langs, ik vraag me af of ze alleen zal komen? Gebeurt een eerste bevalling thuis onder begeleiding van twee vroedvrouwen?

Groetjes, Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 15 mei 2006, 10:58

geen idee hoe het zit met thuisbevallingen... misschien dat iemand anders je daar meer over kan vertellen. Misschien moet je het eens posten bij topic zwangerschap?!

ik voelde dat niet dat mijn zoontje ingedaald was... dat gebeurde bijna niet!!! dus hierin kan ik je ook niet helpen...

wat ik ervaar bij voorweeen is
dat ik een licht stekende pijn voel heel laag in mijn onderbuik
dat houdt dan even aan en ebt weg.
Dat is hoe ik het omschrijf hé..

had er gisteren weer serieus van en vandaag toch ook al redelijk veel gevoeld. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik dat ook al heel vroeg.
maar toch ben ik maar 1 dag overtijd gegaan :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 15 mei 2006, 18:16

Hallo,
Een thuisbevalling is bij ons steeds met twee vroedvrouwen. Ze heeft me ook een blad gegeven met de gegevens van de vroedvrouwen van moest ze er niet bij kunnen zijn. Deze moeten dan wel van ietske verder komen, het verbaast me dat het er zo weinig zijn eigenlijk.

Alles was goed met de baby, hartslag 128 en met de rug naar boven tegen mijn buik, nog niet ingedaald, de hoogte van de baarmoeder is nu 32cm.
Vanaf volgende week maandag ben ik 37 weken en mag ik dus thuisbevallen. Ik heb er alvast vertrouwen in dat me dat wel zal lukken :)

Nu vrijdag is mijn laatste les in de Kraamvogel, één van de deelnemers is reeds bevallen op 36 weken, ze wilden eveneens thuisbevallen, maar dat mag maar vanaf 37 weken. Dan is er nog eentje die al drie dagen overtijd is. Ze heeft weeën om de 30 minuten. Zo van die zijsteken aan de baarmoeder. Het komt voor ons allemaal dichterbij.....

Groetjes, Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 15 mei 2006, 20:22

mijn schatje is deze keer niet flauwgevallen :D. Dit wil zeggen dat we nu met succes terug een gipsafdruk hebben gemaakt. Ze heeft de hele tijd gezeten op een stoel men met een plankje gezwaaid voor haar gezicht zodat ze constant verse lucht kreeg. De afdruk ligt nu te drogen in de kinderkamer waar de kat niet aan kan :) Ik plaats later een foto van het resultaat op onze site.
Laatst gewijzigd door major op 15 mei 2006, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 15 mei 2006, 20:44

..NOg 26 dagen
...nog 19 dagen...

8) :lol: spannend hier
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 15 mei 2006, 21:55

Goed dat de afdruk van Linda's buik gelukt is! Een prachtig aandenken van jullie zwangerschap, waar niet iedereen aan denkt van te doen.
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 16 mei 2006, 12:39

ik ben thuis!!!!!
gedaan met werken!!!!
eindelijk rust en tijd om de laatste dingetjes af te werken
seffens naar de gyn op controle
hoogstwaarschijnlijk blijft het nog steeds op 1 juni!
dat is nog 16 keer slapen :shock: :lol:

@ major
gelukt dus!! ben benieuwd!!

@ marijke
jij zit dus ook echt af te tellen hé!!!

succes allemaal nog hé!!
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 16 mei 2006, 15:58

goortjes, je zult wel erg blij zijn!!! Nu kan je volop genieten van de laatste weekjes! :lol:
Ben daar straks ook nr de gyn geweest. Alles dik in orde en alles zit pottoe.? Ons pruts was beetje gezakt. 30 mei teruggaan.

@major
ben blij voor je dat de gipsafdruk goed is geluktt. Kijk er al naar uit om hem te zien. Hoe voelt linda haar? Alles ok?

groetjes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 16 mei 2006, 16:00

hey mieke, goed hé dat alles in orde is :wink:
ik ben zelf ook benieuwd.
ik vertrek nu!
Probeer straks nog iets te posten!
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 16 mei 2006, 16:27

allemaal nog veel succes

en voor jullie is het aftellen nu wel echt begonnen he,

tis te hopen dat voor iedereen het supervlot gaat zodat jullie je spruitjes in je armen kan sluiten,

groetjes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 16 mei 2006, 17:34

hier is alles nog goed. Linda telt af tot volgende dinsdag, daarna begint haar verlof
we hebben net naar het ziekenhuis gebeld en het resultaat van de streptokokkentest is negatief :)
Volgende week vrijdag mag ze nog eens langs gaan bij de materniteit voor een stand van zaken en dan afwachten ....
spanned :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 16 mei 2006, 17:45

major schreef:hier is alles nog goed. Linda telt af tot volgende dinsdag, daarna begint haar verlof
we hebben net naar het ziekenhuis gebeld en het resultaat van de streptokokkentest is negatief :)
Volgende week vrijdag mag ze nog eens langs gaan bij de materniteit voor een stand van zaken en dan afwachten ....
spanned :D
Ik heb mij gisteren een uitstrijkje laten nemen om te testen of ik streptokokken heb of niet, tegen eind deze week weet ik de uitslag.
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”